Lyv og vind 1000 kroner!

#1| 4

Hej allesammen,


Jeg er journalist på Ekstra Bladet og i gang med et større løgnprojekt.


Som en del af projektet afholder vi på fredag et eksperiment, hvor jeg skal bruge fire deltagere, og det er derfor, jeg skriver til jer.


Deltager du, er du garanteret 500 kroner, men du får også muligheden for at afprøve din evne til at lyve og vinde 1000 kroner.


Eksperiment er forholdsvis simpelt:


Du går alene ind i et rum, hvor der ligger en pung med 1000 kroner i. Du har nu muligheden for at tage de 1000 kroner eller lade være.


Tager du pengene, skal du efterfølgende overbevise to løgneksperter om, at du ikke gjorde det. Lykkedes det dig, får du lov at beholde pengene. Lykkedes det ikke, får du ingenting - udover en sjov oplevelse.


Tager du IKKE pengene, får du 500 kroner med garanti. Efterfølgende skal du alligevel ind og fortælle eksperterne, at du ikke tog pengene.


Det betyder, at alle deltagere vil sige til eksperterne, at de ikke gjorde det. Nogle taler sandt, nogle lyver, og det er så eksperternes opgave at finde frem til, hvem der taler sandt.


Eksperimentet er klokken 10.30 på fredag på Ekstra Bladet (Rådshuspladsen 37) i København.


Skriv privat til mig, hvis du ønsker at deltage. Jeg svarer på spørgsmål her i tråden.


Tak for din tid :)

02-05-2017 11:32 #2| 1

@Jungleras

har deltaget i noget lignende på tv såvidt jeg erindrer.

02-05-2017 11:37 #3| 0
JesperJesper skrev:@Jungleras
har deltaget i noget lignende på tv såvidt jeg erindrer.

EB er kendt for at kopiere så intet nyt her. Men nu genbruger de bare deres eget :-)

Og ja det var jungle som var med i det du nævner.

02-05-2017 11:53 #4| 3
AndersOlsen9 skrev:Hej allesammen,

Jeg er journalist på Ekstra Bladet og i gang med et større løgnprojekt.

Som en del af projektet afholder vi på fredag et eksperiment, hvor jeg skal bruge fire deltagere, og det er derfor, jeg skriver til jer.

Deltager du, er du garanteret 500 kroner, men du får også muligheden for at afprøve din evne til at lyve og vinde 1000 kroner.

Eksperiment er forholdsvis simpelt:

Du går alene ind i et rum, hvor der ligger en pung med 1000 kroner i. Du har nu muligheden for at tage de 1000 kroner eller lade være.

Tager du pengene, skal du efterfølgende overbevise to løgneksperter om, at du ikke gjorde det. Lykkedes det dig, får du lov at beholde pengene. Lykkedes det ikke, får du ingenting - udover en sjov oplevelse.

Tager du IKKE pengene, får du 500 kroner med garanti. Efterfølgende skal du alligevel ind og fortælle eksperterne, at du ikke tog pengene.

Det betyder, at alle deltagere vil sige til eksperterne, at de ikke gjorde det. Nogle taler sandt, nogle lyver, og det er så eksperternes opgave at finde frem til, hvem der taler sandt.

Eksperimentet er klokken 10.30 på fredag på Ekstra Bladet (Rådshuspladsen 37) i København.

Skriv privat til mig, hvis du ønsker at deltage. Jeg svarer på spørgsmål her i tråden.

Tak for din tid :)


Man er vel ikke ligefrem garanteret 500 kr. for blot at deltage, når der foreligger en mulighed for, at gå tomhændet hjem?

02-05-2017 11:58 #5| 3

Jo.. Du skal bare lade være med at tage pengene. Så får du de 500 med garanti. Du KAN vælge at spille kvit eller dobbelt med din plovmand men så bortfalde garantien. Det er da helt reelt.


Sjovt eksperiment uanset om det er prøvet før imho

02-05-2017 12:27 #6| 13

Hvis man ikke tager skillingerne, men eksperterne tror man gjorde, burde man også have tussen.

02-05-2017 13:13 #7| 0

Er 4 deltagere ikke for lidt til at få et brugtbart resultat? Vil der være flere deltagere, end dem du søger her på PN?

02-05-2017 13:16 #8| 0

@JesperJesper

Ja, i det der dengang hed TV2 Praksis. Godt du siger det - dette eksperiment bliver også filmet (Det skal dog ikke bruges til broadcast TV, men som en integreret del i en artikel).

02-05-2017 13:16 #9| 0
Muhsen skrev:
Man er vel ikke ligefrem garanteret 500 kr. for blot at deltage, når der foreligger en mulighed for, at gå tomhændet hjem?

Du er garanteret 500 kroner, hvis du vælger ikke at tage pengene. Men nej, hvis du satser, er der selvfølgelig ingen garanti. Sjovt nok.

02-05-2017 13:23 #10| 1
NyBrugerUdenTøj skrev:Er 4 deltagere ikke for lidt til at få et brugtbart resultat? Vil der være flere deltagere, end dem du søger her på PN?

Vi er ikke så interesseret i resultatet for at sige det groft. Forsøget bliver brugt som et Quiz-element i artiklen, hvor læserne kan gætte udfaldende og høre eksperternes gæt og forklaring på, hvorfor de troede, at de forskellige deltagere løj eller talte sandt.

Så der er lidt quiz for underholdningen og noget viden til dem, der gerne vil blive klogere på, hvordan man kan aflæse folk.

02-05-2017 13:28 #11| 0
fryden skrev:Hvis man ikke tager skillingerne, men eksperterne tror man gjorde, burde man også have tussen.

Hvor er incitamentet til at tage pengene så? I så fald skulle der ikke være nogen garanti, hvis man ikke tog pengene.


Men eksperimentet er, som det nu engang er.

02-05-2017 13:29 #12| 5

500kr for at udstille sig selv på én af danmarks største sladderspalter LOL?!

Ej hvor gavmildt! Prøv at sætte et 0 mere bagved for at gøre det bare en lille smule interessant, ellers må i hellere ringe til Linse, Gustav eller Mascha Vang eller én af de andre der vil sælge deres familie, for at komme i nyhederne, de vil sikkert gøre det for 50kr.

02-05-2017 13:32 #13| 0
xfaktor skrev:500kr for at udstille sig selv på én af danmarks største sladderspalter LOL?!
Ej hvor gavmildt! Prøv at sætte et 0 mere bagved for at gøre det bare en lille smule interessant, ellers må i hellere ringe til Linse, Gustav eller Mascha Vang eller én af de andre der vil sælge deres familie, for at komme i nyhederne, de vil sikkert gøre det for 50kr.

lige med hensyn til den sidste sætning tror jeg godt du kan sætte 4 nuller på og gange med 3-4 stykker.

02-05-2017 13:32 #14| 0
xfaktor skrev:500kr for at udstille sig selv på én af danmarks største sladderspalter LOL?!
Ej hvor gavmildt! Prøv at sætte et 0 mere bagved for at gøre det bare en lille smule interessant, ellers må i hellere ringe til Linse, Gustav eller Mascha Vang eller én af de andre der vil sælge deres familie, for at komme i nyhederne, de vil sikkert gøre det for 50kr.

Jeg ved ikke, hvordan du tror, at de danske medier fungerer, men kilder betales under normale omstændigheder aldrig for at medvirke i en artikel. Så det er helt fint, at du ikke vil det, men det er der nu andre, end de tre nævnte, der vil.


Pengene er i dette tilfælde kun en del af et eksperiment og skal ikke ses som en belønning for at medvirke.

02-05-2017 13:57 #15| 0
AndersOlsen9 skrev: Jeg ved ikke, hvordan du tror, at de danske medier fungerer, men kilder betales under normale omstændigheder aldrig for at medvirke i en artikel. Så det er helt fint, at du ikke vil det, men det er der nu andre, end de tre nævnte, der vil.

Pengene er i dette tilfælde kun en del af et eksperiment og skal ikke ses som en belønning for at medvirke.

Det er jo præcis min pointe. Man skal være godt desperat for at blive sat i nogen som helst forbindelse med et foretagende som EB for 500kr, når man nu tænker på hvad et medie som jeres står for.

02-05-2017 14:10 #16| 0
xfaktor skrev:
Det er jo præcis min pointe. Man skal være godt desperat for at blive sat i nogen som helst forbindelse med et foretagende som EB for 500kr, når man nu tænker på hvad et medie som jeres står for.

Eller også skal man lade være med at gøre det for pengene og tage det som en sjov oplevelse. Vi har tydeligvis delte meninger om, hvad Ekstra Bladet står for :)

02-05-2017 14:28 #17| 0
AndersOlsen9 skrev:
Vi har tydeligvis delte meninger om, hvad Ekstra Bladet står for :)

Ja, og gudskelov for det, ellers så det sgu skidt ud for Danmark, hvis alle os andre så på verden på samme måde som EB! :)

02-05-2017 14:35 #18| 0
AndersOlsen9 skrev:Hej allesammen,

Jeg er journalist på Ekstra Bladet og i gang med et større løgnprojekt.

Som en del af projektet afholder vi på fredag et eksperiment, hvor jeg skal bruge fire deltagere, og det er derfor, jeg skriver til jer.

Deltager du, er du garanteret 500 kroner, men du får også muligheden for at afprøve din evne til at lyve og vinde 1000 kroner.

Eksperiment er forholdsvis simpelt:

Du går alene ind i et rum, hvor der ligger en pung med 1000 kroner i. Du har nu muligheden for at tage de 1000 kroner eller lade være.

Tager du pengene, skal du efterfølgende overbevise to løgneksperter om, at du ikke gjorde det. Lykkedes det dig, får du lov at beholde pengene. Lykkedes det ikke, får du ingenting - udover en sjov oplevelse.

Tager du IKKE pengene, får du 500 kroner med garanti. Efterfølgende skal du alligevel ind og fortælle eksperterne, at du ikke tog pengene.

Det betyder, at alle deltagere vil sige til eksperterne, at de ikke gjorde det. Nogle taler sandt, nogle lyver, og det er så eksperternes opgave at finde frem til, hvem der taler sandt.

Eksperimentet er klokken 10.30 på fredag på Ekstra Bladet (Rådshuspladsen 37) i København.

Skriv privat til mig, hvis du ønsker at deltage. Jeg svarer på spørgsmål her i tråden.

Tak for din tid :)

Hej Anders det lyder sjovt og spænende hvis i en dag laver det i Århus er jeg på 😀

02-05-2017 14:55 #19| 7
xfaktor skrev:
Det er jo præcis min pointe. Man skal være godt desperat for at blive sat i nogen som helst forbindelse med et foretagende som EB for 500kr, når man nu tænker på hvad et medie som jeres står for.

EB har fin plads i samfundet som den "formiddagsavis" den nu engang er. De lægger ikke skjul hvad de er, og har gang på gang bevist at de er i stand til at afdække ting andre ikke lige fanger. EB er præcis det deres læsere gør dem til. Jeg er langt fra begejstret for alt hvad de skriver og måden de gør det på, men din holdning er dælme da hykleri.


Aviser og nyhedsmedier er i dag forretninger og ikke politiske/ideiologiske foretagender. Hvis du har et problem med det, så prøv at overveje om samfundet ville være bedre og mere fyldestgørende beskrevet med eller uden EB?


02-05-2017 14:59 #20| 0

jeg havde gerne gjort det, men det er som om at turen fra odense er lige lang nok.. :

02-05-2017 15:04 #21| 0
fryden skrev:Hvis man ikke tager skillingerne, men eksperterne tror man gjorde, burde man også have tussen.

Men så har man ikke så stort incitament til at lade som om at man ikke har taget pengene. Man vil, så at sige, lyve dårligt med vilje. Og så går lidt af konceptet væk.

02-05-2017 15:32 #22| 10

1000 kr for en tur ind til Rådhuspladsen ? Jeg gør det i hvert fald 😂 Og er også blevet valgt 😎

02-05-2017 15:36 #23| 6
xfaktor skrev:

500kr for at udstille sig selv på én af danmarks største sladderspalter LOL?!

Ej hvor gavmildt! Prøv at sætte et 0 mere bagved for at gøre det bare en lille smule interessant, ellers må i hellere ringe til Linse, Gustav eller Mascha Vang eller én af de andre der vil sælge deres familie, for at komme i nyhederne, de vil sikkert gøre det for 50kr.




Øv det må være trælst at gå rundt og have så ondt i enden.

Boede jeg i Kbh og havde fri, så havde jeg givet det et skud uden at tøve. Begrænset hvor meget et normalt fungerende menneske kan udstille dig selv i den situation.
02-05-2017 15:37 #24| 1
joachimdk skrev:1000 kr for en tur ind til Rådhuspladsen ? Jeg gør det i hvert fald

Min vurdering er at du går tomhændet hjem;)

02-05-2017 15:42 #25| 6
Nimacos skrev:
Min vurdering er at du går tomhændet hjem;)

Lugter jeg et side-bet? ;)

02-05-2017 15:43 #26| 0
Nimacos skrev:

Min vurdering er at du går tomhændet hjem;)




Jeg medbringer hættetrøje, solbriller og en kasket - de kan sku ikke læse mig :-)

Det er forresten kun for Ekstra Bladet EKSTRA, så det er nok minioriteten på PN der kommer til at se med 😂 Jeg er obv. klar på sidebets
02-05-2017 15:45 #27| 0
joachimdk skrev:

Jeg medbringer hættetrøje, solbriller og en kasket - de kan sku ikke læse mig :-)

Det er forresten kun for Ekstra Bladet EKSTRA, så det er nok minioriteten på PN der kommer til at se med

Solbriller er forresten ikke tilladt :)

02-05-2017 16:20 #28| 2
AndersOlsen9 skrev: Lugter jeg et side-bet? ;)

Næ, jeg håber sådan set bare 4 der har brug for pengene tropper op hos jer, drikker en kop kaffe og takker for 500 kr, sikre penge er nu altid bedst.

02-05-2017 16:24 #29| 0

Hvis jeg måtte være moderator på Nationen en hel dag, kunne jeg godt være fristet til at stille op selv om jeg bor i Århus.

02-05-2017 18:11 #30| 0

Det bliver awesome...


02-05-2017 18:18 #31| 1
joachimdk skrev:

Jeg medbringer hættetrøje, solbriller og en kasket - de kan sku ikke læse mig :-)

Det er forresten kun for Ekstra Bladet EKSTRA, så det er nok minioriteten på PN der kommer til at se med

Tager gerne action på at du bliver taget i at lyve

Redigeret af LoveLime d. 02-05-2017 18:18
02-05-2017 18:21 #32| 0

Pengen er vel skattepligtige.. Så endnu færre man får;

02-05-2017 18:42 #33| 2
Qured skrev:

Pengen er vel skattepligtige.. Så endnu færre man får;




Hvis det var pengene vi gør det for, var der nok bedre alternativer. Jeg skal overbevise kæresten om at jeg er en god løgner - hun siger nemlig det modsatte ...
02-05-2017 18:54 #34| 1
joachimdk skrev:

Jeg skal overbevise kæresten om at jeg er en god løgner - hun siger nemlig det modsatte ...

Det virker som en win/lose - lose/win situation :)

02-05-2017 18:57 #35| 0
NyBrugerUdenTøj skrev:

Det virker som en win/lose - lose/win situation :)




Lige præcis :)
02-05-2017 18:58 #36| 8
joachimdk skrev:

Hvis det var pengene vi gør det for, var der nok bedre alternativer. Jeg skal overbevise kæresten om at jeg er en god løgner - hun siger nemlig det modsatte ...

Enhver der kan overbevise kæresten om at man er dårlig til at lyve, er god til at lyve.

04-05-2017 19:56 #37| 0

Hej alle, der har skrevet i min indbakke.


De fire deltagere er fundet. Det er lidt nemmere for mig at skrive her, end at skrive til jer alle personligt. Deltagere er valgt ud fra at ramme fire vidt forskellige professioner, så tag det ikke personligt, hvis du ikke er valgt :)


Tak for jeres tid og for den store interesse.


Mvh. Anders

04-05-2017 20:04 #38| 2

Pænt træls at der ikke er en tredje mulighed, der på den ene eller anden måde involverer æselsæd.

Redigeret af Argyle_DK d. 05-05-2017 02:20
04-05-2017 22:15 #39| 1
Iznogood skrev: EB har fin plads i samfundet som den "formiddagsavis" den nu engang er. De lægger ikke skjul hvad de er, og har gang på gang bevist at de er i stand til at afdække ting andre ikke lige fanger. EB er præcis det deres læsere gør dem til. Jeg er langt fra begejstret for alt hvad de skriver og måden de gør det på, men din holdning er dælme da hykleri.

Aviser og nyhedsmedier er i dag forretninger og ikke politiske/ideiologiske foretagender. Hvis du har et problem med det, så prøv at overveje om samfundet ville være bedre og mere fyldestgørende beskrevet med eller uden EB?


Spot on. Læseren vælger selv om man vil klikke på en eller anden ligegyldig clickbait-historie om en ligegyldig realitystjerne eller faktisk følge den ganske fremragende dækning af f.eks. Messerschmidt-sagen.


Det ene betaler for det andet og man kan som bruger ikke få begge dele gratis.

05-05-2017 12:44 #40| 0

ez game.

05-05-2017 13:16 #41| 4

Nemmeste tudse ever, både mig og søster tog røven på dem 😎


Og WP Advisored 😂

Redigeret af joachimdk d. 05-05-2017 13:17
05-05-2017 13:35 #42| 0
joachimdk skrev:Nemmeste tudse ever, både mig og søster tog røven på dem

Stærkt at søster owner også. :D

En fornøjelse at møde jer. :D

05-05-2017 13:41 #43| 4

Spot en løgner



😂😂😂😂

Redigeret af joachimdk d. 05-05-2017 13:41
05-05-2017 15:21 #44| 0
xfaktor skrev:500kr for at udstille sig selv på én af danmarks største sladderspalter LOL?!
Ej hvor gavmildt! Prøv at sætte et 0 mere bagved for at gøre det bare en lille smule interessant, ellers må i hellere ringe til Linse, Gustav eller Mascha Vang eller én af de andre der vil sælge deres familie, for at komme i nyhederne, de vil sikkert gøre det for 50kr.

Der var vist lige nogle side 9 piger der fik nålen der!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar