Live game 20/40 river beslutning

#1| 0

Hey PN


Et 20/40 live game, hvor jeg uden at lyde arrogant vil mene jeg er bordets bedste spiller. Vi sidder 7 vejs og har spillet en 4 af dem en del førhen, og 2 af dem er første gang jeg ser. De ser mig som en stabil spiller, forholdvis tight (hvilket jeg udnytter en del).


Straddle og restraddle er meget standard.


Standard raise preflop, uden straddle, er mellem 120-320.


Vi har alle spillet i ca 4-5 timer.


Facts om Villain:
Laver nogle fishy ting engang imellem. Er set kalde ned med midtpar(åbenlys fejl i spottet). Kaldt en 1,8k allin med ATo pre, havde committed 160. Har smidt QQ pre til et 4,5k allin. Virker til at have en kæmpe svaghed for draws(!!!), første gang jeg spiller ham, ingen vild dynamik, ca 30 årig østeuropæer.


Hero UTG+1 (9k stack)

Villain sb (12-13k stack)

Hero UTG+1 KJ raise 280

Fold til SB som tænker en 40-50 sek, mens han roder ved sine chips og ligner lidt en der vil raise.

Villain SB call 260

BB call 240


Pot 840


Flop A Q T


Sb check, bb check, Hero 480, sb call, bb call.

Pot 2280


Turn 7


Sb check, BB check, Hero 2600, Sb call, BB fold

Pot 7480


River A


Sb check, Hero ???

Kom gerne med forslag på de andre streets også :)

Håber ikke det blev for uoverskueligt.

Redigeret af Musavian d. 29-08-2016 16:13
29-08-2016 16:13 #2| 0

EDIT: Har lige redigeret, nu burde det passe :)

29-08-2016 17:42 #3| 0

Med 5500 tilbage, så kan du bette 3800. Hvis han raiser, så har du nok tabt til KhQh, QhJh eller TT - 5 kombinationer.

Til gengæld kan du håbe at blive kaldt af AK og AJ - 12 kombinationer.

29-08-2016 17:50 #4| 0

Better større på floppet ala 600 kr.
turn er jeg vild med en stor sizing
River checker jeg bag.

Synes at stacksize bliver ret ulækker på river, da jeg ikke bryder mig om at sætte stacken ind, og ej heller bryder mig om at sige 2-3 k for så at være nødt til at folde hvis han skubber.

29-08-2016 17:53 #5| 0

Jeg ville også chekke bag...tror kun di får aktion hvis du er slået .

29-08-2016 17:54 #6| 0

Bet noget mere på det flop i den type spil.


Med mindre han er helt væk blæst retardo, så cheker jeg river bag.

29-08-2016 18:13 #7| 1

Da du har KJ så Blocker du ak aj, så
Chancen er mindre for at han har Ak-aj. Og at han ville raise dig preflop ligger hans range i AK,aq, måske bagspiller qq. Og tt.

Syntes det kan være fint med et Chek bagved. Medmindre du har Read på ham og tror han betaler med en svagere hånd.

29-08-2016 18:42 #8| 0

God hånd.

Jeg synes, at en hånd som denne er et perfekt eksempel på, hvordan live poker adskiller sig fra online poker. Både mht. action i hånden og mht. at en hånd som denne, er det umuligt at komme med et "korrekt" svar, med mindre man selv er involveret i hånden. En hånd som denne er så situationsbestemt, så om man skal checke bag på river eller sende et valuebet afsted afhænger, for mig at se, af hvilke informationer/tells du får fra villain undervejs i hånden. Hvordan reagerer han ved hvert bet, hvor længe er han om at kalde hvert bet, er han tryg ved at kalde dit store turn bet osv. osv.
I sådan et live game fyldt med fisk, der hænger informationerne typisk uden på spillerne, og der kan man ofte og nemt suge informationer til sig, som er med til at sætte villain på den hånd, villain har, og dermed kan man træffe de korrekte beslutninger.

Redigeret af Niel d. 29-08-2016 18:44
29-08-2016 19:11 #9| 3
Nadrealista skrev:Da du har KJ så Blocker du ak aj, så
Chancen er mindre for at han har Ak-aj. Og at han ville raise dig preflop ligger hans range i AK,aq, måske bagspiller qq. Og tt.

Syntes det kan være fint med et Chek bagved. Medmindre du har Read på ham og tror han betaler med en svagere hånd.


Umiddelbart tror jeg op er et level over det her ..

29-08-2016 23:00 #10| 0

Jeg har ikke haft den i Pokerstove og jeg holder normalt mest på 4 eller 5 kort, men du får lige nogle tanker;


- Vi slår AK og AJ - 16 kombier (AK kan vi vel forvente han 3-better med en frekvens > 0?). Vi blocker begge.

- Vi taber til AQ, AT, TT, KQhh, QJhh, J9hh. Med lidt discard ca 18 kombier. Jeg vil tro, han raiser AQ/TT senest på turn, men det ved du nok bedst.

- Jeg ville ikke selv overbette turn, som udgangspunkt, men jeg synes faktisk, det er dø' lækkert. Vi kan nemt mixe nogle draws ind også, hvor han vil folde bedre ud og hvor vi har decent equity.

- Mod en fisk live, vil jeg tro, vi kan slippe afsted med en explorativ bet/fold range på river - mon ikke han nysgærrig for 3 lange chips? Mod en bedre spiller, tror jeg, vi skal checke bag.

29-08-2016 23:04 #11| 0

Min første tanke er check på river, for hvad skal han kalde med? AK? Der er vel en vis / stor sandsynlighed for, at han 3 better pf med AK, så ikke stor sandsynlighed for AK. Hvad med AJ evt suited? Tja måske. Dårligere Ax? Næææ, men hov du skrev jo, at han var lidt fishy. Hvis han meget godt kan lide at kalde, så fyrer jeg hele kanonen af og håber, han ikke viser KQ elller hus.


Kaj

29-08-2016 23:07 #12| 0

Hvad er i øvrigt din tanke bag at bette ca. halv pot på flop, hvor jeg som andre ville bette mere? Og hvorfor overbette potten på turn?

30-08-2016 06:22 #13| 0
Grethe skrev:- Vi slår AK og AJ - 16 kombier (AK kan vi vel forvente han 3-better med en frekvens > 0?). Vi blocker begge.


- Vi taber til AQ, AT, TT, KQhh, QJhh, J9hh. Med lidt discard ca 18 kombier. Jeg vil tro, han raiser AQ/TT senest på turn, men det ved du nok bedst.

2 esser * 3 konger + 2 esser * 3 bønder = 12.


2 esser * 3 damer + 2 esser * 3 tiere + 3 kombinationer af TT + 1 kombi af KhQh + 1 kombi af QhJh + 1 kombi af Jh9h giver faktisk præcist 18 kombinationer. Ikke ca. 18 efter lidt discard.


Ovenstående er gode eksempler på hvorfor der er value i live poker. Folk er endda dårligere til at tælle offline end online.

30-08-2016 12:01 #14| 0
Samuel skrev:


2 esser * 3 konger + 2 esser * 3 bønder = 12.

2 esser * 3 damer + 2 esser * 3 tiere + 3 kombinationer af TT + 1 kombi af KhQh + 1 kombi af QhJh + 1 kombi af Jh9h giver faktisk præcist 18 kombinationer. Ikke ca. 18 efter lidt discard.

Ovenstående er gode eksempler på hvorfor der er value i live poker. Folk er endda dårligere til at tælle offline end online.

Du har ret, jeg har talt forkert.


Hvorfor har du udeladt AQ og AT fra villains range?

30-08-2016 12:48 #15| 0

Vi bør vil også indregne 3 tilbageværende kombinationer af QQ samt 1 kombination af AA.

Så antallet af realistiske kombier der slår os er vist langt større end de kombi vi slår og som vil kalde et river bet.



Men spændende hånd, jeg chekker dog river.

Redigeret af DanishWiking d. 30-08-2016 12:54
30-08-2016 14:00 #16| 0


kaj666 skrev:
Hvad er i øvrigt din tanke bag at bette ca. halv pot på flop, hvor jeg som andre ville bette mere? Og hvorfor overbette potten på turn?

Takker for de fine svar gutter. Nogle mere brugbare end andre ;)


Tjaa... Set i bakspejlet kunne jeg godt have budt 560-600. I disse spil virker "mindre" bet, som en form for svaghedstegn, og ville gerne have så meget value som muligt. Derfor bød jeg ikke højere, og det ville ikke gøre mig noget at de begge kalder det flop, med deres Ax, Qx og evt Tx combos etc.

Mit overbet på turn var for at lave noget mærkeligt, ligne en der vil nappe potten dèr, samtidig med at jeg VED at hvis han er på et udmærket draw/2 par/AK kalder ALLE dage.


Redigeret af Musavian d. 30-08-2016 14:01
30-08-2016 14:03 #17| 0

Spørgsmålet er vel egentlig, om jeg oftest mister value af at checke bag, eller oftest er bagud hvis jeg moser?

Redigeret af Musavian d. 30-08-2016 14:03
30-08-2016 14:37 #18| 0

Teoretisk set kan han ikke kalde med meget vi slår, praktisk set kalder live fisk bare ALT for bredt fordi de er nysgerrige.. så umiddelbart vil jeg sige "man skulle nok have været der" for at svare på spørgsmålet.

30-08-2016 14:47 #19| 0

Jeg synes river ville være mere interessant hvis vi facer et lead. Lad os sige villain åbenmoser. Hvad gør vi så? Ez fold med turnsizing i mente?

30-08-2016 17:45 #20| 0
Grethe skrev:Du har ret, jeg har talt forkert.

Hvorfor har du udeladt AQ og AT fra villains range?

Jeg forventede at de leadede river

12-09-2016 17:01 #21| 0

- Pre er 7 x bb sprøjt i min optik med kj, medmindre der er straddlet eller det bare er raiset pre. 5 x må være rigeligt.

- Flop: better tæt på fuld pot.

- Turn: Lækkert. Med fuld pot på flop kan du gøre det endnu større her.

- River: Light value bet/fold mod fisken er rigtig fint i det her spot. Size småt/det samme som turn. De gange han craier river er fisken bare nuts 99% af tiden, med mindre vi har en kæmpe bluff fisk - i det tilfælde skal vi overveje om check bag kan være bedst, da hans bustede FD vil blive foldet, og få kombis vil calle.


God HH!

12-09-2016 22:17 #22| 0
Musavian skrev:
Takker for de fine svar gutter. Nogle mere brugbare end andre ;)

Tjaa... Set i bakspejlet kunne jeg godt have budt 560-600. I disse spil virker "mindre" bet, som en form for svaghedstegn, og ville gerne have så meget value som muligt. Derfor bød jeg ikke højere, og det ville ikke gøre mig noget at de begge kalder det flop, med deres Ax, Qx og evt Tx combos etc.
Mit overbet på turn var for at lave noget mærkeligt, ligne en der vil nappe potten dèr, samtidig med at jeg VED at hvis han er på et udmærket draw/2 par/AK kalder ALLE dage.

Du endte med at tjekke og tog den ned mod?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar