8-mands 5/10 (straddle: 20)
Hero og villain har kæmpet en del mod hinanden denne aften. Villain spiller generelt langt flere hænder og ser mig som noget mere stram og disciplineret. Villain både dygtigere og bedre rullet end hero.
Villain og hero er begge udelukkende live spillere.
Hero stack 7K - A♠A♣ - HJ
Villain dækker - BTN
Hero åbner HJ til 80,- (std)
Villain siger 270,-
Hero siger 700,-
Villain call
Flop: A♦2♣8♥ (1.415,-)
Hero cbet 850,-
Villain call
Turn: A♥ (3.115,-)
Action on hero? Turn cbet videre eller check og håbe han skyder?
Hans range i spottet er noget bredere end en std. nl50 spiller, grundet spillet generelt, dybe stacks samt position.. Dog ud fra hans flop call ser jeg ikke vanvittigt mange kombinationer tilbage..
Så, hvordan forsætter jeg med at få value her?
Live 5/10(20) - turn action? nuts
Hans range må være noget alla 88-JJ - Med mindre han er typen der floater sygt light med givet preflopaction.
Jeg mener klart der er mest value i at skyde igen når bordet parre. Det er for let for ham at checke bag med med hans range.
Skyder ca 1100 ud på turn.
Hmmm ... for mig ligner det helt klart et check - så vi ser ud som vi opgiver potten ... hvad skal han kalde dig med hvis du skyder på turn?
@knnknn
Hvad skal han bette med på turn? Medmindre han har floatet sygt light og laver sin hånd til et bluff.
Plus det ser sygt mærkeligt/stærkt ud med et check/call eller check/raise.
Til gengæld tror jeg vi får call med turn udstik fra 88-JJ'ish..
Svært at svare uden at kende stack sizes og reads. Syntes no offence at folk spiller helt retarderet i den slags games.
Umiddelbart kan jeg bedst lide et mindre bet.
Tror trods alt ikke han har så mange bluff på turn, hvis han er bare nogenlunde sane(Hvilket er langt fra sikkert) så chekker han ca. alt der ikke er et set bagpå.
Edit !
læst HH forkert
@Klondike
Det er også svært for ham at have den sidste Ax, da jeg tror de kun spiller med 4 esser.......
Vi skal måske lige huske på hvad vores range hovedesagligt består af når OP skriver at han er en stram fætter.
Med det i mente tvivler jeg på at Villian floater os med noget 99-JJ værk hvis vi skyder igen her.
Jeg checker her i håb om at få villian til at tro at jeg har QQ or so ret ofte her og er bange for at et A.
Min linje hedder altså check-call, og går den check check skyder jeg river som jeg ville gøre med f.eks. QQ.
Tror ikke på at vi får value på 3 streets alligevel, så vil ligeså godt give ham muligheden for at smide flere penge ind end han har lyst til.
Check call både turn og river. Han skal have lov til at tage os af QQ :)
Han skal godt nok være ekstremt spewish for at give os tung action på yderligere 2 streets med en TT agtigt hånd jf. images og de dybe stacks.
lasse k skrev:
@Klondike
Det er også svært for ham at have den sidste Ax, da jeg tror de kun spiller med 4 esser.......
Hmm må nok give dig ret :-)
lasse k skrev:
@Klondike
:-)
klondike skrev:
Svært at svare uden at kende stack sizes og reads.
Alt står i OP.
Nitrrrrrram skrev:
Vi skal måske lige huske på hvad vores range hovedesagligt består af når OP skriver at han er en stram fætter.
Med det i mente tvivler jeg på at Villian floater os med noget 99-JJ værk hvis vi skyder igen her.
Vil ikke ligefrem sige han floater i det spot med 99-JJ.. ;-)
Jungleras skrev:
Check call både turn og river. Han skal have lov til at tage os af QQ :)
Han skal godt nok være ekstremt spewish for at give os tung action på yderligere 2 streets med en TT agtigt hånd jf. images og de dybe stacks.
Og hvis den kommer til at gå CC turn? Action på river? Check igen for at induce eller skyde ½-pot?
Hvis den går c/c turn så skyder du 10/10 gange på river. Han checker alt bagved på river, som han checker på turn.
Kun mig der synes flop bettet er vildt stort? Mht linie er jeg med på cc, cc og hvis den går chch, så vb river semitungt.
Checkcall turn og river. Hvis han checker bag turn, så valuebetter du river... Så +1 på Koller ^^^_^^^
Cc river? Altså hvis vi ikke bliver sat all in af et bet på river, så raiser vi ethvert bet på river. Vi har quads right?
Koller skrev:
Kun mig der synes flop bettet er vildt stort? Mht linie er jeg med på cc, cc og hvis den går chch, så vb river semitungt.
Lidt over ½-pot er for meget her?
Og hvad er semitungt i din optik her så?
Tja, tænker bare at jeg ville bette lavere med hele min range på så tørt et A højt flop i en 4bettet. Med det sagt er jeg ik holdem cashgame spiller, det eneste to korts jeg spiller er tours :)
2333 :) Folk er tyrede live og vi er polariseret med et tungt bet.
2 ting.
Jeg tænker at vi sjældent har QQ preflop. Kan sgu være jeg er for weak men er sgu ikke vild med at 4B QQ preflop når stacks er dybe.
Er heller ikke vild med at Cbet Axx med QQ.
Derfor bliver det ret svært for villan at prøve og skyde os af QQ når vi chekker turn.
Altså vi er ude i at han kalder et 4B med whatever, for derefter at float Axx med planen om at håbe hero giver op på turn.
Jeg tror hans mest likely holding ( med forbehold for at folk kan gøre de IMO mest underlige ting i den slags spil) er noget 1010-JJ.
Jeg tror ikke han better dem særligt tit på turn. Da hero nok meget sjældent folder f.eks kk. og der trods alt ikke er så mange kort han behøver beskytte mod andet end Q / K hvoraf som sagt jeg har svært ved at se hero have mange Qx preflop.
Anyway kan sgu godt være jeg er way off. Det er sket mange gange før :-)
Checker en sane villain ikke hele sin range på river, hvis han floater flop og stikker turn?
For mig ligner det, at vi kun kan finde value på et street. Jeg foretrækker dog turnbet på 1400-1800. Jeg stikker river igen med håb om, at villain vil ud og helte den med hele sin helte-range(QQ-TT)
@ baker
Nogle vil måske mene jeg ikke er sane, men floater jeg det flop for at få modstanderen af hans par skyder jeg aldrig nogensinde kun en tønde. Den hedder float+to tønder eller intet float at all imo.
@jungle
Du har ret. Det var lige en blunder. Jeg smed nogle ind, som ikke giver mening.
Mener at floppet kan være et check, netop for at beskytte QQ og KK som aldrig cbettes her, hvorfor QQ også er svær at repræsentere på turn med et check efter man har cbettet.
Som spillet og, hvis vi vedholder antagelsen om at villian floater eller bluffcatcher med JJish, så gør A'et på turn det blot endnu mindre likely at hero har et A. Hvorfor der kan være meritter i at bette igen i håb om at villian er dygtig nok til at indse dette og ønske at holde os ærlige.
Men tror flop check er bedst.
lasse k skrev:
@OP
Hvordan gik hånden?? :)
Check, check turn
Bet 1400,- river og han åbenfolder TT.. Selvom jeg obv vandt pengene følte jeg mig svært ownet :-(
Anyways tak for input, fine pointers ind imellem
Hvorfor?? Du fik en tosse til at betale et 4-bet og et bet med tt på et se højt bord?? Du fik imo absolut maksimum value af ham, han skyder aldrig på river når han checken turn...