Live 15-30 PLO - Line check

#1| 0

Spillet er 50/100 i tjekkisk valuta, så det svarer til 15/30 i DKK. Spillet startede som et drunken spew-game, men efterhånden som folk er bustede er vi andre blevet dybe, og spillet er 3-handed. Villain er vindende på mid-stakes online PLO, men udover det er eneste reads at han bestemt ikke er moneyscared, og er i stand til at lave nogle lidt mærkelige ting og store bluffs. Han virker også rimelig beruset. Han er flere gange set bette både turn og river meget stort og så insta-mucke hvis der bliver spillet tilbage eller kaldt.

Der live-straddles til 200 (60 dkk) i hver eneste hånd

Hero (button) (~60.000 kc)
Villain (small blind) (~50.000 kc)
Big blind (~25.000 kc)

*********************
Hero straddler til 200
Villain kalder
Big blind folder
Hero raiser til 750 med K J 10 9
Villain kalder
*********************

Flop (1.600)
Q J 8

Villain better 1.100
Hero kalder
*********************

Turn (3.800)
9

Villain better 3.800
Hero kalder
*********************

River (11.400)
2

Villain better 8.900
Hero kalder


-----------------------------------

Jeg er meget i tvivl mht. til denne hånd. Jeg tænkte meget grundigt over action både på flop og turn, fordi jeg har knappen, og ved at Villain ofte gerne skyder flere streets uden nødvendigvis at have noget specielt.

Mht. turn action så åbner turn for flush-drawet, så hvis jeg re-potter for at beskytte min straight synes jeg næsten lige så godt bare jeg kunne annoncere højt at jeg har K 10. Jeg har ikke vist ret mange hænder op, og de gange jeg har været ved showdown har jeg været god langt de fleste gange, så jeg formoder at Villain ved han relativt ofte kan skyde mig af hænder som en straight hvis bordet flusher eller parrer på river. Derfor valgte jeg at flatte turn og reppe evt. flush draw eller set.

Noget andet jeg også tænkte i spottet var at Villain sagtens kunne finde på at floate et repot på turn og så stikke et kæmpe bet ud på river hvis det parrer eller flusher, så jeg er ikke interesseret i at bygge en stor pot på turn og så få en beslutning for stakken på river.

Når jeg kun flatter turn er jeg næsten 100 på at han skyder en barrel mere fordi jeg netop ikke repper K 10, så med denne linje kalder jeg any river, men raiser kun hvis det er en blank obv.


Jeg har snakket med en kammerat om hånden, og han mener jeg bør potte turn ALTID, og så må jeg bare puke-folde en evt klam river hvis villain stikker ud igen. Jeg er uenig, og synes den linje jeg tog er bedre, da den samtidig holder alle villains bluffs inde, og giver ham muligheden for at skyde endnu en barrel men air. Samtidig risikerer vi ikke at blive bluffet ud af potten. Til gengæld betaler vi villain af hvis han valuebetter riveren med en bedre hånd.

Flame away PN!!! :)

Redigeret af JesperA d. 20-02-2012 04:35
20-02-2012 07:11 #2| 0

Jeg er også uenig med din kammerat, nu spiller jeg 99% kun PLOHU, men jeg tager præcis den samme linie IP når jeg er dyb, det skaber nemme beslutninger, vi underrepper super godt, og det er noget der gør at man shipper en helvedes masse buyins i længden! Og specielt hvis villain er lidt fishy bliver river svær hvis du repotter turn, får kald og river parrer eller flusher (da vi så, specielt dybe, skal smide)

20-02-2012 10:25 #3| 3

Vores hånd er for god til at flatte floppet. Desuden er jeg imod at flatte nuts for meget på det her bord, da vores raise range bliver latterlig svag. Sidst men ikke mindst raiser en jeg en bunke bluffs mod det donk lead, det skal obv balanceres af nogen value raises.

Det er fint nok at spille nut str8 forsigtigt på nogen borde. Fx nøgen nut str8 på 985fd. Men når der dels ikke er nogen fd og vi dels har gentrækket, så skal vi ud over isen.

Som spillet flatter jeg også turn. Både OP og iLuvPenguinz har dækket hvorfor. Jeg bliver specielt nervøs fordi han potter.

Hvis jeg raiser turn, så potter jeg aldrig.

Sikkert fint at kalde river som spillet. Men af flere grunde tror jeg, at han har farven ret tit. Dels er en stor del af vores turn flat range noget med hjerter. Dels hans turn sizing som indikerer at han er glad for hans hånd - måske pga han har et godt hjerter træk.

Jeg tyrer nok også i spillet, men jeg er ikke glad

Redigeret af HolchKnudsen d. 20-02-2012 10:26
20-02-2012 12:36 #4| 1

Du har raiset preflop, flopper nuts med redraw og vildand donker 3/4pot ind i dig og du flatter??? Altså pump til den, og når det er ubehageligt for sig så rejs dig op, og fin et lavere game.
Som spillet, hvor du har underreppet så volddomt og deraf åbenlyst er super moneyscared, hvilket vildand uden tvivl har fanget, på trods af sin berustede tilstand, -ja så betaler du naturligvis fordi han sparker river med any four mod en moneyscared.

20-02-2012 12:41 #5| 0
Administrator
papacs skrev:
Du har raiset preflop, flopper nuts med redraw og vildand donker 3/4pot ind i dig og du flatter??? Altså pump til den, og når det er ubehageligt for sig så rejs dig op, og fin et lavere game.
Som spillet, hvor du har underreppet så volddomt og deraf åbenlyst er super moneyscared, hvilket vildand uden tvivl har fanget, på trods af sin berustede tilstand, -ja så betaler du naturligvis fordi han sparker river med any four mod en moneyscared.


Som jeg læser OP er du helt off her...

OP er vel ikke scared - men vil jo gerne have mere action, og underrepper jo netop derfor ???

Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad der er bedst - men jeg ville selv have skubbet på turn, når vi er så dybe.
20-02-2012 15:00 #6| 0
Bridgeking skrev:
papacs skrev:
Du har raiset preflop, flopper nuts med redraw og vildand donker 3/4pot ind i dig og du flatter??? Altså pump til den, og når det er ubehageligt for sig så rejs dig op, og fin et lavere game.
Som spillet, hvor du har underreppet så volddomt og deraf åbenlyst er super moneyscared, hvilket vildand uden tvivl har fanget, på trods af sin berustede tilstand, -ja så betaler du naturligvis fordi han sparker river med any four mod en moneyscared.


Som jeg læser OP er du helt off her...

OP er vel ikke scared - men vil jo gerne have mere action, og underrepper jo netop derfor ???

Jeg flatter floppet for at holde villains bluff-range inde, for når han først starter så skyder han formentlig 3 barrels, men i hvert fald nok to. Det er ikke fordi jeg er scared at jeg ikke repotter ham, det er (som jeg også skrev i OP) fordi jeg er overbevist om at han flatter et pot bet og potter alle river-kort der completer flush og hus. Det er en blanding af pot control og for at tvinge et streets value yderligere ud af villain, hvis man kan formulere det sådan. Hvis jeg potter turn kan jeg sagtens finde et fold frem på en vammel rive, men formålet med at jeg flatter bag er at jeg har tænkt mig at kalde alle river-kort, i og med villain ikke kan skyde mere end 11,4k.

Bridgeking skrev:
Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad der er bedst - men jeg ville selv have skubbet på turn, når vi er så dybe.

Man kan ikke skubbe 60k ud i 7-8k i Pot Limit Omaha.
20-02-2012 15:03 #7| 0
Administrator

Var også det jeg mente....

Og nej det ved jeg.. Men så skubber jeg bare så meget jeg kan ;-)

20-02-2012 15:10 #8| 0
Bridgeking skrev:
Var også det jeg mente....

Og nej det ved jeg.. Men så skubber jeg bare så meget jeg kan ;-)

Og så betaler du resten på river når flushen completer?
20-02-2012 15:16 #9| 0
Det er ikke fordi jeg er scared at jeg ikke repotter ham, det er (som jeg også skrev i OP) fordi jeg er overbevist om at han flatter et pot bet og potter alle river-kort der completer flush og hus. Det er en blanding af pot control og for at tvinge et streets value yderligere ud af villain, hvis man kan formulere det sådan. Hvis jeg potter turn kan jeg sagtens finde et fold frem på en vammel rive, men formålet med at jeg flatter bag er at jeg har tænkt mig at kalde alle river-kort, i og med villain ikke kan skyde mere end 11,4k.


Jeg forstår ikke helt din tankegang så? Du skriver at du har tænkt dig at kalde any-river da du føler dig overbevist om at han er ude på en total skummetur. Omvendt skriver du at hvis du potter turn flatter han og bluff'er scarecards, som jeg ser det er der derfor langt mere value i at potte turn det burde da være ret åbenlyst.
Redigeret af iskov d. 20-02-2012 15:17
20-02-2012 15:17 #10| 0
Administrator

Ved det sgu ikke..........
Det er langt over mit niveau - og jeg er ikke expert......

Mit indlæg var bare ment til papacs som mente du var scared - og så'n havde jeg ikke lige læst det :-)

20-02-2012 15:31 #11| 0
iskov skrev:
Det er ikke fordi jeg er scared at jeg ikke repotter ham, det er (som jeg også skrev i OP) fordi jeg er overbevist om at han flatter et pot bet og potter alle river-kort der completer flush og hus. Det er en blanding af pot control og for at tvinge et streets value yderligere ud af villain, hvis man kan formulere det sådan. Hvis jeg potter turn kan jeg sagtens finde et fold frem på en vammel rive, men formålet med at jeg flatter bag er at jeg har tænkt mig at kalde alle river-kort, i og med villain ikke kan skyde mere end 11,4k.


Jeg forstår ikke helt din tankegang så? Du skriver at du har tænkt dig at kalde any-river da du føler dig overbevist om at han er ude på en total skummetur. Omvendt skriver du at hvis du potter turn flatter han og bluff'er scarecards, som jeg ser det er der derfor langt mere value i at potte turn det burde da være ret åbenlyst.

Ja, men så skal jeg som sagt formentlig spille for stakken på river. Selvom jeg ikke er moneyscared så har jeg da obv ikke lyst til at committe 50% af min stak på turn for at sidde med en beslutning på riven. Hans bluff-range kan jo også sagtens indeholde hjerter, men i og med at jeg er låst til kun at kunne bette potten, ser jeg det som værende usandsynligt at jeg kan skyde ham af hånden på turn. Samtidig vender jeg stort set min hånd face-up ved at potte, hvilket bare giver ham endnu større incitament for at potte any scary river, regardless af hvad han har.

Villain har imo noget bedre feeling med PLO-spil end Hero, og virker tbh rimelig ligeglad med om han skal spille for stakken med en total skummer, derfor synes jeg det er mest oplagt at pot-controlle for ikke at skulle tage stilling til en total vammel rive, hvor jeg får 1-til-3 i en 1000 bb pot...
Redigeret af JesperA d. 20-02-2012 15:59
20-02-2012 17:47 #12| 0

Med din beskrivelse af villain og især på et mere balanceret plan;
Flopraise >>>> call

Holch har skrevet de fleste ting :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar