Ladeløsning til Passat GTE

#1| 0

Hej PN,

 

Jeg har netop erhvervet mig en VW Passat GTE plugin hybrid og har nu indledt jagten på den optimale ladeløsning til hjemmet og søger derfor lidt erfaringer fra andre.

Kører dagligt omkring 40-45km og regner med et årligt kørselsbehov på ca. 10-15.000km. Forhåbentlig kan ca. 70-80% klares på ren el.

Hvad gør andre med PHEV biler? Har i købt ladeboks, leaser eller hoppet på et abonnement fra eksempelvis Clever?

Redigeret af cDavids d. 25-11-2021 19:37
25-11-2021 16:43 #2| 0

Køb ladeboks, installer Monta, og så er du kørende.

(arbejder for Monta) ;-)

 

25-11-2021 17:12 #3| 0

Vi kører bare mormor-lader herhjemme.
Umiddelbart var der ikke den store ide for os i at betale dyrt for en ladeboks til en phev.
Før når skiftet går til ren elbil bliver det i vores optik relevant.

25-11-2021 17:33 #4| 0
Leopatra87 skrev:

Vi kører bare mormor-lader herhjemme.
Umiddelbart var der ikke den store ide for os i at betale dyrt for en ladeboks til en phev.
Før når skiftet går til ren elbil bliver det i vores optik relevant.

 

 Er jeres installation gearet til belastningen? Man bør maksimalt benytte mormorlader i to timer, med mindre man håber på brand. 

25-11-2021 17:45 #5| 0
Shadowwarrior skrev:

 


 Er jeres installation gearet til belastningen? Man bør maksimalt benytte mormorlader i to timer, med mindre man håber på brand. 




Helt nyt hus med seperat gruppe - elektrikeren var ikke nervøs.
26-11-2021 13:37 #6| 0
Shadowwarrior skrev:

 

 Er jeres installation gearet til belastningen? Man bør maksimalt benytte mormorlader i to timer, med mindre man håber på brand. 

 

 Der benyttes sikringer foran installationen for at beskytte mod overbelastning,

30-11-2021 13:46 #7| 0
Leopatra87 skrev:

Helt nyt hus med seperat gruppe - elektrikeren var ikke nervøs.

 

 

Rottegift2 skrev:

 

 Der benyttes sikringer foran installationen for at beskytte mod overbelastning,

 

 Der er stor forskel på de her sikringsgrupper, uden jeg skal kloge mig gevaldigt på det. Rigtig mange installatører/elektrikere ved simpelthen ikke noget/nok om det endnu. Leopatra87, nyt hus og det hele, det er sikkert fint som det er. Men undersøg om det er holdbart. Man bør ikke anbefale at bruge nødlader.

02-12-2021 07:11 #8| 0
Shadowwarrior skrev:

 

 

 

 Der er stor forskel på de her sikringsgrupper, uden jeg skal kloge mig gevaldigt på det. Rigtig mange installatører/elektrikere ved simpelthen ikke noget/nok om det endnu. Leopatra87, nyt hus og det hele, det er sikkert fint som det er. Men undersøg om det er holdbart. Man bør ikke anbefale at bruge nødlader.

 

 Hvor er det du mener der kan opstå brand?

02-12-2021 18:26 #9| 0
Rottegift2 skrev:

 

 Hvor er det du mener der kan opstå brand?

 Jeg har set en del eksempler. Første googlesøgning får du her: https://fdm.dk/mange-lader-elbilen-farligt-forkert

04-12-2021 14:29 #10| 0

så det er hvis man har en standard 1,5 mm2 installation der er forsikret med 16 A eller større sikringer, hvilket er ulovligt. 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar