KK @ 109+r @ stars early ..

#1| 0

Jeg er pt i mit livs største ds og render ind i nogle lidt mærkelige spots for tiden, synes jeg.

Pablo er reg og ved, at jeg 3better relativt light IP mod unknown, hvilket giver ham et ret lækkert 4bet spot.

Hånden bliver efterfølgende helt screwet, da unknown flatter 4bet og jeg sidder i et meh spot, 60bbs dyb effektivt..

Hvad gør vi her? 5bet? flat?

PokerStars Hand #95699900349: Tournament #711010507, $100+$9 USD Hold'em No Limit - Level VI (80/160) - 2013/03/17 18:42:01 CET [2013/03/17 13:42:01 ET]
Table '711010507 40' 9-max Seat #6 is the button
Seat 1: DanielSun10 (7007 in chips)
Seat 2: Acki*GeR* (3270 in chips)
Seat 3: tollgate (6670 in chips)
Seat 4: MadsMP (9884 in chips)
Seat 5: PaDiLhA SP (4962 in chips)
Seat 6: pablotenisis (7371 in chips)
Seat 7: america_lol (2428 in chips)
Seat 8: Setherson2 (8522 in chips)
Seat 9: Paolo69 (5426 in chips)
DanielSun10: posts the ante 15
Acki*GeR*: posts the ante 15
tollgate: posts the ante 15
MadsMP: posts the ante 15
PaDiLhA SP: posts the ante 15
pablotenisis: posts the ante 15
america_lol: posts the ante 15
Setherson2: posts the ante 15
Paolo69: posts the ante 15
america_lol: posts small blind 80
Setherson2: posts big blind 160
*** HOLE CARDS ***
Dealt to MadsMP [K K]
Paolo69: folds
DanielSun10: raises 160 to 320
Acki*GeR*: folds
tollgate: folds
MadsMP: raises 375 to 695
PaDiLhA SP: folds
pablotenisis: raises 680 to 1375
america_lol: folds
Setherson2: folds
DanielSun10: calls 1055
MadsMP: ??

17-03-2013 21:02 #2| 0
OP

161 views og ingen comments? c'mon.

17-03-2013 21:03 #3| 0

5-bet. Det er Daniel du er bange for går jeg ud fra. Kan ikke se argumenterne imod et 5-bet?

17-03-2013 21:23 #4| 0

Jeg ville nok foretrække et 5-bet. Det er svært når vi ikke ved om Daniel er typen som finder på at flatcalle med AA, ikke kan folde AK, JJ og QQ er måske også en mulighed.

Jeg ville aldrig føle mig komfortabel med at flatcalle her, jeg tror kun det gør vores beslutning på floppet endnu værre i de fleste tilfælde. Vores hånd er stærk nok til et 5-bet, og den beslutning ser jeg mere legalt end flat.

17-03-2013 21:23 #5| 0

Jeg er donk og spiller ikke på det her niveau.

Men håber ikke vi er bange for noget her ?

Er vel et spørgsmål om hvad der giver flest chips over tid.

Flat og håb på et ok flop og få en/begge af dem til at stack af post med worse, eller bare få det ind nu.

Det kan vel aldrig være en fejl at 5B. Så det er det sikre. Så det er det jeg selv ville gøre.

17-03-2013 21:39 #6| 0

2650 og så mod stjernerne!

17-03-2013 21:52 #7| 1

Jeg synes, at IR's flat ser stenet ud, og jeg er bekymret for, hvorvidt pablo stacker af med AK/QQ, hvis vi shover.

Men jeg tror stadig begges ranges med den givne action er så bred, at vi aldrig kan overveje at folde. Og med de mange døde skillinger og en lidt akavet situation på mellemhånd vælger jeg nok at shove.

17-03-2013 23:05 #8| 9

Og så øvrigt:

DS stinker. Op med humøret:-)

Der sker tit det, når man rammer en dårlig periode, at man fokuserer lidt skævt på sit spil. Altså at man eksempelvis begynder at reflektere vældig meget over spots, som er så unikke, at de mere er af akademisk interesse end egentig specielt vigtige, for hvorvidt man renser eller ej. Så den slags hænder her er selvfølgelig meget skægge at diskutere, men det er jo ikke din linje i sådan en hånd her, der er afgørende for, om din forventede ROI er 7 eller 14.

Jeg ville se de akavede spots som et udslag af varians, og så ellers sikre mig, at mine standlinjer, shoving/reshovingranges etc. er så tæt på optimeret som muligt. Får jeg shovet nok first in fra CO 13bb deep? Restealer jeg for light? Defender jeg for løst/stramt til 3-bets?

Det er beslutninger, som du tager adskillinge gange i løbet af en session, som er afgørende.

18-03-2013 09:21 #9| 0

Når du siger at pablo spiller tilbage light på dig kan man sagtens bruge et 5-bet, men et eller andet sted synes jeg at Daniels flat ser super klamt ud. Når vi nu ikke har nogen info på Daniel vil jeg nok foretrække at smide et 5-bet afsted, da vores handske alligevel er meget stærk og spiller fint preflop mod hans callingrange.
Ved et 5-bet mener jeg også at vi nok kan få ham til at folde JJ og ringere og ligeledes AQs og ringere.

Mit move havde været 5-bet og call et shove. Total nonbeliever. :P

EDIT:
og kom så lige ud af dit ds og rens videre! ;-)

Redigeret af exentix d. 18-03-2013 09:22
18-03-2013 10:18 #10| 0

@exentrix
Det er rimeligt skidt hvis vi 5B KK for at få ham til at folde JJ-AQ

18-03-2013 10:23 #11| 0
klondike skrev:
@exentrix
Det er rimeligt skidt hvis vi 5B KK for at få ham til at folde JJ-AQ


Det er sandt. Der ligger dog allerede en god slat i potten og det ville imo være fint at tage ned her frem for at se et A høj board eller et monotont board som er kordineret. Selvfølgelig kommer vi suverænt bedst ind hvis hans callingrange er JJ-AQ mod et 5-bet, og det er ikke godt hvis han folder, men jeg føler det er fint at tage ned her. Vi kan heller ikke afvise at han ville calle med JJ-AQ. Jeg mener bare at jeg selv ville være i stand til at folde JJ-AQ i dette spot.
18-03-2013 11:05 #12| 0
OP

Vi 5better obv ikke for at få ham til at folde svagere holdings - det giver sig selv.. :)

Desuden kommer pablo aldrig til at flatte 5bettet, så vi spiller altså unknown i pos, hvilket jeg er fint tilfreds med på (næsten) alle boards.

@Løp
Er udemærket klar over det, men fint lige at få det banket ind i hovedet. :)
Mht humøret gør jeg skam mit bedste for, at det er i top.

18-03-2013 12:51 #13| 0

synes vi smider den pre :D

18-03-2013 13:36 #14| 1

Kommer primært an på to ting efter min mening
1) hvor light Danielsun10 er (når jeg ser en spiller flatte i det spot går jeg for det meste udfra at det enten er en svag spiller som bare ikke kan lide at folde eller en knap så god reg som bare altid har AA, ville nok søge ham og prøve at finde noget mere info), generelt vil jeg mene at han nok har en del hænder ala QJs, TJs, TT etc som du gerne vil have til at tage et flop og som nok folder til et shove og kalder hvis du sizer dit 5-bet småt nok.

2) hvor light kan pablotenisis stacke af pre (og hvor wide 4better han)? Tror personligt det er ret optimistisk at tro han vil stacke af med mange dårligere value hænder her medmindre der er en stærkere dynamik end det du hentyder til i op, virker ikke som om i har haft specielt mange battles i denne her turnering.

Eftersom du selv er inde på at det er et spot hvor du 3better relativt light og at du lukker action her (og at din 3bet range nok primært er opbygget af suitede hænder, svage broadways og andre hænder som kan floppe okay equity når de bliver kaldt og ikke bare pure air) kalder du nok det her 4-bet det meste af tiden da du får ekstremt gode odds, så synes der er nogle gode argumenter for også at snige AA/KK ind i den range.

Kan se argumenterne for begge dele men tror jeg hælder mere til call preflop da jeg føler det giver dig langt den største chance for at stacke gut 1 af hvis han har en halvsvag range og tror også du kan stacke gut 2 af oftere både med den svage del af hans range og måske også den stærkere. Der kommer til at være 4500 i potten på floppet så alle spiller kun omkring et psb så hvis begge rangees stadigvæk har svagere hænder er det en del nemmere at stacke af for dem med tp/overpairs end det nok er preflop.

Edit: var tæt på at slette det efter jeg skrev det for måske er det bare bedre at komme ind preflop og ikke skulle folde på Axx flops etc. Jeg ville helt sikkert flatte AA men kan godt være det måske er lidt for optimistisk at kalde her pre, synes det er meget close. Den største faktor er nok hvor wide du tror opener kan være og hvor light han stacker af. Hvis han er så wide som jeg tror de fleste non-regs er i 100r kan jeg nok bedre lide at tage et flop, men hvis du tror han har en relativt snæver range til at flatte med og samtidig måske stacker af med JJ er det nok bedre at komme ind preflop.

Redigeret af mickeydp d. 18-03-2013 13:40
18-03-2013 14:02 #15| 0
mickeydp skrev:
Kommer primært an på to ting efter min mening
1) hvor light Danielsun10 er (når jeg ser en spiller flatte i det spot går jeg for det meste udfra at det enten er en svag spiller som bare ikke kan lide at folde eller en knap så god reg som bare altid har AA, ville nok søge ham og prøve at finde noget mere info), generelt vil jeg mene at han nok har en del hænder ala QJs, TJs, TT etc som du gerne vil have til at tage et flop og som nok folder til et shove og kalder hvis du sizer dit 5-bet småt nok.

2) hvor light kan pablotenisis stacke af pre (og hvor wide 4better han)? Tror personligt det er ret optimistisk at tro han vil stacke af med mange dårligere value hænder her medmindre der er en stærkere dynamik end det du hentyder til i op, virker ikke som om i har haft specielt mange battles i denne her turnering.

Eftersom du selv er inde på at det er et spot hvor du 3better relativt light og at du lukker action her (og at din 3bet range nok primært er opbygget af suitede hænder, svage broadways og andre hænder som kan floppe okay equity når de bliver kaldt og ikke bare pure air) kalder du nok det her 4-bet det meste af tiden da du får ekstremt gode odds, så synes der er nogle gode argumenter for også at snige AA/KK ind i den range.

Kan se argumenterne for begge dele men tror jeg hælder mere til call preflop da jeg føler det giver dig langt den største chance for at stacke gut 1 af hvis han har en halvsvag range og tror også du kan stacke gut 2 af oftere både med den svage del af hans range og måske også den stærkere. Der kommer til at være 4500 i potten på floppet så alle spiller kun omkring et psb så hvis begge rangees stadigvæk har svagere hænder er det en del nemmere at stacke af for dem med tp/overpairs end det nok er preflop.

Edit: var tæt på at slette det efter jeg skrev det for måske er det bare bedre at komme ind preflop og ikke skulle folde på Axx flops etc. Jeg ville helt sikkert flatte AA men kan godt være det måske er lidt for optimistisk at kalde her pre, synes det er meget close. Den største faktor er nok hvor wide du tror opener kan være og hvor light han stacker af. Hvis han er så wide som jeg tror de fleste non-regs er i 100r kan jeg nok bedre lide at tage et flop, men hvis du tror han har en relativt snæver range til at flatte med og samtidig måske stacker af med JJ er det nok bedre at komme ind preflop.


Hvorfor er man en halv dårlig reg,hvis man flatter pablos 4 bet som org. raiser
med aa, når du lidt senere kommer ind på at du selv vil flatte med aa i op posision.

Er ikke på jeres niveau, men bare nysgerrig.
18-03-2013 14:11 #16| 0

@BUMS4

Tror ikke du skal se det som, at når han flatter AA bliver han en halvdårlig reg. Men nærmere at givet han måske er en halvdårlig reg/semifisk, så er hans range pludselig vægtet ekstremt meget mod AA når han caller, da han folder sine mellempar og AQ-type hands og shover QQ/KK/AK. Dette gør sig ret ofte gældende for en specifik gruppe af spillere som er småtabende på 55-109$ stakes :)

Alternativet som Mickey også nævner, er typen som aldrig folder 88-JJ/AQ fordi han vil se et flop på trods af de to raises :)

Redigeret af Madsreality d. 18-03-2013 14:17
18-03-2013 14:44 #17| 0

Ja har sikkert bare misfortolket hans forklaring.

18-03-2013 15:14 #18| 0
OP

Dødlækker dybdegående analyse mickey.

Jeg 5bettede iøvrigt småt og hadede mit liv da Daniel røg over toppen.

18-03-2013 15:21 #19| 0
Løpenthin skrev:
Og så øvrigt:

DS stinker. Op med humøret:-)

Der sker tit det, når man rammer en dårlig periode, at man fokuserer lidt skævt på sit spil. Altså at man eksempelvis begynder at reflektere vældig meget over spots, som er så unikke, at de mere er af akademisk interesse end egentig specielt vigtige, for hvorvidt man renser eller ej. Så den slags hænder her er selvfølgelig meget skægge at diskutere, men det er jo ikke din linje i sådan en hånd her, der er afgørende for, om din forventede ROI er 7 eller 14.

Jeg ville se de akavede spots som et udslag af varians, og så ellers sikre mig, at mine standlinjer, shoving/reshovingranges etc. er så tæt på optimeret som muligt. Får jeg shovet nok first in fra CO 13bb deep? Restealer jeg for light? Defender jeg for løst/stramt til 3-bets?

Det er beslutninger, som du tager adskillinge gange i løbet af en session, som er afgørende.


Vigtigt man husker på ting som dette midt i et downswing - well spoken!
18-03-2013 16:05 #20| 1

Skjult tudepost?

5better og elsker livet når en af villains rester.

Hvis man spiller 100 dollars+ tours og renakker semi løst pre, burde man ikke være i tvivl om at det her er et auto stack off.

18-03-2013 21:00 #21| 0
Gækkeren skrev:
Skjult tudepost?

5better og elsker livet når en af villains rester.

Hvis man spiller 100 dollars+ tours og renakker semi løst pre, burde man ikke være i tvivl om at det her er et auto stack off.


Det er godt du lige kan fortælle lidt om dynamikken i 109$+r-tours ;)

Jeg går ud fra MadsMP også tænker spottet i forhold til at balancere sine ranges.

Tankegangen "ME HAVE ZE KINGS ME MAKEZ ZE 5-BETZ AND CALLZ ZE SHOVEZ ALL DAY" virker lidt dum.

Bortset fra det: Godt, konstruktivt svar.
Redigeret af Kagekat d. 18-03-2013 21:08
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar