Hvem har været bedst i 2010? (Nordic Poker Awards)

#1| 0

Dav!

Før EPT København afholder PokerStars for femte gang Nordic Poker Awards. Hvem der skal være Danmarks kandidat i de fire kategorier bliver afgjort ved afstemning på ekstrabladet.dk.

Nu ved jeg jo med garanti, at der er rigtig mange herinde, som ikke læser ekstrabladet.dk, men ville sætte pris på, hvis Pokernets brugere også gad sætte deres stemme.

I skulle i hvert fald gerne tilhøre den pokerkyndige del af befolkningen.

Kandidaterne ligger fast. De er fundet af undertegnede med lidt hjælp fra andre kloge hoveder i det danske pokermiljø.

De kunne helt sikkert være valgt anderledes. Hvordan kan I meget passende fortælle i denne tråd eller i nationen-feltet, men de kan ikke ændres nu.

Der kan stemmes her: ekstrabladet.dk/poker/article1486333.ece

Mvh,
Jonas Hüttel
ekstrabladet.dk

13-01-2011 17:02 #2| 0

@OP

Joke right???

I har nomineret Morten Guldhammer og Martin Clemmesen, altså det er vel ment som en joke ikke??

Ville være et beat at vinde en kategori de 2 er med i...

hvorfor vælger i ikke at nominere de bedste danske pokerspillere, det ville altså give mere mening, fremfor bare at nominere spejlblanke fejl der aldrig kommer til at slå noget niveau, hverken live, online eller menneskeligt...

13-01-2011 17:10 #3| 0

Nice. Theo har hevet en WPT, gået dybt ME, Fået kontrakt med PokerStars, præsteret godt hele året.

Og så er han ikke engang nomineret i Største præstation, men det er guldhammer og Clemme derimod. Det er jo helt væk.

13-01-2011 17:11 #4| 0

Læs kriterierne ...

Når man kan få den pris for at lave et mindeværdigt bluff, så er Guldhammer en værdig nomineret. Han var uden sammenligning den mest underholdende spiller til sidste års EPT København.

Det er i kategorien 'Årets præstation' (der ikke nødvendigvis kræver en turneringssejr). Clemmensens præstation er ganske vist flid, men han er den kun anden danske Supernova Elite, og så mange er der nu heller ikke af dem på verdensplan.

Jeg ved godt, at han ikke populær herinde, men det står jo alle frit for at stemme på nogle af de andre kandidater.

@ Deadboy. Du beskriver ganske rigtigt, hvorfor Theo er favorit til at vinde den kategori, han er nomineret i. Men i kriterierne er der netop lagt op til, at 'største præstation' skal være noget andet end en stor livesejr. Hele Theos flotte år tæller mere som årets livespiller end som 'største præstation'.

Havde nu heller ikke forventet, at I ville være enige. Men stem gerne alligevel.

13-01-2011 17:16 #5| 0

@OP

Hvorfor er Jan nede fra den lokale klub ikke nomineret?? Han har i dette år lavet nogle syge bluffs, og samtidig er hans volumen voldsom. Han har nærmest spillet hver tirsdag og torsdag, hvilket er pænt sick. Det kræver virkelig disciplin, tror aldrig at nogen har spillet så mange live tours i den lokale som han har gjort sidste år.

Sygt jan ikke er nomineret, nu man ikke skal være en god pokerspiller for at blive nomineret.

13-01-2011 17:19 #6| 0

Fandema den største joke ever, at Theo drengen ikke er nomineret i kategorien største præstation... Mens en fyr som Clemmens der vel rent basalt bare har spillet en helveds masse, er nomineret.. Hvis han blevet PS pro kunne jeg måske forstå det men.. Nå ja og gider ikke engang begynde på Guldhammer..

@Jonas
Hvilke bluff var det lige han lavet, det eneste jeg husker var at han kom fra en freeroll(low limit) tour og klaret sig rigtigt godt, og at han derudover var jævnt belastende at se på..

13-01-2011 17:24 #7| 0

Guldhammer fordi han er et geni til poker og har så mange store sejre på sit CV.

Eller i hvert fald et finalebord i en $1 turnering hos PokerStars med dansk chat *det er så hyggeligt*

13-01-2011 17:29 #8| 0

Hehe

Det er længe siden at jeg har været enig med et ekstrablad :-(

Men helt ærligt. Hvis man lige abstraherer fra personnavne - så vil en freroller der når FT i en EPT, vel være berettiget til en nominering! Om det er det største resultat, det kan der vel være mere snak om. Men det er garanteret ikke hvert år det sker.

Og når det sker næste gang kunne det passende være med en pokerspiller :-)

13-01-2011 17:30 #9| 0

Hvor er Alex KP?

Fandme flot at sætte et par orginale balla bling bling fælge til en Porsche 911 TurboTargaCarrera over styr.

13-01-2011 17:35 #10| 0

Hvor er Stig Rossen?

13-01-2011 17:40 #11| 0

Angående Guldhammer, så er jeg udmærket klar over, at det ville falde nogen for brystet at nominere ham.

Men i modsætning til Jan nede fra den lokale pokerklub, så kvallede han ikke til den eneste skandinaviske EPT for en dollar, nåede finalebordet og formåede samtidigt at gøre sig til centrum hele vejen igennem.

Han er ikke nomineret for et bestemt bluff, men lavede faktisk rigtig mange. Nu railede jeg ham en del. Kan blandt andet huske et mod chipleaderen Romanello, hvor Guldhammer overshover river. Og viser dame høj op. Generelt viste han meget skum op.

Anyway, lad dog bare være med at stemme på ham og tænk så i stedet på, hvor stor en klaphat jeg er. Længere er den ikke.

Som sagt håber jeg bare, at folk vil stemme og agter ikke at bruge resten af min aften på at debattere mine (og andres) valg.

Når Theo ikke er nomineret i 'bedste præstation', hænger det sammen med, at som jeg læser kriterierne, så er det ikke en turneringsejr som nødvendigvis skal tælle højest.

Han kunne have været nomineret for WPT'en i Paris, men summen er hans meget flotte år gør ham til en seriøst kandidat til årets live-spiller.

Hvis man skal følge jeres tankegang, så ville kandidaterne til årets livespiller og største præstation være ens, men det opfylder så bare jeres kriterier og ikke dem, som valget skal træffes på baggrund af.

Det eneste Theo kunne have været nomineret for i 'største præstation' var som sagt sejren i Paris. Her tippede vægtskålen til fordel for Gustavs bracelet.

Men stem endelig Theo ind som årets livespiller. Det vil være fortjent, selv om de andre kandidater nu også har temmelig gode år.

Slutteligt, læs venligst kriterier for kategorierne og ikke bare overskriften, før galden flyder videre.

Hav en god aften og husk: det er jo kun poker ...

13-01-2011 17:57 #12| 0

Slap dog af pn.. :)

Måske er nogle af de nominerede tvivlsomme: og hvad så?! Der er 4 i hver kategori, stem dog på en af de andre!

Jeg siger ikke, at jeg er enig i alle nomineringerne, men hvis man læser vinder-kriterierne er det altså temmelig klart hvorfor de forskellige er nomineret som de er. Giv nu manden lidt fred, det er jo ikke fordi Morten Guldhammer vinder alligevel ;)

13-01-2011 18:20 #15| 0

nogen der har nogle videoer med Morten Guldhammer?

13-01-2011 18:20 #14| 0

@Scavenger
Jeg griner stadig hver gang :D

13-01-2011 18:20 #13| 0

altså Allan Bække er et godt bud som en samlet præstation, fordi manden pwner alt og alle. så jeg forstår ikke hvorfor man ikke bare har ham een gang

13-01-2011 18:36 #16| 0

@hermod

Fordi det kan man ikke ifølge kriterierne. Nomineringen i den kategori sker på baggrund af en enkeltstående begivenhed og ikke en samlet masse.

Største præstation er nærmere største enkeltpræstation.

Hele pointen er jo at ende med nogle kandidater fra de fire nordiske lande, som er udvalgt efter de samme kriterier, og hvis præstationer derfor kan sammenlignes.

Og kategoriens 'største præstation' skulle gerne adskille sig fra de øvrige. Problemet de tidligere år har været, at ingen kunne finde hoved og hale i forskellene på best performance og på best liveplayer, fordi der ikke lå kriterier til grund for udvælgelsen.

Det gør der nu ...

13-01-2011 19:10 #17| 0

Stemt!

13-01-2011 20:56 #18| 0

Stemt på Guldhammer - vil gerne se ham jonglere rundt på de bonede gulve!

13-01-2011 21:06 #19| 0

Jonas
Arhh det er klart så..
Fortsæt endelig det gode arbejde med poker på EB

13-01-2011 21:14 #20| 0

Guldhammer kvallede sig til EPT gennem EKSTRA BLADET

Så selvfølgelig skal de promovere ham og dem selv på det så længe folk kan huske hans navn.

Nordic poker award er en stor joke, når det er sponsoreret af EB der tydeligvis ikke kan kigge objektivt på tingene!

13-01-2011 21:15 #21| 0

Guldhammer kan vel godt nomineres i en kategori der hed aarets Soeren Jensen, eller saadan noget, men aarets praestation?

Og wtf clemmensen, manden er tabende shortstacker, men nomineres fordi han har taevet mange haender igennem? Eh, okay.

Men okay, afstemningen lever op til Ekstrabladets fine standard.

13-01-2011 23:33 #22| 0

Hvordan kan man kalde Sidsel Helle Boesen for rookie?

13-01-2011 23:42 #23| 0

@morjen

Læst artiklen?!

"Nogen decideret rookie er hun ikke. Faktisk er Sidsel Helle Boesen en af Danmarks allerbedste kvindelige pokerspillere. Men det var først i 2011, at hun trådte frem i rampelyset med sin runner-up-placering i den 1054-kvinde store World Series of Poker Main Event."

13-01-2011 23:45 #24| 0

Jonas jonas jonas...

Tror såmændt ikke Clemme er upopulær. Ikke mit indtryk. At nogen ikke er enige med ham er da en anden sag. Synes selv han er en rar fyr, men nomineringerne er da langt ude i hampen. Ovenstående eksempler fra andre pner siger det hele.

14-01-2011 00:22 #25| 0

morjen + 1

sidsel(helle)boesen spiller HELT fantastisk online cash...

Guldhammer, nu må jeg fandme le, det er da den største joke... manden kan jo ikke engang stave til BT!

14-01-2011 00:24 #26| 0

eneste gode ved ekstrabladet er da side 9...

14-01-2011 01:00 #27| 0

Jeg vil nu godt forsvare Guldhammer.
Jeg synes altså det er en præstation at en lowroller, der normalt spiller 1$ turneringer sidder i EPT endgame og spiller så lidt moneyscared som han gjorde.
De fleste havde forsøgt at folde sig så langt op i pengene som muligt, hvis de til dagligt sad og spillede 1-10 dollar tours.
At han så tager nogle dårlige beslutninger undervejs er en anden sag - det kræver altså sit at tage de beslutninger overhovedet.

Derudover har manden lavet nogle resultater senere hen, så noget tyder på at han altså godt kan spille,
og han har jo aldrig selv råbt op om at han var guds gave til pokeren, modsat en masse andre spillere der sidenhen er gået broke.

14-01-2011 01:18 #28| 0

Rigtig nok Aur...

Jeg skyder ikke på manden, men valget. Kan jo ikke passe at hver gang der dukker en ny op, så overskygger det toppræstastioner. Går ud fra det er fordi vi gerne vil se nye triumferer, hvilket jo egentlig også er en sympatisk tankegang.

14-01-2011 10:14 #29| 0

Det må alt andet lige høre med til en ordentlig prisuddeling, at der vil være en masse forskellige holdninger og opfattelser af, hvem de bedste pokerspillere er. En kåring som Nordic Poker Awards skulle jo gerne give anledning til en god debat om årets præstationer og de mest iøjenfaldende pesonligheder.

For de interesserede kan man følge med i de samlede nordiske kåringer her:

www.facebook.com/NordicPokerAwards

14-01-2011 11:30 #30| 0

husk nu at stemme på Thang som årets rookie

og self skal Guldhammer nomineres, han fik min far til at synes det var sjovt at se poker, det troede jeg aldrig ville ske, mere af det.

14-01-2011 11:38 #31| 0

@flexatoren

Du har så meget ret, thumps up

14-01-2011 15:24 #32| 0

Det helt afgørende punkt omkring Guldhammer er ikke om manden har ballz og ingen hjerne, men når han flere gange callede all ins hvor det var matematisk forkert med længder, så er det jo på ingen måde Ballz eller skills, så er det rent donkamentes.


I øvrigt sjovt at både AGF og AAB er blevet repræsenteret ved en kæmpe tosse i en stor pokerturnering, mens de mere populære holds tilhængere, BIF og FCK trods alt har holdt sig i skindet, man kan vel bare konkluderer at jyder er tosser ;)

14-01-2011 17:32 #33| 0

@Bobby Olsen

Eller også er de bare røvkedelige :)

14-01-2011 17:45 #34| 0
@OP

Resultatet af PokerNets julesheep 2010 kunne være retningsvisende:



Runde 2
Hvem er den bedste danske live pokerturneringsspiller i 2010?


Theo Jørgensen (12)
Andro
Aurvandil
Freakstar
Jones
Kentkay
Madsmk
Sebbecenter
TheDust
Thingyman
Tiger143
Toesinger
Tuznelda

Gustav Hansen (8)
AAchamp
Baarup
Bechm8
Culkasi
Duracell
Miniskive
Peter_Kv11
TheBear

Rasmus “Jungleras” Nielsen (5)
Bad3xo
FiveCats
Makkerdam
MrStephan
Villain

Allan Bække (4)
Chmpen85
Lvp41
Short3
Skipper-dawn


Runde 12
Hvem er den bedste danske on-line pokerturneringsspiller i 2010?


Mickey ”memento_mori” Petersen (16)
Andro
Culkasi
Bechm8
Chmpen85
Lvp41
Miniskive
MrStephan
Peter_Kv11
Sebbecenter
Skipper-dawn
TheBear
TheDust
Thingyman
Tiger143
Toesinger
Tuznelda

Simon ”Ministerborg” Ravnsbæk (3)
Jones
Kentkay
Madsmk

Allan Bække (2)
Freakstar
Short3

Aces (1)
AAchamp: Yaffar
Aurvandil: Bønding
Baarup: Clemme
Bad3xo: Mig selv!
Duracell: Gus Hansen
FiveCats: Kipster
Makkerdam: Jungleras
Villain: Saibot


15-01-2011 00:06 #35| 0

Har stemt på Gustav, Mickey, Theo og Casper. Obv. SNE er bestemt ikke nogen speciel præstation i Norden, men tak til EB for nomien.

Mvh.

15-01-2011 03:05 #36| 0

Først vil jeg sige tillykke til samtlige der er normeneret.

Til jer der ikke er enige i valgene, som ytre det på den "grimme" måde. Hold kæft i er nogle små unger, der burde have stuearrest :O)

Tænker i nogen sinde over der er nogen som læser jeres indlæg, som bliver unødvendigt såret over det i skriver. Man kan sagtens ytre sin holdning, uden at træde på folk.. Vend den om, og tænk hvis i læste noget sådan om jer selv, og hvordan i ville have det..

Jeg er heller ikke ubetinget enig i valgene, men respekterer de personer som er bleven valgt, for der kommer sjældent røg uden der er ild, så endnu engang til jer som der kan stemmes på.. stort tillykke herfra og godt gået.

15-01-2011 07:17 #37| 0

@ Requiem
www.youtube.com/watch?v=hoxZKfuWce4

Guldhammer har trods alt underholdningsværdi :o)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar