Finalebold 180 sit n go møder skub på turn!!

#1| 0

What to do? Jeg hører også gerne om hvad i tænker om PF-bet og samt flop og turn.


No Limit Holdem Tournament

PokerStars

6 Players

Hand Conversion Powered by WeakTight Poker Hand History Converter

$0.91


Stacks:

UTG Placebo77 (34,989) 22bb

UTG+1 aussie podge (49,415) 31bb

CO 8Ziga8 (33,000) 21bb

BTN nuttyprof144 (55,336) 35bb

SB Hero (65,694) 41bb

BB RobGud (31,566) 20bb


Blinds: 800/1,600 Ante 150


Pre-Flop: (3,300, 6 players) Hero is SB A 10

3 folds, nuttyprof144 raises to 4,000, Hero raises to 9,600, 1 fold, nuttyprof144 calls 5,600


Flop: 9 K J (21,700, 2 players)

Hero bets 7,500, nuttyprof144 calls 7,500


Turn: 8 (36,700, 2)

Hero bets 7,500, nuttyprof144 goes all-in 38,086

Hero??




Afspil hånd


20-03-2016 03:14 #2| 1

Pga. ICM så 3 bettet jeg aldrig her på trods af positioner.

Som spillet giver flop bet fin mening, da det rammer vores 3bet range fint.

Turn bet giver ingen mening imo, og især sizing virker rigtig fisket og indbyder rigtig meget til et shove fra villain.


Om du skal kalde eller fold til hans shove, er vel ikke engang det mindste close, du har vel aldrig tænkt dig at kalde et shove fra bordets anden største stack med A høj

20-03-2016 20:18 #3| 0

3bet pre er standard

20-03-2016 23:36 #4| 0

Ok 3 bet pre ...
Skyd lidt under 1/2 pot på flop .. Jeg ville gøre det til ca 10.000 her ... Det ligner std value ...
Og som en anden nævner er både k og j en pæn del af din 3 bet range ...

Med så lidt eq i hånden opgiver jeg på turn - du risikerer ofte at trække til 4 outs og villian har kaldt både et 3 bet pre og dit C bet. ....
Sur røv at skulle folde turn .. men langsigtet er det et profitabelt spil at c-bette floppet her med en balance imellem value og bluff og du har aktuelt ca 50.000 Chips med BB 1600 hvis du folder turn .. Og dermed masser af spillerum...
Som spillet - fold turn -selvom du lige kom til at spewe 7.500 ekstra 😊

21-03-2016 03:38 #5| 0

Kan godt være det for mange er standard at 3-bette her, men synes kun vi roder os ud i problemer ved det og mister alt potkontrol (der er essentiel pga. icm her) ligesom vi med en hånd som A10 kun sjældent får ret meget value fra dårligere ved det eller bluffer bedre ud ved det, ligesom vi let kan komme til at overspille om vi rammer floppet eller også risikerer at måtte folde vores equity væk mod et 4-bet eller at blive udspillet OOP mod en flattende og floatende villain. Flatter vi preflop er vores hånd skjult og vi kan potkontrolere og få value fra dårligere. Men der er åbenlyst delte meninger om det så det er ikke rigtig eller forkert, kun mit perspektiv på det.


Havde jeg 3-bettet preflop havde jeg nok nærmere bare pushet villains 35 bb, da det er icm-spew at 3-betkalde A10 her og virker ret exploitable at 3betfolde, ligesom vi hader at blive flattet. At pushe så meget ville dog kræve solidt read på at villain åbnede ret løst, men at 3-betfolde ville i mine øjne kræve et tilsvarende lige så solidt read, mens flat havde været langt mindre readafhænigt. Som spillet preflop giver jeg den lidt mere på flop, også knap en halv pot, for at tage ned. Som spillet på flop, opgiver jeg turn. Alternativt er det i hvert fald langt bedre bare at pushe fremfor at induce-bet-kalde A høj og oesd. Havde vi halvpottet flop kunne vi måske godt forsvare at 2-barrel pushe turn men nu foretrækker jeg at opgive. Som aktuelt bettet på turn, ærgrer jeg mig og folder. Hele sizingsplanen hidtil giver også kun mening som stærkt udseende blufferi, hvorfor det stringente må være at mene vi kan stole på at villain har os slået klart, når han pusher ind over, ellers har vi jo spillet dybt exploitable og selvmodsigende. Med icm og tvivlsomme potodds kan det i hvert fald næppe forsvares at kalde nu.

Redigeret af All-Out-Put d. 21-03-2016 03:44
21-03-2016 08:13 #6| 0

Jeg had været inde og læse lidt om ICM - men jeg tror ikke helt jeg forstår!? En der vil uddybe?

21-03-2016 20:57 #7| 1

Man kan desværre ikke sådan lige "uddybe ICM" .... Men kort fortalt er det en model for at regne din eq i turneringen ud på ud fra antal chips i din og de andres stacks

Denne EQ vil så ændre sig afhængigt af hvilken action du tager med en konkret hånd ifht til de andres ranges og deres action med denne ...

ICM tager ikke rigtig højde for skill niveau, kommende blindsstigninger, metagame og om du rammer blinds næste hånd osv...


Et program som ICIMIZER er glimrende til at beregne disse ting og der er så vidt jeg husker 3 gratis hænder pr dag...





← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar