EPT Kval 530 Euro early spot

#1| 0

Det er lidt lang tid siden denne hånd er spillet, men jeg skal bruge lidt argumenter til at punke min forloveds søn, som siger det er en standard situation.

Hjælp please.

Som overskriften antyder, så er det en satelit til Ept på stars, vi er ca 130 med, og det må være level 3 med 50/100 i blinds. Start stack er 5000 og bordet har været ret tørt så ikke de store forskydninger.

Der er biletter til 17-19 stk så vidt jeg husker.

Spillet er ret meget over mit normale buyin, men jeg har været der før - og også vundet. Så mit udgangspunkt er vel lidt moneyscaret - men mest pga jeg gerne vil vinde rejsen og oplevelsen.
Jeg har spillet op fra FPP så, jeg har ikke noget direkte i klemme.

Som jeg husker det er det med 15 min level.

Jeg beder om en analyse ifht. at det er en sat, og vi er meget meget tidlig i turneringen.
Hvordan spiller vi følgende hånd bedst.

Jeg kigger ned i KK og Raiser 3xBB til 300. Det har på dette tidspunk været det standardraise bordet har brugt, og der har ikke været mange flops, og stort set ingen show downs.
Jeg mener jeg sidder UTG +1 eller 2, der foldes til cut off der gør det til 800. Han er en regular på disse stackes.

Mit move her?

13-01-2012 01:39 #2| 1
Vegas CHEF

fint indtil videre

så gør du det til 2.175 (eller lign.) og caller et skub

hvis han caller dit 4bet, så er du sandsynligvis oppe mod enten en slowspillet AA eller JJ/1010 eller måske en mærkeligt spillet AK/AQ

lige meget hvad (også hvis et es kommer på flop, så er du all in

det jeg mener er, at selvom du måske siger du er en smule "moneyscared", så folder man ALDRIG KK i en online tour (jeg gør i hvert fald ikke)

og nej, du skal ikke flatte pre...

13-01-2012 02:34 #3| 0

Tud

Tak for respons, jeg er på vej i seng, så kun lige et par hurtige ord herfra.
Som sagt er dette en "standard" eller ikke standard situation, så skidt med resultat. Fold komme selvsagt ikke på tale,

Som jeg læser din post, så skal jeg raise. Men de hænder du stiller op hvis han caller gør mig lidt forvirrede, altså - næsten ligegyldigt hvad floppet slår er jeg allin. Men skal jeg skubbe eller gå efter checkraise.

Kommer floppet lavt og jeg skubber - så folder han vel alt (sikkert heller ikke så skidt) er der et es eller konge med i floppet - kalder han så med hænder jeg slår?

Ja har han AK gør han jo, men caller JJ på eks. floppet Q 7 2 eller A 9 7.

Med den preflop aktion du opstiller er der en pot på ca 4500 og jeg har ude af position knap 3000. skal de bare ind?


13-01-2012 04:10 #4| 5

Jeg rester i det her spot. Vi kan ikke rigtig lave en 4bet sizing, som får en god reg til at tro vi har tænkt os at smide alligevel. Så ved at 4bette til 1800-2000 ligner vi bare endnu mere AA/KK, hvilket vi vel ikke er interesseret i. Så vil jeg hellere shove, da vores range derved er bredere. Bredere range for os = bredere calling range for ham.

Jeg synes dog spottet er klamt, da jeg ikke forventer en god reg 3better andet end QQ+ her.

Hvis vi nu vælger at 4bette til 1800 ish og han betaler, så skal vi aldrig reste på et A high flop. Det er simpelthen spew, og giver ham muligheden for at spille sine hænder perfekt. Alle andre boards shipper jeg det ind på (udover nogle KXX boards). Det er ikke særlig balanceret, men når det er et spot der opstår så ekstremt sjældent, er det ikke vigtigt at være balanceret i det.

Redigeret af MagnusHansen d. 13-01-2012 04:11
13-01-2012 04:33 #5| 0
Vegas CHEF

godt spørgsmål toesinger

altså først og fremmest så synes jeg du skal 4bette - se her hvorfor:

i de tilfælde hvor du slowspiller og kalder, så lad os lege at floppet slår Q-7-2 og du check raiser ham , så får du måske kun 800 + 950 = 1750 fra ham - men i de tilfælde at han skubber all in med AK, 1010, JJ, QQ og du får alle hans 5.000 chips - det er en kæmpe forskel

du kan selvfølgelig samtidigt være uheldig at floppet slår QJ9 med 3 klør og du ingen klør har eller måske A-10-10, hvilket rammer hans range voldsomt - så giver du ham muligheden for at udspille dig postflop

at gå all in som et 4bet shove (som magnus) foreslår er et fint move og vil 9/10 gange få ham til at folde og du vinder hånden uden yderligere fare - i nogle tilfælde vil modstanderen se dit skub som AK eller 1010/JJ lign. hænder og derved kalde for at få et flip

havde du haft 7-8.000 chips er mit forslag om et 4bet nok endnu bedre - det er derfor lidt borderline en beslutning om man skal skubbe eller 4bette ½ stack

du spørger om han folder alt hvis floppet slår lavt - nej det gør han helt sikkert ikke - lad os sige at han er den forsigtige type der caller med JJ der og floppet slår 7-6-2 rainbow - så folder han aldrig der

@magnus

nu synes jeg rigtigt godt om dit spil og dine kommentarer generelt

men jeg er lidt uenig i at en god reg ikke 3better andet end QQ+ her - men det kan selvfølgelig godt være mig der tager fejl ;-)

13-01-2012 04:45 #6| 0

Når jeg siger QQ+, så taler jeg om 3bet for value. For at være ærlig tror jeg ikke engang han 3better QQ hver gang, hvis han overhovedet gør det. Kan ikke se hvad man får ud af, at 3bette den slags hænder hvis man er readless og ingen historie har. Om han 3better noget skrammel her nogle gange, skal jeg lade være usagt, men uden historie ville det ikke give meget mening. Han 3better dog ikke JJ eller værre for value, da han bare ender med at tage sig selv til valuetown for sine 50bb.

Det er bare en generel mening jeg har omkring tingene, så ville være rart at høre fra nogle af alle de tour chefer, som er herinde.

By the way unlucky med den AA mod TT d. 25. i CC. Led præcis samme skæbne på 13. pladsen :S

13-01-2012 04:57 #7| 0
Vegas CHEF

tak magnus - prøver at glemme den slags endgame situationer

...og måtte faktisk tænke meget hårdt for at komme i tanke om den der hånd fra chippen - tak fordi du minede mig om den ;-)

har faktisk helt seriøst lovet mig selv at jeg i 2012 ikke tuder over bad beats og havde december måned som prøvemåned og der gik det fint, så jeg tror jeg kommer til at klare det

13-01-2012 05:16 #8| 0

Haha sorry. Var også kun fordi jeg selv bustede på samme måde, at jeg kom til at tænke over det :)

13-01-2012 07:02 #9| 0

Nu er det en del over mine limits, men ser i slet ingen meritter i at flatte? Hvis hans 3bet valuerange virkelig er QQ+, folder han så ikke også bunden af denne til et 50BB 4betshove fra tidlig position? Med mindre han decideret har set os spewe stort så ser et shove altså vanvittigt stærkt ud (omend jeg er enig med Magnus i at en 2k sizing er ret nutty), uanset hvad hans read på os siger.
Jeg har som sådan ikke noget imod at spille ubalanceret i dette spot isoleret, evt skrive missclick i chatten når vi c/f'er A-high flops, og håber at vi har givet ham et eller andet incitament til at stacke af med dårligere når vi check/shover de fleste andre flops.
Hvad jeg prøver at udrede er, at jeg måske tror vi har bedre EV ved bare at flatte, da vi muligvis holder flere hænder inde vi slår, mens vi går broke til præcis samme hænder post som pre.

Redigeret af FlaskeW d. 13-01-2012 07:04
13-01-2012 09:03 #10| 0

FlaskeW er næsten lidt inde på den samme tankegang som jeg fremførte overfor knægten, da vi diskuterede hånden. Men jeg er lidt skræmt af at skulle spille en så god, men også sårbar hånd i blinde ude af position.

@Tud og Magnus for den sag skyld

Hvis vi antager han 3better med 1010 JJ QQ og AK, som du er inde på - og jeg flatter den. Virker det så ikke voldsomt stærkt ala jeg siger: Min hånd er så god at du får chancen for at ramme floppet en smule, men så skal skillingerne også til midten. Jeg mener, træder han ikke på bremsen med 1010, og kun giver aktion hvis han mener han kan slå det jeg ligner? alternativt - at jeg checkraiser og vinder de 1750 du beskriver.

Et raise til 2150 som du foreslår - skriger det ikke også til himlen om styrke, eller gør min position at det kommer til at ligne et forsøg på at skubbe ham af en god hånd, så han vil shove 1010+ ?

At skubbe 50BB ind i en pot på ca 12 BB meeææææhhhhh, Det kan faktisk godt være at det er et godt spil, det gør bare ondt ondt ondt på mig. For jeg kan ikke se at han kan kalde, og jeg kan ikke bestemme mig til om det er et fold og opsamling af hans 800 jeg helst vil have.

Lortepoker - Men rigtig mange tak for de gode indput indtil videre - jeg er nu forvirret og tvivlrådig på et meget højere plan. :-)

13-01-2012 12:04 #11| 0

På et tørt bord, så synes jeg, at det virker ekstremt dårligt at pushe. Altså hvad fanden skal mennesket betale med? Lige sidde og 3-bet/calle AK og QQ virker sgu ikke speciel festligt her i hans spot.

Vi kommer ind mod enkelte QQ og måske en AK i ny og næ. Men hans 3-betcallingrange er vægtet kraftigt mod AA imo.

Jeg tager et flop af og ser, hvad der sker.

13-01-2012 13:02 #12| 1

Jeg betaler her. Jeg er slet ikke enig i at vi ser super stærke ud når vi caller. Vi ligner en std donk der tager et flop af og ser om vi kan ramme det. Hvis han er regular i de her kvals ved han godt der er et hav af qualifiers (som os) der spiller sådan her med en bred range.


13-01-2012 13:35 #13| 0

Det er ikke dårligt at flatte og spille OOP mod ham. Der kommer bare nogle flops, som bliver svære at spille. Nu har jeg stadigvæk en 3bet range for ham på QQ+, og ser ham altså ikke 3bette AK i det her spot, da det som sagt bare er at valuetowne sig selv. Så skal det være for at 3bet folde, hvilket jeg synes er kæmpe skidt.
Flatter vi og den slår A høj, hvad er så vores gameplan mod et cbet på floppet?
Hvad gør vi hvis han han checker bag på, men delay cbetter turn?
Hvordan har vi det med et Q high board, som gør at vi splitter med KK fra hans valuerange, og taber til de 2 andre hænder. Vi slår dog hans skrammel, men seriøst, hvor tit sidder folk og 3better skrammel her i starten af en tour, uden nogen form for historie?
Hvad gør vi når den slår QJTmono, og vi ikke har farven?
Hvad gør vi.... Ja jeg kunne blive ved, men tror I fanger hvad jeg mener. Vi giver os selv en kæmpe hovedpine nogle gange, og de spots prøver jeg generelt at undgå hvis jeg intet ved om villain.
Derudover er det 20% stack increase bare ved at shove og han folder.

Derfor har jeg den som en klar 4bet shove >>> 4bet til 1800 ish > flat >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> fold

Redigeret af MagnusHansen d. 13-01-2012 14:00
13-01-2012 13:45 #14| 0

@ Magnus
Jævnfør din tese om at du åbner din range en lille bitte smule mere op ved jam kontra 4 bet til 1800ish, men at du samtidig understreger at du regner med hans calling range stadig er meget stram - så undrer det mig du har flat før 1800ish?

13-01-2012 13:53 #15| 0

Jeg har ikke nogen decideret plan, men tager det, som det kommer. Faktum er, at vi har KK og et ship virkelig sjældent er for value. Jeg er ikke engang sikker på, at det er +cEV at pushe konger her.

Der kan komme boards, hvor vi må c/f, men der er også masser af boards, hvor vi på floppet har dødgod equity mod hans range.

Der vil også være en masse boards, hvor han pot controller med noget skrald, som har ramt semigodt, eller måske forsøger sig med delayed c-bet for at folde den svage del af vores range ud(som han aboslut ikke anser som KK-ish).

Jeg har dog heller ikke noget imod at give ham mulighed for at spasse ud med at sige 1425.

Jeg har ikke regnet efter, men jeg tror helt alvorligt, at shove er dårligere fold.

13-01-2012 14:14 #16| 0

Hvis vi antager, at vi har 35% mod villains callingrange(KK+/nogle enkelte QQ og AK, kraftigt vægtet mod AA).

Det tror jeg er en ret rimelig antagelse.

Så har vi en negativ ev på 1500-ish hver gang, at vi bliver callet.

Omvendt akkumulerer vi 1250, når han folder.

Han skal altså have en del random hænder i sin range(over halvdelen), før det bare er marginalt cEV at shove, hvis ellers min antagelse om 35% equity mod hans callingrange holder.

Men altså når jeg regner efter, så er det nok en straming og sige, at fold er bedre end push. Det er det nok ikke. Vi tjener sandsynligvis en lille smule på at få lortet ind. Men præmissen for, at vi kan tjene på det er altså, at han en del skrald-ish i sin range. Og det straffer vi imo bedst ved at flatte pre og så tage den derfra.

Alternativt kan vi som sagt også 4-bette lavt til omkring 1400. Det kan virke inducende, men det ser sateme også stærkt ud. Men Jeg tror eksempelvis, at vi kommer oftere ind mod AK på den måde.

13-01-2012 16:54 #17| 0

I denne hånd vælger jeg egentlig at gøre som Tud skriver i sin første post, dog vælger jeg et 4bet til 2000,- da det er sådan et pænt rundt tal der næsten udgør 40% af min stack.

Min efterrationalisering påstår hårnakket at jeg burde kunne komme væk. For Villain tanker i ca 20 sekunder og smider så stakken ind.

Det kan godt være at jeg giver ham for stor respekt - men jeg synes det SKRIGER af styrke, at han smider turneringslivet ind over mit bet på så tidligt et tidspunkt. Selv klokkerne på hjemis bilen bamler AA AA AA, og jeg går ud og spiser lidt fra kattekassen for at få en bedre smag i munden inden jeg trykker på call.

Jeg er ret sikker på at jeg var gået død hvis jeg havde flattet hans 800 (Pot 1750 pre) stack omkring 4500 og tre skud på et lavt og tørt bord.

Men får jeg ikke en ret klar besked om at hans hånd er toppen af poppen?

Har han slået mig op kan han jo se at mit normale buyin er langt under denne turnerings, og vil det, at jeg 4better ikke gøre at han derfor må sætte mig på noget nær det jeg har?
Endvidere bør han vel også forvente at en lowstake donk der har investeret så meget ikke slipper hånden? (hvilket han har fuldstændig ret i).

Så kunne han lave dette move med f.eks QQ?

Min overbevisning er, at det ville han ikke - og jeg derfor bør brække mig og folde mine konger.
Det er ihvertfald hvad jeg fremførte i diskussionen, men den unge herre mente at det var standard at gå død her i dette spot.

Det er dejligt at se nogle profiler der er vant til niveuet, er med i tråden. Ville I 5bet shove ind over mig, med andre hænder end AA (givet at i ved jeg spiller langt over mit limit?)

13-01-2012 19:44 #18| 0
toesinger skrev:
I denne hånd vælger jeg egentlig at gøre som Tud skriver i sin første post, dog vælger jeg et 4bet til 2000,- da det er sådan et pænt rundt tal der næsten udgør 40% af min stack.

Min efterrationalisering påstår hårnakket at jeg burde kunne komme væk. For Villain tanker i ca 20 sekunder og smider så stakken ind.

Det kan godt være at jeg giver ham for stor respekt - men jeg synes det SKRIGER af styrke, at han smider turneringslivet ind over mit bet på så tidligt et tidspunkt. Selv klokkerne på hjemis bilen bamler AA AA AA, og jeg går ud og spiser lidt fra kattekassen for at få en bedre smag i munden inden jeg trykker på call.

Jeg er ret sikker på at jeg var gået død hvis jeg havde flattet hans 800 (Pot 1750 pre) stack omkring 4500 og tre skud på et lavt og tørt bord.

Men får jeg ikke en ret klar besked om at hans hånd er toppen af poppen?

Har han slået mig op kan han jo se at mit normale buyin er langt under denne turnerings, og vil det, at jeg 4better ikke gøre at han derfor må sætte mig på noget nær det jeg har?
Endvidere bør han vel også forvente at en lowstake donk der har investeret så meget ikke slipper hånden? (hvilket han har fuldstændig ret i).

Så kunne han lave dette move med f.eks QQ?

Min overbevisning er, at det ville han ikke - og jeg derfor bør brække mig og folde mine konger.
Det er ihvertfald hvad jeg fremførte i diskussionen, men den unge herre mente at det var standard at gå død her i dette spot.

Det er dejligt at se nogle profiler der er vant til niveuet, er med i tråden. Ville I 5bet shove ind over mig, med andre hænder end AA (givet at i ved jeg spiller langt over mit limit?)


Alene det at du seriøst overvejer at folde dine konger og nu er endnu mere i tvivl efterfølgende viser vel hvorfor vi aldrig kan folde til et push.

Netop det at villain måske opfatter dig som moneyscared/lovstakesdonk osv. gør at han vil opfatte fe i spottet, både med et light 3 bet til at starte med og til et 5 betpush, noget han aldrig ville have mod en ikke moneyscared spiller. Er villain til den agressive side kan han have en del andre hænder i dette spot end AA, selvom han da selvfølgelig vil vågne op med dem af og til.

4bet call synes jeg er helt fint spillet og hånden må tilskrives bare at have været et uheldigt setup.
Redigeret af All-Out-Put d. 13-01-2012 19:45
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar