DS Major 150K fra søndag 21/6 Brink vinder :)

#1| 0

Først stort tillykke til Brink med sejren :) WP - chef


Jeg spillede også denne tour (i en del af tiden på samme bord som Brink) og har lige denne hånd, som jeg bustede med som nr. 29 og er blevet lidt i tvivl, om jeg spillede den rigtigt/forkert:


Vi er som sagt 29 tilbage, jeg er UTG (er stort set lige rykket bord - væk fra Brinks bord - øv det var ellers easy money :)) Jeg har 33 i hulen og 10,6 BB (blinds er 5/10k 800 ante (vi er kun 8 ved bordet) og de spiller ml. 10bb-70bb (dog kun 1 med 70bb CL som i øvrigt var gået fra 15bb på ret kort tid til 70bb de fleste ml. 10-20 bb) Jeg vælger at skubbe min 10,6bb fra UTG med 33 får et kald af CL (MP) med 1010 og buster (som jo er ret std. 20/80%) men er mit skub UTG med 33 RIGTIGT/FORKERT ??? (gerne med jeres tanker og begrundelse)


I øvrigt er næste pricejump (690$ til ca. 950$) ved 26 og der er mange lowstacks blandt de sidste, blot yderligere info!

23-06-2015 06:07 #2| 0

I følge nash shoving ranges er det korrekt at shove 33 8-handed UTG med 10 bbs. Så fint spillet, bare surt han vågner op med et overpar.

Tillykke til Brink.

Redigeret af Lede d. 23-06-2015 06:08
23-06-2015 07:51 #3| 0

Openshove alle par fra alle positioner med 10bb skulle være fint.

23-06-2015 09:07 #4| 0

Pay jump gør det lidt interesant. Havde i været 27/26 med mange mindre stacks begynder det måske at gå mod fold.


Men som default og med 3 spillere der skal buste inden pay jump er det IMO ikke nogen fejl at skubbe.

23-06-2015 09:27 #5| 0

Så vidt jeg husker er det et skub som man vinder under en halv bb på (jeg er dog ikke 100% sikker)

Hvornår stiger blinds?

Jeg tror jeg ville folde, idet 33 aldrig er i god form, når vi bliver kaldt. Jeg ville hellere shove 9Ts i dette spot - medmindre blinds stiger, inden vi kommer i bb næste hånd, i så fald shover jeg.

Redigeret af Kagekat d. 23-06-2015 12:29
23-06-2015 09:52 #6| 0
Kagekat skrev:Så vidt jeg husker er det et skub som man vinder under en halv bb på (jeg er dog ikke 100% sikker)

Hvornår stiger blinds?

Jeg tror jeg ville folde, idet 33 aldrig er i god form, når vi bliver kaldt. Jeg ville langt hellere shove 9Ts i dette spot) - medmindre blinds stiger, inden vi kommer i bb næste hånd, i så fald shover jeg.

Du skal dog huske på at du lynhurtigt mister din FE, hvis du begynder at folde for mange hænder så dybt i tours. Ved ikke helt hvad du forbinder med god form, men det er også meget få hænder du bliver kaldt af, som din 910s dominerer, hvis det er det du forbinder med god form - forstår selvfølgelig godt logikken i at din 910s altid spiller nogenlunde mod alle hænder, men vi kommer sjældent godt ind.

23-06-2015 11:47 #7| 0
Kagekat skrev:Så vidt jeg husker er det et skub som man vinder under en halv bb på (jeg er dog ikke 100% sikker)

Hvornår stiger blinds?

Jeg tror jeg ville folde, idet 33 aldrig er i god form, når vi bliver kaldt. Jeg ville langt hellere shove 9Ts i dette spot) - medmindre blinds stiger, inden vi kommer i bb næste hånd, i så fald shover jeg.

der er ca. 9 min. til næste blindsstigning

23-06-2015 13:33 #8| 0
Vegas CHEF

som folk har skrevet, så er det helt ok at skubbe any pair i det spot - dvs dit spil er ganske standard


men jeg har lige et par argumenter for hvorfor et fold kan være ok ligeså:


du føler dig godt inde i touren og vil ikke tage et høj varians skub endnu


idag (år 2015) findes der ikke længere noget der hedder FE (fold equity) for et 10bbs skub (specielt ikke fra utg eller blinds)


150K sunday 200$ på Party/DS er en af de aller dybeste MTTs på søndagsprogrammet med super struktur og masser af plads til tålmodighed - spillede du en turbo tour er der ikke tid til at vente på et bedre spot og ej heller i flere af de hurtige tours på Stars som big162 osv.


du har ca. 10 hænder inden du bør skubbe any-two - chancen for at du på de 10 hænder finder et bedre spot er ret god kombineret med det faktum at indenfor de 10 hænder har du sikkert også opnået det payjump


GL derude

23-06-2015 13:59 #9| 0
TUD73 skrev:

idag (år 2015) findes der ikke længere noget der hedder FE (fold equity) for et 10bbs skub (specielt ikke fra utg eller blinds)




Fine pointer TUD. Du er dog lige nødt til at uddybe den her :)

Skub 4bbs UTG og du har stadig FE. Det er muligt at der er en del fisk der måske kalder for løst vs 100bb shove. Men det modsatte er altså også tilfældet.

23-06-2015 14:25 #10| 6
Pokernets ME vinder !
TUD73 skrev:som folk har skrevet, så er det helt ok at skubbe any pair i det spot - dvs dit spil er ganske standard

men jeg har lige et par argumenter for hvorfor et fold kan være ok ligeså:

du føler dig godt inde i touren og vil ikke tage et høj varians skub endnu

idag (år 2015) findes der ikke længere noget der hedder FE (fold equity) for et 10bbs skub (specielt ikke fra utg eller blinds)

150K sunday 200$ på Party/DS er en af de aller dybeste MTTs på søndagsprogrammet med super struktur og masser af plads til tålmodighed - spillede du en turbo tour er der ikke tid til at vente på et bedre spot og ej heller i flere af de hurtige tours på Stars som big162 osv.

du har ca. 10 hænder inden du bør skubbe any-two - chancen for at du på de 10 hænder finder et bedre spot er ret god kombineret med det faktum at indenfor de 10 hænder har du sikkert også opnået det payjump
GL derude

Uanset hvor godt du "føler dig inde i touren", så kan det aldrig retfærdiggøres at takke nej til et +0,5bb shove med en 10bb stack. Det kan godt være du er bedre end dine modstandere, men du kan bare ikke rigtigt spille flops med dem når du kun har 10bb, så det virker lidt fjollet at bruge det som argument for at takke nej til at tjene 0,5bb og samtidigt potentielt doble stakken til en somewhat spilbar stak.


Selvfølgeligt har du FE med 10bb. Endda ISÆR fra UTG - hvorfor sætter du UTG i bås med blinds? Fra UTG skal man igennem 8-9 mand, fra SB skal man igennem én - det siger sig selv det ikke er den samme range man bør risikere alle sine chips med. Som Longhit er inde på har du endda da FE med 4bb.


Men du har stadig kun 10 bigblinds. Jeg tror ikke "strukturen er god" trumfer +0,5bb situationer, når man har 10bb.


Først siger du at strukturen er god og du vil vente med at skubbe, og nu siger du pludseligt at vi kun har 10 hænder tilbage før vi skal gå all in med any two? En runde koster cirka 2,5bb - vi vil derfor have 7,5bb næste gang vi er UTG. Det er da overhovedet ikke anytwo.

Redigeret af walth d. 23-06-2015 14:26
23-06-2015 18:22 #11| 1

@ Walth.


Du er boss og jeg er som sådan enig med dig i at det som default må være et skub. Men jeg vil som vanligt gerne køre analysen lidt længere ud end de fleste gider bruge tid på :-)


Så hvis du eller andre vil svare..


Hvordan ved vi at det er chip EV+ 0,5 bb at skubbe ?


Hvordan kan vi vurdere hvilket af følgende scenarier der er bedst for os i det lange løb ?


( Udfaldet af de forskelige scenarier er baseret på lidt gætværk fra min side, Det er muligt jeg er noget off i forhold til hvor mange folds / calls og hvor ofte vi vinder / taber udfaldet, samt den range vi bliver kaldt af )


A: Folde og spille 2 tours videre med 10,6 bb 100 % af tiden


Skube og ....

B: Blive foldet rundt og spille 2 tours videre med 13 bb ca 30 % af tiden.


De resterende 70 % af tiden rende ind i et af følgende scenarier...

C1: Blive kaldt spille videre med ca. 22.5 bb 26 % af tiden.

C2: Blive kaldt og være bust ca 38 % af tiden.

C3: Blive kaldt og spille videre med ca. 32 bb 6 % af tiden ( når vi bliver kaldt 2 steder fra og suger eller holder mod to Ax combo's)


24-06-2015 02:05 #12| 0
Pokernets ME vinder !

@klondike

Jeg forestiller mig, at unexploitable shoving charts fungerer således, at du principielt kan gå all in og vende din kort om så folk kan se dem, og så vil du lave profit fordi din equity mod X spilleres kombinationer af hænder er +EV uanset hvilke hænder de vælger at kalde med. Det tager ikke højde for din ROI eller andre spilleres niveau ved bordet.


(En eller anden må gerne correct me if im wrong)

Redigeret af walth d. 24-06-2015 02:07
24-06-2015 16:20 #13| 0

@ Walth


Tak. Jeg tror dog ikke at 33 kan shoves faceup med 7 left to act ved 10,6 bb ( Sklansky-Chubukov )


Men den kan nok 100 % sikkert shoves med profit som del af en samlet strategi, i og med vi også må forvente at nogen spillere efter os folder hænder der er bedre.


Men som altid mange tak. Det er super du stadig er aktiv i analyserne ind i mellem :-)

24-06-2015 18:06 #14| 0

I denne situation, kan du ikke vende din 33-hånd om og shove unexploitable fra UTG, men du kan vise dine modstandere din range, faceup, uden de kan exploite dig.



25-06-2015 01:18 #15| 0
Pokernets ME vinder !

ahhhh klart. Thx KasperT.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar