DS $109 Bounty - late game preflop action

#1| 0

Hejsa, jeg spillede en $109, $10kGTD bounty turnering på DS i går aftes. 107 startende, penge til top 20. Feltet virkede ret hårdt - så ikke mange der lavede fejl. Top 2 får begge $900 i payout. Mincash er $110

 

Vi er 29 tilbage. Blinds er 3-6k. Average er 180k - dvs 30BB

Vi spiller 8-mands. Vi er tre spillere med ca 40BB, resten har 10-20BB.

 

Der foldes til mig i CO, jeg klikker til 2x med AQo. Har 41,4 BB i stakken.

Big blind raiser til 7,3BB og har 33BB tilbage. Big blind bounty er $56,5, som jeg jo lige dækker.

 

Hvad er bedste aktion her?

4-Betshove>Call>Fold

 

Jeg havde alle tre ting med i overvejelserne. 
 - Det er for svagt at folde, men 3bet sizingen er lidt til den høje side, som godt kan være styrke.
- Call og tage et flop i position. 
- Shove, fordi det er oplagt for BB at spille tilbage. Min fange er vel rimelig bred i spottet, og jeg havde lige åbnet et par gange forinden i samme orbit.




Redigeret af SMI12 d. 21-02-2022 13:18
21-02-2022 11:59 #2| 0

det er anden gang at jeg ser folk skrive frit fra hukommelsen og hoppe frem og tilbage mellem chipstacks og BB - hvis du vil havde input vil det hjælpe meget at skrive alt i BB eller i chips.

21-02-2022 13:17 #3| 0
OP
sothys skrev:

det er anden gang at jeg ser folk skrive frit fra hukommelsen og hoppe frem og tilbage mellem chipstacks og BB - hvis du vil havde input vil det hjælpe meget at skrive alt i BB eller i chips.

 

 Ok - tak for feedback.

Jeg har rettet lidt, så det hele står i BB.


21-02-2022 13:39 #4| 0

kommer an på hvor risiko villig du er.
Jeg tror call>shove
men man kan godt være flabet og calle, med intention om at calle hele vejen ned. hans range er kæmpe på boblen, og jeg tror et reshove folder en masse hænder af som vi egentlig gerne vil spille imod, og kun bliver called af bedere. Med et call kan du få ham til at skyde efter den som bluff og få mere ud af ham.

21-02-2022 15:13 #5| 1

Du har en stærk hånd i sen position. Du bør teoretisk åbne meget bredt fra cutoff i det spot (omkring 37%). Er big blind klar over det, så kan han få dig til at folde en hel del hænder ved at 3-bette dig relativ bredt.


Aktuelt har du en rigtig stærk hånd fra CO og med bounty i spil og stacksizes, så hælder jeg til at komme all-in. 


Vi er selvsagt ikke godt inde mod AA, KK og QQ samt AK. Vores AQo blokerer dog en del af de kombos. Så ja, jeg skubber. 

 

 

 

 

21-02-2022 20:46 #6| 0
OP

Tak for kommentarer. Tænkte mere som Muhsen, men overvejede også at tage et flop pga risiko-aversitet.


Havde ikke overvejet at tage et flop, for at lade ham bluffe videre med en svagere range. Er det ikke mere risiko-betonet, idet det giver mulighed for at han rammer floppet og alligevel vil barrele videre?


22-02-2022 07:50 #7| 0
SMI12 skrev:

Tak for kommentarer. Tænkte mere som Muhsen, men overvejede også at tage et flop pga risiko-aversitet.

 

Havde ikke overvejet at tage et flop, for at lade ham bluffe videre med en svagere range. Er det ikke mere risiko-betonet, idet det giver mulighed for at han rammer floppet og alligevel vil barrele videre?

 

 Jo men du er foran hans range, du vinder ikke kun de flops flops du rammer, han har RR, og jo hnas Range er bred men det er kun par og AK der slår dig på døde flops, så du kan imo godt Calle et cbet, self rammer han nogle gange eller har AA, men det er ikke mange der over repper toppen af deres Range med så stort et RR.

 Og er du bange for at han er typen der gør det så kan du ikke pusher alligevel.

 


22-02-2022 12:35 #8| 0

Generelt kan du forvente at folk 3better meget tight og især fra BB. Du skal oppe på nogle meget høje stakes eller villain skal vide at du åbner wide, før han vil 3bette wide fra BB (eller bare generelt). Det store spørgsmål er egentlig; hvem er villain(reg eller fish?)? Hvordan er dynamikken? Åbner du meget? Ved han du åbner meget? Har i historik sammen?.... Alle de ting skal du tænke over før du kan vælge den rette beslutning.  

22-02-2022 13:00 #9| 1
MeowImQh skrev:

Generelt kan du forvente at folk 3better meget tight og især fra BB. Du skal oppe på nogle meget høje stakes eller villain skal vide at du åbner wide, før han vil 3bette wide fra BB (eller bare generelt). Det store spørgsmål er egentlig; hvem er villain(reg eller fish?)? Hvordan er dynamikken? Åbner du meget? Ved han du åbner meget? Har i historik sammen?.... Alle de ting skal du tænke over før du kan vælge den rette beslutning.  

 

 på 109$ syntes jeg godt vi kan forvente at folk kan lægge pres med mere korrekte openranges.

22-02-2022 14:35 #10| 0

Hvordan forventer vi, at villain konstruerer sin 3-betting range her? Er han polariseret eller lineær i spottet? Det bliver nok ret afgørende for om jeg går med flat eller jam (min default linje er flat og forventer en vis grad af polarisering her som udgangspunkt).

Fwiw synes jeg sizingen hælder til den lave side, da jeg som udgangspunkt forventer 4-4,5x fra BB, hvilket muligvis kunne tyde på han er mere wide end normalt her, og derfor kunne flytte os mod et shove. Problemet med det er, at vi nok ikke rigtigt kan valueshove AQo og samtidig kan vi finde bedre hænder at smide i vores bluffing range.
Havde villain været SB i stedet, synes jeg 4bet shovet fungerer en hel del bedre.

22-02-2022 14:58 #11| 0
sothys skrev:

 

 på 109$ syntes jeg godt vi kan forvente at folk kan lægge pres med mere korrekte openranges.

 

 Nah, generelt er spillerne ret dårlige 

22-02-2022 15:11 #12| 0
MeowImQh skrev:

 

 Nah, generelt er spillerne ret dårlige 

 

 nå men så er det vel bare at folde af og raise AnyTwo fra HJ CO og B
Samt skrue 3bet op til 20%+ i bobbel spillet på <109 :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar