DM sat 2.500kr - Feedback ønskes!

#1| 0

Hej,

Min kammerat 'Supermand' har spillet en 2.500kr sat til DM og vil gerne høre lidt feedback fra PN.

Han læser med her i tråden .. så skyd løs, tak!

Læs den her: miketysonpoker.blogspot.com

Mvh
-MikeTyson

06-10-2010 00:54 #2| 0

Din ven er helt væk :)

Er kun nået til:
Næste hånd raiser jeg til 500 med AK i ruder. Han reraiser til 1750 igen. Jeg folder igen og viser min hånd igen. Folk fatter intet. Jeg forklarer at hvis han havde en god hånd før så er denne endnu bedre. Han viser også AK op. ;-) 2 hænder senere raiser jeg igen til 500 med JJ på hånden og han reraiser til 1750.

"Hmmmmm. Hvad nu. Skal jeg være en donk og sætte ham all-in?"

Jeg tænker lidt over det. Folk på bordet signalerer til mig at nu må jeg holde op med at smide gode hænder. Jeg folder for 3 gang og viser min hånd JJ. Folk fatter intet. Jeg må forklare at turneringen kun lige er begyndt og jeg ikke gider tabe det vunde allerede nu. Gutten giver mig respekt og viser mig et par 8'ere og jeg kan se han er lettet over at jeg ikke satte ham all in.

06-10-2010 00:54 #3| 0

Puha, hvor skal folk starte? Mange ting at tage fat i :)

1. Hvad er grunden til at raise 5xBB og folde til reraises? Raise mindre + varier betsize.
2. AA med 10 bb skal bare til midten med det samme. Et raise til %25 af stakken kan godt lugte lidt for stærkt, da du næsten er comitted.
3. Nu skal jeg bare folde og vente på at jeg får rigtig gode hænder. - forkert tankegang ville mange mene. Med sådan en stak har du råd til at komme ud i lidt mere marginale spots og presse de andre ved bordet. Ligesom ved KJ hånden. 3 vejs er jeg AI, med mine jeg ved at ham der reraise har bedre hver gang.

Lige et par ting jeg bed mærke i.

Mvh

06-10-2010 01:04 #4| 0

Din ven er jo UBER nit! :)

06-10-2010 01:08 #5| 0

- ved slet ikke hvor jeg skal starte. Din ven har fat i den lange ende, mht. at være tight, men han gør for stort et nummer ud af det, og det koster ham ufatteligt mange knaster jf. de andre citater der sakset herind.

Men! Så læser jeg videre..

"Jeg har A2 i ruder. Jeg tænker at nogle gange skal man prøve at ramme en straigt eller flush. Jeg anser ikke esset får at have den store værdi i denne hånd..

..Så kommer floppet: A-Q-4 Nu er min hånd død. Jeg better 1500 for at finde ud af om han har esset.
Han tænker længe og kalder kun. (han sidder med AK men sætter mig på AQ og tør derfor ikke raise)
Turn: 2 Nu er jeg enten langt foran eller langt bagud.
"

<kommentar>Nogengange skal man prøve at ramme en stright el. en flush... hvornår skal man ikke? Hvis ikke A har værdi i den A2s hånd, hvilket andet kort har så? OMFG! Hvorfor er hånden død på floppet? Du har ramt det højeste par på bordet, og det bliver ikke højere. Enhver pokerspiller ville være glad i den her situatuion, men du tror selvf. straks at din modstander har dig sat.. Jamen altså.. Du får dit hus på turn, og tror stadig du er 50/50 for at vinde. Lesson #1: Du behøver ikke sidde ned nuts HVER GANG for at vinde i poker #2: At bluffe / semi-bluffe er 2/3 af poker </kommentar>

Og det går op for mig, at din ven jo slet ikke er tight - han er jo en wuss, en pussy, en slåbold, som de andre kan kaste rundt med.

Jeg troede så at han så samtidig har spilforståelse, i andre aspekter af spillet (hvor han måske rent faktisk er rigtig god), hvilket så var nok til, at han kan kalde sig "vindende" eller "even" over tid. Men der er da godt nok noget at arbejde med!

06-10-2010 01:11 #6| 0

Keep it coming!! :-)

Men som andy og mads.. må i gerne forklare ham HVORFOR nogle af tingene/tankerne ikke fungere.


06-10-2010 01:20 #7| 0

Omfg... Er kun nået til hvor blinds lige er steget til 100/200 og seriøst er det ikke en lvl eller hvad??

Ellers så bed din om at lære basis potodds, basis poker og så læse HOH 1-3 en 7-8 gange...

06-10-2010 01:21 #8| 0

wow, just wow. "Jeg better 1500 for at finde ud af om han har esset" eh, wut

06-10-2010 01:23 #9| 0

Vil ikke bruge tid på at kommenterer på selve spillet, da det nok kommer til at tage en smule tid, men komme med et par gode råd:)


- Spil på et niveau hvor du kan følge med. Hvis du havde været så heldig at kvalle, og havde tænkt dig at spille DM, ville du være blevet SLAGTET!! Spil hellere en 100 eller 200 kr tour i en pokerklub.

- Læs en pokerbog eller 2. Du har så mange leaks i dit spil, at det virkelig ville hjælpe!

06-10-2010 01:25 #10| 0

Han lyder ellers som en herlig herre ved bordet. Prøver at forklare den ene fejl efter den anden, må da være lålz :)

06-10-2010 02:23 #11| 0

"Næste hånd raiser jeg til 500 med AK i ruder. Han reraiser til 1750 igen. Jeg folder igen og viser min hånd igen. Folk fatter intet. Jeg forklarer at hvis han havde en god hånd før så er denne endnu bedre. Han viser også AK op. ;-) 2 hænder senere raiser jeg igen til 500 med JJ på hånden og han reraiser til 1750. "

Det giver jo ingen mening det der... Specielt ikke det jeg har markeret med fed. Var jeg villian og sad overfor din mate ville jeg 3-bette endnu mere end normalt, da han netop har vist at han folder en ufattelig stor range af hænder til et 3-bet pre. Kan slet ikke se, hvorfor villian her skulle have en stærkere handske denne gang, da Hero lige har vist, at han stort set folder alt andet end nuts til 3-bet pre.

06-10-2010 02:44 #12| 0

Episk blog

Den SS graf taler vist for sig selv :-)

Også smukke billeder!

06-10-2010 03:18 #13| 0

LOL, WP sir

06-10-2010 03:24 #14| 0

Ser ud til at man skal igang med det der live poker? wauw WP

06-10-2010 04:11 #15| 0

Sgu godt nok grineren.

Derfor man spiller live poker måske?

Men fint skrevet ellers med gode illustrationer og opdelinger.
Spillet er uberubernittet. Tankegangen bare morsom.

Som skrevet ville han aldrig have en chance hvis han havde kvallet sig. På deltagerlisten er der mindst 30 proer med som laver velsized 3bets hele tiden mod svage folk.

Et råd vil nok være at droppe livepoker og så få spillet et halvt år igennem online for at få nogle hænder og så ellers se så mange videoer som overhovedet muligt.

bajawa

06-10-2010 04:19 #16| 0

@ bajawa

Hvad er "løsningen", hvis man spiller mod en pro, der 3-better i position hele tiden? Har du et sted, man kan læse sig til det?

06-10-2010 04:24 #17| 0
Pokernets ME vinder !

Hold kæft det er god læsning mand!

Følg bajawas advice, det lyder solidt.

06-10-2010 09:33 #18| 0

walth +1.

Virkelig grinern læsning. Tankegangen er ganske interessant. (:D)

06-10-2010 09:34 #19| 0

Level?

Mit råd er drop pokeren, de lærepenge han skal betale er så store at han må gå fra hus og hjem før det evt. kan vende.

06-10-2010 11:06 #20| 0

Fantastisk læsning :)

06-10-2010 11:22 #21| 0

@lilleclown

Et 4-bet, saa de ser at du forsvarer dig.

06-10-2010 11:37 #22| 0

OMG..

Aner slet ikke hvad jeg skal svare, han har virkelig behov for at læse en pokerbog.
Dan Harrington er jo super agressiv i forhold til din mate.

Bedste råd er vel nok nogle Harrington bøger og så ned i RiverClub / Lyngbyvejens poker klub..

Samtidig skal han slet ikke vise sine hænder op som han gør. Han viser alt for meget, han fortæller jo netop at han er super tight, det giver ham jo de vildeste muligheder for at bluffe, som også kommer til syne da han kalder en all in og modstanderen straks siger "åh nej". Så hvis han fortsætter samme spillestil skal han lære at bluffe noget mere, samt bedre spilforståelse.


Ellers super underholdende læsning :D

06-10-2010 11:39 #23| 0
@Alle
Tak for feedback!

Og Nej, det er skam ikke et level. ;-)

Supermand spiller ugentlig i div pokerkluber, men ynder som andre hyggespiller, at tage ”et skud” når blot 1.præmien er stor nok. (Søndags-turneringer eller DM-satelitter ect.)

Han har i denne historie gjort sig lidt umage med at beskrive sine tanker, så han kunne få lidt spil-feedback. Og jeg har derfor valgt at ”kaste ham for løverne”. ;)


@Bajawa
Det er præcis dette råd jeg har kæmpet et års tid med at få supermand til.

At starte på bunde med 1-2$ sng’er og en 100buyin rulle. Sættes sig ind i ICM, læse den poker-bog jeg har givet ham, slavisk at følge BRM, droppe de der ”skud” . ect ect …

Problemet er blot at han til vores retarded ”druk” homegames og utallige freeroll’s selvfølge har oplevet stor succes med at spille übernittet.

Mvh
-Tyson


miketysonpoker.blogspot.com/


06-10-2010 15:53 #24| 0

Hejsa

Ville lige kommentere den hånd din ven vinder med A2
Det var mig der sad med AK

Ja det var sgu en lidt flad fornemmelse at blive slået der.

For, at være helt ærlig syntes jeg ikke din ven spiller den hånd særligt godt.

Effektive stacks var ca 45 bb. (9500 Chips)

Jeg raiser en limper til 4xbb preflop. og din ven kalder fra BB med A2 i håb om at ramme sin flush. Det er nærmest det samme som kun at spille et kort da kikker altid taber til alle andre esser.

At kalde med en så dårlig hånd ude af position når vi kun er 45bb dybe, er efter min mening spew. Han rammer simpelthen ikke sin flush tit nok + helt ærlig jeg kan altså godt lægge AK ned hvis der er en flush derude og jeg kan se modstander er helt vild efter at komme til midten med skillingerne.

Som jeg husker hånden...kan godt være bet sizes er en lille smule off, men det var mere eller mindre sådan her…

EP limps
Mig raiser til 800
Div ven kalder 800
EP folds

Floppet er
4QA

Din ven donker så 1500 ud.

Jag tanker lidt. Og undrer mig.
Jeg tror simpelthen ikke på at han vil donke ud i mig med 44, QQ, AQ. Havde han siddet med AA havde han nok reraiset mig preflop. I sær da der var en limper foran mig.

Ok så her vælger jeg at kalde, da det er det eneste rigtige, at gøre hvis jeg er foran, da han sikkert lægger sig ned med mindre han har en af ovenstående hænder.

DVS jeg får aldrig et kald med at raise ham på floppet, med mindre han har en hånd der er foran min TPTK

Turn
2
Han better igen ca .4000.
Er det ikke en spar der giver mig nutflush draw så lægger jeg mig helt sikkert her. Med det, at der er en spar, det gør det sgu ekstra svært at komme væk.

Jeg tænker overvejer at skubbe det sidste ind. Jeg har TPTK og nutflush draw. Hvis jeg kalder og ikke rammer river, vil jeg sidde med omkring 10bb tilbage da BB stiger efter pausen ( det er sidste hånd inden pausen )

Jeg vælger at kalde, da jeg ikke kan se nogen mening med, at pushe, da han helt sikkert ikke lægger sig ned da jeg kun har omkring 3000 bagved de 4000 det koster mig, at kalde hans turn bet.
River
A
Han sætter mig AI.

Og helt ærligt, der er ikke så meget andet at gøre en at kalde. Jeg har trips A. det er ikke sandsyndligt han har det sidste A selv om der er temmelig meget der taler for det. Men jeg kan simpelthen ikke lægge mig her. Slet ikke når jeg kun har ca 10BB tilbage.

Jeg havde sgu sikkert kaldt alligevel, selv om det ikke var et A. da jeg ellers sidder tilbage med 10BB. Så er der sgu lang vej tilbage til de 8 der kvaller sig.

Men kalder og ser hans A2. og føler en noget tom fornemmelse. Anyway sådan er det at spille poker.

Det her er bare en af de hænder der er supersvær, at komme væk fra. Jeg mener ikke han spiller den særligt godt, men han er heldig, at ramme en af sine 3 outs på turn og uanset hvor god man er, så vinder man ikke med mindre man har lidt held i ny og næ.

Anyway, det er ikke ment som personlig krititk, da din ven var en superflik fyr, fik snakket med ham om hånden, og vi fik da også spillet lidt cash senere hen på aftenen.

06-10-2010 16:32 #25| 0

Jeg sidder også ved dette bord, og vil godt lige rette JJ hånden. For den er faktisk spillet endnu være en den beskrives. Som jeg husker hånden sidder personen med 88 utg+2 og personen med JJ sidder i big blind, der er kommet en mærkelig dynamik på bordet hvor folk åbner for bb x 5 så utg+2 siger 1000 fold om til BB som tinger længe og vælger at folde face up. Dette er som folk tidligere har skrevet dårlig spil også set i betragtning af at BB har dobbelt og sidder med 17-18.000 mens UTG +2 sidder med 6.5-7.500. Der er alle mulighed for at blive kæmpe stor her og samtidig hvis man taber den så har man stadig start stak med 50 bb.

06-10-2010 20:11 #26| 0

meget sjov læsning.
sådanne typer findes også i "min" lokale klub.
de nitter sig til gode placeringer i de små crapshoot tours,
hvor average i endgamet ligger på under 10 bb...
Tror det er derfor, at det kan betale sig at blinde sig ned til eks. 4-5 BBs for at vente på KK fx. For med en dobling er man jo over average igen...
Disse typer ender næsten altid med at blinde sig selv ud i online tours, eller i større turneringer, med bedre strukturer, fordi de har haft succes med nitteriet i de lokale crapshoot tours...

06-10-2010 21:58 #27| 0

Har lige talt med Supermand!

Han takker for feedbacken og overvejer at komme på PN og deltage i debatten!

@klondike
Fantastik du kan kommentere hånden herind, og skulle hilse fra den spewy supermand.

@zerocash
Tak for oplysningen!





06-10-2010 22:17 #28| 0

Hold da helt magle. :o

07-10-2010 15:10 #30| 0

@ Bajawa

Mange tak. Vil se om jeg kan blive bedre til at implementere det online også.

/LC

08-10-2010 00:26 #31| 0
Hej Bajawa,

Lad mig lige starte med at sige, at med dette indlæg har du slået fast at du kraft edme er en fed fyr. Beklager jeg bander!

Fremover vil jeg nærlæse alle dine indlæg en ekstra gang.

"Hvis du virkelig gerne vil hjælpe din ven må du tage en snak med ham. Du må simpelthen spørge ham " hej Ven, vil du have et råd fra mig om hvordan du bliver en bedre pokerspiller?" sige han ydmygt ja tak, kan du gå i gang, er han for stolt eller andet må du bare droppe det. Så siger du bare at han må sige til når han vil lytte engang."

Sjovt! Faktisk har vi haft præcis denne samtale ca. hver 3 mrd de sidste 2 år. Og sjovt nok næsten med samme resultat som du beskriver. Ender med jeg siger "Du siger til når du er klar, makker".

Så både "Superman" og "Snitski" (nye læser kan læse her, om denne herre) miketysonpoker.blogspot.com/2009/03/fra-semi-ludo-til-semi-haj.html

... har jeg begge tilbudt både coaching og solide bankrolls. Men begge venner er afvisende, måske faktisk fordi de er for stolte som du beskriver. Det har jeg sgu' ikke fanget.

"Først strukturen, dernæst indhold. Nytter ikke noget at lave en mands spil om, hvis han ikke ændrer sin indstilling."

Jeg lever altid med struktur/mål, men egentlig ikke helt forstået "hvorfor" det skulle være først, før nu. Og jeg er enig. Struktur er det man bygger på alt på. Alt andet vil jo blot skvate sammen, når strukturen mangler.

"Men det er da positivt at han alligevel er så analyserende."

Ja, det er præcis derfor, jeg i 2år har været optimistik på hans vejne. :-)

Igen Tak for svar, jeg diskutere med mine kammerater nok en gang.

P.S. Det her en epic fordeling du foreslår. Lol. Du kan tage det ;)
"Det bør nok ligge på 15 % live, 65% online og 30 % læring". ."

Mvh
- Mike Tyson


miketysonpoker.blogspot.com/
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar