Bliver jeg svanset af Telia?! Dusør udloves..

#1| 0

Vise PN'ere - jeg har brug for jeres hjælp!

Har for nyligt skiftet til Telia bredbånd og jeg oplever konstant udfald på forbindelsen og en STÆRKT nedsat hastighed. Telia's support bliver ved med at sige, at de kan konstatere fuld forbindelse og at fejlen derfor må ligge ved de enheder, der er tilsluttet nettet.

Jeg har både mobil og laptop tilsluttet routeren (en Thomson TG712)via WiFi, mens der tilsluttet direkte med LAN-kabel er en TV-boksen (der levere mit tv-signal) samt en Sonos Connect Amp.
Udfaldende er specielt generende for Sonos'en, da sangene hele tiden hakker/forsvinder og derfor gør enheden KOMPLET ubrugelig!

Underligt nok oplever jeg ingen problemer/udfald med fjernsynet.

What to do????

Er på max tilt efter at min musik nu har fucked voldsomt hele dagen og nærmer mig en seriøs overophedning på trods af minus 100 grader udenfor!!!



Bonusinfo: har op til 15Mbit - har aldrig målt højere end 8 via wifi.

Dobbelt bonusinfo: Der er en PQlsemix i DUSØR til vedkommende der finder en løsning på problemet

10-12-2012 16:16 #2| 0
Moderator

Downloader du torrents?

Det er en ofte set fejlkilde. specielt Telenors Zyxel modems har forrygende svært ved at håndtere mange samtidige connections...

10-12-2012 16:23 #3| 0

Ikke lige PT og har heller ikke gjort det det i løbet af de seneste dage.

Har dog tidligere forsøgt mig af flere omgange, men opnår aldrig en særlig høj hastighed, så måske der kan være noget om snakken, at routeren er lård? Nogen løsninger, hvis dette er problemet?

10-12-2012 16:26 #4| 3

Har fået pølesemix her til middag. Det duer bare :)

10-12-2012 16:44 #5| 0

Det er ikke en løsning, men måske en forklaring. Jeg har selv har/haft TDC trio. Der kører tv signalet også over nettet, med lan stik i tv boksen. jeg har 20 mbit internet, men med tændt tv signal har jeg aldrig oplevet mere end 12-13 mbit internet via hastighedstest.

jeg blev oplyst om dette ved tegning af abonnementet, altså at tv signalet sluger en del af net speeden. Nu er det yderst sjældent jeg skal bruge mere speed, dog kan hastigheden selvfølgelig boostes ved at fjerne internet stikket fra tv boksen.

Med hensyn til udfald, så oplevede jeg præcis det samme via TDC's router, og jeg søgte hjælp ved dem - jeg fik en net adresse til min router og kunne her skifte den frekvens jeg skulle bruge(der var 7-8 forskellige). jeg blev opfordret til at skifte indtil jeg fandt en frekvens der ikke gav mig udfald, og dette lykkes efter 2-3 forsøg.

Få fat i deres support og spørg om det samme er muligt. Hvorfor netop den ene eller den anden frekvens er bedst har jeg ingen ide om, men kan deres support vel svare på.

Håber det kan hjælpe!

10-12-2012 16:47 #6| 0

Hvordan får du dit musik over på din Sonos Connect Amp? Er det via en enhed, der er tilsluttet det trådløse netværk?

I så fald virker det jo påfaldende, at det udelukkende er de trådløse enheder, der har forbindelsesbesvær.

Det lugter i hvert fald af en skodrouter, eller at der skal et skifte af kanal til på selve routeren. Hvis ikke du er så teknisk stærk, så se om du kan finde en manual på nettet til at skifte det. Så prøv dig frem indtil du synes det fungerer.

10-12-2012 16:54 #7| 0

Har haft lignende problem, fandt frem til at jeg skulle skifte channel og ændrede den til channel 11, siden da har jeg ikke haft nogle problemer. Jeg mener vidst at normalen er channel 6 eller deromkring og hvis der er mange i nærheden af dit trådløse der bruger samme channel, så kan det forstyrre dit signal.

10-12-2012 17:06 #8| 0

Du kan ikke stole på en speedtest via Wifi, da de pakker der sendes ved sådan en test giver et lavere/falsk billede via Wifi.

Prøv at connecte med kabel og tag speed test.

Mht. hakkende lyd på musik via wifi. Så kan det skyldes flere ting

- Skift channel/frekvens på router
- sluk/tænd router
- Reset router

Grunden til frekvensen kan hjælpe at ændre er fordi, den står på standard, da alle routere gør dette så lægger den og slås med de omkringlæggende routere.

Så ved at skifte frekvens så du kommer ud af den gruppe og derved alene og så skal det spille :D !

Redigeret af Salken d. 10-12-2012 17:06
10-12-2012 17:20 #9| 0

Har ikke læst andet end OP, men tror hurtigt vi kan konkludere at det er din router det er galt med.

Thomson TG712 er og bliver en lorte router, specielt i en tæt beboet område med mange netværk og forstyrrelser.

Brug 500kr på en ordenlig router også er dit problem løst

10-12-2012 17:26 #10| 0

Som TilThis -

Thomson er bare en skod router, magen til pis skal man lede længe efter. Og mulighederne i deres webinterface er begrænset til et spædbarns forståelse for politisk opbygning....

10-12-2012 17:29 #11| 0
Halskov skrev:
Som TilThis -

Thomson er bare en skod router, magen til pis skal man lede længe efter. Og mulighederne i deres webinterface er begrænset til et spædbarns forståelse for politisk opbygning....


LOL, well said
10-12-2012 17:30 #12| 1
Eilama skrev:
Har haft lignende problem, fandt frem til at jeg skulle skifte channel og ændrede den til channel 11, siden da har jeg ikke haft nogle problemer. Jeg mener vidst at normalen er channel 6 eller deromkring og hvis der er mange i nærheden af dit trådløse der bruger samme channel, så kan det forstyrre dit signal.


Kanal/Channel 6 og 11 er standard, så det skal man helst undgå.

1-3 bliver tit brug af andet udstyr som babyalarmer m.m.

Har selv arbejdet i en internetsupport, og der har der været mest held med kanal 4 og 8 (da de ligger lidt væk fra standard kanaler og andet udstyr).

Eller kan du checke kanaler i området.

Åben kommandopromt/CMD.. Skriv netsh wlan show all.

Og derefter gå ind via din routerinterface og sæt kanalen så isoleret fra de andre som muligt.
10-12-2012 17:33 #13| 0
frankovic22 skrev:
Eilama skrev:
Har haft lignende problem, fandt frem til at jeg skulle skifte channel og ændrede den til channel 11, siden da har jeg ikke haft nogle problemer. Jeg mener vidst at normalen er channel 6 eller deromkring og hvis der er mange i nærheden af dit trådløse der bruger samme channel, så kan det forstyrre dit signal.


Kanal/Channel 6 og 11 er standard, så det skal man helst undgå.

1-3 bliver tit brug af andet udstyr som babyalarmer m.m.

Har selv arbejdet i en internetsupport, og der har der været mest held med kanal 4 og 8 (da de ligger lidt væk fra standard kanaler og andet udstyr).

Eller kan du checke kanaler i området.

Åben kommandopromt/CMD.. Skriv netsh wlan show all.

Og derefter gå ind via din routerinterface og sæt kanalen så isoleret fra de andre som muligt.


Eller til adroid findes der wifi analyzer i google play store.
10-12-2012 17:33 #14| 0

sick en support der er her :)

wp.

10-12-2012 17:34 #15| 0

Er der ikke osse noget med at der kan være for mange porte åbne?
Hvis routeren er sat op til at den selv må åbne nye porte, så kan det vist gå galt.
Hvis du spiller WOW f.eks

Redigeret af tiger143 d. 10-12-2012 20:07
10-12-2012 18:23 #16| 0

Jeg havde engang samme problem med mange udfald, en ven mente at kobberet ikke kunne tage min hastighed! Da de satte den ned fra 20mb til 10mb forsvandt udfaldende og det hele kørte stabilt :)

10-12-2012 20:57 #17| 0

Hvis du køber en ny router, så køb endelig en med DD-WRT firmware. Det bliver du og/eller dine nørdhomies glade for ;)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar