Bærbar crashet.. 100$ dusør

#1| 0

Hey alle altvidende IT nørder/supercool-til-at-fixe-pc-problemer.

Min kærestes acer 5520 bærbar er crashet. Jeg har forsøgt med alt min viden (læs meget begrænset) på at fixe den - obv. uden held.

Derfor giver jeg enDusør på 100$ til den som kan hjælpe mig med at fixe bærbaren.

Det hele startede med at den begyndte at vise BSOD og crashe for efterfølgende at skrive: "BAD_POOL_HEADER"

Dette kørte den med imens jeg forsøgte at reparere den, bl.a. ved at køre registry cleaner (uden held) samt formatere den.

Jeg nåede at brænde diverse backup ud og da jeg skulle til at køre den Windows 7 installationsfil der lå på computeren (en jeg havde DL'ed for ½ år siden) crashede computeren og efterfølgende kunne denne ikke starte windows.

Jeg fik installeret XP på computeren og formateret alle partitionsdiske og da jeg havde installeret drivers crashede computeren igen og herefter kunne jeg ikke bruge startup repair eller andet godt til at komme ind på computeren.

Det sidste nye i sagen er at jeg har fået fat i en legal Windows 7 version. Jeg har prøvet flere ting:

1Ved reperation giver den følgende fejl: "RecEnv.exe - corrupt file" - The file or directory: C:\windows\LastGood is corrupt and unreadable. Please run the Chkdsk utility".

2 I installationen mens den er ved at "Expanding Windows files (0%)" giver den fejlkoden: "Windows installation encountered an unexpecterd error. Verify that the installa sources are accesible, and restart the installation" Error code: 0xc0000005

3 anden gang jeg forsøger mig med installationen på en anden ny formateret partition og den er ved at: "Expanding Windows files (14%)" giver den fejlkoden: "Win cannot install required files. The file may be corrupt or missing. Make sure all files required are available and restart the installation" Error Code:0x80070570



Dette blev en gigantisk lang smøre, og jeg er bange for at der enten er noget hardware (evt. grafikkortet??) eller noget i computerens registry som er fuldstændig fucked. Jeg er virkelig træt af den computer, da jeg har brugt jævnt lang tid på den. Muligvis har jeg gjort skaden værre.
Computeren er 1 år og 11 måneder gammel, men hun kan ikke finde kvitteringen - så enten skal den smides ud eller også skal jeg have fixet den..


På forhånd tak til jer som noget igennem det lange indlæg :D

29-06-2010 18:25 #2| 0

det er cdèn der er defekt !

29-06-2010 18:25 #3| 0

Hvor gammel er den?
Er den købt emd XP på?

29-06-2010 18:28 #4| 0

Acer er altid et problem , jeg brugte 2 uger på en vens computer og til sidst lykkes det og installere vista som lortede var købt med , den ville ikke acceptere windows 7 eller xp. og den gik faktisk ned fordi han selv prøvede og installere xp , så mit råd er gå ned med den og få den lavet for de 1000 kr det koster .-

29-06-2010 18:30 #5| 0

Hvis en ACER er 2 år gammel er den død. Det er den værste laptop experience ever!
Det er kun en mulighed - køb en ny LT.

Skal jeg bare PM PS nick?

29-06-2010 19:26 #6| 0

Hvis du gider, kan du evt. komme forbi med den til mig, så skal jeg kigge på den. Hvis det er harddisken, der er defekt, har jeg en 60 GB, som du kan få i uden beregning (udover de 100$ selvfølgelig).

Jeg bor i Viby J.

29-06-2010 21:46 #7| 0

@andreazen..
Bærbaren blev leveret uden Vista skive.
Hvor vil du gå ned og få den lavet? Jeg tvivler på at de kan lave den i Merlin, hvor hun har købt den.

@Villain
Troll please videre et andet sted. Og bare send dit PS nick, så skal jeg hunte dig ;D
Arj, men det vil selvfølgelig være nummer et hvis denne bærbar kan laves.

@Joergen, den er 1 år og 11 måneder og den er købt med Vista på.

@Langemand
Jeg skal ikke lige forbi Århus og det er lidt langt at køre hvis du ikke kan lave den, jeg foretrækker hvis det kan laves over fjernstyring fra en anden pc/webcam eller skype/ whatever :) Ellers tak for tilbuddet.

29-06-2010 21:51 #8| 0

Jah ved godt de blir leveret uden vista skive ( så du må låne en ).
Men her i københavn er der jo mange små computer forretninger som laver det , evt find noget på google.

29-06-2010 21:56 #9| 0

Ja okay. Tak for hjælpen :)

29-06-2010 21:58 #10| 0

de kender også fejlen så tror ikke du skal give mere end 1000

29-06-2010 22:01 #11| 0

Kan du ikke gå ned i forretningen og få dem til at finde kvitteringen frem elektronisk via .. Navn TLf nr eller lignene som de har registreret og så dækker garantien evt .

29-06-2010 22:02 #12| 0

Okay. Jeg giver det lige en chance på et andet forum - Thx ;D

29-06-2010 22:05 #13| 0

Garantien gælder ikke så snart han prøver og installere andre software. Og normal er det faktisk kun compuetren den dækker. Og ikke Software

30-06-2010 02:17 #14| 0

@cnedergaard (midtjylland)

Lyder mistænkeligt meget som en HD fejl. Tag ned til Herning Elektronik og Data og få en ny HD isat den bærbar.. Vil skyde på de kan fixe det for en 4-500 kr seddel..
Ellers prøv at hør' dem til problemet, de har nogen ekstrem skarpe it hjerner dernede..

30-06-2010 11:38 #15| 0

@Zero..
Thx. Det vil jeg prøve, btw. har du set den PM jeg sendte dig?

30-06-2010 11:57 #16| 0

OP

Det er unden tvivl en hardwarefejl.. Mit bud er, at dine RAM er fucked. Heldigvis kan du diagnosticere det helt gratis, med det samme værktøj, som alle PC-butikker bruger professionelt, til at bedømme om en stang RAM er defekt eller ej.

HVIS det er dine RAM den er galt med, så er de jo heldigvis enormt nemme, og meget billige at skifte + i kan gøre det selv.

Anyways..

Ind på hjemmesiden:

www.memtest.org/

- her skal du downloade en ISO-fil, og brænde den ud på en CD / DVD - programmet: www.freeisoburner.com/ kan gøre det gratis.

Når du har disken, så smider du den i din maskine, og starter op fra CD / DVD. Herefter kører memtest automatisk. Du skal ikke trykke på noget, eller hjælpe programmet på anden vis. Når den er kørt færdig, er det meget tydeligt, om der har været fejl eller ej. Er der fejl, så åbner du lige computeren, og ser om der er mere end 1 stang RAM i. Hvis der er det, så test dem een ad gangen, så du ved om det er dem begge to, eller om det kun er den ene der skal skiftes.

- Der er 2 andre ting der kan være galt:

1) Som en anden er inde på, så kan det også være dit CD / DVD drev, men der er det fordi dette OGSÅ er i smadder, da det ikke vil gi' BSOD. Det mest rigtige er nok, at der er læst korrekt fra drevet, men da computeren bruger RAM som midlertidig lagring under installation, er det nok herfra der ikke kan læses.

2) Det KAN også godt være bundkortet i computeren der er stået af. Der sidder nemlig en RAM-comtroller på bundkortet, som også godt kan få RAM'ene til at faile... Men det er yderst, yderst sjældent det sker, så derfor er den logiske fremgangsmåde at skifte RAM. Hvis du så har haft en fejl på RAM, udskiftet disse, og der stadig er problemer, så tester du forfra med memtest, og er der stadig fejl, så er det nok bundkortet der skal skiftes (det kan stadig være de nye RAM den er galt med, hvilket kun kan testes i en anden maskine, i ved der ikke er problemer med).


Jeg er dog 98% sikker på, at hvis i skifter RAM'ene, så kommer den til at virke igen.

Send en PM, hvis der er spørgsmål.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar