Att.: Håndboldnørder - Holdet.dk VM2017

#1| 0

Halløjsa...!


Da vi på job har en rimelig heftig dyst kørende på tværs af mere eller mindre alle manager spil er der en uhørt ære, og en hel del rødvin at vinde, ved at stå som sejrherre til sidst.


Nu skal vi jo i gang med det hersens VM i boldkast og jeg er sgu ikke helt skarp - faktisk hamrende uskarp når det kommer til dette.


Derfor tager jeg imod alle tips og tricks til dette spil - det værende sig taktisk i forhold til omfanget af udskiftninger til deciderede spillerkøb, fund, placering af anførerbind mm.


Håber nogen har lidt input til dette :)

04-01-2017 13:04 #2| 1

Vent til der kommer optakter, der er flere runder i år, så kunne være en god ide at gøre brug af udskiftningerne :)

04-01-2017 14:43 #3| 2

Fodboldmanager er en del anderledes end håndboldmanager. I fodboldmanager kan man få gode point ved bare at have spillere der starter inde, som ikke trækker gule kort, som er på et hold der vinder og som tilmed holder buret rent, de parametre plejer man at komme langt med - dermed kan man lave mange scoops på billige spillere der ellers i den virkelige verden ikke bidrager med noget. I håndbold lader det til at være anderledes.


En ting der er ret væsentligt at vide er; har i betalt for guldhold sådan så i har fri udskiftninger, eller har i ikke? I så fald skal ens tilgang være anderledes. Fordi hvis i har fri udskiftning skal du bare gå efter "godt materiale" hvis i ikke har frie udskiftninger er du også nødt til at se langsigtet og se på hold der kan vinde (dvs. at fylde holdet op med franskmænd er nok en god investering). For kvindernes vedkommende talte kampen om 5. & 6. pladsen ikke med om point selvom den kamp blev spillet, derfor er det godt at have spillere fra hold der kan blande sig i medaljekampen hvis man ikke har fri udskiftning.


Erfaringer fra det forestående EM for kvinder:


- At have spillere på gode hold, betyder ikke en skid hvis de ikke bidrager. Med at bidrage mener jeg at lave mål eller assists. Det plejer det som oftest at gøre i fodboldmanager hvor man ved en sejr og et rent bur kan hive gode/lette point hjem. Så derfor skal dit mål være at finde spillere der alle er i stand til at lave mål eller assists, fordi gør de ikke det så batter de slet ikke, så giver de ingen point af væsentlig karakter/decideret minus point.


Nu er det lidt svært at være helt konkret når man ikke ved hvad priserne er på de forskellige spillere da de ikke har åbnet spillet, det er en ret væsentlig detalje. Men hvis jeg skal sige noget så er Spanien i en absurd let gruppe. Smid vargas på kassen. Ikke at målmænd betyder alverden medmindre de er helt outstanding (dvs. holder modstanderne til under 15 mål) men Spanien skal nok klare sig fint i den gruppe, så at smide nogle spanske spillere ind er nok ikke helt dumt. Hviderusland er suicide/yolo håndbold, de spiller forfærdeligt i den defensive ende men har nogle vanvittige kanoner offensivt, Brouka kunne nok være et godt køb alt efter hvad han koster, det er nok en af hans sidste slutrunder og han kunne nok godt slutte med maner. Så overvej at smide en hviderusser ind og så ellers spillere fra hold der matcher imod Hviderusland. Gensheimer fra Tyskland er nok godt her. Capote skal nok også være garant for en del kasser.

Jeg skal nok se om jeg ikke kan være lidt mere konkret så snart spillet er åbnet og vi har en idé om hvad priser de forskellige spillere har.



EDIT: Kan se de har åbnet for hold, my bad. Skal se om jeg kan komme med noget mere konkret så.


Redigeret af Pokerface Jr. d. 04-01-2017 14:54
05-01-2017 20:03 #4| 0
Pokerface Jr. skrev:Fodboldmanager er en del anderledes end håndboldmanager. I fodboldmanager kan man få gode point ved bare at have spillere der starter inde, som ikke trækker gule kort, som er på et hold der vinder og som tilmed holder buret rent, de parametre plejer man at komme langt med - dermed kan man lave mange scoops på billige spillere der ellers i den virkelige verden ikke bidrager med noget. I håndbold lader det til at være anderledes.

En ting der er ret væsentligt at vide er; har i betalt for guldhold sådan så i har fri udskiftninger, eller har i ikke? I så fald skal ens tilgang være anderledes. Fordi hvis i har fri udskiftning skal du bare gå efter "godt materiale" hvis i ikke har frie udskiftninger er du også nødt til at se langsigtet og se på hold der kan vinde (dvs. at fylde holdet op med franskmænd er nok en god investering). For kvindernes vedkommende talte kampen om 5. & 6. pladsen ikke med om point selvom den kamp blev spillet, derfor er det godt at have spillere fra hold der kan blande sig i medaljekampen hvis man ikke har fri udskiftning.

Erfaringer fra det forestående EM for kvinder:

- At have spillere på gode hold, betyder ikke en skid hvis de ikke bidrager. Med at bidrage mener jeg at lave mål eller assists. Det plejer det som oftest at gøre i fodboldmanager hvor man ved en sejr og et rent bur kan hive gode/lette point hjem. Så derfor skal dit mål være at finde spillere der alle er i stand til at lave mål eller assists, fordi gør de ikke det så batter de slet ikke, så giver de ingen point af væsentlig karakter/decideret minus point.

Nu er det lidt svært at være helt konkret når man ikke ved hvad priserne er på de forskellige spillere da de ikke har åbnet spillet, det er en ret væsentlig detalje. Men hvis jeg skal sige noget så er Spanien i en absurd let gruppe. Smid vargas på kassen. Ikke at målmænd betyder alverden medmindre de er helt outstanding (dvs. holder modstanderne til under 15 mål) men Spanien skal nok klare sig fint i den gruppe, så at smide nogle spanske spillere ind er nok ikke helt dumt. Hviderusland er suicide/yolo håndbold, de spiller forfærdeligt i den defensive ende men har nogle vanvittige kanoner offensivt, Brouka kunne nok være et godt køb alt efter hvad han koster, det er nok en af hans sidste slutrunder og han kunne nok godt slutte med maner. Så overvej at smide en hviderusser ind og så ellers spillere fra hold der matcher imod Hviderusland. Gensheimer fra Tyskland er nok godt her. Capote skal nok også være garant for en del kasser.

Jeg skal nok se om jeg ikke kan være lidt mere konkret så snart spillet er åbnet og vi har en idé om hvad priser de forskellige spillere har.


EDIT: Kan se de har åbnet for hold, my bad. Skal se om jeg kan komme med noget mere konkret så.



Super med input :) Glæder mig til at høre nærmere hvis/når du har haft lejlighed til at kigge mere konkret på det :)

05-01-2017 20:38 #5| 0
Arnolddk skrev:
Super med input :) Glæder mig til at høre nærmere hvis/når du har haft lejlighed til at kigge mere konkret på det :)

Har du fri udskiftning? Vil gerne komme med et udkast til et hold hvis det er :)

05-01-2017 20:43 #6| 0

Ja jeg har guldhold..Så fri udskiftning..! Man bør vel også tage højde for at Frankrig som eneste større nation spiller i både 1 og 2 runde..?

05-01-2017 20:50 #7| 0

Yeah. Franskmændene er bare så fandens dyre. Jeg ser lige om jeg kan strikke et hold sammen.


05-01-2017 20:54 #8| 0

Uden at have kigget nærmere på det endnu, så vil jeg tro at nogle danske fløje ville være gode.
Klart den letteste pulje, og de hold vi møder er typisk hold som laver en del tekniske fejl og giver gode kontramuligheder. Udover det er vi generelt gode til at spille vores fløje op.

05-01-2017 21:05 #9| 0

Her er et bud.

05-01-2017 21:15 #10| 0
Pokerface Jr. skrev:Her er et bud.

Super fedt mester :) Vil jeg helt klar bruge en del af..!

05-01-2017 21:23 #11| 0

Som det ser ud lige nu, har Frankrig 3 stregspillere med, og det er ikke fordi Sorhaindo er en decideret målmaskine.
Tror måske jeg ville overveje Aguinagalde der, men igen - Jeg har ikke sat mig 100% ind i det endnu.


05-01-2017 21:25 #12| 0

Hmm...Nej jeg tænkte det godt..!Man er jo nødt til at spare nogle steder også og jeg sidder lige og skal vurdere om det er bedre f.eks. at finde en bagspiller der spiller i første runde istedet for Nagy og så evt. skifte ham ind efter 1 runde.. Men det er sgu svært at gennemskue.. Og så med begrænset viden oveni :O

05-01-2017 21:38 #13| 0
MorfarFraAlbertslund skrev:Som det ser ud lige nu, har Frankrig 3 stregspillere med, og det er ikke fordi Sorhaindo er en decideret målmaskine.
Tror måske jeg ville overveje Aguinagalde der, men igen - Jeg har ikke sat mig 100% ind i det endnu.



Sorhaindo laver et fint antal kasser, og kan ikke se hvem ellers der skal trække minutter. Nu har han fri udskiftning og kan derfor frit skifte imellem dem, eftersom Frankrig spiller 2 kampe 2 første runder skal der bare smides franskmænd på holdet :)

05-01-2017 21:45 #14| 0
Arnolddk skrev:Hmm...Nej jeg tænkte det godt..!Man er jo nødt til at spare nogle steder også og jeg sidder lige og skal vurdere om det er bedre f.eks. at finde en bagspiller der spiller i første runde istedet for Nagy og så evt. skifte ham ind efter 1 runde.. Men det er sgu svært at gennemskue.. Og så med begrænset viden oveni :O

Havde ikke taget højde for hvilke hold der spiller i runde 1, i så fald ville jeg smide Entrerrios fra Spanien ind i runde 1. i stedet for Nagy de koster det samme og så kan du bytte rundt :) I stedet for Ivancsik kan du så smide Shishkarev fra rusland ind.

05-01-2017 21:59 #15| 0
Pokerface Jr. skrev:
Sorhaindo laver et fint antal kasser, og kan ikke se hvem ellers der skal trække minutter. Nu har han fri udskiftning og kan derfor frit skifte imellem dem, eftersom Frankrig spiller 2 kampe 2 første runder skal der bare smides franskmænd på holdet :)


At de spiller to gange, giver selvfølgelig god mening. Frankrig har i øvrigt 4 stregspillere lige nu - læste i hvert fald noget om at Igor Anic er blevet kaldt ind. Det var godt nok på Fransk, og der er jeg lidt rusten.

Sorhaindo scorer ca. 2 mål på kamp i snit for landsholdet, så det er ikke overvældende. Både Luca Karabatic og Fabregas kan godt få minutter. Jeg siger ikke at han ikke spiller meget, men hvis det er tilfældet at Anic også er med, så trækker det meget ned på spilletiden i de "ligegyldige" kampe de har i starten.

05-01-2017 22:36 #16| 0
MorfarFraAlbertslund skrev:
At de spiller to gange, giver selvfølgelig god mening. Frankrig har i øvrigt 4 stregspillere lige nu - læste i hvert fald noget om at Igor Anic er blevet kaldt ind. Det var godt nok på Fransk, og der er jeg lidt rusten.

Sorhaindo scorer ca. 2 mål på kamp i snit for landsholdet, så det er ikke overvældende. Både Luca Karabatic og Fabregas kan godt få minutter. Jeg siger ikke at han ikke spiller meget, men hvis det er tilfældet at Anic også er med, så trækker det meget ned på spilletiden i de "ligegyldige" kampe de har i starten.


yep :) Streg er en skodposition pointmæssigt. Er dog ret overbevist om at sorhaindo får flest minutter, og det kan blive lidt fugl eller fisk. Det kan være 0 mål eller 5 som jo ville være fint.

05-01-2017 23:18 #17| 0

Nogen af jer der har indsigt i hvilke Slovener der f.eks. kan formodes at lave nogle point..?? Mener...Jeg tænker Angola er prügelknabe og vil derfor gerne have en profil med derfra da de er billige og derfor overkommelige at skifte ud igen :)

05-01-2017 23:33 #18| 0

e

Arnolddk skrev:

Nogen af jer der har indsigt i hvilke Slovener der f.eks. kan formodes at lave nogle point..?? Mener...Jeg tænker Angola er prügelknabe og vil derfor gerne have en profil med derfra da de er billige og derfor overkommelige at skifte ud igen :)




Her skal du købe Blaz Janc. Med de skader Slovenien har til denne slutrunde, hviler der et stort pres på den unge Janc. Han er dog en mand med er kæmpe hjerte og gåpåmod der nok skal tage ansvar. Han er fremtidens store stjerne på HF. Kan vælge og vrage mellem de 4 største klubber i verden og er garant for masser af mål på kontra, i ordinært angreb og indimellem på straffe.

05-01-2017 23:34 #19| 0

Lyder vanvittigt at bruge 7,5 mio på en streg, som scorer 2 mål i snit. Brug hellere pengene på et par ordentlige fløje.

06-01-2017 14:50 #20| 0

^^
Ja, jeg mener heller ikke det er helt optimalt.

11-01-2017 21:02 #21| 0

Må jeg se det hold du endte med? :)

11-01-2017 21:44 #22| 0

Ja naturligvis..! Efter mange udskiftninger osv. er jeg gået med følgende hold og satser på strategien skal bestå i at skifte tungt ud efter hver runde her i indledende grupper :)


Der er jo ikke skide mange fra dit hold som sådan men 4 af dem spiller jo heller ikke i første runde..! Narcisse var den sidste jeg solgte for at få plads til Rivera..! Men hvad tænker eksperterne så om valget..?? :)

11-01-2017 21:46 #23| 0

Pas på med for mange udskiftninger, det er dyrt.

11-01-2017 21:51 #24| 0

Ja jeg ved det...! Min vurdering er bare at fremfor at have en spiller der ikke spiller den pågældende rolle til .f.eks. 8 mil - som koster 80.000 at erstatte direkte over med en anden vil betyde at nyindkøbet skal lave noget der ligner 4 mål og 2 assists for at den transfer er tjent hjem.. Tænker det er marginalt om det kan svare sig men at man vel bør kunne spotte et eller andet der i et vist omfang er rentabelt.. Men muligt jeg har lagt mig den forkerte strategi :/

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar