Ansøgning til universitet 2013.

#1| 0

Godaften PN.

Jeg vil starte med at studere fra August 2013.
Vedrørende dette har jeg flere spørgsmål.

Jeg vil gerne søge ind på Uddannelsesvidenskab som i 2012 havde adgangskrav på henholdsvis 7,2 i Aarhus og 5,7 i København.
Mit snit er 7,9 som jeg så kan gange med 1.08 (da jeg blev student i 2011 og derfor når at ansøge indenfor 2 år, right?)

Nå, men har ladet mig fortælle at det bedst kan betale sig at søge kvote 2 da, hvis ens snit alligevel er godt nok til kvote 1, kommer man bare ind dér, men hvis ikke så kommer kvote 2 med ind i billedet (altså en form for helgardering).
Har endvidere hørt at man skal ansøge kvote 2 i februar/marts (nogle der kan bekræfte det?) men i og med at jeg tager til USA i 2,5 måned om 9 dage så ville det være lækkert at få på plads og ansøge inden jeg tager afsted.
Kan dog ikke finde ansøgningsskema eller andet for 2013 nogle steder endnu (nok fordi det er for tidligt at søge kvote 2 endnu, eller hvad?)

Jeg er anyways rimelig meget i tvivl om alt det praktiske og hvordan og hvorledes, hvorfor jeg spørger altid alvidende PN om hvad jeg skal gøre/hvad I ville have gjort.

Takker på forhånd.

Redigeret af AceKing4more d. 07-01-2013 17:39
07-01-2013 17:41 #2| 6

Hvad med at løfte telefonrøret, og ringe ind til det uddannelses sted du gerne vil ind pÅ :D?

07-01-2013 17:41 #3| 0

Ja det er Marts der er seneste ansøgning via kvote 2.

www.optagelse.dk/videregaaende/index.html

åbner først 1. februar for ansøgninger står der :)

Redigeret af Brugernavnet d. 07-01-2013 17:41
07-01-2013 17:45 #4| 2
mortenotte skrev:
Hvad med at løfte telefonrøret, og ringe ind til det uddannelses sted du gerne vil ind pÅ :D?

+1.

Så havde han kun behøvet oprette en tråd om, hvad telefonnummeret til det givne uddannelsessted er.
07-01-2013 17:50 #5| 0

Haha, vidste den ville komme - der er bare dét i det at jeg både har tænkt mig at søge ind i Århus og KBH (Århus 1. prioritet) skal man så udfylde en ansøgning separat til både århus og kbh?
EDIT: havde anyways tænkt mig at ringe i morgen, men kan da aldrig skade at få PN's rådgivning med!

Redigeret af AceKing4more d. 07-01-2013 17:52
07-01-2013 17:57 #6| 0

Hvad har du af relevant erfaring, der gør dig egnet til kvote 2? Det er ikke noget de kigger forbi... Fint nok du gør det, og det er naturligvis gratis og en "helgardering" - men er dit snit ikke højt nok til kvote 1, så kommer du heller ikke ind via kvote 2. Alene fordi du (efter hvad jeg tænker om en nylig student) ingen erhvervserfaring eller andre kvalifikationer har.

7,9*1,08 = 8,5. Du er rigeligt dækket ind, allerede der. Om ikke andet kommer du i hvert fald ind i København :) God tur til USA btw.

07-01-2013 18:01 #7| 0
AceKing4more skrev:
Haha, vidste den ville komme - der er bare dét i det at jeg både har tænkt mig at søge ind i Århus og KBH (Århus 1. prioritet) skal man så udfylde en ansøgning separat til både århus og kbh?
EDIT: havde anyways tænkt mig at ringe i morgen, men kan da aldrig skade at få PN's rådgivning med!


Du skal udfylde en ansøgning til begge steder. Har ikke rigtig kigget på den uddannelse du vil læse, men mange uddannelser på århus uni og kbh uni kigger de også meget på karakterne når det er kvote 2, og ikke særlig meget relevant erfaring.


Jeg skal selvfølgelig passe på, hvad jeg skriver, da jeg ikke har tjekket selve din uddannelse angående dette..
07-01-2013 18:04 #8| 0

@Brugernavnet
Giver jo ingen mening? Hvis man kigger på karaktererne så kommer man jo ind på kvote 1 anyway. Kvote 2 er jo netop der de ikke fokuserer så meget på karakterer, ellers er der ikke meget ide i det. Dem som søger kvote 2 er jo folk der ikke har høje nok karakterer.

@OP
Ja, hvis du søger kvote 2 så søger man også automatisk kvote 1, så der har man ikke noget at tabe andet end den tid det tager at skrive

07-01-2013 18:04 #9| 0

Nej du har nok ret Bad3xo - i og med at det er en humanistisk og blød uddannelse jeg skal i gang med, ved jeg ikke om de ville værdsætte at jeg har været lærervikar i et års tid?

Men altså i og med at det er gratis og en helgardering tror jeg sgu bare jeg gør det.

Ja okay brugernavnet, jeg ringer til dem i morgen og forhører mig.
Når man kigger på adgangskravene står der btw at der er enkelte der har noget "standby-plads" og disse kan komme ind med lavere adgangskrav - hvodan er det lige det hænger sammen osv?

07-01-2013 18:07 #10| 0

Standby-plads er de personer som lige akkurat ikke kom ind med kvote 1. De kommer på standby for at universitetet sikrer sig at selvom nogle takker nej til pladsen så kan de fylde op fra standby listen. Det er dog ikke sikkert at man kommer ind i år med en standby plads, men man er afaik sikret at komme ind næste år uanset om snittet stiger eller falder, da man kommer først i køen pga standby pladsen

07-01-2013 18:07 #11| 0

@Duracell

Der er på rigtig mange uddannelser, hvor der står at karakter er en af de første og vigtigste faktorer de kigger efter også på kvote 2, og dernæst kommer en række andre ting.

Jeg har endda også snakket med vejledere på uddannelser, hvor de siger det samme.

Jeg kan kun give dig ret i, at det virker langt ude at det er sådan på nogen uddannelser, men sådan er det. Meget skævt. Jeg siger ikke det er ALLE uddannelser, men en del.

07-01-2013 18:10 #12| 0

Så er det sikkert fordi når du siger at de kigger på karakterer så mener du karaktererne i relevante fag for uddannelsen. Fx at de så undlader at kigge på idræt-karakteren hvis man søger ind på matematik-studiet.
Hvis det er generelt de kigger så er det sgu skruet helt forkert sammen og kunne lige så godt afskaffes imo

07-01-2013 18:18 #13| 0

@ Duracell.

Okay, lad os så sige at min 8,5 i Århus lige præcis kvalificerer sig til en standbyplads
(faktisk ikke så urealistisk i og med at uddannelsen på 3 år er gået fra intet adgangskrav til 6.0 i adgangskrav i 2011 til 7.2 i 2012), og jeg samtidig er sikret at komme ind i kbh - vil jeg så få muligheden for at vælge standbypladsen i Århus (da jeg helt vil studere i århus) eller er jeg nødt til at studere i kbh så?

07-01-2013 18:19 #14| 0

Jeg var selv gennem det meste af den mølle sidste forår, og jeg læste rimelig godt op på det...

Duracell skrev:
Standby-plads er de personer som lige akkurat ikke kom ind med kvote 1. De kommer på standby for at universitetet sikrer sig at selvom nogle takker nej til pladsen så kan de fylde op fra standby listen. Det er dog ikke sikkert at man kommer ind i år med en standby plads, men man er afaik sikret at komme ind næste år uanset om snittet stiger eller falder, da man kommer først i køen pga standby pladsen


Helt rigtigt, hvis du får standbyplads er du sikret optagelse næste år.

Kvote 2-ansøgningsfristen er 15. marts, og du bør sende MOTIVEREDE ansøgninger til begge uddannelsessteder med alt, hvad du kan skrive på cv'et (sågar ting som at du havde 0 fejl i teoriprøven til kørekort eller andet shit - bare skriv alt på, der er positivt om dig :)) - mht. motivering, så skriv noget om hvorfor Aarhus og hvorfor Kbh, og self noget om hvorfor det interesserer dig, hvad du kan bidrage med etc.

Som de andre, send bare kvote 2-ansøgning da den er helgardering. Det kan du gøre via optagelse.dk-hjemmesiden, vistnok fra 1/2 - og ja, elektronisk. Derfor også fra USA.

Men med de 8,5 du har, efter du ganger, burde du være sikker. Det er meget få uddannelser der stiger så meget på et enkelt år - det er dog set (Antropologi tog like 1,8 fra 2010 til 2011, hvis jeg husker korrekt)..

God tur og GL med det hele :)
07-01-2013 18:20 #15| 0

Du kan selv vælge, der er ikke nogen tvang. Du skal bare huske at når du får svar skal du acceptere / sige nej tak til den plads du gerne / ikke vil have.

07-01-2013 18:22 #16| 1
Avocado_007 skrev:
Jeg var selv gennem det meste af den mølle sidste forår, og jeg læste rimelig godt op på det...

Duracell skrev:
Standby-plads er de personer som lige akkurat ikke kom ind med kvote 1. De kommer på standby for at universitetet sikrer sig at selvom nogle takker nej til pladsen så kan de fylde op fra standby listen. Det er dog ikke sikkert at man kommer ind i år med en standby plads, men man er afaik sikret at komme ind næste år uanset om snittet stiger eller falder, da man kommer først i køen pga standby pladsen


Helt rigtigt, hvis du får standbyplads er du sikret optagelse næste år.

Kvote 2-ansøgningsfristen er 15. marts, og du bør sende MOTIVEREDE ansøgninger til begge uddannelsessteder med alt, hvad du kan skrive på cv'et (sågar ting som at du havde 0 fejl i teoriprøven til kørekort eller andet shit - bare skriv alt på, der er positivt om dig :)) - mht. motivering, så skriv noget om hvorfor Aarhus og hvorfor Kbh, og self noget om hvorfor det interesserer dig, hvad du kan bidrage med etc.

Som de andre, send bare kvote 2-ansøgning da den er helgardering. Det kan du gøre via optagelse.dk-hjemmesiden, vistnok fra 1/2 - og ja, elektronisk. Derfor også fra USA.

Men med de 8,5 du har, efter du ganger, burde du være sikker. Det er meget få uddannelser der stiger så meget på et enkelt år - det er dog set (Antropologi tog like 1,8 fra 2010 til 2011, hvis jeg husker korrekt)..

God tur og GL med det hele :)


Please?!

Hvis jeg sad som nogenlunde intelligent menneske og skulle udvælge ansøgere ville jeg klart smide folk nederst i bunken hvis de skrev fuldstændigt ligegyldige ting. Hvor gode tror du at dine chancer er hvis vedkommende der har læst ansøgning bagefter sidder og tænker 'Det er 30 minutter jeg aldrig får igen'. Tænk lige over det.
07-01-2013 18:26 #17| 0
JesperTP skrev:
Du kan selv vælge, der er ikke nogen tvang. Du skal bare huske at når du får svar skal du acceptere / sige nej tak til den plads du gerne / ikke vil have.

Hvis jeg kommer ind i Århus kommer jeg højst sandsynligt også ind i Kbh - dvs. jeg skal både skrive ja tak til århus, men samtidig også nej tak til kbh?
07-01-2013 18:26 #18| 0
JesperTP skrev:
Avocado_007 skrev:
Jeg var selv gennem det meste af den mølle sidste forår, og jeg læste rimelig godt op på det...

Duracell skrev:
Standby-plads er de personer som lige akkurat ikke kom ind med kvote 1. De kommer på standby for at universitetet sikrer sig at selvom nogle takker nej til pladsen så kan de fylde op fra standby listen. Det er dog ikke sikkert at man kommer ind i år med en standby plads, men man er afaik sikret at komme ind næste år uanset om snittet stiger eller falder, da man kommer først i køen pga standby pladsen


Helt rigtigt, hvis du får standbyplads er du sikret optagelse næste år.

Kvote 2-ansøgningsfristen er 15. marts, og du bør sende MOTIVEREDE ansøgninger til begge uddannelsessteder med alt, hvad du kan skrive på cv'et (sågar ting som at du havde 0 fejl i teoriprøven til kørekort eller andet shit - bare skriv alt på, der er positivt om dig :)) - mht. motivering, så skriv noget om hvorfor Aarhus og hvorfor Kbh, og self noget om hvorfor det interesserer dig, hvad du kan bidrage med etc.

Som de andre, send bare kvote 2-ansøgning da den er helgardering. Det kan du gøre via optagelse.dk-hjemmesiden, vistnok fra 1/2 - og ja, elektronisk. Derfor også fra USA.

Men med de 8,5 du har, efter du ganger, burde du være sikker. Det er meget få uddannelser der stiger så meget på et enkelt år - det er dog set (Antropologi tog like 1,8 fra 2010 til 2011, hvis jeg husker korrekt)..

God tur og GL med det hele :)


Please?!

Hvis jeg sad som nogenlunde intelligent menneske og skulle udvælge ansøgere ville jeg klart smide folk nederst i bunken hvis de skrev fuldstændigt ligegyldige ting. Hvor gode tror du at dine chancer er hvis vedkommende der har læst ansøgning bagefter sidder og tænker 'Det er 30 minutter jeg aldrig får igen'. Tænk lige over det.


Det er fuldstændig korrekt. Jeg arbejder som studentermedhjælper på AU, vi har haft ansøgere som 54 siders random udtalelser, bilag for hvad ved jeg etc. Forskellen fra en privat virksomhed er at vi har pligt til at læse hele halløjet, men man bliver kun bedømt på hvad der er relevant. Hvis det er uddannelsesvidenskab er det måske smart at dokumentere at man har arbejdet som pædagog/underviser el. Hvis man skal skrive en motiveret ansøgning er det smart at forklare hvorfor studiet er det rette for en, hvordan man har forberedt sig til det, men ikke at man er herrefed til at pløkke lerduer.
07-01-2013 18:27 #19| 0
JesperTP skrev:
Avocado_007 skrev:
Jeg var selv gennem det meste af den mølle sidste forår, og jeg læste rimelig godt op på det...

Duracell skrev:
Standby-plads er de personer som lige akkurat ikke kom ind med kvote 1. De kommer på standby for at universitetet sikrer sig at selvom nogle takker nej til pladsen så kan de fylde op fra standby listen. Det er dog ikke sikkert at man kommer ind i år med en standby plads, men man er afaik sikret at komme ind næste år uanset om snittet stiger eller falder, da man kommer først i køen pga standby pladsen



Helt rigtigt, hvis du får standbyplads er du sikret optagelse næste år.

Kvote 2-ansøgningsfristen er 15. marts, og du bør sende MOTIVEREDE ansøgninger til begge uddannelsessteder med alt, hvad du kan skrive på cv'et (sågar ting som at du havde 0 fejl i teoriprøven til kørekort eller andet shit - bare skriv alt på, der er positivt om dig :)) - mht. motivering, så skriv noget om hvorfor Aarhus og hvorfor Kbh, og self noget om hvorfor det interesserer dig, hvad du kan bidrage med etc.

Som de andre, send bare kvote 2-ansøgning da den er helgardering. Det kan du gøre via optagelse.dk-hjemmesiden, vistnok fra 1/2 - og ja, elektronisk. Derfor også fra USA.

Men med de 8,5 du har, efter du ganger, burde du være sikker. Det er meget få uddannelser der stiger så meget på et enkelt år - det er dog set (Antropologi tog like 1,8 fra 2010 til 2011, hvis jeg husker korrekt)..

God tur og GL med det hele :)


Please?!

Hvis jeg sad som nogenlunde intelligent menneske og skulle udvælge ansøgere ville jeg klart smide folk nederst i bunken hvis de skrev fuldstændigt ligegyldige ting. Hvor gode tror du at dine chancer er hvis vedkommende der har læst ansøgning bagefter sidder og tænker 'Det er 30 minutter jeg aldrig får igen'. Tænk lige over det.



Yeah, I know - også det, jeg sagde til min vejleder.. Men det var netop ham der sagde det, og han har det trods alt som job at vide den slags...

@OP: Hvis du er i tvivl om noget, så skriv til Studievalg (de har en vejleder tilknyttet til vist enhver ungdomsuddannelse i hele landet - og du må meget gerne bruge ham i årene efter du er blevet student), de har gode vejledere der guider dig med både Kvote 1- og Kvote 2-ansøgninger :)
07-01-2013 18:29 #20| 0
Det er fuldstændig korrekt. Jeg arbejder som studentermedhjælper på AU, vi har haft ansøgere som 54 siders random udtalelser, bilag for hvad ved jeg etc. Forskellen fra en privat virksomhed er at vi har pligt til at læse hele halløjet, men man bliver kun bedømt på hvad der er relevant. Hvis det er uddannelsesvidenskab er det måske smart at dokumentere at man har arbejdet som pædagog/underviser el. Hvis man skal skrive en motiveret ansøgning er det smart at forklare hvorfor studiet er det rette for en, hvordan man har forberedt sig til det, men ikke at man er herrefed til at pløkke lerduer.


WOW, den er godt nok i karambolage med det jeg lige skrev... Sick. Kunne være fedt hvis der var lidt mere kommunikation mellem universiteterne og vejlederne...
07-01-2013 18:35 #21| 0

No offence men synes ikke de der vejledere har ikke styr på en skid. Man kan stille to forskellige vejledere samme spg og få to vidt forskellige svar. Har selv lært på den hårde måde at det pretty much kun er ting på skrift fra en form for studieleder man kan stole 100% på.
Blev i 2011 optaget på en uddannelse hvor jeg af KU's vejledere fik afvide at jeg sagtens kunne blive overflyttet til KU efter 1. år, da det 1. år var ens i hele landet for uddannelsen. Efter 6 måneder'ish hvor jeg sendte min overflytnings-ansøgning fik jeg afslag, da fagene ikke var de samme alligevel. Der har siddet nogle vejledere som har haft travlt med at komme til frokost der.

Sry for derail, men det var mere en advarsel til op, hvis du spørger vejlederne på de forskellige steder, så tag det lige med et gran salt.

07-01-2013 18:37 #22| 0
Avocado_007 skrev:
Det er fuldstændig korrekt. Jeg arbejder som studentermedhjælper på AU, vi har haft ansøgere som 54 siders random udtalelser, bilag for hvad ved jeg etc. Forskellen fra en privat virksomhed er at vi har pligt til at læse hele halløjet, men man bliver kun bedømt på hvad der er relevant. Hvis det er uddannelsesvidenskab er det måske smart at dokumentere at man har arbejdet som pædagog/underviser el. Hvis man skal skrive en motiveret ansøgning er det smart at forklare hvorfor studiet er det rette for en, hvordan man har forberedt sig til det, men ikke at man er herrefed til at pløkke lerduer.


WOW, den er godt nok i karambolage med det jeg lige skrev... Sick. Kunne være fedt hvis der var lidt mere kommunikation mellem universiteterne og vejlederne...


Jeg skal nok lige tilføje at studievalg er en anden afdeling end der hvor jeg sidder, omend vi henviser ofte til studievalg til folk der er tidligt i deres ansøgningsproces. Det jeg hentydede til er at man i sin ansøgning inddrager relevant information, 0 fejl i en teoriprøve til kørekort tvivler jeg på fortolkes som at man er en superstudent (og man derfor kan omgå manglende adgangsgrundlag), at du derimod har dyrket sport på højere plan er relevant for en ansøgning til idræt.

Som Duracell skriver, jeg er ikke helt sikker på hvad studievalg og skolers egne vejledere har af retningslinjer. Formalia, som hvad en ansøgning skal indeholde burde du kunne få svar på, men hvad der er det korrekte svar i en motiveret ansøgning er en helt anden sag. Relevans er kodeordet.
07-01-2013 18:38 #23| 0

Btw. hvis du har mere specifikke spørgsmål angående motiverede ansøgninger kan du sende mig en PM. :-) Formalia etc. kan man google sig til.

07-01-2013 18:51 #24| 1

Okay takker for alle svarene so far guys.
Kan godt være jeg lige smider en PM på et tidspunkt Pneets :-)

07-01-2013 19:00 #25| 0

Står selv og skal søge ind på Jura på AU. Desværre er snittet steget fra fra 8,0 i 2011 til 8,6 i 2012. Jeg har et snit på 8,5 (obv run bad) efter det er ganget da jeg starter inden for to år. Jeg søger derfor kvote 2 med AU som første prioritet og Aalborg Universitet som anden prioritet.

Jeg sidder lidt og læser om relevant arbejde i forhold til ens studie. Jeg har arbejdet i lige præcis et på som piccolo i et stor advokatfirma. Mon det vil anses som værende nogenlunde relevant? Jeg tænker bare, at med et studie som jura, hvor du ikke har nogen uddannelse andet end gymnasiet, er det svært at få et arbejde hvor du kommer tættere på end jeg gør. Jeg er selvfølgelig ikke advokat, men jeg følger en del med i hvad jeg læser, og jeg har da efterhånden på egen hånd opdaget en del om hvordan det fungerer sådan et sted.

07-01-2013 19:42 #26| 0
Proletaren skrev:
Står selv og skal søge ind på Jura på AU. Desværre er snittet steget fra fra 8,0 i 2011 til 8,6 i 2012. Jeg har et snit på 8,5 (obv run bad) efter det er ganget da jeg starter inden for to år. Jeg søger derfor kvote 2 med AU som første prioritet og Aalborg Universitet som anden prioritet.

Jeg sidder lidt og læser om relevant arbejde i forhold til ens studie. Jeg har arbejdet i lige præcis et på som piccolo i et stor advokatfirma. Mon det vil anses som værende nogenlunde relevant? Jeg tænker bare, at med et studie som jura, hvor du ikke har nogen uddannelse andet end gymnasiet, er det svært at få et arbejde hvor du kommer tættere på end jeg gør. Jeg er selvfølgelig ikke advokat, men jeg følger en del med i hvad jeg læser, og jeg har da efterhånden på egen hånd opdaget en del om hvordan det fungerer sådan et sted.


Hvilke juridiske opgaver har du varetaget i din tid som piccolo? Misforstå mig ikke, men mit umiddelbare indtryk er, at det kræves, at arbejdet er relevant, såfremt det skal vægte i forhold til optagelsesprøven. Af gode grunde er det mildest talt umuligt at opnå praktisk erfaring på det pågældende område, eftersom det forudsætter, at du rent faktisk har noget teori at byde ind med / læser Jura.

Du virker til at være i en lidt sur situation mht. det adgangsgivende snit, såfremt tendensen fortsætter med, at gennemsnittene stiger for år til år. Lykkedes det dig ikke at komme ind, kan det med fordel overvejes at læse HA.jur 1 år for derefter at søge BA.jur.

Er der i øvrigt nogen personer, der kan "vouche" for Jura på AAU? Jeg har hørt en del kritikpointer af AAU i forhold til KU, AU og SDU.
Redigeret af s4lv4 d. 07-01-2013 19:44
07-01-2013 19:52 #27| 0

@Proletaren
Når de siger relevant erfaring, så er det sådan noget med, at du har læst en anden form for noget meget teoretisk, lovmæssigt relevant (det kunne være en gren af jura du har læst et sted, f.eks erhvervsjura), advokatsekretær skulle også kunne tælle op.

Det er generelt en udbredt misforståelse af kvote 2-systemet, at man "bare" skal have været ansat på et sted, relevant for den givne uddannelse. Jeg prøver at følge med og hjælpe folk der ansøger medicinstudiet via kvote 2 af og til, og ud fra hvad jeg kan læse, så er piccolo-jobs på hospitaler (som vel svarer lidt til dit, Proletaren?), medhjælpere på plejehjem osv., noget folk tror, er rigtig relevant. Desværre er universiteterne af en anden opfattelse, og jeg må indrømme at jeg er enig med dem. Nu kan jeg kun tale for medicinstudiet, men det er min opfattelse, at folk fra kvote 2 her enten er uddannede sygeplejesker, falckreddere, dyrlæger, folk med bachelor-grader i biokemi, kemi, fysiologi, biologi eller noget andet fis. Det er nok i den boldgade, man skal kigge i, hvis man ønsker at læse noget, og må "nøjes" med kvote 2.

07-01-2013 19:58 #28| 0

S4lv4 og bad3xo

Jeg er sådan set helt enig. Det bør ikke tælle op at man render i retten, kopierer, laver kaffe osv. Omend jeg har større indsigt end en som har siddet ved kassen i Netto. Og ja, kan ikke lide den vej tendensen bevæger sig. Men jeg søger både Aalborg og SDU som anden og tredje prioritet. Så bør jeg være rimelig sikker på at komme ind da deres snit var 8,2ish i år

07-01-2013 20:04 #29| 0

Du skal i hvertfald have held og lykke. :)

Jeg læser selv Cand.jur på SDU, så du skal være velkommen til at smide en pm, såfremt du har nogen spørgsmål.

07-01-2013 20:28 #30| 0

LOL er gennemsnittet til jura 8,6? Der er jo nogle helt blanke mennesker, der læser jura i Aarhus.

07-01-2013 20:48 #31| 0

Det er pænt crazy.

08-01-2013 13:14 #32| 0

SørenSnegl, med den gavebod gymnasiekarakterer er burde pænt blanke mennesker også være i stand til at få 8,6 i snit uden problemer. Så jeg forstår ikke helt hvor du vil hen?

08-01-2013 14:13 #33| 0

Jamen det er skam elementært, min kære Jesper. Når gennemsnittet til jura er 8,6, er der, som du selv indikerer, noget helt galt med de karakterer, der bliver uddelt.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar