400nl - top par i 3b-pot

#1| 0

SB er YOUFEEDMYLTD. 200-600 reg på prima.

Han spiller 28/20, 9.3% 3bet over 2k hænder.

Overall flatter han 7% i SB og 3-better 8.6%
Mod CO folder han 93% (!) i min sample på 59 hænder - 5% resteal og 2% flat.
OR spiller noget ala 60/40 over 18 hænder og er fisk.

At SB er så tight taler måske for et flat pf. Jeg kan dog godt lide at squeeze spots som disse bredt for value grundet;

1) OR åbner for bredt (og caller helt sikkert også for bredt til et sqz)
2) OR spiller højest sandsynligt suboptimalt postflop
2) SB er meget ofte capped

Hvordan ville i gribe turn an? Flop sizing er lidt til den lave side, men jeg vil gerne holde fiskens range bred. Det er nok et bedre range-play at size højere da vores range højest sandsynligt er stærk når vi c-better 3-vejs på det her board.

Prima, $2/$4 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

UTG: $318.78 (79.7 bb)
MP: $472.10 (118 bb)
CO: $392.30 (98.1 bb)
BTN: $400 (100 bb)
SB: $418.90 (104.7 bb)
Hero (BB): $409.10 (102.3 bb)

Preflop: Hero is BB with A 6
2 folds, CO raises to $8, [color=grey]BTN folds, SB calls $6, Hero raises to $32, CO calls $24, SB calls $24

Flop: ($96) J A 8 (3 players)
SB checks, Hero bets $42, CO calls $42, SB calls $42

Turn: ($222) 3 (3 players)
SB checks, Hero

11-10-2013 16:10 #2| 0
OP

Der er nok nogle der synes PF er meget småt. Jeg sizer generelt småt, men havde nok gerne set mig selv gøre det til 35ish.

11-10-2013 17:08 #3| 0

Jeg checker turn.

Redigeret af BoBo| d. 11-10-2013 17:08
11-10-2013 18:23 #4| 0

Langt over mit limit. Så tag det med et meget stort gran salt.

Syntes lidt dine problemer starter preflop.

Med den beskrivelse af villain's i hånden tror jeg meget sjældent OR folder mod dit squeeze, og når han ikke gør det folder SB vel endnu sjældnere da han bare for bedre odds til at komme med + hans stats indikerer at han er super stram når han caller i SB.

Så du kommer nemt til at spille en lidt større pot med A6s i MP mod en lidt klistret type efter dig + en SB der formodentlig ikke flatter ravl og krat her mod stærkere ranges i forhold til flat. Hvis du tror at det er en bedre gameplan kontra at spille en mindre pot mod bredere ranges med selv samme hånd så er det sikkert fint at squeeze preflop.

Flop.

Er ikke helt klar over hvad der er bedst. Tror Cbet er ok'ish omend jeg kan se merit for chek.

De folder vel relativt ofte det meste du slår, problemet er bare at de hænder de caller med er du ikke specielt godt inde mod hvor du bygger en pot uden rigtigt at vide om du er god eller ej. Der er heller ikke rigtigt nogen gode turn kort for dig andet end måske 6 non spade. Jeg tror faktisk bedre jeg kan lide at chekke og se hvad fisken gør og hvordan SB agerer efter fisken..

Turn.

Tror check call mod fisken hvis SB folder er bedst. Check fold hvis fisken better og SB caller.

11-10-2013 18:24 #5| 0

Forstår slet ikke preflop. Har vi ikke verdens nemmeste call?

11-10-2013 18:34 #6| 0
Pokernets ME vinder !

CO skal være drooler-dårlig før vi kan value squeeze preflop, og jeg synes A6s er for god multiway postflop til at bluffe preflop, når vi får så gode odds på et call og kan lukke action.

Jeg betragter SBs range for at komme til turn som værende ret svag, måske capped ved AJ eller lign, og jeg tror den mestendels består af svage draws ala flushdraws der er for dårlige til at komme ind på floppet med to mand left to act og måske QT/T9 straightdraws, måske Jx med backdoor etc. Jeg foretrækker at bet/folde 90$ på turn (sådan kan vi i øvrigt size hele vores betting range), idet fisken sikkert kommer til turn med any gutshot, any FD, any Jx, any Ax og hans range er sikkert også lidt capped 3 vejs på sådan et board - forventer AJ/A8/88/JJ raiser floppet oftest.

Ovenstående betragtninger tror jeg tillader os at bette turn ret bredt (måske endda med alt vi better floppet med?), især når SB i min optik er en af de mindre kompetente spillere der findes derude.

11-10-2013 18:54 #7| 0

@Walth

Jeg er som du ved altid super nysgerig :-)

Må jeg spørge hvorfor at ovenstående betragtninger tillader os at bette turn ret bredt ? Jeg ville tro at måske i en explotive strategi at det er rigtigt, hvilket nok er tilfældet her mod to spillere der formodentligt ikke er verdens bedste.

Men ville det ikke være forkert at bette turn her hvis vi ønskede at være mere balanceret ? ( Måske et weird spørgsmål hvis vi syntes hånden er lidt misplayed på tidligere streets og at det derfor bliver et lidt søgt spørgsmål)

Men hvis vi ønsker at ende på river med en range hvor vi kan have den rette ratio af bluff/Vbets passer en hånd som A6s ikke ret dårligt ind her, også når vi tænker på at er meget sjældent at A6s går fra en turn bluff range til en river Vbet range (Det er sjældent vi improver A6s på river, i forhold til hvis vi better turn med f.eks et draw eller f.eks 910)

11-10-2013 18:58 #8| 2
Pokernets ME vinder !

Jeg ønsker ikke decideret at være balanceret i mit valg af betting range, når det forholder sig således at begge vores modstandere er tilbøjelige til at have en relativt svag range, så vil jeg hellere bette turn lidt "for meget" og måske checke nogle specifikke rivers lidt oftere som et produkt deraf. Kald det en exploitive strategi vs. playerpoolen I guess.

Jeg betragter aktuelt A6s som en god blocker for combos der lægger flere penge i potten (dermed har vi betragtelig FE), og jeg better i princippet ikke for value - jeg better mest for at kapitalisere de døde penge og dermed lukke en masse equity ude.

Redigeret af walth d. 11-10-2013 19:02
11-10-2013 19:07 #9| 0
Pokernets ME vinder !

I øvrigt så er hånden et godt eksempel på, hvorfor det er noget pis at flatte i SB. Han er fucked, basically.

14-10-2013 13:38 #10| 0

Jeg checker nok på et tidspunkt i hånden, enten flop eller turn. Vores hånd fungerer markant bedre som bluffcatcher.

07-12-2013 20:55 #11| 0
walth skrev:
I øvrigt så er hånden et godt eksempel på, hvorfor det er noget pis at flatte i SB. Han er fucked, basically.


Har du ikke en flattingrange i sb?

Kan ikke rigtig blive klog på, om du alligevel godt kan lide OP's linje?
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar