400nl - top par i 4b-pot

#1| 0

Hey PN,

Villain er lordanes for dem, der spiller på Prima-netværket.

Min SB-strategi her er sådan set bare at stjæle bredt mod ham og folde en del til 3-bets, da han ikke defender nok.

Ud af de 23 gange han er blevet stealet fra SB har han kun flattet 9% og 3-bettet 30%, så selvom det ikke er en specielt stor sample, så tror jeg alligevel godt vi kan antage at han ikke er guds gave til pokerspillet.

Jeg 4-better nok ikke specielt bredt mod gutten her, men jeg synes næsten at fold er for stramt, og call virker ikke som den fedeste option - hvis der er nogen der er uenige så lytter jeg gerne.


På flop har vi som regel et profitabelt bluff med any two, hvilket jeg obv. gerne vil balancere ved at have nogle stærke hænder i min range.. men hvad fanden gør jeg på turn?


Prima, $2/$4 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

UTG: $341.63 (85.4 bb)
MP: $404 (101 bb)
CO: $539.40 (134.9 bb)
BTN: $535.80 (134 bb)
Hero (SB): $552.40 (138.1 bb)
BB: $1,241.50 (310.4 bb)

Preflop: Hero is SB with Q J
4 folds, Hero raises to $10, BB raises to $40, Hero raises to $84, BB calls $44

Flop: ($168) J 7 4 (2 players)
Hero bets $60, BB calls $60

Turn: ($288) T (2 players)
Hero checks, BB bets $128, [color=grey]Hero



17-09-2013 11:18 #2| 0

Villian folder 61% BB vs SB. Så defender han vel også det han bør som std, dog lidt wacked måde at defende på med så meget 3b. Er std ikke 65%? Men det kommer self an på hvor meget du åbner SB også.

På flop har vi som regel et profitabelt bluff med any two, hvilket jeg obv. gerne vil balancere ved at have nogle stærke hænder i min range.. men hvad fanden gør jeg på turn?


Easy bet, hvis du mener floppet falder i din stærke hænder range.


- Er det reverse hænder du smider op, for at prøve at sætte dig ind i tankegangen hos villian og generelt hvad andre folk synes man skal gøre med QJ, synes da ikke det ligner dig at være så pas.
Redigeret af zonki d. 17-09-2013 11:20
17-09-2013 12:03 #3| 0

Jeg synes preflop 4-bet er skidt, men hvis du forventer han folder meget til 4-bets er det fint(Det vil jeg ikke forvente IP 140bbs).

Flop er std., men c/c kan sikkert også være fint mod en gut som ham her, da jeg ikke forventer han går amok over flere streets. Better helt sikkert turn igen omkring 1/3 pot og evaluere river.

17-09-2013 13:24 #4| 0

Jeg folder til 3b pre.
Som spillet vil jeg ikke græde over at folde til hans turn bet, for han BØR følge op på samtlige rivers (vi 4b måske 88-99, men ellers alle rivers)

17-09-2013 14:35 #5| 0

Igen langt over mit limit. Poster bare mine tanker så kan jeg måske lære noget og det er mega meget muligt jeg er way off.

Jeg syntes som udgangs punkt der må være noget galt med en eller begge af jeres ranges hvis det er muligt for ham at 3B 30 %. Der er en af jer eller muligvis begge der er så langt fra noget der er defendable at det stinker.

Vedr selve hånden.

Jeg tror call 3B er bedst preflop.

Lidt basic tankegang hos mig. Men når du 4B så folder du ret mange af hans 3B bluffs ud, han fortsætter med hænder der har dig i sækken, eller han bluffer dig ud ved at 5B hans worse hænder.

Som spillet så mener jeg at turn bør være et call. Men jo det er ret svært for din range bliver meget capped på river.



28-09-2013 08:56 #6| 0

Toche, griber du bolden?

28-09-2013 12:27 #7| 0

Den her hånd virker ikke til at være godt planlagt - no offense.

Pre-flop: Med de stats 3-better han formentlig flere broadways som ATs, KJs osv., end han 3-better bluffs, og det er alle hænder, der lige peeler et 4-bet med de stacks. Derfor vil jeg gerne, de gange vi 4-better i et bluff, have en hånd, der ikke kolliderer med hans callingrange til et 4-bet - det gør QJo i høj grad. Jeg kan se argumenter for at 4-bette polariseret.

Det kan godt være, du kan floppe et TP med QJo og være god, men jeg er bange for, du taber størstedelen af tiden, når pengene kommer ind på et flop som dette - primært til bedre TP, slowplays (QQ+) og store draws.

Flop: Sådan lige umiddelbart har jeg svært ved at se, hvor mange hænder du får value fra ved at bette. Hvis han 3-better TT/99, så er det hænder, du godt kan få value fra senere i hånden, og som du alligevel kun får ét streets value fra. Jeg tror ikke, han giver dig credit for at have et bluff vildt ofte, så jeg vil gerne checke floppet.

Turn: Nu når du har bettet floppet, så er turn sgu lidt lakrizz. Nogle drenge peeler ret light til så lavt et flopbet, selv om din range er pænt stærk, mens andre bare autofolder de hænder, der har missed. Det er et svært spot uden de store reads. Jeg kan ikke se mig selv bette, som Becks foreslår - har ærlig talt svært ved at se, hvor mange dårligere hænder villain efterhånden har i sin range, som samtidig lige tager ét kort mere af.

Redigeret af Fitty d. 28-09-2013 12:28
28-09-2013 16:58 #8| 3
Pokernets ME vinder !

Jeg synes du laver 2 fejl pre. Jeg synes din sizing er alt for lav (især med stacks in mente), og jeg synes QJo er en dårlig hånd at 4bette, ikke kun ved 100bb men især ved 140bb.

Det er svært at sige noget klogt om turn uden at vide hvordan du spiller resten af din 4b range på turn. Personligt better jeg nok lille, folder til et shove og c/f river.
Jeg synes i øvrigt turn illustrerer hvorfor det er træls at have den her type hænder, der ikke rigtigt flopper sådan vildt nuttet, i vores 4bet range.

28-09-2013 17:24 #9| 0

Walth, hvad ville du 4b mod ham? Polariseret?

28-09-2013 17:39 #10| 0

Behøver vi overhovedet defende QJo oop, når BB 3-better så stort? Jeg vil i hvert fald tro uden at være ekspert, at det er bunden af vores flatting-range, og at det ikke er den optimale hånd at 4-bette.

28-09-2013 18:37 #11| 0
Pokernets ME vinder !
Tinamus skrev:
Walth, hvad ville du 4b mod ham? Polariseret?


Ja, det synes jeg virker som en god strategi som udgangspunkt, med de ting der bliver meldt op i OP.
28-09-2013 18:39 #12| 0
Pokernets ME vinder !
Tassadar skrev:
Behøver vi overhovedet defende QJo oop, når BB 3-better så stort? Jeg vil i hvert fald tro uden at være ekspert, at det er bunden af vores flatting-range, og at det ikke er den optimale hånd at 4-bette.


Det kommer an på hvor meget vi åbner.
28-09-2013 22:38 #13| 0

@Zonki

Ved 61% fold defender han for lidt.


Ellers som walth, pre sizing springer i øjnene.

28-09-2013 23:27 #14| 0

Det ved vi vel ikke, når Hero ikk oplyser hvor meget han åbner sb.

29-09-2013 16:20 #15| 0
OP

Jeg er meget enig i mange af de ting der er blevet skrevet.

Min strategi mod ham her er at åbne any two cards i SB til et lille raise 2.5x. Jeg tvivler på, at villain adjuster specielt meget til det.

Med udgangspunkt i den gameplan tror jeg egentlig, at et fold PF er den bedste option. Dernæst er der dét med sizingen som walth nævner. Her er jeg igen fuldstændig enig, vi giver villain alt for gode odds til at spille en pot i position (eller alternativt mulighed for at 5-bette os med sine bluffs). Jeg tror, at jeg har tænkt villain var så straightforward, at han blot ville folde sine værste 3-bet bluffs uagtet af den sizing jeg vælger.

Det kan jeg efterfølgende godt selv se nogle meritter i, men spørgsmålet er, om han overhovedet 3-better specielt polariseret i spottet, da han kun caller 9% i BBvsSB (hvilket jo selvfølgelig er totalt absurd ringe). Hvis jeg havde et read der sagde mig, at villain 3-better polariseret, synes jeg som sådan ikke sizing er så skidt mod en polariseret, straightforward villain, men når jeg ikke har flere reads på hans range i spottet her, synes jeg det er skidt. Jeg vil hellere 4-bette til omkring $100 - $105 (agree, walth?).

Fitty nævner desuden, at han ikke synes det er specielt fedt at 4-bette en hånd som QJo her. Jeg er enig. Jeg havde langt hellere set mig selv 4-bette hænder ala 56s, 86s, som sjældnere ramler ind i at være domineret af hans 4-bet calling-range, og som desuden kan ramme både straights og flushes samt "disguised" to par/trips.
Villain havde foldet til 3/4 4-bets so far, dét kombineret med at jeg nok har tænkt jeg har en ok mængde blockers til valuehænder samt "nogenlunde" playability postflop har nok været bevæggrund for mit 4-bet. Som sagt havde jeg gerne set mig selv folde i stedet, og så blot pounde videre på ham næste gang jeg får mulighed for at stjæle min BB.

29-09-2013 16:24 #16| 0
OP
zonki skrev:
Villian folder 61% BB vs SB. Så defender han vel også det han bør som std, dog lidt wacked måde at defende på med så meget 3b. Er std ikke 65%? Men det kommer self an på hvor meget du åbner SB også.

På flop har vi som regel et profitabelt bluff med any two, hvilket jeg obv. gerne vil balancere ved at have nogle stærke hænder i min range.. men hvad fanden gør jeg på turn?


Easy bet, hvis du mener floppet falder i din stærke hænder range.


- Er det reverse hænder du smider op, for at prøve at sætte dig ind i tankegangen hos villian og generelt hvad andre folk synes man skal gøre med QJ, synes da ikke det ligner dig at være så pas.


35% defend vs. steals fra SB er meget skidt. Jeg vil gætte på, at det dobbelte er tættere på optimalt.

Hånden er ikke reverse.
Jeg endte desuden med at c/f turn til villains bet - jeg har snakket med et par andre danske regulars der kender villain - og de mener også det er det bedste play mod ham.

Desuden er jeg helt sikkert meget mere "pas" generelt end hvad jeg sikkert fremstår som herinde. Det tror jeg gør sig gældende hos næsten alle - jeg kan selvfølgelig tage fejl.
29-09-2013 16:26 #17| 0
OP
Tinamus skrev:
Toche, griber du bolden?


Beklager den langsomme opfølgning, håber bolden blev grebet i tilfredsstillende grad :)
29-09-2013 23:48 #18| 0
Pokernets ME vinder !

@toche

Yeah, jeg synes 105$ ville være en god sizing.

30-09-2013 00:00 #19| 0

@Toche

Det synes jeg lyder vildt, måske mig der er for nittet. Så som tommelregl, så kan/skal man defende i BB 2x SB RFI, når vi facer et 3bb raise?

02-10-2013 10:03 #20| 0

Har ikke læst det hele nok engang, men smider lige en comment alligevel.

Er enig i de folk der nævner sizing. IP kan små sizings sagtens give fin FE, men OOP bliver vi nødt til at støde mere til den, for at opnå lidt FE. OOP er vi typisk lidt mere polariseret og derfor giver det mere mening at size større. De 105 der bliver nævnt synes jeg virker ok - måske endda større endnu, alt efter hvor polariseret du er.

Også enig i, at valg af hånd PF ikke er optimal.

I det givne spot, tror jeg umiddelbart villain tænker floppet ikke rammer vores 4b-range, hvilket inviterer til floats - specielt med den sizing og stackdybde. Derfor mener jeg også vi kan forvente villain kommer mere wide til turn end normalt. Vi bekræfter hans tanke omkring ranges når vi checker, derfor synes jeg det ville være for tight at folde her. Det eneste der kan tale for et fold, er hvis villain ved du enten CR eller CC'er det meste af vin valuerange i det her spot.

Hvis jeg først har lavet fejlen preflop, synes jeg ikke en alternativ linje som check-calling er helt ved siden af. Villain burde give denne linje mere kredit efter turn og du holder ham samtidig endnu mere wide.

På trods af den lave flat%, så kan vi ikke være helt sikker på villain spiller en proportionel merge range rangeret efter håndstyrke. Hans flattinghænder kan sagtens være KT, KJ, KQ, QJ etc. og så 3better han T8s, J9s, T9o osv. Derfor er jeg dog stadig enig i QJ ikke egner sig særlig godt som 4b-hånd PF, med mindre man har de givne oplysninger på plads.

03-10-2013 23:48 #21| 0

Du åbner 100% mod ham, han flatter 9% og 3b 30% og folder 61%. Og med QJo valgte du et lille 4bet, men i tråden mener du nu at det er et fold. Er det korrekt?
Så skal vi altså lige ha Coach-Haarby på banen.

04-10-2013 00:07 #22| 0
OP

Min sample på ham var ikke vildt stor på det givne tidspunkt. Jeg ved bare at han ikke defender nok mod nogle former for steals - derfor vil jeg i bagklogskabens lys hellere bare eksekvere en strategi hvor jeg folder af til 3-bets i høj grad, indtil jeg får mere information på ham. Det giver selvfølgelig sig selv at jeg ikke må folde QJo hvis han 3-better 30%, men min sample på ham på daværende tidspunkt var nok ikke stor nok til at konkludere om det var retvisende - hvilket jeg nok burde have nævnt i tråden.

Giver det mere mening så?

Jeg er forresten ikke staket/coachet af Haarby mere.

Redigeret af _toche d. 04-10-2013 00:11
04-10-2013 00:28 #23| 0

Yea yea det giver mening. Og hvis han vitterligt spiller 400 Øjs, defender absurd lidt og 3better absurd lidt, kan man godt åbne 100% og folder top 13% til 3bet. Men det kan jeg næsten ikke forestille mig.
Desuden kan man overveje hvordan man vil exploite en modstander med åbenlyse leaks, set i lyset af at man forventer at skulle fortsætte med action mod ham.

06-10-2013 23:10 #24| 0

Du skal 4bet bluffe ret meget, hvis du forventer at få 3streets værdi med QJ. Jeg tror vi har ca. to streets.
Jeg ved ikke hvordan du bedst får de to streets værdi, men du skal nok kalde turn nu ihvertfald. Jeg tror dog jeg er mere på flop check end cbet til at starte med dog.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar