400nl - to par på flushboard

#1| 0

Villain virker til at være reg, jeg har aldrig set ham her før, dog. Han sidder på et par borde, og har defendet 5/5 steals, så han er højest sandsynlig decent.

Hvad er planen på floppet, og hvor bredt bør vi regne med at en 400-reg c/r'er flop her?

Prima, $2/$4 No Limit Hold'em Cash, 2 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

Hero (SB): $429 (107.3 bb)
BB: $430 (107.5 bb)

Preflop: Hero is SB with 8 7
Hero raises to $8, BB calls $4

Flop: ($16) 7 3 8 (2 players)
BB checks, Hero bets $10, BB raises to $34, Hero

16-09-2013 15:09 #2| 0
OP

Flop er i mil bog et klart call, så medmindre at folk er uenige, vil jeg gerne høre om jeres turn/river strategi i spottet her.

16-09-2013 15:09 #3| 0

Langt over mit limit

Men tror bedst jeg kan lide call i bund på alle non run outs. Fold på turn/river hvor vi ikke improver til FH.

Så kan han få lov til at empty the gun med sine bluff / eller sidde og tro han Vbet evt trappede overpairs.

Redigeret af klondike d. 16-09-2013 15:11
16-09-2013 16:59 #4| 0
Hvad er planen på floppet, og hvor bredt bør vi regne med at en 400-reg c/r'er flop her?


No idea, spiller ej NL400, umiddelbart som klondike, så du får lige en bumper her. Hvad tænker du selv om hvor bredt folk gør det? Og er du færdig med at gå ned på NL200 og tage BIs fra mig? :D
16-09-2013 17:04 #5| 0

Hvordan kan du være SB og han BB, når han checker først og du skyder floppet? Vidst en fejl der i HH.

Tror jeg kalder og kalder turn på en non , hvis han skyder tungt river finder jeg nok et fold frem. Men laaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt over mit limit.

16-09-2013 17:06 #6| 1
Holgaard skrev:
Hvordan kan du være SB og han BB, når han checker først og du skyder floppet? Vidst en fejl der i HH.

Tror jeg kalder og kalder turn på en non , hvis han skyder tungt river finder jeg nok et fold frem. Men laaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt over mit limit.


Det er vel HU
16-09-2013 17:06 #7| 0

@chrrrist

Nvm jeg skulle måske lige læse HH først, derp.

16-09-2013 17:13 #8| 0

Er der ingen der finder et 4bet frem på postflop? Eller tænker i at villain folder alt vi slår?

16-09-2013 17:38 #9| 1

Har faktisk ikke et brugbart gæt på villains range her. Det er et flop hvor der er stor forskel på ranges imho.

SÅ skal du jo bruge din range til at afvikle hånden (no shit)

Vi ved jo ikke hvordan din flop c-bet range ser ud på dette flop, Men vil forvente du skyder det rimelig bredt.

Jeg vil tæt på aldrig 3bet floppet med stærkere hænderne, Måske et set eller en svag flash i en match med meget dynamik og spewyness. I samme type match ville jeg også
have et no-equity bluff en gang imellem.

Så flop må være et easy call. Selv hvis du har tendens til at 3bet bluff her vs unknows har du nok stærkere kombos du kan balancere det med.

call flop

Turn er lidt mere interessant. Her kan du have kombos som er cool at C/R.
Villains betsize afgøre tildels hvor bred din semibluff C/R range bør være, men du bør nok have nogle af dem fordi det er saftigt at turn C/R nogle af dine svagere flushes. Igen kan de balanceres indbyrdes

call turn

Hvis du ikke får ondt i maven af at muck 99-AA så vil du nok få det af 78muck
så kalder sikkert river, men det er selvfølgelig afhængig af run out og andet stof
som ikke rigtig kan debatters uden turn og river.

Edit:
Mit HU game har btw brug for meget træning og er helt sikkert ikke i topform, så lad os høre fra HU-bosserne

Redigeret af Suffer Well d. 16-09-2013 18:20
16-09-2013 17:45 #10| 0

Det må være et nemt call. Turn?

16-09-2013 20:45 #11| 0

call virker klart som den bedste mulighed her, og lidt se hvad der sker på turn.

16-09-2013 23:29 #12| 0

Nå ja glemte det vigtigste :-)

Største fordel ved ikke at raise flop er selvfølgelig beskyttelse af dine mange
svagere kombos. Selvom vi ikke kender villians flop C/R range så tror jeg det er fair
at antage mange gutter har en del semibluffs her. og vi har brug for en del kombos
som kan kalde flere streets for ikke at blive owned.

17-09-2013 01:25 #13| 0
OP

Prima, $2/$4 No Limit Hold'em Cash, 2 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

Hero (SB): $429 (107.3 bb)
BB: $430 (107.5 bb)

Preflop: Hero is SB with 8 7
Hero raises to $8, BB calls $4

Flop: ($16) 7 3 8 (2 players)
BB checks, Hero bets $10, BB raises to $34, Hero calls $24

Turn: ($84) K (2 players)
BB bets $72, [color=grey]Hero folds

Results: $84 pot ($1 rake)
Final Board: 7 3 8 K
Hero mucked 8 7 and lost (-$42 net)
BB mucked and won $83 ($41 net)


Jep, tro det eller ej, så folder jeg faktisk turn (SW, jeg regner med at du er overrasket). Som det nævnes så synes jeg bare det er et ulækkert spot, fordi ranges i det her spot er så forskellige fra spiller til spiller. Derudover så bryder jeg mig ikke specielt meget om hans turn-sizing, men det er måske mig der ser spøgelser?

Hvad angår c-betting range, så vil et godt bud være at jeg c-better det her flop med en frekvens der hedder 70-80%, jeg checker nok det værste skrammel bag + nogle hænder med SD-value og en på siden. Det betyder højest sandsynligt at det spilteoretisk bør være call/call/call på en del runouts, men jeg synes bare at der er så mange rivers her der bliver svære at spille.

_toche.. nu som nit :-)

17-09-2013 01:27 #14| 0
OP
zonki skrev:
Hvad er planen på floppet, og hvor bredt bør vi regne med at en 400-reg c/r'er flop her?


No idea, spiller ej NL400, umiddelbart som klondike, så du får lige en bumper her. Hvad tænker du selv om hvor bredt folk gør det? Og er du færdig med at gå ned på NL200 og tage BIs fra mig? :D


Hehe, i dagtimnerne kommer jeg nok til at spille NL200-bordene en del, da der er ikke er nok action højere - prøver at se om jeg kan hive nogle € hjem i races pt.
Udover det, så er der bare super mange bløde 200-borde, så jeg får nok lidt svært ved at slippe dem lige foreløbig :-)
17-09-2013 01:28 #15| 1
OP

Min egen strategi OOP på boards som de her er generelt meget passiv. Jeg bryder mig ikke om at bloate potten OOP i et spot hvor det er en del nemmere for villain at spille sin range korrekt end det er for os.. hvad tænker i andre om det?

17-09-2013 02:20 #16| 0

Hvis villian ses som decent. Han better større turn end normalt. wtf?

Synes det ser vildt ud at folde den turn. Ligger du kun vægt på size?

Redigeret af zonki d. 17-09-2013 02:52
17-09-2013 06:59 #17| 0

@_toche

Må jeg driste mig til at spørge hvorfor du Cbetter det her texture med så høj frekvens ?

Jeg spiller langt lavere limits og ikke HU.

Men et flop texture som det her er nok et flop jeg ikke Cbetter nær så ofte som du. (Hænger muligvis sammen med at jeg ikke spiller Hu, da ranges jo naturligt er anderledes)

Men nu er jeg nysgerig efter at høre bagrunden for den høje frekvens.

17-09-2013 09:33 #18| 0

Det er vel et board hvor du bør bette toppen og bunden af din range, hvor den givne hånd nok ikke ligger i toppen med bestemt ikke i bunden - Hvorfor den vil være en god kandidat til en bluffcatcher.

Jeg er enig i den passive linje OOP, for at balancere din x/call range. Jeg tror dog der er mange der semibluffer med A her.

17-09-2013 12:03 #19| 0

Bet/Call flop er standard. Du kan selvfølgelig ikke fo en blank turn. Call fleste rivers.

At cbette den flop tekstur 70-80% dur ikke mod modstandere der er bare nogenlunde kompetente.

18-09-2013 00:06 #20| 0

C-bet 70-80 procent på denne type flop er fint og ja jeg er en smule overrasket :-)
Hvor galt det er afhænger self af om du har en 3bet flop range for så er det helt skidt
uden en sådan bliver det noget mindre galt.

Min egen strategi OOP på boards som de her er generelt meget passiv


Du går nok lidt for langt for at realisere din equity med den strategi imo
Hvis du som et tankeeksperiment tænker på det som et Hero vs Hero spot så er aggression
bedre.

Synes ikke at 738 flop er oplagt til at vurdere SD-value+equity højere end
equity+foldequity OOP

Villain skal være meget aggressiv før det bliver oplagt
Redigeret af Suffer Well d. 18-09-2013 00:11
29-09-2013 16:29 #21| 0
OP

@Suffer

Jeg 3-better i udgangspunkten disse boards med en meget lav frekvens. Min egen erfaring er, at folk laver flere fejl hvis de selv skal stå for bettingen.

Bør vi have en bred c/r range på floppet OOP her? Kan du prøve at give et bud på hvordan du ville gribe spottet an?

God søndag!

29-09-2013 16:31 #22| 0
OP
zonki skrev:
Hvis villian ses som decent. Han better større turn end normalt. wtf?

Synes det ser vildt ud at folde den turn. Ligger du kun vægt på size?


Sizing og gut-feeling, tror jeg.

Jeg havde før i tiden et kæmpe leak ved, at jeg callede alt, alt for meget. Hvis du har erfaring med "river efficiency" stat'en i HM, kan jeg fortælle, at den periodevis lå omkring 1.

Det er noget jeg har arbejdet en hel del med, men jeg tror stadig at det her er en kende stramt, da jeg måske har taget for meget udgangspunkt i min egen strategi OOP på de her boards.
29-09-2013 16:37 #23| 0
OP
klondike skrev:
@_toche

Må jeg driste mig til at spørge hvorfor du Cbetter det her texture med så høj frekvens ?

Jeg spiller langt lavere limits og ikke HU.

Men et flop texture som det her er nok et flop jeg ikke Cbetter nær så ofte som du. (Hænger muligvis sammen med at jeg ikke spiller Hu, da ranges jo naturligt er anderledes)

Men nu er jeg nysgerig efter at høre bagrunden for den høje frekvens.


Jeg tror måske også 80% er lidt for meget.
Baggrunden må være, at villain får svært ved at realisere sin equity OOP på disse type boards, ydermere vil hans range i mange situationer være relativt fast defineret i de tilfælde han c/c'er flops, hvorved jeg kan barrelle bredt, overbette bredt, etc. på senere streets for at få ham til at folde en stor del af deres range.
At jeg nok ville c-bette 80%+ mod mange 6-max regulars i HU er fordi, at der efter min mening er mange 6-max regulars der nitter den alt for meget af, når de kommer i et HU-spil.
29-09-2013 16:37 #24| 0
OP
Doublesuited skrev:
Bet/Call flop er standard. Du kan selvfølgelig ikke fo en blank turn. Call fleste rivers.

At cbette den flop tekstur 70-80% dur ikke mod modstandere der er bare nogenlunde kompetente.


Spændende! Kan du uddybe?
29-09-2013 17:16 #25| 1

Er semi-ren HU-spiller og tillader mig at kommentere, uden at have læst hele tråden.

Som jeg kan skimte nedad i tråden, så bliver der nævnt det er meget afhængig af din cbet-range og villains fold cbet og defend range PF. I et normalt HU-spil, findes 77 og 88 ikke i flat, så hvis han er en god reg, udelukker vi disse ret hurtigt. Hvis han har defendet 5/5, ligger hans range nok deroppe af uden at vide præcis hvor langt oppe vi er. De bedste regs spiller IMO rigtig mange hænder fra BB, gerne over 80%. Hvad flatting-rangen består af kommer an på den endelig defendrange, men hvis der skal spilles 80%, så bliver du nødt til at flatte flere hænder med marginal equity, som f.eks. suited-junk som 94s, J2s etc. Normalt 3bet/folder lidt mere nittede regs den type hænder, og derfor er flushes en reel trussel i det givne spot, antaget at villain defender 80%+.

Med det sagt, så er der rigeligt af andre type hænder i rangen til at flop CR'et er semibluff. Imod den typiske semibluff hånd som, say Qd3x, har du som regel omkring et flip og er omtrent 70/30 på en blank turn. Det er så svært, fordi det kommer virkelig an på villains stil. Hvis han er relativ unknown reg, der er decent og defender meget, så vægter jeg klart til at tro han er wide første gang, mest fordi populationstendeserne ikke er ret meget i den retning.

Jeg ville ikke lægge ret meget i hans sizing på turn. Synes det er standard at fyre en relativ stor tønde, hvis der vælges et bet. Turn er. som der også nævnes, rimelig blank og for at den skal ramme, skal villain næsten altid have Kd.

En ting der taler imod at fortsætte i hånden, er at brede defenders PF ofte har en lav CR-procent på floppet for at kompensere for at være så bred. Countermovet er jo som hero at skyde tønder ofte, hvilket bliver udlignet lidt. Hvis han er kompetent, så ved han godt du ved, at du ikke kan antage han er wide PF efter så få hænder, og er tvunget til at behandle hans flats som en standard range. Derfor kan han reppe en mere valuevægtet range i hans verden.

Jeg synes turn skal være et call. Fold er ikke en option, med mindre du har specielle reads eller har god historik med ham. Raise kan næppe komme på tale, med mindre du er klar over han stort set aldrig bluffer river på en blank. Det kan du ikke antage med den historik.

Jeg er ikke enig med dig i, at der er mange rivers der er svære at spille. En ruder lander kun i omkring 20% af tilfældene, hvis vi antager han sidder med én. I de andre 80% har vi en god chance for at catche en rimelig river. Ud fra de tal og de forhåndværende antagelser, så synes jeg umiddelbart det ligner et call i bund. Så vender han naturligvis den der 94d og vi taber, men life sucks, you know :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar