2.5$ 180mands SnG - FT 3 mand tilbage

#1| 0

AFten PN.

Hvordan ville i spille denne hånd, i denne situation med 3 mand tilbage i en 180mands SnG.

Payout:
1. 120'ish
2. 80'ish
3. 40'ish

Player3 ( 81804 ) - VPIP: 31, PFR: 19, 3B: 3, AF: 4,0, Hands: 72
Player5 ( 82675 ) - VPIP: 25, PFR: 20, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 59
Hero ( 105521 ) - VPIP: 21, PFR: 16, 3B: 8, AF: 2,7, Hands: 24169

Villian er ikke set out of line flere gange, men har haft et enkelt spew med A9UTG raise og snap call it all in fra en meget nittet gut der fremviser AK hvor villian suger ud. Dette var for hele hans turneringsliv, hvor han sidder med ca. 35ish BB.

Hand Information
, 5000 BB (3 handed).

Table Information
Seat 3: player3 ($81804) Big Blind
Seat 5: player5 ($82675) Dealer
Seat 8: Hero ($105521) Small Blind

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $7500)
player5: RAISE $11111
Hero: ?

20-01-2013 18:41 #2| 0

I må vel have noget dynamik på finale table, som du kan sige noget om? Ellers, hvad er hans stats mod 3bets pf?
Synes det bliver meget afhængigt af den indbyrdes dynamik her, når I kun er 3 tilbage. Ellers kunne jeg nok godt finde på at finde et 3bet frem og folde hvis han 4better/skubber. På den anden side er vi godt med som chipleader, hvilket betyder meget her på ft, som vil blive ødelagt lidt hvis vi mister et 3bet her.
Men tror du ikke han raiser 90%+ hænder BTN her? Afhængigt af hvor glad han er for at se et flop tror jeg at jeg 3better/folder den her.

20-01-2013 19:17 #3| 0

Du glemmer lige at skrive antes på. Desuden kunne steal-stats være brugbare her.

Med han stacksize kunne jeg aldrig drømme om at 3bet-folde. Derfor vælger jeg at skubbe.

Du tager 20k ish (med antes) ned hver gang han folder. Tror bestemt det er profitabelt.

20-01-2013 20:03 #4| 0
OP

Det er converteren herinde fra, der tager en del fra, hånden fra HEM ser sådan ud:

***** Hand History for Game 1111111111 ***** (Poker Stars)
Tourney Hand NL Texas Hold'em - Sunday, January 20, 11:50:46 ET 2013
Table 676595662 10 (Real Money)
Seat 5 is the button
Seat 3: Player3 ( 81804 ) - VPIP: 31, PFR: 19, 3B: 3, AF: 4,0, Hands: 72
Seat 5: Player5 ( 82675 ) - VPIP: 25, PFR: 20, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 59
Seat 8: Hero ( 105521 ) - VPIP: 21, PFR: 16, 3B: 8, AF: 2,7, Hands: 24169
Player3 posts ante of [500].
Player5 posts ante of [500].
Hero posts ante of [500].
Hero posts small blind [2500].
Player3 posts big blind [5000].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 8h Ah ]
Player5 raises [11111]
Hero ?

Hans 4B er 0 (0)
Hans fold til 3B 0 (2)
Steal CO 40(5) BTN 22(9) SB 67(6)

Vi har ikke haft mange indbyrdes kampe, der har været en enkelt hvor jeg er i BB og han raiser knappen, hvor jeg tager den ned på turn efter et raise hvor han viser TP med OK kicker og jeg har completed en flush. Ellers har det været meget passivt. Han har ikke haft nogle vilde showdowns, andet end at være lidt heldig all in preflop, med nogle flips.

20-01-2013 20:35 #5| 2

Jeg jammer..

vi tager 20k ned når vi tager den ned og vi har altid minimum 30% hvis han kalder

Equity+FE+døde penge gør at jeg sætter stacken til midten

20-01-2013 21:08 #6| 1

Tror oftest jeg folder her...
Fordi:

1. Du har set ham kalde løst. Hvis du reraiser med A8 her, er det vel primært for at få ham til at folde? Jeg har umildbart ikke lyst til at komme all in med A8, med en random hånd, med de stacks i har.. og ca. 20 bb bag.

2. Du kan ikke kun kalde, da du kommer til at spille ude af position senere i hånden.

3. Samme problem som i nr. 2 hvis du reraiser til 25k ish og han kalder.

4. Hvis du reraiser til 25k ish og han skubber, er du i et svært spot, da du ofte er bagefter her.

Dog marginal spot...

Håber det kan bruges til noget :)

Redigeret af DefineSucces d. 20-01-2013 21:10
20-01-2013 21:11 #7| 0

Skubber anyday.

21-01-2013 22:07 #8| 0

Tricky spot.

- 3Bet shover, hvis jeg er bange for wide 4bets, dvs. typisk vs laggy villains. Pga. ICM-presset bør han folde en del hænder, der dominater os (navnligt A9-AJ). At han så måske ikke gør det, fordi han ikke har brugt SNG Wiz før, er en anden sag.

- Open-folder, hvis jeg ser villain som kæææmpenit, fx 10/8/2. Typisk spiller nits ikke 25/20/0 samlet over 60 hænder, men det kan jo være, i har været 3-4-handed i lang tid, hvorfor det godt kunne tænkes, at han var nit til trods for hans stats.

- 3Bet/folder, hvis jeg ved, der ikke kommer wide 4bets, villain ~aldrig flatter vores 3bet og vores image er relativ skum-fri. Der er meget, der skal spille sammen, før den linje giver mening for mig.

EDIT:
@OP så må du selv fortolke, hvilken af mine linjer, der passer bedst i spottet - du har trods alt bedre indblik i bordets dynamik end jeg har :)

Redigeret af lallez0r d. 21-01-2013 22:10
21-01-2013 22:55 #9| 0

Ærlig talt et af de nemmeste skub jeg længe har set..
- Er jeg slet ikke i tvivl om ville være min action.

21-01-2013 22:59 #10| 0

Med mindre han er helt vildt nitty så jammer jeg any day her.

22-01-2013 13:08 #11| 0
OP

Takker for input - jeg valgte at skubbe over, og der gik langt tid inden har valgte at kalde med sine pp 9'er.

Uheldigvis for mig, kom der intet jeg kunne bruge. Grunden til mit skub som mange også siger, så ligger der allerede 20k ish i potten, plus han på FT har været lidt passiv og lignede en der bare gerne ville folde sig til en bedre placering.

Hans stat kommer primært fra bordet før, hvor jeg sad sammen med ham hvor han var ok aktiv. På FT har det mere heddet all-in poker eller folde fra hans side, og derfor det for mig, lignede et steal spot. Vi var lige blevet 3-vejs på FT da denne hånd er dealet, efter jeg bustede nummer 4.

31-01-2013 12:38 #12| 0

jam jam jam

31-01-2013 15:14 #13| 1
Halskov skrev:
Takker for input - jeg valgte at skubbe over, og der gik langt tid inden har valgte at kalde med sine pp 9'er.

Uheldigvis for mig, kom der intet jeg kunne bruge. Grunden til mit skub som mange også siger, så ligger der allerede 20k ish i potten, plus han på FT har været lidt passiv og lignede en der bare gerne ville folde sig til en bedre placering.

Hans stat kommer primært fra bordet før, hvor jeg sad sammen med ham hvor han var ok aktiv. På FT har det mere heddet all-in poker eller folde fra hans side, og derfor det for mig, lignede et steal spot. Vi var lige blevet 3-vejs på FT da denne hånd er dealet, efter jeg bustede nummer 4.


Det viser dælme også hvor ringe han er hvis han tanker med 9'er når han selv åbner.. Hvis ikke han ville bet-cal skal han jamme selv.. Instand ship fra dig og instand call fra ham i spottet..
31-01-2013 15:23 #14| 0
Nitrrrrrram skrev:
Halskov skrev:
Takker for input - jeg valgte at skubbe over, og der gik langt tid inden har valgte at kalde med sine pp 9'er.

Uheldigvis for mig, kom der intet jeg kunne bruge. Grunden til mit skub som mange også siger, så ligger der allerede 20k ish i potten, plus han på FT har været lidt passiv og lignede en der bare gerne ville folde sig til en bedre placering.

Hans stat kommer primært fra bordet før, hvor jeg sad sammen med ham hvor han var ok aktiv. På FT har det mere heddet all-in poker eller folde fra hans side, og derfor det for mig, lignede et steal spot. Vi var lige blevet 3-vejs på FT da denne hånd er dealet, efter jeg bustede nummer 4.


Det viser dælme også hvor ringe han er hvis han tanker med 9'er når han selv åbner.. Hvis ikke han ville bet-cal skal han jamme selv.. Instand ship fra dig og instand call fra ham i spottet..


Det, at man tanker, viser intet. Det kan jo være, han var fra slummen i Mumbai, og han bare lige skulle hente hele familien, så de kunne sweate ham, mens han vandt en månedsløn ekstra.

Så fik jeg også lige luftet lidt fordomme i dag. Awesome.

I øvrigt synes jeg, at folk er lidt for glade for ordene instant/standard/snap i den her tråd. Don't get me wrong, et shove er +EV, men der er altså rigtig mange modstandere på det her niveau, hvor vi kan tage bedre linjer. Ikke dermed sagt, at OP gør noget forkert, for det er som sagt +EV og standard/instant/snap bla-bla bla-behdi-bla-bla, men man skal passe på med at afskrive andre linjer per refleks.

Nå. Nu vil jeg spille nogle $2.50 180m for sidste gang i mit liv, så jeg kan få aflivet den videoserie til PN :). Ses på bordene, folkens!
31-01-2013 15:48 #15| 0

Awesome!
- Og jeg ville nok skyde mig selv i foden ved at sige at jeg uenig i hvad du siger ;)
Men jeg mener squ helt klart det er et shov.. Man er ikke dyb nok til at vente på en monster for at skubbe indover.
Og hvis han har overvejet 9,9 er han idiot.. Må vi kunne blive enige om? Det er da så std. som det overhovedet kan blive at calle for villian..

Edit: stor tilfredshed med at du får lavet serien færdig! Jeg var begyndt og tvivle.

Redigeret af Nitrrrrrram d. 31-01-2013 15:50
31-01-2013 16:58 #16| 0
Nitrrrrrram skrev:
Awesome!
- Og jeg ville nok skyde mig selv i foden ved at sige at jeg uenig i hvad du siger ;)
Men jeg mener squ helt klart det er et shov.. Man er ikke dyb nok til at vente på en monster for at skubbe indover.
Og hvis han har overvejet 9,9 er han idiot.. Må vi kunne blive enige om? Det er da så std. som det overhovedet kan blive at calle for villian..

Edit: stor tilfredshed med at du får lavet serien færdig! Jeg var begyndt og tvivle.


Han har selvfølgelig verdens letteste beslutning med 99. Den kan under ingen omstændigheder foldes.

Vi kan også blive enige om, at vi typisk shover her, og at vi kan lægge voldsomt meget ICM pres på vores modstander ved at gøre det. Jeg mener absolut heller ikke, at vi skal vente på monstre. Jeg mener derimod, at vi skal tilpasse os dem, der gør.

Mht. videoserien har der aldrig været noget at frygte. Det er bare ikke 1. prioritet at få den lavet, og derfor kommer der ikke et ugentlig afsnit eller lignende. Men de skal nok komme! Det garanterer jeg for.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar