22$FO itm - 55 med 16,5bb

#1| 0

***** Hand History for Game 13058844105 *****
NL Texas Hold'em $22 USD Buy-in Trny:83720693 Level:17 Blinds-Antes(1.000/2.000 -200) - Thursday, June 13, 23:15:04 CEST 2013
Table $5,000 Cobra (3242329) Table #18 (Real Money)
Seat 9 is the button
Total number of players : 9/10
Seat 4: BetzPSU ( 28,783 )
Seat 8: FreakYouOut ( 23,139 )
Seat 1: Johnninius ( 58,467 )
Seat 9: NaniIsBati ( 33,503 )
Seat 2: Rodjer1986 ( 55,676 )
Seat 7: Shibaev ( 50,723 )
Seat 10: chainsawfish ( 26,740 )
Seat 3: enigmastar ( 69,509 )
Seat 5: HERO ( 33,190 )

Trny:83720693 Level:17
Blinds-Antes(1.000/2.000 -200)

Dealt to HERO [ 5 5 ]
3 x fold

HERO raises [4,000]

Shibaev folds
FreakYouOut folds

NaniIsBati is all-In [33,303]


Hvad mener PN? Vi caller ofc, når vi har raiset, men hvad gør vi? Standard r/c, openshove, eller fold?

Der er et par ubekendte ved bordet, men Shibaev, BetzPSU, Johnninius og FreakYouOut er alle decent regs (Shibaev og BetzPSU værende gode regs, mens Johnninius er semi-ubekendt, men formodes dygtig)

Rodjer1986 har jeg spillet en del med over forskellige netværk, og han er fisket-tight, mens chainsawfish er ubekendt, men han er ikke set abe rundt, så jeg formoder han kan spille.

Villain i hånden er mig fuldstændig ubekendt.

Overall forventer jeg ikke rigtig at se store fejl fra disse spillere, ligesom jeg har været lidt uheldig med min timing i løbt af de sidste par orbits, hvor jeg har åbnet semilight fra EP to gange, og er blevet mødt at et reshove begge gange, hvor villains begge gange har haft stærke hænder.

Redigeret af Kagekat d. 14-06-2013 00:04
14-06-2013 00:48 #2| 0

????????????????????????????????????????

14-06-2013 01:08 #3| 0
OP
hartvig skrev:
????????????????????????????????????????


Er der noget i nogle af mine formuleringer, der er uklart?
14-06-2013 01:21 #4| 1

Hvis du kan li varians så er raise call fint.

Det er jo level level level :-)

Jeg er ikke sikker på jeg forstår de andre hænder du har raiset light fra EP og løb ind i premium. Kaldte du der op relavtivt light eller var det spots du var commited i ?

Hvis du er set raise call fra EP med so and so, er det vel ikke ligefrem superfedt for en af dem at hakke det ind over med noget der ikke spiller specielt godt mod dine semi light EP raise-calls.

På den anden side når du har åbnet meget fra EP, og tilmed set vise so and so handsker op, så må du forvente at de kan finde på at shove på dig semi light hvis de tror de har FE. Du skal bruge ca. 38,5 % for Chip EV breakeven så fold virker skidt med tanke på ovenstående.

Problemet er vel bare at 55 ikke er specielt meget foran de fleste komboer i shoving rangen, nogen gange er du crushed, de fleste er et flip.

Hvis din plan er raise call. Så tror jeg bedre jeg kan li at hakke det ind selv. da du på den måde folder ret mange af de hænder ud som du måske flipper mod ved raise call.

Problemet med at hakke det ind er at din hånd bliver lidt faceop. Du bliver sjældent kaldt af worse. Igen lidt det samme du er crushed eller flipper. Men i det mindste er det dig der har FE ved at du selv shover.

Tror også det betyder lidt hvor i ITM i er. Hvis det er lige efter bubblen er der som regel en del spillere der er glade for cashet og nu tager alt eller intet ruten i stedet for at prøve og komme helt til FT. På den anden side er i tæt på FT så tror jeg ikke at det gennemssnitlige felt hakker 16,5 bb ind over her med en masse lort når de er så tæt på + ICM må betyde en del mere hvis i er tæt på FT.

Jeg tror overall set at du måske skal cutte ned på din EP open range på sådan et bord. Det er fint at åbne en masse hvis der sidder en masse spillere bagved der kun shover AJ+ og eller bare lader dig tage anter hele tiden. men hvis dem bagved ved hvad du har gang tror jeg det er bedre at stramme lidt op.

Sidst men ikke mindst tror jeg shove 55 er bedre en fold.

14-06-2013 01:24 #5| 0

Jeg openpusher her da vi aldrig ønsker at raisekalde/induce med 55, men heller ikke kan raisefolde med den her dynamik, så alternativet er åbenfold. Især med en dynamik som her hvor vi må formodes ofte at møde et push. Vi tager en pæn pot ned med anterne og har en del fe med et push (også selvom villiains kan udelukke toppen af vores range) og en habil hånd, så tror det er lidt bedre end åbenfold.

Redigeret af All-Out-Put d. 14-06-2013 01:29
14-06-2013 02:06 #7| 0
OP

Jeg skulle nok have skrevet i OP, at jeg ikke r/c'ede de to gange, men foldede. Den ene gang reshover meganitten i bb (3b% på 4,4 over 1,2k hænder med den stacksize) som jeg folder til, og den anden gang kommer to andre til showdown, hvor 3bettor viser QQ.

På bordet spillede jeg 19/15-ish (kan ikke husket det præcis) op med EP open på 10-13%

Mht., hvor dybt vi var, var der 28 left af 300-400 startende.

14-06-2013 11:35 #8| 0

Er det ikke et sikkert fold her eller er jeg helt væk? Imo med 16,5bb må der ku findes bedre spots til at få stacken ind?

14-06-2013 11:41 #9| 0

Jeg rester >9/10 gange

14-06-2013 12:55 #10| 0
OP

Grunden til jeg selv vælger at r/c er, at jeg gerne vil balancere. Vi vil selvfølgelig gerne have en åbningsrange med 16-20 bb, hvor vi også kan være light. Derfor bør vi teoretisk set have en r/f-range, men par fem er obv for stærk til, at den kan indgå i dén range, hvorfor vi må r/c.

Mht. openshove er hele grunden til jeg oprettede tråden egentlig: Vores stack er liiige lidt for stor og vores position liiiige lidt for ringe til, at vi kan openshove imo.
Det står dog også klart, at vores andre muligheder ikke ser særligt tiltrækkende ud heller, hvilket er derfor jeg synes det er et svært spot.

Redigeret af Kagekat d. 14-06-2013 13:00
14-06-2013 15:36 #11| 0

Han reshover fra btn ikk?

Jeg clicker bare her og det er ikke nødvendigvis for at komme ind.
Det er rigtigt at du giver andre muligheden for at skubbe indover med overkort som de ellers ville have foldet, men jeg tror egentlig ikke at det sker så tit som mange frygter.. Du ser stærk ud når du clicker med den stack, så medmindre du har været meget løs er jeg egentlig ikke bange for, at folk skubber indover med hænder som JT, QJ etc. Derudover har du også muligheden for at komme væk hvis der fx er 2+ der kommer ind over efter dig. Selv hvis der kun er 1 der reshover kan jeg også godt komme væk afhængigt af hvem det er.

Hvilken range forventer du at han shover med siden du mener at det er et obv call? Din range er stærk når du clicker med 17bb, så han burde ikke komme over toppen uden at være stærk.

Hvis jeg har regnet rigtigt breaker du even mod 44+ A9s+ KQs+ ATo+. Nogen skubber bredere men tror ikke det er meget ved siden af. I en regfyldt tour kalder jeg hvis det er det mindste +ev, men i en blød tour kan jeg godt finde et fold frem selvom det er marginalt +ev.



14-06-2013 16:06 #12| 0

Med din stack virker openfold muligvis som den bedste loesning, selvom openshove sikkert er profitabelt

14-06-2013 16:47 #13| 0

Synes også det er for tyndt at induce med 55.

Det er helt sikkert profitable at openshove for dine 10bb effektivt, men om det er det værd i forhold til risk/reward, ved jeg ikke.

Hvis du vil have en raise/fold range, så gør det med hænder som har blockers.

14-06-2013 18:54 #14| 0
OP

Jo, han reshover fra btn, hvilket er med til at styrke hans range en smule, fordi han stadig har to at skulle igennem i blinds.

Jeg er heller ikke selv stor fan af at r/c 55 her, netop fordi min range, som Høghen nævner, er stærk.


@KasperT

10bb effektivt? Jeg går ud fra, at du regner anter med og regner nye blinds ud. Jeg har ikke hørt om den måde at regne med "effektive blinds" på, men jeg ved ikke, hvad jeg skal mene om det. Der er et stort gap fra 16,5 til 10, og jeg mener ikke umiddelbart, at man kan regne 16,5bb om til 10 effektive (hvis det på nogen måde er klart, hvad jeg mener, hvilket jeg ikke tror det er) :D

@Høghen

Jeg tror din opsatte range er temmelig præcis - det er den range jeg forventer han shover, måske med undtagelse af A9.

15-06-2013 03:08 #15| 0

@Kagekat

Jeg vil ikke begynde en diskussion med BBs og effektive BBs.
Dem har der været nok af, men hvis du har set Lallez0rs videoer, så viser han et eksempel.

Hvis du har 10bbs effektivt, så betyder det at du kan skubbe 100% samme range som du ville med 10bb uden antes.

Blinds: 2000/1000 - antes 200.

9 x antes(200) = 1800.

Lig 2/3 af antes oveni BB, så har du effektive blinds.
I dette tilfælde vil det sige 2000(BB) + 1200(2/3 af antes) = 3200

3200 / 33190(din stack) = 10,37BBs effektivt.


med 10bb og 10bb effektivt vil du vinde samme antal % chips af din stack, når du skubber og du vil overleve samme antal runder ved begge stacks.

Der er dog mere plads til at spille ved 10bb effektivt, da du sagtens kan have en raise/fold range og stadig have en del FE efter du folder.
Ved 10bb vil du blive efterladt med nærmest ingen FE, hvis du raise/folder.
Det samme gælder ved 3-bets, 10bb effektivt har meget mere FE end 10bb.


15-06-2013 12:06 #16| 0
OP

@KasperT

Det var heller ikke for at starte en diskussion :) du har ret i forskellen mellem bb effektivt og antal bb mht. at man har mere plads til at spille.

Jeg har sporadisk set hans videoer, og han har ekstremt godt styr på push/fold, så effektive bbs er muligvis et redskab jeg vil have i baghovedet for fremtiden.

18-06-2013 13:18 #17| 0
OP

Skulle én eller anden være interesseret i resultatet, kommer det her:

Jeg caller, han har AJ. Aktuelt tabte jeg flippet.

Tak for alle bidragene :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar