20/40 live cash

#1| 0

Var i tvivl om en hånd jeg spillede i mit sædvanlige livesjak forleden.

Hero har ca. 150 bbs. Villian er en tænkende, ret aggressiv spiller. Han dækker. Han ser hero som tænkende reg.

Der er et par limps, han siger 260 ish på knappen og jeg kigger ned i 1010. Jeg vælger at betale. Det er 50/50 om jeg raiser her, men i denne omgang blev det et flat. De 2 limpers folder. Flop ak10 2 hjerter. Vi checker med en formodning om at han c-better 90/100. Han siger 380 ish og jeg siger 900 ish. Betalt. Turn er Q h. Jeg vælger aktuelt st checke. Bør jeg Leade og folde af til et push her? Han checker bag. Jeg er i tvivl om han kan checke et over set bag her for pot control? Seems likely. men checker han nogensinde en flush? River er K (Black). Jeg checker igen. Jeg vil ikke skydes af min hånd, men puker alligevel da han siger 1900 her. Jeg ender op med at betale. Indbyrdes historik gør selvf her en stor forskel. Min hånd virker simpelthen for stærk i forhold til den range jeg tror han tror jeg har, livesjak som på aftenen stak forholdsvis meget af gør at det bliver et forholdsvis løst Call. Jeg mener selv der er flere fejl undervejs i den her hånd, men vil gerne høre om det er vores indbyrdes historik jeg ser mig blindt på eller om andre ser samme fejl.

Med håb om masser af inputs
Danihjel

15-02-2016 21:03 #2| 0

Prøv at sætte dig over på den anden side af bordet efter floppet.

Vildanden checker og du standard c-better, vildanden reraiser dig og nu er det din beslutning.

Vil du calle med et floppet str8 og lade fjolset ramme en flush på turn/river ?

Vil du calle med et ramt topset (AA/KK) eller TTP (AK) og så skulle være bange for både str8 og flush ?

Nej vel ?

Boardet er alt for drawheavy og du ønsker ikke at sætte dig i den situation !

(Indskudt sætning : undertegnede betragter dig som blandt top-tre tænkende spillere i dette sjak og betragter du modstanderen som tænkende spiller tager jeg dit ord for det)

Nå, tilbage til virkeligheden :

Tråden lugter langt væk af en tudetråd, så de eneste hænder jeg kan sætte ham på er KQ eller en combo af hjerter der completer en RF eller SF !

Og har han slowplayet AA, KK eller AK så taber du en stor pot MEN har fundet en spiller du til enhver tid er vindende over og måske skal revurdere !




15-02-2016 21:11 #3| 0

Skal nok lidt tilbage og se på hans preflop range. Har han det med at iso 2 limpers så stort med en masse skrald ?


Hvis hans mest bare er typen der overlimper med mere spekulative, og kun iso raise stærke Brodways, og højere PP's så er der vel ikke så mange bluff's i hans range.


Jeg er nok ikke enig med Mr Trutta omkring at hvis han er god så nødvendigvis skal RR flop tilbage med AK eller bedre. Selv om jeg tror at de fleste spillere i sådan en sjak gør det, så det er måske en god pointe.


15-02-2016 21:12 #4| 0

Jeg taber hånden men det er ikke det der er interessant her. Jeg synes specielt turn er en ret spændende beslutning. Floppet syntes jeg er ret standard. Men hvad gør vi på det turn som muligvis er det grimmeste i decket?

Og jeg mente ikke jeg kunne folde huset på river og kaldte ret hurtigt.

15-02-2016 21:15 #5| 0

Jeg syntes ikke turn er særligt interesant.


Muligvis mig der ikke forstår det.


Men kan absolute ikke se at du nogensinde skal lead-fold turn med din hånd.

15-02-2016 21:18 #6| 0

spiller den som dig indtil river hvor jeg valuebetter hver dag og to gange om søndagen, og forventer villain betaler os af med de fleste straight/flush kombier... Samtidig har vi vel et ret nemt fold hvis villain moser ind i hovedet på o

15-02-2016 21:20 #7| 0

Det der forvirrer mig er bl.a. At han checker turn efter at have betalt mit rr. Han spiller knappen aggressivt, hver gang han har mulighed for det.

15-02-2016 21:25 #8| 0

Ja hvis han har AK, A10, K10, A2s, QJ, AA, KK, 22 Så er turn vel ikke et specielt godt kort for ham. og vel derfor meget naturligt at han chekker tilbage.

15-02-2016 21:27 #9| 0

Ja, måske misser jeg value ved ikke at stikke ud på river, og det gør nok også beslutningen nemmere når han stikker den ind. Helt klart et bedre alternativ. Jeg checker jo ikke for at folde af her. Men misser muligvis value fra nogle straights og flushes.

15-02-2016 21:30 #10| 0

enig med Djoffer i #6


Kaj

15-02-2016 21:46 #11| 0

Klart bedre at raise river, i See.

Tak for inputs :)

15-02-2016 22:10 #12| 0

Jeg raiser floppet større 1200ish da du er OOP.

VBetter også river

15-02-2016 23:22 #13| 0

Enig i lead river som spillet.


IMO bør du leade turn. Du repper flere J- og flushkomboer end ham med dit CR på flop (som btw nok bør være lidt større)

16-02-2016 08:13 #14| 0

Avocado:
Hvis vi Leader turn her, er vi så ikke altid nødt til at folde af til et raise? Er enig i at linjen ser stærk ud, men de bluffs han har vinder han med på turn vs. Mig hvis han raiser.
Der er på den anden side heller ikke ret mange rivers vi elsker at skal kalde stakken af med hvis han flatter. Hvilke rivers sætter du ind på? Alle huse ?og så quads obv. En hjerter er sgu heller ikke for lækker at se, hvis han betaler.
Hvis river blanker, hvad gør vi så?

16-02-2016 08:31 #15| 2

Fra et teoretisk synspunkt rammer det her board villian meget bedre end hero. Flop er efter min mening et klart call, vi kan kun overveje at raise vores QJ combos her. Hvilke bluffs er det du har i din range på floppet?


Villians AK, AA og KK er alle bluffcatchers på floppet og et call virker derfor oplagt for villian med de hænder.


River er et virkelig godt kort for villian og jeg vil tro at han bør jam næsten hele sin range uden du kan gøre noget ved det. Fra et teoretisk synspunkt tror jeg vi har en situation hvor du skal folde 100% på river.


Jeg kender ikke jeres live dynamik så ovenstående er udelukkende baseret på mere almindlige ranges og handlinger.

16-02-2016 08:54 #16| 1

+1 til becks. Er overrasket over at så mange vil raise flop. Det virker meget ubalanceret.

16-02-2016 09:44 #17| 0

Jeg har sandt nok ikke mange bluffs her. Keg raiser nok kun made Hands og semibluffs her, Ala farvetræk og bagdørs farve med straight træk. Men jeg vil tro hans åbnings range på knappen her er noget Ala 109s+ 77 +. Min calling range oop er nok nogenlunde den samme her mod ham, alt afhængig af stacksizes. Han har desuden også nogen Wtf hænder, hvis han prøver at iso de 2 generelt tabende spillere der har limpet.Mit raise på floppet, er i den forstand ret polariseret. Tror dog stadig jeg bliver kaldt af alle flushdraws i den range, og ind i mellem også noget kj/kq agtigt med nødde farven. Han vil dog også have en hvis frekvens hvor han folder de hænder ud.


Undskyld rodet, er på tlf.

Redigeret af danihjel d. 16-02-2016 09:52
16-02-2016 14:22 #18| 0

Til de interesserede havde villian AK som jeg forventer han kommer på nakken af mig på floppet med næsten hver gang . Det giver vel god mening at han bare flatter, hvis han tænker det er en bluffcatcher som Becks er inde på.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar