180 mands Nogen der finder et fold her ?

#1| 0

180' mands SNG
Vi er i pengene med 13 spillere tilbage.

PokerStars Hand #88202363691: Tournament #633720814, $4.10+$0.40 USD Hold'em No Limit - Level X (300/600) - 2012/10/25 18:52:04 CET [2012/10/25 12:52:04 ET]
Table '633720814 16' 9-max Seat #4 is the button
Seat 1: WifeOrPoker? (13902 in chips)
Seat 4: zerowiec (15241 in chips)
Seat 5: nonsign (7601 in chips) out of hand (moved from another table into small blind)
Seat 6: nikcc (34610 in chips)
Seat 7: Elmin4IK (18746 in chips)
Seat 8: koukov (24843 in chips)
Seat 9: Hero(12255 in chips)
WifeOrPoker?: posts the ante 50
zerowiec: posts the ante 50
nikcc: posts the ante 50
Elmin4IK: posts the ante 50
koukov: posts the ante 50
Hero: posts the ante 50
nikcc: posts small blind 300
Elmin4IK: posts big blind 600
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero K A
koukov: folds
Hero: raises 600 to 1200
WifeOrPoker?: calls 1200
zerowiec: folds
nikcc: calls 900
Elmin4IK: folds
*** FLOP *** 6 Q K
nikcc: checks
Hero: checks
WifeOrPoker?: bets 2010
nikcc: raises 31350 to 33360 and is all-in

Jeg spiller den lidt alternativt med flop check, fordi jeg vil have wifeofpoker til at stikke ud som han har gjort et par gange før i lignende situationer + jeg lige har spillet en pot mod ham SB mod BB hvor jeg tror han lavede lidt ballade, og mistænker ham for igen nu at ville prøve og spille mig af hånden.

Da 3 mand som jeg har 50ish hænder på og han har virket temmeligt weak/passiv så sender butikken ind bliver det sgu lidt klamt.

Hero ?

Redigeret af klondike d. 25-10-2012 19:17
25-10-2012 21:07 #2| 1

Snap. Vi spiller for sejren, og kan aldrig folde tptk på sådan et board.

25-10-2012 21:14 #3| 0

AhQh,AhJh,AhTh,Ah9h,Ah8h,Ah7h,Ah6h,Ah5h,Ah4h,Ah3h,Ah2h,KQs,K6s,QhJh,QhTh,Qh9h,Qh8h,Qh7h,Q6s,Qh5h,Qh4h,Qh3h,Qh2h,JhTh,Th9h,9h8h,8h7h,7h6h,6h5h,5h4h,4h3h

Hvis vi siger han har denne optimistiske range, har du 50%. Så er der self nogle døde penge i potten, men mon ikke det stadig er et fold ICM-wise? Jeg er ikke ekspert der.

25-10-2012 21:25 #4| 0

Jf. den nyeste video på PN skal vi gamble den fint op i dette stadie i forhold til payouts, så det her ligner et nobrainer all in med vores stack :)

25-10-2012 21:28 #5| 0
Jungleras skrev:
Jf. den nyeste video på PN skal vi gamble den fint op i dette stadie i forhold til payouts, så det her ligner et nobrainer all in med vores stack :)

dette er non turbo og spiller meget anderledes, der findes psyko nits hvor det er et fint fold
25-10-2012 21:30 #6| 0

Ja ok, men du mener ikke reelt at det er et fold vel?

66/KQ som eneste hænder vi er bagud til.............

Altså, selv uden den video havde jeg snappet anyways ;)

25-10-2012 21:31 #7| 0

Så ikke det var non-turbo, så er sagen obv en helt anden..

25-10-2012 21:34 #8| 0

jungle, imod den rette spiller vil jeg tro det er et fold jo, men jeg folder aldrig et par anyway så nej jeg kalder, men kan man jo ikke sige som grundlag : O)

25-10-2012 21:35 #9| 0

Hvilken range tror I han shipper ind over her?

Mærkeligt at konstatere at det er et fold uden at snakke ranges.

Redigeret af Tassadar d. 25-10-2012 21:38
25-10-2012 21:37 #10| 0

tassadar, hvis vi har en spiller der spiller noget 13/5 og en aggrofactor på under en så hedder det vel kombodraws/kq og sets, men generelt er det obv en kæmpefejl at folde tptk i dette spot for 20ish bb, men der er satme mange nits i non turbo 180 mands.

Redigeret af Live d. 25-10-2012 21:38
25-10-2012 21:38 #11| 1

Altså, nu handler analysen jo ikke om, om vi mod en 0/0/0 spiller over 3k hænder kan folde her - vi har 50 hænder på en gut, som måske er en anelse weak, men som altså har skrabet 33k sammen somehow - mod ham tror jeg ikke det er profitabelt at folde - slet ikke når spewtarden bagved har lagt døde penge derud jf. reads.

Hans range, tja, tjo - vi får ikke stats givet, vi får intet info om de 50 hænder, vi får i det hele taget ikke meget at arbejde med - regner vi f.eks. med at han moser bredere når det er mr spew der better (altså følger han nok med til at det åbner hans range?)

25-10-2012 21:39 #12| 0

På det her stadie i touren, spiller de normalt deres draws passivt. Især når de har en stack, som de gerne vil beskytte. Så jeg tror oftest vi er bagud. Jeg kan godt se mig selv folde i spottet.

25-10-2012 21:41 #13| 0

og hvis han ikke kan have K6,Q6, så er der også en del fd's han ikke kan have, hvilket gør hans range ligeså stærk.

25-10-2012 21:46 #14| 1

Han har bordet solidt dækket - han har en spewish gut der stabber hver gang - han har obv ikke kun JTs, AJs, KQ og 66 i sin range her.
Han shipper sgu nok også en del random Kx, nogle enkelte Qx, nogle nøgne farvetræk etc., og så længe vi ingen info får på manden kan jeg ærligt talt ikke se at der er så meget at rafle om - ind med lortet og videre til den næste :)

25-10-2012 22:01 #15| 0

Må indrømme dit tjek, gør du ikke har andre muligheder end et fold. Du aner ikke hvor du står overhovdet, hvis du havde bettet på floppet havde du en anelse om hans styrke, for så skulle han reraise, nu kan han i princippet have luft og spiller sin stack mod jer.
Hand ranges er svær, nå du ikke selv har bettet ud. WifeOrPoker c better selvfølgelig udfra sin pos, derfor kræver det ikke meget for nikcc at trykke på knappen, da han er dybest .Og ikke satser sit liv. Derudover forventer han ikke du har noget og hvis WifeOrPoker har en hånd kan han max miste en 1/3 af sin stack.

Meeeen vil nok folde, selvom han sagten kan have luft og spille sin stack.

25-10-2012 22:05 #16| 2

@Juel
Synes klart det du skriver taler for et call.

-----------
Villain har virket weak passiv. Jeg tvivler meget på at han smider random qx og kx til midten.

25-10-2012 23:32 #17| 0

Som svar på overskriften, så kan jeg ikke finde et fold frem her! Vil nok snarere sige at det var et ønske scenarie.

Hvis jeg sad i villians sted med den stack, så ville jeg kalde rimeligt løst i SB (66+, 910+).

Hero checker, hvad der på det her board må opfattes som svaghed og synes at WoP bet på 2k ud i 4,5k virker svagt når man tager stack-sizes i betragtning.

Hvis jeg var villian så ville jeg skubbe samtlige et-par kombier, SDs og FDs .
De eneste hænder jeg tror at vi er bagud til er 66 og KQ (udelukker KK/QQ, for dem må han forventes at raise pre).

Hvis han er weak/passiv, så tror jeg at han kalder bagved både med 66 og KQ.

I bedste fald er du oppe i mod en et-par hånd, som du dominerer. I værste fald er du oppe i mod FD, SD eller måske J9 for et kombi-draw. Either way så skal du kalde 11k ind i 17,5k

Den siger jeg ikke nej til.

Det eneste jeg synes at vi måske kan bekymre os om, er hvis WoP sidder med KQ, men den chance er jeg villig til at tage.

26-10-2012 01:30 #18| 0

Jeg spiller ikke non-turbo, meeen:

Preflop: Standard click.

WifeOrPoker: 67s+, K9s+, QJ+, 66+ (Semi løst, da bedre information ikke er givet)
nikcc: QJs+, KQ+, 99+

"han har virket temmeligt weak/passiv" - Der er stor forskel på at spille 14/0 og 14/12, så der skal bruges noget mere konkret hvis du ønsker en bedre range opstilling

Vi får ingen brugbare information på WifeOrPoker.

Dit eget image er også rigtig vigtig, en stor del glemmer dette. Du siger der har været lidt dynamik, det siger desværre bare heller ikke helt nok.

Postflop:
Jeg synes ikke din argumentation for et check er godt nok("fordi jeg vil have wifeofpoker til at stikke ud"), da episoden du referer til er blindbattle og nuværende situation er 3-vejs mod en nit.
Lad os antage nikcc folder, hvad ville du så gøre? Ved et call giver du ham ekstra cards og mulighed for at complete diverse draw, og du ved stadig ikke hvor du står mht til handrange. Laver du et 3-bet, så ser din hånd ekstra stærk ud, og du får udelukkede yderlige action fra hænder hvor du oftest har 50%, i nogle tilfælde et spasout med noget KJ.
Er wifeofpoker donk, så misser vi en masse value ved et check.

Da vi må antage nikcc har en solid fold to cbet, får vi ikke ekstra value ud af ham ved et check, da han højest sandsynlig ikke laver hans hånd om til et bluff, taget boarded i betragtning.

C-bet en anden gang.

Som spillet, så ser jeg ikke noget du er godt nok inde i mod nikcc's range, til at tage et så stort varians spot.

Fold og udnyt FT-boblen med dine 18 dejlige BB's :-)

26-10-2012 08:42 #19| 0

Ligesom Live skriver, så betyder aggression factor (AF) faktisk en del her.

AF = (bets+raises) / (calls+checks)

De fleste regs har en AF mellem 2 og 5, men det spænder meget ift. stack sizes. Det er fx meget normalt, at en reg har en early-game AF på over 5, og en late-game AF på 2-3 stykker.

VPIP, PFR og AF supplerer hinanden enormt godt, og giver et fint indblik i, hvordan folk spiller deres non-made hands (og hvordan de i det hele taget anskuer spillet). Hvis hans AF er under 1, betyder det, at han er mere tilbøjelig til at spille passivt end aggressivt, hvorfor man kan antage, at han spiller mange af sine draws passivt i spottet.

Bottom line:
Jeg kan forestille mig, at jeg folder TPTK, hvis villain har en aggression factor på 0.5-ish og et stort hul mellem VPIP/PFR. Alternativt kan jeg også folde, hvis check-raiseren har spillet ualmindeligt tight, og jeg ikke kan se ham semi-bluffe nogensinde.

Ellers ser jeg ikke mig selv folde særlig tit her, slet ikke med den linje, du tager. Ved at checke underrepræsenterer du din hånd, og jeg kan sagtens se en aggressiv SB check/raise med dårligere hænder, fx nut-flush draws, kombodraws eller par+flushdraw, specielt hvis WoP (som er last-to-act) også har været aggro.

26-10-2012 09:19 #20| 0

Han er 29/5 AF 1,3.

Taler mig selv ind i et call. Da min hånd netop er mega under reppet. Og jeg bilder mig selv ind at han kan have nogle draws, eller vi kan split, eller måske det her bare er tidspunktet hvor den type spiller for en hjerneblødning med Kx type hænder.

Selv om jeg et eller andet sted fornemmer jeg skal lade den gå. Men som mange andre påpeger er det svært at slippe væk med så små stacks, når vi flopper så relativt stort taget stacksizes i betragtning.

Det er ivertfald et af mine leaks, selv om jeg overall spiller en ok omgang poker, har jeg ofte svært ved at lægge hænder som den her.

Også fordi jeg af en eller anden grund nærmest i protest ender med at calle fordi det er for sygt de kan blive ved med at ramme mig ned eller noget i den stil tankegang.
(Havde på tidspunktet lige bubblet 2 andre MTT hvor jeg også kommer ind som favorit for at blive skudt ned af lort)

Men ellers nemt at være bagklog. men mener egentlig selv det 100 % er et fold altid her mod den her type villain.

Han har self KQ.

26-10-2012 09:59 #21| 0

Med de stats, du nævner, kan du sagtens argumentere for et fold, men at komme ind her er IMO slet ikke så stort et leak, som jeg tror, du tror, det er.

Der er ikke mange, der tager villains linje med udelukkende bedre hænder end TPTK, når nu du underrepræsenterer din hånd.

26-10-2012 12:28 #22| 1

@ Klondike
Hvis du har planer om at smide flere hænder op er du så ikke sød at gøre mere ud af den første post næste gang?

Det er mig rimeligt ubegribeligt at der f.eks. skal gå hele 19 potst før du nævner de stats du har på ham når de er meget essentielle for diskussionen og de rent faktisk er efterspurgt mange steder i tråden.

Så mere info i den første post næste gang med stats, dit eget image, mere om dynamik, og evt. timing tells por favor :)

26-10-2012 13:56 #23| 0

selv med de stats skal vi stadig op og have en ret decent sample før et fold overhovedet kan komme på tale.

at poste en hånd uden stats er lidt som at spørge om det er en god ide at skubbe a-10 for 18bb fra knap når co åbner, og svaret vil altid være, måske : O)

26-10-2012 14:45 #24| 0

Jo skal huske stats næste gang, ved ikke lige hvorfor de ikke selv kommer op. det plejer de at gøre.

Er vel et spørgsmål om denenitation men syntes egentlig weak/passiv dækker meget godt over 29-5.

14/12 som en foreslår er overhovedet ikke weak/passiv i min verden det er vel nærmest standard TAG.

Men ellers sample er meget lav og giver derfor mere mit indtryk af manden. Men det er jo self ikke så nemt for andre at forstå.

26-10-2012 14:56 #25| 0

Kan sgu kun grine af det her, sorry. :-)

Sorry for troll / OT / etc.

26-10-2012 15:02 #26| 0
skuffy1337 skrev:

Tak for dit yderst brugbare input :-)
26-10-2012 15:12 #27| 0
skuffy1337 skrev:

Hmm hvorfor. Er da ikke særligt pænt at grine :-) ?
26-10-2012 17:58 #28| 0

fordi vi har chippie i bb, er jeg mere til at have en større åbningssizing.

PÅ floppet er det lidt flip en mønt, begge options er ikke en større fejl. Højst marginal imo.

Jeg stikker altid ud på floppet på sådan et vådt bord

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar