1650 Eur bi tour. River call og fold

#1| 0

Oy

Inspireret af Petjen vil jeg lige poste en hånd fra EMOP 1650 Eur bi på Malta.

Hero hejser K9s fra UTG +1. til 825 med (150-300+25) 9handed. Begge blinds caller.
Stacks; sb: 18k bb: 22k, Hero 22k

Reads:
Sb:
Maniac der har spilet 60% af alle hænder siden han dukkede op 1 time late. Vi har nu spillet ca. 3 timer. Meget kreativ og meget aggressiv både pre og post. Han kommenterer ofte spillet og har ytret at han har spillet masser af store tours. Lande read: Fra Schweitz med russiske rødder.

BB:Isrealer, virker meget ABC tight agtig.

Hero: Spillet ret tight so far


Flop KQ2-rainbow - check-check-check

Turn 4 - sb stikker 2500, bb tanker i 2-3 min, men folder. Hero caller

River: J - Sb stikker efter få sekunder 4000.


Tanker: Checker flop for potkontrol. Vil ikke til midten på floppet med så, marginal en hånd og frygter et c-r fra sb, hvor jeg vil blive nødt til at folde. Samtidig skjuler jeg mit toppar, da det i manges øjne er standard at bette tp her.

Turn: standard når flop er spillet således

River: Synes efterhånden ikke jeg slår så meget. Så har sidder egentlig og er en bitter mand der føler sig som en giga tyr hvis jeg kalder.... men ender jo naturligvis med at calle :)


Call or fold? Og hvad er det lige han har?

Kommentar til alle streets er også velkomne.




22-11-2010 15:14 #2| 0

Well udfra dine reads på ham så tænker han vel, at han godt kan få dig af en Q på den river når han også har skudt turn (og din linje repræsenterer hovedsageligt Qx imo). Desuden kan du have J10, AJ som han også vil bluffe væk hvis han ikke slår dét. Derudover så valuebetter han most likely også Kx+ og måske endda AQ, igen pga. din linje. Så du sidder i et træls gættespot. Det kunne du have undgået ved at folde preflop (hvilket jeg ikke synes du behøver så deep) ELLER at have c-bettet (så er det ham der skal frygte vores range og vi samler information op på hans range). Hvis du ikke er komfortabel med at c-bette dette flop, fordi du forventer at blive raiset light, så ville jeg ikke raise PF, idet vi så bliver tvunget til en passiv linje, som i længden altid er dårligere EV end andre linjer (for de fleste atleast). Kan ikke svare på om jeg ville calle eller folde, det kunne gå begge veje i denne situation og afhænger af mit feel ved bordet (+ den dynamik og historik du ik har fortalt os om), noget som kun du kan vide bedst.

I øvrigt mangler vi info på kulør af turn+riverkort, da det godt kan have noget at sige.

22-11-2010 15:19 #3| 0
"Meget kreativ og meget aggressiv både pre og post."

Med den information in mente, så kan vi vel godt udelukke hænder som KK/QQ/JJ samt AK og måske endda KQ, som han langt størstedelen af tiden jo nok vil 3b pre... right?

De eneste sandsynlige hænder (som har os slået på riven), der giver mening i mine øjne, er QJ, KJ og endelig 44 for settet.

Jeg bliver nød til at spørge dig: Tror du villain er dårlig nok til at v-bette værre end vores aktuelle hånd? Dårligere Kx?

Aktuelt får vi nogle pot-odds som næsten giver 3:1, såvidt jeg har kalkuleret pottens størrelse. Jeg må indrømme, at givet disse odds, og at han er aggro, så har jeg svært ved at folde hånden lige umiddelbart hvertfald.
22-11-2010 15:26 #4| 0
"Maniac der har spilet 60% af alle hænder siden han dukkede op 1 time late. Vi har nu spillet ca. 3 timer. Meget kreativ og meget aggressiv både pre og post."

Den sætning er nok til du skal kalde.

Du underrepper din hånd meget, og derfor kan villain sagtens v-bette dårligere hånd, og hvis han har QJ, Q4, Q2 eller lign, er det bare ul.
22-11-2010 16:31 #5| 0

Folder preflop med mindre der er minimum 2-3 super fisk på bordet, som jeg kan udspille med any two.

22-11-2010 17:04 #6| 0

@mads

pre er ikke så interesant i hånden. Det er jo bare et standard raise for at tage ned pre, vi kunne lige så godt have haft XX

Jeg er ikke sikker på om jeg kan lide checket på floppet, men en fejl er det ikke.

Som hånden er gået og i og med vildand godt kan spasse kan vi umiddelbart godt betale...meeeen du slår ikke skidemeget. Knøgten var obv et rigtig skidt kort for dig og ikke et oplagt bluff kort, das din range nu er en god made hand, efter din c flop, call turn. Det er rimliget nemt at se at du har en hånd med SD value, så mon ikke vi skulle tage den sikre vogn og drysse, tror det er super sjældent han laver en hånd med SD valueo og som er mindre end to par om til et bluff her imo. Så skulle han have siddet med skrald eller noget JT værk som bare tog et stab.

22-11-2010 17:05 #7| 0

betalt eller klikraise (for at calle et skub) jvf dit read.

22-11-2010 17:14 #8| 0

@venlov

Et standard raise med K9s utg+1 for at forøge stacken med 2½ % i en deepstacked semi-stærkt besat live-tour? Ehm det er sgu ikke lige mit foretrukne stealspot, har lidt svært ved at se hvad argumentet skal være for at åbne pre her. Vi har 22k, er jo ikke fordi det hjælper os synderligt at tage de 700 chips i midten ned eller fordi vi har et kæmpe behov for det?

22-11-2010 17:31 #9| 0

Beklager, hvis dette kommer til at virke som et surt opstød, det er ikke meningen, men .. I don't fucking get it?

Vi åbner en temmelig alternativ hånd ift vi sidder UTG+1. Jeg går ud fra, det har lidt at gøre med vores kære schweizer-russer i sb, hvorfor jeg egentlig ikke synes det er dårligt. Vi checker et rimelig tørt flop bag som tredje mand, hvilket jeg også godt kan lide. Her er det så, at jeg undrer mig over, om du overhovedet har lagt en plan for resten af hånden?

Når du checker flop bag, så håber jeg vitterligt ikke det er kommet bag på dig, at tyren i SB skyder turn og river, regardless hvad de skulle bringe?

Når jeg caller den blanke turn, og hvis den ovenikøbet completer regnbuen på boardet, så kalder jeg river. Alle rivers undtagen en K, den får obv et raise.


22-11-2010 17:34 #11| 0

Enig i, at pre virker spewy; specielt med tanke på vores read på SB, der ret ofte vil tage kampen op.

Tanker omkring flop-check er fine, og det samme gælder turn-call.

River er nok close, men kan vi ikke sige noget om villain's pot size bet på turn og ½ pot bet i billetten?

Umiddelbart better han ikke noget dårligere for value, men hvis han har fanget det samme read som vi fik på BB's fold på turn, hælder jeg sgu til et call, men som nævnt er det med meget sparsom info, så jeg tillader mig at tage mine forbehold.

22-11-2010 17:34 #10| 0

ManCini said it!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar