109$ - Tidligt i Party Main Event - Top 2par i multiway pot

#1| 0

Hey guys and girls,

Jeg spiller følgende hånd tidligt i Partypokers 109$ Main Event:


Stacks:

UTG babu1999 (29,263) 59bb

UTG+1 JackD53 (28,829) 58bb

MP1 Underdonk99 (61,810) 124bb

MP2 Shamim34 (24,606) 49bb

CO QuincyPromes10 (24,825) 50bb

BTN Lubos1980cz1 (27,741) 55bb

SB starsman1960 (34,987) 70bb

BB Hero (37,939) 76bb


Blinds: 250/500 Ante 75


Pre-Flop: (2,100, 8 players) Hero is BB Q K

babu1999 raises to 1,000, JackD53 calls 1,000, 2 folds, QuincyPromes10 calls 1,000, 2 folds, Hero calls 500


Flop: J Q K (5,600, 4 players)

Hero checks, babu1999 bets 3,000, JackD53 calls 3,000, 1 fold, Hero calls 3,000


Turn: 7 (14,600, 3)

Hero checks, babu1999 bets 10,387, JackD53 folds, Hero calls 10,387


River: 2 (35,374, 2)

Hero checks, babu1999 goes all-in 14,801


Mine stats på villian siger 15/20 over 40ish hænder, så antager han er en eller variation af en reg.

Jeg antager derfor at hans openrange fra UTG+1 er noget i retning af:


Defender selv en bred range fra bb. Jeg har så godt som aldrig top eller mellem set, da jeg 3better QQ og KK. Har til gengæld samtlige kombinationer af straights.


Tænker ikke at defende nok er noget jeg skal bekymre mig specielt om. Dels da vi kommer 4 vejs til floppet og dels da jeg som sagt har samtlige kombinationer af AT og T9.


Spørgsmålet er hvor ofte villian enten bluffer eller valuebetter dårligere end KQ. Hvad antager i villian vil bluffe med, og hvor ofte tænker i at man vil se et bluff på henholdsvis turn og river (Svært ved at se han skulle bluffe med andet end flushdraws). Jeg antager at dårligere hænder der better for value hovedsageligt vil være udgjort af KJ og QJ, men muligvis også AA og AK.


Vil gerne have jeres tanker om alle streets, men specielt turn og river tænker jeg er interessante. Synes hans turn sizing sætter mig i en ubehagelig situation.

21-06-2016 06:12 #2| 0

Syntes at du sætter hans UTG range en anelse bred. Men er måske mig der er for nitty, kan godt være det er en meget standard'ish UTG range i de spil.


Omkring at defende fra BB, der er jeg enig. Jeg defender også ret bredt her i anter og 4vejs.


Omkring at blive exploitet, om vi defender nok, ville jeg heller ikke bekymre mig synderligt om. De andre 3 spillere hjælper med at defende. Det er nok tvivlsomt om der overhovedet findes en GTO solution i et 4 vejs spil ( Man kan selvfølgeligt godt prøve at lave noget der ligner, men jeg tror der er for mange variabler til at det er synderligt brugbart ) Desuden tror jeg også at folk spiller mere ærligt 4 vejs når de åbner UTG, så ville lean mod at underdefende hvis det skal tages med.


Det mest interesante er jo selve hånden. Syntes egentligt river er det mest interesante, jeg har svært ved at se ham River bet noget der er worse, så er han da godt nok ringe i min optik. Også jeg tror ikke altid han Cbetter Flush draws, og i nogen grad turn barrel han dem ikke, og i nogen endnu mindre grad river barrel han dem ikke.


Han tænker sikkert at du ikke altid har streg og han derfor kan søge value med sets mod netop 2 pairs, selv om jeg ikke engang tror at han river better sets og 9,10 altid.


Så herfra er river et fold.



21-06-2016 08:37 #3| 1

betaler som spillet.. du har toppen af din range, og han skubber også mange hænder for value som du slår.. F.eks AA..

Samtidigt virker det som et oplagt bluffspot når du check/caller hele vejen på så drawheavy et board og turn og river blanker.. Som vi også håber på..


Har han floppet et set i JJ, eller floppet en mere unlikely straight, så er det bare et flot setup..


Edit:

Når det er sagt formoder jeg dog du denne gang kaldte og løb ind i settet, ellers havde du nok ikke postet den.. Heh

Redigeret af Xnuu d. 21-06-2016 08:39
21-06-2016 09:01 #4| 0

jeg mener ikke vi kan betale på en blank turn for at folde til en blank river.

ANtager ca. det samme på villains åbningsrange. Vi er 8handed og nået tilpas langt ind i touren til at han kan løsne lidt op fra UTG

21-06-2016 09:40 #5| 0

Svært spot!

Kan vi ikke undlade at have en callingrange på turn, når vi er OOP?

Tænker han meget ofte checker hans dårligere hænder som KJ, AA og AK bag på river. Så dem misser vi value fra samtidig med, at vi kommer til at folde for meget til hans bluffs, hvis vi folder KQ her som spillet. Antager vi raiser bedre hænder på turn.

21-06-2016 11:45 #6| 0

@klondike


Selvom du er en gigant nit, må jeg give dig lidt ret her ;)


Jeg tror, at QJo, KJo og ATo/A8s kan discountes fra UTGs openrange i de fleste tilfælde. Jeg tror ihvertfald, at det er de færreste der kan spille
disse hænder super profitabelt UTG 8 handed i $100 tours.


@kortkongen


Det eneste værre villain kan valuebette her må være KJ og QJ, og så er vi endda optimistiske imo. Tror bestemt ikke at regs valuebetter 3 streets med AA og AK på dette board mod andre regs – for hvad skulle han dog få value fra uden nævneværdig dynamik?

Hans bluffs består vel primært af FDs og nogle Tx kombinationer (TT, JTs & QTs).


Jeg er sgu lidt i tvivl om riverbeslutningen. Teoretisk set skal vi vel calle, men alligevel hælder jeg mest til fold.

21-06-2016 13:59 #7| 0

@xnuu


Du skriver, at villain også skubber mange hænder for value som hero slår. Kan du fortælle mig, hvilke hænder det skulle være? Og hvad vil du tro, at villain bliver kaldt af som er værre end f.eks. AA som spillet? Jeg har meget svært ved at se, hvordan one pair hands skulle trække 3 streets value på dette board, uden nævneværdig dynamik og mod en tænkende modstander.



Redigeret af JulemanD2k9 d. 21-06-2016 14:03
21-06-2016 14:03 #8| 1
JulemanD2k9 skrev:@xnuu

Du skriver, at villain også skubber mange hænder for value som hero slår. Kan du fortælle mig, hvilke hænder det skulle være? Jeg har meget svært ved at se, hvordan one pair hands skulle trække 3 streets value på dette board, uden nævneværdig dynamik og mod en tænkende modstander.


Enig her. Synes ihvertfald at shove AA på river for value er riiimelig friskt

21-06-2016 14:06 #9| 0
Pokernets ME vinder !

Jeg tror niveauet i en 109$ tour er lavt nok til, at du kan skubbe turn for en højere EV end call turn-call blanke rivers.

21-06-2016 15:05 #10| 0

Tak for svarene indtil videre.


@klondike og @JulemanD2k9

Rangen er ikke nødvendigvis sat op efter hvad jeg tror er profitabelt, men snarere efter hvad jeg antager en reg åbner. Da jeg lavede en playerpool analyse af spillerne på midstakes for et par måneder siden, fandt jeg at de åbnede 14-15% fra UTG+1. Den range jeg har sat op er 15%.


For hvad det er værd synes jeg personligt det ville være en rimelig range at raise med en 15% ante. Men kan godt være min antagelse ikke er korrekt da i jo åbentbart ikke åbner AT, KJ, og QJ. Det er hænder som det er ret centrale i denne situation da de laver straights og 2par.


Når det kommer til vores turn beslutning, skal vi vil bruge 10.400 / 35.400 = 29,5% equity. Har jeg prøvet at finde vores equity i et par forskellige scenarier.


Hvis Villian better AK+ og alle flushdraws:

Hvis Villian better 2pair+ og alle flushdraws:

Hvis Villian better KQ+ og alle flushdraws:

Hvis Villian better 2pair+ og ingen flushdraws:

Hvis Villian better KQ+ og ingen flushdraws:


@MrLonghit og @Walth

Giver god mening at det skulle være en bedre ide at raise turn. En stor del at mit problem i hånden føler jeg lidt at jeg mere eller mindre får mig forpligtet mig selv til at calle river på alle non , T og A, da jeg får så god en pris.

21-06-2016 15:28 #11| 0

@Kortkongen


Så må man næsten gå ud fra, at din range er mere korrekt end hvad jeg/vi tror - og som du selv skriver, er det ret væsentligt om disse hænder indgår.

At en avr reg åbner de hænder UTG og er profitable med det, har jeg dog svært ved at tro på (med mindre bordet er fyldt med fisk), men det er en anden snak ;-)


flueknepperi: Du bliver ved med at skrive UTG+1, selvom det i OP ligner at villain er UTG - mindre detalje, men det ændrer trods alt lidt ift. rangen.

21-06-2016 15:51 #12| 0

@JulemanD2k9

For hvad det er værd har lige prøvet og kigge i min holdem manager database, for at se om jeg er profitabel med de hænder du nævner i lignede situationer.

Er profitabel med QJo og KJo, break even ish med ATo og tabende med A8s. Skal siges at det ikke er over et kæmpe sample og at jeg kun spiller dem ca. 60% af tiden.


I forhold til betegnelsen UTG+1, skyldes det at jeg stort set altid benytter de betegnelser man ville benytte i et 9-handed spil, og vi er 8-handed i den givne hånd.

21-06-2016 17:06 #13| 0

@Kortkongen


Interessant - kunne være sjovt at se hvor profitabel andre regs er med de hænder, hvis ellers de indgår i deres range :)

Jeg ville bare tro, at vi var skidt inde mod callingranges vs. UTG open, med mindre bordet er helt væk + at vi ofte vil være oop post. Men jeg tager måske fejl, det er sket før ;)


Thumbs up for tråden her btw. Det er fedt at du gør noget ud af det. Det giver en meget større lyst til at deltage aktivt og komme med inputs.



Redigeret af JulemanD2k9 d. 21-06-2016 17:20
21-06-2016 18:22 #14| 0
JulemanD2k9 skrev:@xnuu

Du skriver, at villain også skubber mange hænder for value som hero slår. Kan du fortælle mig, hvilke hænder det skulle være? Og hvad vil du tro, at villain bliver kaldt af som er værre end f.eks. AA som spillet? Jeg har meget svært ved at se, hvordan one pair hands skulle trække 3 streets value på dette board, uden nævneværdig dynamik og mod en tænkende modstander.


Mange hænder er er måske også overdrevet.. men forventer da han vil skubbe any KJ,QJ,AK & AA af value hænder..


I hans spot vil jeg da sjældent forvente at være bagud som spillet.. da man må formode at høre fra sets, straights og 2 pair senest på turn..

Hvis folk åbenbart ydermere kan finde på at folde alle 2 par, gør det ikke skubbet dårligere.. omend jeg ikke ville forvente det var et bluff..


Og ja, jeg er klar over der ikke er mange hænder man ikke burde blive betalt af med som man slår, hvis man skubber AA i det her spot.. men nogle gange bliver man virkeligt også overrasket over hvad folk kan finde på at kalde af med alligevel, fordi de bliver stædige, og nu har betalt 2 gange hvor boardet er blanket som de håbede.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar