108$ Finaltable, SB vs BB

#1| 0

Efter en tur på FT igår nat, så er jeg kommet i tvivl om følgende hånd som sender mig ud som nummer 9.
Jeg føler selv den er skidt spillet her set i bakspejlet, så kunne godt tænke mig lidt konstruktiv hjælp/ feedback her.
Jeg har spillet aggressivt, raised for at steale blinds på de stramme, og holdt mig fra dem jeg ved der kan kommer over toppen og dem der kan give mig en svær beslutning.

Villian i vores tilfælde her er NoSootNoPlay. Er først løbet ind i ham her på FT, så har ikke set så meget til ham, men han har været all in et par gange uden calls. Han virker ikke som den syge modstander. Jeg ved mange ved bordet er træt af mig pga. mine steals, men der har endnu ikke været nogle der tager kampen op for real.

Hånden udspiller sig som en klassisk sb vs bb situation. Set i bagklogskabens lys burde jeg uden tvivl have raised, men ved ikke hvorfor jeg bare completede fra sb. Har ikke nogen umiddelbar forklaring på det.
På flop der laver jeg et par, og kun en diamond til mig, jeg better og bliver kaldt. Jeg var rimelig sikker på at blive kaldt da jeg bettede, mest fordi jeg har spillet som jeg har gjort, og gik ud fra han havde en mistanke om det var endnu et af mine steals, og at jeg ville check/folde på turn.
På turn kommer et overkort i forhold til mine, men et til mit farvetræk, så skubber mest af alt fordi at jeg ikke gik ud fra han sad med damen, og hvis han endelig skulle have ramt hans T', så har han betalt for det, og så ville jeg stadig have lidt outs at komme efter, og hvis han endelig havde ramt hans T, så er jeg i tvivl om han ville kunne kalde.
Imod forventning, så kalder han mit skub og jeg kan stirre ned i hans ramme Q5s og et blankt kort på turn. Min billet ud her fra som nummer 9.

Hand history er som følger:
Seat 0: MissesDeck (66.984 in chips)
Seat 1: -kgoule- (464 in chips)
Seat 3: HSchleicher (6.074 in chips)
Seat 4: tomassen112 (37.099 in chips)
Seat 5: muscatime (76.404 in chips)
Seat 6: TheDecano (10.142 in chips) (on the button)
Seat 7: Hero (27.354 in chips)
Seat 8: NoSootNoPlay (25.515 in chips)
Seat 9: PokemonKid (52.964 in chips)
*** Blind Bet Round *** :
Hero : Post Blind (2.000)
NoSootNoPlay : Post Blind (4.000)
Dealt to Hero 7
Dealt to Hero 6
*** Pre-Flop *** :
PokemonKid : Fold
MissesDeck : Fold
-kgoule- : Fold
HSchleicher : Fold
tomassen112 : Fold
muscatime : Fold
TheDecano : Fold
Hero : Call (2.000)
NoSootNoPlay : Check
*** Flop *** : Q Q 7
Hero : Bet (5.000)
NoSootNoPlay : Call (5.000)
*** Turn *** : [ Q Q 7 ] 10
Hero : Bet (18.354)
Hero : All In (18.354)
NoSootNoPlay : Call (16.515)
NoSootNoPlay : All In (16.515)
*** River *** : [ Q Q 7 10 ] 9
Hero : Show Cards
NoSootNoPlay : Show Cards
*** SUMMARY ***
Pot: 52.869 | Rake: 0
Board: [ Q Q 7 10 9 ]

Hero bet 27.354, collected 1.839, net -25.515 Shows [ 7 6 ] (two pairs, Queens and sevens)
NoSootNoPlay bet 25.515, collected 51.030, net 25.515 Shows [ Q 5 ] (three Queens)

Hvis folk har noget fornuftigt så kom endelig med det, spiller normalt ikke det limit, jeg en ticket dertil igennem en tidl. turnering, så det kan også have noget at sige.

Jeg takker mange gange på forhold,

Ntier.

24-04-2008 16:08 #2| 0

Ja den er måske lige hidsig nok på turn :)

24-04-2008 16:12 #3| 0
OP

Tja, det kunne godt lugte lidt faktisk, men omvendt, hvad hvis vi antager jeg checker, så ville han bette præcis som jeg forventer, så skal jeg alligevel komme overtoppen. Det er lidt noget pis :) Hvad gør man i sådan en situation som spillet? Har jeg ret mange andre muligheder? Skulle jeg check folde? for blinds er så store så jeg ville være efterladt med meget lille spil mulighed allerede her - jeg ved det sku ikk helt..

24-04-2008 16:14 #5| 0

Omstændighederne er mere interessante end hånden IMO...

Der sidder en gut m/ 1/10 BB, en med 1,5 BB og en med 2,5 BB.

Fold PF.

Som spillet er bet på flop måske fint nok, han havde sikkert foldet hvis han ikke havde ramt.

Turn er skidt. Selv hvis du rammer flush er du ikke sikker på den er god.

24-04-2008 16:14 #4| 0

Jeg er ikke vild med du completer fra sb med de blinds. Kan bedre lide et push, eller et fold, but I might be wrong, da jeg er tourdonk. En anden gang, så lad være med at poste resultatet, da det farver analyserne en hel del.

24-04-2008 16:21 #6| 0

Easy push preflop. Du sidder med under 7bb tilbage før du poster blinds og du skal bare have 1 modstander til at folde.

Skub 10/10 gange.

24-04-2008 16:21 #7| 0

hvis du har spillet meget frisk til, bør du folde pre, og tja jeg kan godt forstå dit postflopspil. Men netop fordi du har spillet frisk til, ved du ikke hvor du står, da villian kalder dit bet (kunne sagtens være et float). Og du må derefter gå i c/f-mode, men du får et draw på turn og skyder ham af en bedre 7'er, så jeg havde nok også comitted mig her

24-04-2008 16:22 #8| 0
OP

@SuperSennels - Overvejede også at undlade det, men det var noget pis at komme ind i her for at sige det lige ud.
Og nej det var aftens første gang jeg completer fra sb, det ligner ellers ikke mig, så ved ikke hvad der skete. Måske er det bare en af de der vilkårlige hjerneblødninger de fleste pokerspillere får af og til.

@DerBirne, du har ret. I sidste ende havde et fold eller raise pf nok været det optimale, hælder faktisk nu mest til fold pga., som du siger, omstændighederne.

24-04-2008 16:22 #9| 0

AI/FOLD preflop... ALDIG complete her
Du har knap 7BB....

Jeg skubber preflop....

Mvh Slot

24-04-2008 16:28 #10| 0
OP

@Ekseman/Poker-slot
Hmm, men alligevel, kunne det ikke lugte lidt meget med et push preflop eller hvad? Men omvendt så kommer jeg i en svær sit. hvis jeg kun raiser 35% af hans stack.

Kunne godt tænke mig at forbedre mit short stack game ligepludselig, der har jeg fundet mangler.

24-04-2008 16:41 #11| 0

@ntier

Sæt dig selv i villains spot, caller du villains ai for 7bb med Q5? Overvej hvor stærk hånd villain caller med. Hvis du mener han caller med mange hænder så fold, aldrig complete sb.

24-04-2008 16:51 #12| 0

@Ntier

Ja, jeg vil mene du har store mangler i dit short stack game, hvis du ikke overvejer skub i den her situation. Du øger din chipstack med hele 21% (uden antes, hvis de er der) såfremt du tager hjem preflop. 2 andre faktorer spiller også ind, din hånd spiller ok imod villians calling range og villian skal calle allin, hvis han vil spille.

Klar +EV situtation at pushe.

Læs HoH2 instant.

24-04-2008 17:19 #13| 0

Helt oplagt push preflop, med de stacks/blinds, alt andet er galt, specielt et mindre raise end et push.

Villain burde i øvrigt også have pushet preflop til dit limp, hvor du så havde været tvunget til fold.

At du så som spillet går død på turn kan nok ikke undgås.

Jeg havde dog nok forsøgt et checkpush på floppet.

24-04-2008 17:31 #14| 0
OP

@Eske, Jeg overvejede klart et skub preflop. Kan ikke komme på hvorfor jeg skulle complete fra sb, som sagt det er første gang i hele touren jeg har gjort det.
Det er ren galskab faktisk det jeg har foretaget mig må man sige. Har læst HoH1 2 gange, og har faktisk også læst HoH2 for noget tid siden. Måske det er tid til at repeterer.

@All-out-put - kan kun sige jeg er enig nu her. hånden er tilpas stærk selv mod overkort, så ja... Nu kan jeg kun sidde og ærge mig over en 9'ende plads, og se de 5050 $ til 1st flyve forbi min næse..
Havde godt styr på alle modstandere ved bordet næsten, og er ret sikker på jeg kunne have kommet top 3 hvis det ikke var fordi min koncentration lige glippede.
Faktisk da jeg completede fra sb tænkte jeg allerede der; nu kommer han over toppen med et skub. Burde have tænkt mere over det.
Og nej kan heller ikke se hvordan jeg kan slippe væk på floppet, commiter mig og på turn får jeg en flush draw også.

Sikke noget pis alligevel :)

24-04-2008 17:35 #15| 0

@ Eskeman
Jeg er enig i, at det er +Ev i chips at skubbe her (og at et kald ikke kan komme på tale), men er det også +EV$?
Det er jeg ikke overbevist om. Som DerBirne siger, er 3 spillere i overhængende fare for at ryge ud i næste runde, så mon ikke vi skulle folde vores trods alt ikke alt for imponerende hånd og i stedet satse på at komme ind mod smallstacks eller lade andre tage dem ud? Ikke sådan at forstå, at jeg vil læne mig tilbage og folde alt herfra, slet ikke; vi må herfra løbende forholde vores strategi til resultaterne af de AIs, som de små stakke bliver tvunget ud i. Havde vi været small stack på tidspunktet, hvor hånden udspiller sig, er jeg enig i, at det er et let push.

24-04-2008 17:46 #16| 0

Som allerede sagt, så er det rigtigt skidt at du bare completer pre-flop, her ligger klart den største fejl, raiser du enten folder han, eller går all-in og så har du en nem beslutning. Jeg ville aldrig bette floppet hvis jeg var dig, det ville du aldrig havde gjort hvis du havde en Q og det ved han også, altså kan du ikke rep den senere. Dit all-in på turn er AD, kan ikke se hvad han kan folde her andet end et draw som han ikke allered havde folded eller raiset med på floppet. Jeg ville her checke i stedet og håbe på et gratis riverkort. Havde du checket floppet og bettet dit draw her havde du også kunnet folde og beholdt de 18000 du hville have haft tilbage.

24-04-2008 17:48 #17| 0
OP

Jeg kom i tanke om en anden hånd, rimelig kort forinden som jeg godt kunne tænke mig lidt kritik/feedback på også, nu hvor vi er igang:

Seat 0: MissesDeck (66.984 in chips)
Seat 1: -kgoule- (464 in chips)
Seat 3: HSchleicher (41.276 in chips) (on the button)
Seat 4: tomassen112 (38.599 in chips)
Seat 5: muscatime (40.202 in chips)
Seat 6: TheDecano (16.142 in chips)
Seat 7: Hero (38.554 in chips)
Seat 8: NoSootNoPlay (25.515 in chips)
Seat 9: PokemonKid (35.264 in chips)
*** Blind Bet Round *** :
tomassen112 : Post Blind (1.500)
muscatime : Post Blind (3.000)
Dealt to Hero: A
Dealt to Hero: Q
*** Pre-Flop *** :
TheDecano : Fold
Hero : Bet (7.200)
NoSootNoPlay : Fold
PokemonKid : Raise (35.264)
PokemonKid : All In (35.264)
MissesDeck : Fold
-kgoule- : Fold
HSchleicher : Fold
tomassen112 : Fold
muscatime : Fold
Hero : ??????

Han har været max stram og ikke spillet en hånd i jeg ved ikke hvor længe.
Der hvor jeg tvivler lidt, er mit raise for stort, og bør jeg give et call eller et crying-fold? For på den ene side, hvis jeg åbner for så meget og ikke kalder et all-in, så er det weak. Men omvendt hvis jeg kalder og er domineret eller er heldig og få et flip - så sætter jeg resten af touren på højkant?

24-04-2008 18:20 #18| 0

jeg skubber preflop
men kan dog godt forstå argumentet om at lade 3 mand blinde ud, især når du er ude af din comfort zone

jeg kan ikke lide at du completer, men resten af hånden spiller du fint i den givne situation

edit: kommentarer til den første hånd

24-04-2008 18:23 #19| 0

hånd 2
du kan da ikke raise meget mindre, synes betstørrelsen er helt fin.
jeg kalder ham

24-04-2008 18:48 #20| 0

Autoskubber hver evig eneste gang pre. Argumentet omkring 3 mand er ved at blinde sig selv ud og man derfor bør folde sig frem giver mig seriøse opkastfornemmelser. At 3 mand er ved at blinde sig selv ud er et kæmpeargument FOR at skubbe, da det formentlig indsnævrer villians callingrange væsentligt. Jeg kan slet ikke se hvordan andet end et skub kan komme på tale.

Hånd 2 er betalt, hvis du har et aggro image. Ville endda overveje at åbenskubbe mine 13bbs, men et lille raise er også fint.

24-04-2008 19:06 #21| 0

Push herfra, den er standard, ellers fold og vent på et bedre spot(???)

24-04-2008 20:32 #22| 0
OP

@Jesper_H / Venlov

Har et meget agro image lige på det givne tidspunkt, og viilian har siddet MAX TIGHT, så tænker bar, at jeg må være domineret eller ude i et flip. Endte derfor med at folde, da jeg konkluderede at jeg måtte være bag ud.(og at jeg måske blev scared, vil nødig riskerer hele min stack pludselig) - 14 min senere spiller jeg 1. postede hånd.

Men er det helt fucked weak eller at folde hånd 2, venlov? Du kender noget til det limit..

Mht. hånd 1, så har jeg fået en masse brugbar kritik, og det er 100% sikkert jeg ikke laver samme fejl igen!

24-04-2008 20:45 #23| 0

Jeg openpusher i hånd 2, så er det de andre der får de svære beslutninger. Du er nede på knap 13 bb og er alligevel stortset comitted med din åbning.

24-04-2008 22:34 #24| 0

SKUBBBB pre!

24-04-2008 22:48 #25| 0
OP

altså taget i betragtning avg. stack osv så ville jeg være fint med, så at sige jeg er commitet er nok i overkanten, men lægger en del af min stack ja.. men kan et openpush ville spare mig en svær beslutning ihvertfald.

25-04-2008 00:07 #26| 0

PUSH pre. Er du scared, så fold.

Push>fold>call

25-04-2008 20:14 #27| 0
OP

takker alle for deres brugbare svar. har været til stor hjælp.

26-04-2008 21:31 #28| 0

hånd 1 er et push preflop fra mig.

hånd 2 som spillet er det 50/50 hvis han har været ultra stram, hælder jeg måske til et fold. Mener det er en mindre skandale ikke at bette min 3 x bb helst 3,5 til 4 x bb, så har du comitted dig selv. Du giver dig selv en klam udgang, og et tough spot.

26-04-2008 22:22 #29| 0

Hånd 1: Push preflop, og den kan ikke spilles anderledes med mindre at du har et read der siger at Villain caller med noget der ligner 40%, og det vil du i 99/100 ikke have.

76s er en fremragende push-hånd.

Du har Villain dækket, og de 2K, som du vil have tilbage hvis du bliver callet og taber, vil være nok til at du kan fedte dig lidt længere op i pengene, fordi at 2 af short-stacksene (-kgoule- og HSchleicher) vil være tvunget all-in før dig.

Netop pga. de 2 short-stacks + ham med 10K, så skal vores ven i BB have en meget stærk hånd for at calle vores all-in, og det vil langt de fleste Villains også godt kunne se.

Hånd 2: Easy fold vil jeg mene. Du open-raiser med 7 til at acte bagved, og med blinds så høje, så skal du have en meget god hånd. Han vælger så at skubbe ind over for alle hans chips med 5 til at acte bagved, og både du og andre har ham dækket. Han bør have en meget god hånd. Jeg ville calle med AK og JJ+ som standard, men vil selvfølgelig justere i forhold til hvordan jeg ser Villain. Når du nu siger at han er meget stram, så kan jeg godt forestille mig at det kun vil være profitabelt at calle med QQ+.

PF er i øvrigt fint imo.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar