$100 turn på Borgata - et par hænder

#1| 1

Hejsa,


Jeg var tilbage på Borgata i sidste uge og havde endnu et godt run i en $100-turnering og efterfølgende cash-game. Spillede non-stop i 20 timer, så var godt smadret til sidst - men udemærket resultat. Bla. fik jeg skudt $170 op i $1600 ved 1-2 cashgame, så helt klart godkendt.


Jeg har noteret et par hænder fra turneringen, som I måske vil give lidt kommentarer på.


HÅND 1:


Vi er nået til lvl 11. Jeg har spillet solidt og bygget startstack (15k) op i 90k. Det er primært kommet igennem gode calls og valuebets og startede ud meget aktivt de første 5-6 levels, men har siddet rimeligt stille de sidste par timer. Det gør sig i øvrigt gældende for de efterfølgende hænder også.

Villain lader til at være en rigtig dygtig og tænkende spiller, der tilsyneladende spiller mest online. Vi har kun haft en hånd sammen på lvl 1 hvor han kaldte mig ned med 55 efter 3-barrels. Han har generelt ikke været særligt aktiv.


Hero stack: 90k

Villain stack: Dækker med formentligt 120-130k.

Average er på dette tidspunkt nok ca. 35k, og dette gør sig også gældende på vores bord, hvor vi begge er store chipleadere.


Blinds: 800/1600/300ante


Villian åbner UTG til 4k.

Hero er UTG+1 og kalder med 89

Resten af bordet folder.


Pot (13,1k)

Flop AQJ


Villain: 5600

Hero: Call


Pot (24,3k)

Turn: 4


Villain: 13,2k

Hero?

______________________________________________________________________________________________

HÅND 2


Blinds 2000/4000/400ante

Jeg har lige vågnet en stor pot og vil prøve at følge op med lidt aggresivitet. Villain er en enormt dygtig regular med $500k+ live winnings. Hero er UTG+2 (100k stack) og Villain (150k stack) har direkte position på hero. BB der også er med har en tendens til at se en masse billige flops og defende bredt.


Hero 710: Bet 9000

Villain: Call

Foldet rundt til BB, der caller.


Pot (32,2k)

Flop: K65


BB: Check

Hero: Check

Villain: Check



Pot (32,2k)

Turn: 10


BB: Check

Hero: Check

Villain: 14k

BB: Fold

Hero: Call


Pot (60,2k)

River 4


Hero: Check

Villain: 22,5k

Hero?

______________________________________________________________________________________


HÅND 3


Vi er nået ned til de sidste to borde og spiller 6-handed på begge. Hero har været relativt aktivt henover de sidste 3-4 orbits. Villain og Hero har ikke spillet imod hinanden, men jeg ved at han er massivt vindende turneringsreg og fast inventar på ved de store turneringer og finaleborde på Borgata.


Hero er UTG med 220k stack. Villain er BB og dækker med ca. 260-280k stack. Average er 200k.


Blinds: 8000/16000/2000ante


Hero A10: 35k

Foldet rundt til villain i BB: Call


Pot (90k)

Flop: A54


Villain: Check

Hero: 30k

Villain: 60k

Hero?




13-04-2015 21:04 #2| 0

Hej


Hånd 1: Den er close mellem fold og kald for mit vedkommende. Du kan være drawing dead til KQ og KT. Du kan også have 12 outs til flush eller straight, hvis han ikke har K. Modsat er I begge dybe, og du kan potentielt vinde en stor pulje, hvis han har set på floppet, og du klonker på river.

3 better du nogensinde preflop med den hånd, eller raiser du nogensinde floppet med den hånd i position? Raise på floppet kan måske give dig et frikort på turn eller et fold på flop - hvordan tror du han spiller AK eller AT, hvis du raiser flop?


Hånd 2: Kald. En dygtig spiller vil vide, at du ofte er svag, når du tjekker flop og turn, så det forsøger han at udnytte ved at bette. Hvilken hånd tjekker han flop og better turn og river med i position på OR? Hvorfor better du ikke flop? Du får formentlig QJ, QT og JT til at folde, som er sandsynlige hænder på begge modstandere.


Hånd 3: Tjek flop i position for potkontrol. Du starter hånden med ca. 14BB og kommer vel derfor ikke væk. Lad ham derfor forsøge at bluffe og ellers bet turn og river. Som spillet 3 better jeg ai på flop. Ved nærmere eftertanke kan jeg også godt lide at kalde hans tjek-raise og selvfølgelig kalde any turn og ellers bette selv.


Kaj

13-04-2015 21:14 #3| 0

Hånd 1

Fold pre.

Som spillet fold turn.


Hånd 2.

Fold pre.

Ville nok tage et Cbet stab på et relativt tørt Kxx flop. Selv om vores hånd ikke er superfed at gøre det med især på texture uden spar. Jeg tror dog at folk folder ofte nok på sådan et texture til at det er bedre end Check give up.

Som spillet skal du ikke være god ret tit for et breake even og hans linie ser lidt utroværdig ud ved første øjekast. Jeg tror dog du er slået rimeligt ofte. Vil tro han vil Bluffe det meste air på floppet 3 vejs i position. Så kan godt se ham chekke svagere Kx bag for lidt potkontrol samt have nogle TP kombos hvor en af jer andre kan bluffe ind i ham på turn. Du har vel også en del bedre hænder du kan kalde med så fold er nok ikke helt forfærdenligt.


Hånd 3.

Chekker også floppet bag med de stacks.

Jeg fatter hat af en dygtig spiller vil X-raise dig der med noget som helst for value. Så folder nok ca. aldrig selv. Kalder bare og lader ham skyde sig selv død.

15-04-2015 14:16 #4| 0
OP

Giver lige den her et bump og ser om der er nogle andre, som vil give lidt input.

@kaj og klondike. Tak for svarene.

15-04-2015 21:05 #5| 0
klondike skrev:Hånd 1
Fold pre.
Som spillet fold turn.

Hånd 2.
Fold pre.
Ville nok tage et Cbet stab på et relativt tørt Kxx flop. Selv om vores hånd ikke er superfed at gøre det med især på texture uden spar. Jeg tror dog at folk folder ofte nok på sådan et texture til at det er bedre end Check give up.
Som spillet skal du ikke være god ret tit for et breake even og hans linie ser lidt utroværdig ud ved første øjekast. Jeg tror dog du er slået rimeligt ofte. Vil tro han vil Bluffe det meste air på floppet 3 vejs i position. Så kan godt se ham chekke svagere Kx bag for lidt potkontrol samt have nogle TP kombos hvor en af jer andre kan bluffe ind i ham på turn. Du har vel også en del bedre hænder du kan kalde med så fold er nok ikke helt forfærdenligt.

Hånd 3.
Chekker også floppet bag med de stacks.
Jeg fatter hat af en dygtig spiller vil X-raise dig der med noget som helst for value. Så folder nok ca. aldrig selv. Kalder bare og lader ham skyde sig selv død.

Udover jeg aldrig nogensinde folder en SC preflop med de stacks, så er jeg helt på linje med klondike i alle de andre hænder. Og også enig med at det i hånd 1 er et fold på turn, synes dog også et raise på floppet kan være ret godt på floppet i hånd et, i hvert fald bedre end at calle på turn.

17-04-2015 19:48 #6| 0
OP

Lige for at runde af på den her.

Hånd 1 folder jeg af på turn.
Hånd 2 kalder jeg river og han folder af uden at vise.
Hånd 3 skubber jeg indover og han vender 55. GG.

Tak for ekstra svar. Altid godt med lidt input, selvom at det maaske er nogle standard spot.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar