100$ Rebuy, 26bb UTG AKo møder 3bet fra BTN

#1| 0

Hej igen!

Jeg spiller ongames søndagstour, 100K GTD, 100$ Rebuy.
Vi er 44 tilbage, boblen sprang ved 84. - Jeg har sharkscopet hele bordet tidligere og 7/10 er hajer på sharkscope, så min formodning er at der er en god mulighed for at villain også er det.

mAdcAt49 har siddet til bords med mig 7 hænder, og har ikke spillet en hånd endnu. Den eneste hånd han har set mig være involveret i, er hvor jeg har 3bettet i blinds med AQs mod en der raiser mellem pos op med 16bbs bag, hvor jeg fik lov at tage den ned pre.

Jeg raiser UTG+1 med AKo, med 26bbs(avg ca.) - jeg får et 3bet i hovedet fra knappen, hvilket ikke kun behøver at være QQ/KK/AA/AK ved dette niveau, mange spillere kan 3bette flere es'er, semihøje PPs og lign.

Som jeg ser det er der tre mulige scenarier i dette spot:

Fold, hvis du ikke tror at han giver et raise/shove credit med lavere par / eller at hans range er meget tight i spottet. - Jeg kan sagtens spille videre med 2bbs mindre og føler at jeg har okay styr på bordet.

Click omkring 21500~ish tilbage til ham, for at få det til at virke som en hånd ala AA/KK, - hvor jeg samtidig selvfølgelig kalder et shove.

Shove, stacks er lidt underlige til click, så det mest naturlige med alle hænder man vil AI med er et shove. - Jeg har samtidig svært ved at tro at han er meget for i bedst mulige case at være inde i et flip, og sætte så stor en del af hans stack på spil når han er godt med.


***** Hand History for Game 5187906368282 ***** (On Game)
Tourney Hand NL Texas Hold'em - Monday, November 07, 02:07:37 ET 2011
Table Table 40 187906368 (Real Money)
Seat 10 is the button
Seat 1: iLoveJazz ( $105998.00 USD )
Seat 2: x_dolt ( $65414.00 USD )
Seat 3: lillsvensken ( $50838.00 USD )
Seat 4: HERO ( $65840.00 USD )
Seat 5: knutsenjr ( $29560.00 USD )
Seat 6: DM899 ( $38414.00 USD )
Seat 7: sorengrinder ( $52596.00 USD )
Seat 8: KingheteOsna ( $42630.00 USD )
Seat 9: mr_dahl34 ( $66467.00 USD )
Seat 10: MAdCAt49 ( $129963.00 USD )
iLoveJazz posts ante of [$250.00 USD].
x_dolt posts ante of [$250.00 USD].
lillsvensken posts ante of [$250.00 USD].
HERO posts ante of [$250.00 USD].
knutsenjr posts ante of [$250.00 USD].
DM899 posts ante of [$250.00 USD].
sorengrinder posts ante of [$250.00 USD].
KingheteOsna posts ante of [$250.00 USD].
mr_dahl34 posts ante of [$250.00 USD].
MAdCAt49 posts ante of [$250.00 USD].
iLoveJazz posts small blind [$1250.00 USD].
x_dolt posts big blind [$2500.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ K A ]
lillsvensken folds
HERO raises [$5000.00 USD]
knutsenjr folds
DM899 folds
sorengrinder folds
KingheteOsna folds
mr_dahl34 folds
MAdCAt49 raises [$13000.00 USD]
iLoveJazz folds
x_dolt folds
HERO ?????

Hvad siger cheferne til den? :)

Redigeret af soga d. 07-11-2011 19:52
07-11-2011 19:32 #2| 0

Shove virker mest weak, så det gør jeg.

07-11-2011 19:35 #3| 0
OP

Tassadar,

Så kan man vende den om at sige, hvor tit vil han kalde et shove med et dårligere es?

Redigeret af soga d. 07-11-2011 19:41
07-11-2011 19:43 #4| 0
soga skrev:
Tassadar,

Så kan man vende den om at sige, hvor tit vil han kalde med et dårligere es?


Du skriver selv

"Click omkring 21500~ish tilbage til ham, for at få det til at virke som en hånd ala AA/KK, - hvor jeg samtidig selvfølgelig kalder et shove."

Så kan du også omvendt sige

hvor tit vil han shove med et dårligere es?

Du lyder i øvrigt ret resultatorienteret(jeg gætter på han havde KK+), når du slet ikke medregner de 13k+blinds+anter du samler op de gange han folder.
Redigeret af Kjerstein d. 07-11-2011 19:44
07-11-2011 19:49 #5| 0

Du mangler i øvrigt at slette dit nick ved UTG+1 raiset.

07-11-2011 19:51 #6| 0
OP

Kjerstein, meget sjældent, tæt på aldrig - men det gør han jo alligevel heller ikke til et shove.

Men jeg vil hellere evt. tage den ned PRE ved et click4bet end at han kalder mit shove med et PP jeg flipper imod.

Jeg føler i spottet, at jeg gerne ville reppe en så stærk hånd som mulig, så jeg ikke bliver kaldt af PP's.

Selvfølgelig har jeg medregnet dem, men jeg har glemt at skrive det i tråden. Ved ikke om jeg har misforstået begrebet resultatorienteret? men jeg går altid efter en 1. plads, og ikke om at kravle mig længere og længere frem :)

07-11-2011 19:56 #7| 0

Altså - du vil gerne reppe en stærk hånd, så din modstander har mindst mulig risiko for at lave en fejl?

07-11-2011 19:59 #8| 0
OP
Kjerstein skrev:
Altså - du vil gerne reppe en stærk hånd, så din modstander har mindst mulig risiko for at lave en fejl?




Jeg vil gerne reppe en stærk hånd, så min modstander kan folde TT-QQ. Min hånd er ikke særlig stærk uforhold til jeg laver et UTG raise og 4bet shover AI, der er det nærmest den dårligeste hånd i den range. - Min modstander vil aldrig nogensinde calle et shove med AQ og ned af alligevel, så jeg synes lidt det profitable ved at shove ryger lidt der?
07-11-2011 20:02 #9| 0

Virker som et rimeligt oplagt gå død spot... Og nej villain folder jo nok aldrig nogen hænder han reraiser for value. Så ind med stakken og bed en lille bøn:)

07-11-2011 20:10 #10| 0
OP

Jeg synes bare det virker lidt spewish at shove/kalde et 4betclick/shove (i nogen tilfælde) med JJ/TT readless på det tidspunkt i touren.

Hvilke andre hænger end AK er han godt inde imod?

djoffer skrev:
Virker som et rimeligt oplagt gå død spot... Og nej villain folder jo nok aldrig nogen hænder han reraiser for value. Så ind med stakken og bed en lille bøn:)
08-11-2011 00:26 #11| 0

Hvis man 3 better en 20 bb stack med JJ/TT er det for at få stacken til midten. Hvorfor ellers 3 bette - for at gøre det som et bluff? Det ville ikke give mening. Du lægger det frem som om at du har en kæmpe stack og er bange for at "komme ud og flippe" om meget stor equity i turneringen. Det skal du ikke - men 20 bbs er du i et ret desperat mode, hvor du som førsteprioritet har at akkumulere chips inden du bliver helt short. AK er en monster i spottet, og jeg vil tro at han sagtens kan 3 bet-calle dit 20 bb shove med TT+, AJs+, AQ+. Mod denne range har du ikke lyst til kun at blive kaldt af bedre, og derved folde dominerede esser ude, så du skubber obv her

08-11-2011 00:29 #12| 0

Du skriver i øvrigt at "det virker lidt spewish at shove/kalde et 4betclick/shove (i nogen tilfælde) med JJ/TT". Det er da helt forkert. Du har 20 bbs, hvilket vil sige at han pricer sig selv ind ved sit 3 bet, og i disse dage er det ikke fordi at man ved et click 4bet nødvendigvis repper esser eller konger, det ser ret donket ud at gøre det tbh. (men hvis dit image er donket kan det måske nok godt virke). Har i 30 bbs+ effektivt er det selvfølgelig lidt en anden historie, men aktuelt er det langt fra spewish.

08-11-2011 00:47 #13| 0

Undskyld min uvidenhed, men hvad betyder det at "reppe"?

08-11-2011 00:55 #14| 0

@ Bishop

at "reppe" = At repræsentere

08-11-2011 00:56 #15| 0

Hans 3-bettingrange er sandsynligvis forholdsvis bred, selvom du raiser fra early, så fold kan aldrig nogensinde være en option.

Jeg synes stacksizes er helt perfekte til et shove, så det vælger jeg altså. Click-it-back er frækt og alt det der, men som du selv er inde på, så er jeres respektive mængde af jetoner bare ikke særligt optimale til det stunt.

Jeg synes, at det virker som et ret trivielt push. Man kan spørge sig selv om, han 3-bet caller AQ/AJ. Jeg tvivler lidt. Men omvendt slår vi hans 3-betrange så meget, at vi med de døde penge i potten, må få lortet ind. Nogle gange 3-bet/folder han også 99/TT. Det der "info/raise for at tage den ned"-3-bet er altså jævnt populært selv blandt ret solidt vindende mtt-spillere.

08-11-2011 02:26 #16| 0

BUTIKKEN :)

08-11-2011 02:51 #17| 0
OP
djurhuus90 skrev:
Hvis man 3 better en 20 bb stack med JJ/TT er det for at få stacken til midten. Hvorfor ellers 3 bette - for at gøre det som et bluff? Det ville ikke give mening. Du lægger det frem som om at du har en kæmpe stack og er bange for at "komme ud og flippe" om meget stor equity i turneringen. Det skal du ikke - men 20 bbs er du i et ret desperat mode, hvor du som førsteprioritet har at akkumulere chips inden du bliver helt short. AK er en monster i spottet, og jeg vil tro at han sagtens kan 3 bet-calle dit 20 bb shove med TT+, AJs+, AQ+. Mod denne range har du ikke lyst til kun at blive kaldt af bedre, og derved folde dominerede esser ude, så du skubber obv her


Jeg har 26bbs, ikke 20bb, synes der er en forskel her. Men ærligt så forstår jeg ikke hvordan du tror at modstanderen kan kalde mit shove med AJs+,AQ+, hvis han er sane? Det har jeg svært ved... Hvis UTG+1 en shover et 3bet fra knappen, hvor tit er ens AJs/AQ så specielt meget værd?

djurhuus90 skrev:
Du skriver i øvrigt at "det virker lidt spewish at shove/kalde et 4betclick/shove (i nogen tilfælde) med JJ/TT". Det er da helt forkert. Du har 20 bbs, hvilket vil sige at han pricer sig selv ind ved sit 3 bet, og i disse dage er det ikke fordi at man ved et click 4bet nødvendigvis repper esser eller konger, det ser ret donket ud at gøre det tbh. (men hvis dit image er donket kan det måske nok godt virke). Har i 30 bbs+ effektivt er det selvfølgelig lidt en anden historie, men aktuelt er det langt fra spewish.


Mht. min image så har han siddet på mit bord 7 hænder, så det er begrænset hvor meget han har set mig lave - derfor kan han sagtns tro at jeg er lidt donket og clicker tilbage med AA/KK uden flere reads på mig.
- Jeg synes bare det er yderst stjældent jeg ser en clicke tilbage i det spot(ihvertfald hvis vi lige tilføjer 5ishbbs.) uden at have en monster?
08-11-2011 03:07 #18| 0
OP
Løpenthin skrev:
Hans 3-bettingrange er sandsynligvis forholdsvis bred, selvom du raiser fra early, så fold kan aldrig nogensinde være en option.

Jeg synes stacksizes er helt perfekte til et shove, så det vælger jeg altså. Click-it-back er frækt og alt det der, men som du selv er inde på, så er jeres respektive mængde af jetoner bare ikke særligt optimale til det stunt.

Jeg synes, at det virker som et ret trivielt push. Man kan spørge sig selv om, han 3-bet caller AQ/AJ. Jeg tvivler lidt. Men omvendt slår vi hans 3-betrange så meget, at vi med de døde penge i potten, må få lortet ind. Nogle gange 3-bet/folder han også 99/TT. Det der "info/raise for at tage den ned"-3-bet er altså jævnt populært selv blandt ret solidt vindende mtt-spillere.


Fold er kun en option i det tilfælde at hans 3betting range er TT+, AKo, AKs, og han ikke folder nogen af disse hænder til et shove - det er ihvertfald sådan jeg griber det an. Mod den range har vi 42,073% - Det er derfor jeg har skrevet fold knappen som en mulighed, men i det at det er en dyr turnering, kan folk sagtens 3bette dårligere.

En hånd som TT har imod min umiddelbare shoverange(TT+,AKs,AKo) - nogen gange vil jeg endda sige JJ+ i dette spot readless?, 34,02%. Han skal ligge 52590/136830*100 = 38,43%.

Jeg endte aktuelt med at shove - tror et clickraise havde virket bedre (damn you ongame, med 15sec act time!), han sad med TT og snap betalte og han holdte hjem - jeg ville i hans spot godt kunne finde en fold knap frem, kald det tight, men synes det virker som et ret marginalt call, og det er imo ikke vejen frem i tours :)

08-11-2011 03:36 #19| 0

Butikken...... Ja, du får random skum ud ved at shove, men så gainer du altså lige over 20k til din 65k stack uden risiko... Enten 3better han for at betale, eller også 3better han i skum... Stacks er lidt for shallow til at skulle click it back.

UL :( ..

08-11-2011 04:13 #20| 0

Hvis det hjælper på det, gør det ikke nogen forskel om du bare clicker den tilbage hans plan med hånden er at få den ind anyway

08-11-2011 04:30 #21| 0

Det eneste du kan gøre er at sende stacken til midten. Og som de andre siger, så gør det ingen forskel om du siger noget clickværk eller bare sender dem ind selv. Når han vælger at 3 bette, så har han taget beslutningen om at ville ind. Så det at han snapper med TT, behøves ikke at betyde at han synes det er det fedeste i verden. Han har bare allerede taget sin beslutning:)


Hvad gør du selv i hans spot med 99-JJ preflop?

08-11-2011 05:40 #22| 0

Okay indrømmer at jeg var hurtigt ude, da jeg læste det som 20 bbs (skal nok læse OP lidt grundigere). Men med 26 bbs synes jeg sådan set kun det gør situationen bedre for os. Vi kan ikke spille en hel turnering og undgå et flip, og med 26 bbs og AK er dette et fint spot at gøre dette. Som Løpenthin er inde på kan man tvivle på om han vil kalde dig med Ajish 26 bbs dybt når nu du har raised så tidlig position. Synes dog stadig stacks er perfekte til et shove. Jeg prøvede engang, hvor mit 35/40 bb 5 bet skub blev snappet af AQ UTG vs UTG1 - syge ting sker, og vil hellere induce et så svagt kald som muligt frem for at folde bunden af hans range ude.

Redigeret af djurhuus90 d. 08-11-2011 05:41
08-11-2011 06:23 #23| 1

Det er meget naivt at forvente nogen 3betfolder TT-QQ i et spot som op eller at man efter 7 hænder kan udelukke andet end PP kalder et skub. Derudover giver det absolut ingen mening at ville repræsentere AA/KK når du sidder med AK.

08-11-2011 10:35 #24| 0
OP
DSRasmussen skrev:
Det er meget naivt at forvente nogen 3betfolder TT-QQ i et spot som op eller at man efter 7 hænder kan udelukke andet end PP kalder et skub. Derudover giver det absolut ingen mening at ville repræsentere AA/KK når du sidder med AK.


Du har muligvis ret, man skal nok have nogen reads på folk, før at dette sker på det niveau.. Jeg ville godt selv kunne gøre det med TT/JJ hvis jeg havde et read på en, men igen, så havde jeg nok aldrig 3bettet hånden i samme omgang.

Uddyb venligst :)? Jeg vil hellere have et fold end jeg vil have et call, medmindre han sidder med et dårligere es end mig? Derfor kan jeg ikke umiddelbart se hvad der er så skidt bag den tankegang?

08-11-2011 10:56 #25| 0

Du vil vel meget gerne se et fold her fra Villain. Enig i at du er foran AQ, men kan du få ham til at folde TT og evt AQ/AK så har du gainet en stor del chips uden risiko. Det er et drømmescenarie så dybt i touren med den stack du har.

Du har inden hånden 65K og der ligger efter 3 bet (10 anter = 2,5 K + blinds 3,75K + 5K + 13 K ) = 24K - ish. Du har selv smidt de 5,25K men tager du potten ned her, vil du være oppe på 85K ca. En ganske fin forøgelse også set ifht de andre stacks på bordet.

Villain her skal smide halvdelen af sin stack på at komme ind med TT. han har råd til at tage et flip, og oftest er han i et flip, vinder han dette har han chips til at lægge et tungt pres på bordet og kan akkumulere noget sikrere end tidligere, og forvente at de smider TT mod et UTG shove - det kan fint forsvares at smide TT fra villains side, men omvendt kan det vel også fint forsvares at tage et flip for at sætte sig i en position hvor han kan køre bordet som best case eller worst case være på 65K og stadig have en stack der er til at arbejde med.

Hvis en spiller på knappen kan få UTG til at folde AK med et 3 bet, så vil det også være dybt exploitable set fra villains side. Især med den stack du aktuelt sidder med.

08-11-2011 14:07 #26| 0

Meeeeh - altså jeg kommer også ind her anyday men det er godtnok med en klam smag i munden pga positionerne, kan godt være villain er en chef men at 3-bette til et UTG raise med den stack han sidder med viser ekstrem styrke synes jeg...

Med lidt større stacks havde jeg helt klart valgt flatcallet men med de her stacks så er det bare at lukke øjnene og sende den til midten. Jeg laver den nok til 32kish i 4-bettet bare for at få den minimale FE med der er på PPs hvor han så sidder og lever sig selv ind i et fold

08-11-2011 15:20 #27| 0

Altså vores helt store problem er, at det egentlig slet ikke er særlig attraktivt for villain at 3-bette i det her spot. Vi reaiser fra early, og stacksizes er perfekte til, at vi kan shove med super, super god risk/reward. Personligt har jeg ekstremt få bluffs i villains spot, med mindre hero generelt raise-folder for meget.

Derfor har metalmania ret i, at det altså ikke er over, over lækkert at komme ind. Men det er et af de gambles, man skal tage.

Redigeret af Løpenthin d. 08-11-2011 15:21
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar