Nybegynder Werewolf - December 2013 - Dag 6 + EVAL

#1
Administrator

NYBEGYNDER WEREWOLF - December 2013

Dette er en standard omgang werewolf (vanilla) udelukkende for nybegyndere. Setuppet er: 3 varulve, 1 seer og 9 normale indbyggere. Seeren har fået et indbygger peek n0 tilfældigt tildelt af GM (dvs. seeren kender allerede navnet på en indbygger lige nu).

Læs reglerne her: www.pokernet.dk/forum/nybegynder-werewolf-spil-proev-det.html

De vigtigste regler fra det ovennævnte link opremses her:

Der må IKKE postes om natten eller redigeres i ens posts!

Farven blå er forbeholdt GM

Alle gode indbyggere må KUN skrive i tråden!

I må ikke citere/referere jeres rolle PM eller samtaler med GM!

Nattetider: Natten falder kl. 22 og varer indtil ca kl. 08.30 Der må først skrives i tråden, når nattehistorien er offentliggjort! Fredag, lørdag og søndag (weekenden) er slået sammen til en enkelt spilledag, hvor nat altså falder søndag kl. 22.

Spørgsmål: Når I har nogle spørgsmål omkring selve spillet (og altså ikke om hvordan man bedst spiller det el. lign.), så SKAL I indsende disse til en mig via PM. Det er ikke tilladt at stille spørgsmål omkring spillets mekanikker i tråden. Jeg vil poste svaret til de fleste spørgsmål i tråden, men afsenderen af spørgsmålet vil forblive anonym.

Aktivitet: Det er vigtigt, at I alle sammen bidrager til tråden! Jeg vil ikke tøve med at udskifte en person, hvis jeg føler, at denne ikke har været tilstrækkeligt aktiv. I får ikke nødvendigvis advarsler.




Deltagerliste (13/13)
DrNoe - lynchet ulv d5
fukdifuk - Lynchet villager d2
Knuser
madsmk - Lynchet villager d4
Mags - NKn5 villager
Mihan29 - NK n1 villager
Mkris/dophzzi
Perro - NK n2 villager
Rokamp90 - Lynchet dag 3 Ulv
Skogmann - lynchet villager d1
Steffenbif -
Temujin - NK n3 seer
Vidx - NKn4 villager

Dag 1: www.pokernet.dk/forum/nybegynder-werewolf-december-2013-dag-1.html
Dag 2: www.pokernet.dk/forum/nybegynder-werewolf-december-2013-dag-2.html
Dag 3: www.pokernet.dk/forum/nybegynder-werewolf-december-2013-dag-3.html#newest
Dag 4+5: www.pokernet.dk/forum/nybegynder-werewolf-december-2013-dag-4.html

Det er stadig nat, og der må IKKE skrives i tråden

Redigeret af Bridgeking d. 06-12-2013 08:32
06-12-2013 08:03 #2
Administrator

Denne nat blev Mags dræbt af ulven
Mags var alm indbygger


Vi er fortsat i must lynch, og det er derfor ikke muligt at unvote eller skifte sin stemme.


Det er DAG

06-12-2013 08:04 #3
Administrator

Votecount


[ ] Knuser -
[ ] Dophzzi -
[ ] Steffenbif -

06-12-2013 08:10 #4

hehe ogcuz bliver mags taget

da ulven er mellem dophzzi og steffenbif og de begge har sagt de vil holde vidfx plan med stemme mig næste gang mig næste gang.

så valgt står mellem de 2 som jeg havde set som ulv igår


06-12-2013 08:10 #5

mags var også den eneste der bare lyttede lidt til mig

06-12-2013 08:12 #6

jule frokost idag så er kun på til kl 11 så inden der kommer min vote

06-12-2013 08:13 #7


@begge
vil du skrive hvorfor jeg ikke skal stemme på dig
06-12-2013 08:24 #8

nå smider den nu har læst

både noe og rokammp støtter steffen da hans telefon gik død dag3 omkring post 31->

steffen kunne 1 gang smide noe ud men skifted

og hans hurtige udmeldinger de sidste par dage

så Doph læse lige lidt om det og så tænk over det inden du stemmer
da jeg er sikker på du er min med villa nu

Steffenbif

06-12-2013 08:27 #9
Administrator

Votecount


[ ] Knuser - Steffen
[ ] Dophzzi -
[1] Steffenbif -


Jeg vil gerne bede om at når spillet er slut får jeg lov til at reveale, altså ingen skriver noget om roller

06-12-2013 08:31 #10
Steffenbif
06-12-2013 08:32 #11
Administrator

Steffen blev lynchet som almindelig indbygger

ULVENE VINDER - GRATZ



Tak til alle spillere. Jeg synes generelt i spillede glimrende. Og det var tydeligt at mange af jer udviklede jeres spil undervejs gennem spillet.

Jeg har været MEGET glad og tilfreds med jeres aktivitet gennem hele spillet !

Jeg håber i har fået smag for spillet, og har lyst til at deltage i kommende spil !

Sorry for votecount fuck up på D1 - men det fik heldigvis ingen indflydelse.

Til alle jer der har sendt en masse PM's med tanker og spørgsmål:
Som GM skal man passe ret meget på hvad man svarer på de her ting. Derfor er en del af spørgsmålene og kommentarene blevet ignoreret fra min side. Dette absolut ikke af uvilje eller noget - men blot for at sikre mig selv :)

Jeg vil meget gerne svare på alt muligt nu her efter spillet, så bare gi gas :)

Mange tak fordi i spillede med !


Denne tråd fortsætter som eval tråd

06-12-2013 08:32 #12

øv så er jeg sikkert forkert på den igen

06-12-2013 08:32 #13

Det er vel Knuser der er den sidste ulv?

06-12-2013 08:33 #14

Tak for host Brigdeking, har været en fornøjelse at spille og læse med :)

06-12-2013 08:33 #15
Administrator

Dophzzi var den sidste ulv :)

06-12-2013 08:33 #16

se hvor hurtigt dorph stemt :(

06-12-2013 08:35 #17

skulle måske have vente lidt med min vote her til sidste da han åbenbart sad på side linjen og kiggede. tror ikke desværre det havde ændret på min stemme her til sidste

de 3 jeg havde som ulve vare bare ikke :(

06-12-2013 08:36 #18

GG. Temujin skulle have lyttet til mig ang. seer-claim. Vi havde rettet sigtet mod Temujin, men da mads fake-claimede seer, var alle hans peeks korrekte, så havde Temujin overlevet den nat, hvis han ikke havde counter-claimet.

06-12-2013 08:37 #19

Knuser du var under heftig beskydning. Jeg var ret sikker på, at Steffen havde stemt dig anyways, så jeg lurepassede og håbede på en tidlig stemme fra én af jer på den anden.

06-12-2013 08:37 #20
Administrator

Er sikker på der nok skal komme en del kommentarer på det at hardclaime seer som vanilla :)

Aktuelt ramte mads rigtigt i sine peeks - og ja det gav visse muligheder :D

06-12-2013 08:38 #21

ja er jeg også sikker på vidx havde desværre lagt en fast plan

06-12-2013 08:38 #22

oså derfor mit valg faldt på han i sidste ende af jer 2 syntes jeg fandt mest på ham men havde måske også i hovedet at han ville stemme mig no way what

06-12-2013 08:40 #23
Administrator

Helt generelt vil jeg gerne sige en enkelt ting...

At MAJ lynche er nok i ulvenes fordel 99% af gangene. Det gælder også i f3 hvor man virkelig burde bruge tiden på at få læst op, og ikke stemme for hurtigt :)

(Jeg har selv lavet de fejl en del gange)

06-12-2013 08:42 #24

Vi havde snakket om at tage Temujin dagen inden, men var ikke sikre på ham. Derfor valgte vi Perro, da han var stærkt-spillende + det var overvejende sandsynligt, at Perro var peeket af seer ud fra det info vi havde fået.

Derfor synes jeg faktisk det var et smart træk af mads - måske for smart ;)

06-12-2013 08:47 #25
Administrator

Og tak fordi du ville subbe ind dop

06-12-2013 08:53 #26

Tak fordi jeg måtte.

Jeg var jo ellers klar, men blev så overhalet inden om på sidste tilmeldingsdag :)

06-12-2013 08:57 #27

Damn havde ellers drnoe og doph som sidste ulve lige inden jeg dør efter rokamp og madsmk, var Helt sikker på Mads var ulv med det claim

06-12-2013 09:00 #28

Claimede selv fordi jeg tænkte at jeg måske blev nk'et og vi havde 2 sikre ulve (troede jeg) var også nervøs for at vente for længe med claim da det ku se desperat ud hvis der kom heat på mig i løbet af dagen. Derudover så savnede jeg i den grad hjælp til at kunne lægge peeks, ingen Villas lagde fakepeeks hvilket også var med til at jeg claimede troede ikke jeg kunne peeke rokamp og overleve

06-12-2013 09:01 #29
Administrator

Jeg er meget enig med dig omkring fakepeeks.

Det var og er generelt en stor mangel.

06-12-2013 09:03 #30
Administrator

Men til gengæld gjorde vidx det klart for alle at han ihvertfald ikke var seer ;))))

Men igen - det lærer man af. Og jeg har allerede talt med vidx omkring vigtigheden - og han spillede en turbo den anden dag hvor lavede et super seercover

06-12-2013 09:03 #31

forklar lige fakepeeks hurtigt så ved jeg det til næste gang

siger man så noget om man er seer eller?

06-12-2013 09:04 #32
Administrator
Knuser skrev:
forklar lige fakepeeks hurtigt så ved jeg det til næste gang

siger man så noget om man er seer eller?


Jeg er vanilla og skriver feks følgende:

Hvis jeg er seer er knuser villa


Dette betyder at at ulvene får sværere ved at finde den rigtige seer om natten - og at den rigtige seer mere frit kan ligge sine peeks så alle kan finde dem i tilfælde af han dør
06-12-2013 09:04 #33

Knuser f.eks: hvis jeg er seer er x villa, men ikke hardclaim som madsmk gjorde :)

Btw stort tak til dig bridgeking som GM , good job!

06-12-2013 09:05 #34
Administrator

Lad os lege temujin var blevet NK'et natten inden hans claim. Ville i så kunne finde hans peeks ?
De var ikke skide tydelige - men det er nemlig svært for ham når andre ikke ligger fakepeeks

06-12-2013 09:06 #35
Administrator

Og tak til Mahostott for hjælpen!!!

06-12-2013 09:06 #36
Bridgeking skrev:
Knuser skrev:
forklar lige fakepeeks hurtigt så ved jeg det til næste gang

siger man så noget om man er seer eller?


Jeg er vanilla og skriver feks følgende:

Hvis jeg er seer er knuser villa


Dette betyder at at ulvene får sværere ved at finde den rigtige seer om natten - og at den rigtige seer mere frit kan ligge sine peeks så alle kan finde dem i tilfælde af han dør


ok havde jeg set i nogle af de andre ww spil da jeg prøvede at læse nogle af dem
som var spillet
06-12-2013 09:12 #37

Også ærgerligt at en ulv er afk hele første dag, så er det svært

06-12-2013 09:27 #38
Administrator
Temujin skrev:
Også ærgerligt at en ulv er afk hele første dag, så er det svært


Ja det var lidt surt...

Må indrømme at jeg var lidt luren ved ham fra start af.
Hans aller første indlæg er en tilmelding til ww på pn........
06-12-2013 09:28 #39
Bridgeking skrev:
Er sikker på der nok skal komme en del kommentarer på det at hardclaime seer som vanilla :)

Aktuelt ramte mads rigtigt i sine peeks - og ja det gav visse muligheder :D


06-12-2013 09:31 #40

WP - det var en glæde at følge med i spillet. Der er nogle up and coming stars her for sure ;)

Jeg havde btw et 100 krs bet med walth, om hvem der havde de bedste reads efter, at d1 var afsluttet. Ikke nok med at alle mine top 8 villas var spot on (man skal blot bruge 7 for at låse spillet i en 13'er) - jeg gættede også seeren i første hug ;) #subtlebrag#walthtilt

06-12-2013 09:31 #41

Tillykke til ulvene, godt spillet.

06-12-2013 09:32 #42
Administrator
Thingyman skrev:
WP - det var en glæde at følge med i spillet. Der er nogle up and coming stars her for sure ;)

Jeg havde btw et 100 krs bet med walth, om hvem der havde de bedste reads efter, at d1 var afsluttet. Ikke nok med at alle mine top 8 villas var spot on (man skal blot bruge 7 for at låse spillet i en 13'er) - jeg gættede også seeren i første hug ;) #subtlebrag#walthtilt



Jeg kan naturligvis be eller afkræfte dette afhængig af hvad pøblen ønsker i og med jeg fortalte walth og thingy rollerne
06-12-2013 09:34 #43

LOL, det var et mærkeligt indlæg, BK :D

Dette var mit bud fwiw:

[12-02-2013 22:51:16] thingyman: Villa til ulv:
Steffenbif
Knuser
Vidx
Mihan29
Perro
madsmk (men det fucker mig, at han bliver ved med at udtrykke usikkerhed i stort set samtlige af hans indlæg)
Temujin
Rokamp90
DrNoe
Mags
fukdifuk
Mkris

edit: ja, det er måske egentligt lidt sjovt set i betragtning af, at Steffenbif blev mislynchet i f3 :D

edit 2: "kun" 7 villas i træk på ovenstående liste, da Skogmann blev lynchet d1 (ham havde både jeg og walth som næsten lock villa)

Redigeret af Thingyman d. 06-12-2013 09:38
06-12-2013 09:34 #44

Meget tilfreds med den måde tingene udviklede sig på.

Som WW noob har jeg lært rigtig meget undervejs. fX at det kan være en fordel at køre en lidt crazy stil fra start som bare ikke giver mening for en ulv. Ulve er jo netop luskede, hvilket vel også var det der fældede madsmk - iøvrigt tak til dig, for at redde min røv flere gange.

Ja, det var lidt en gave at få doph ind på dag 2 - til gengæld var ulveholdet lidt i vildrede på dag 1 hvor vi ikke rigtig havde fået lagt en god slagplan.

yes, temujin, mener det var det helt rigtige tidspunkt at hard claime på. Du ville ikke have overlevet næste nat - og det gjorde det også klart at jeg blev nødt til at blive ofret på dag 5 for at kunne bevare doph clean til F3 :) Super sjovt spil

06-12-2013 09:35 #45
Thingyman skrev:
WP - det var en glæde at følge med i spillet. Der er nogle up and coming stars her for sure ;)

Jeg havde btw et 100 krs bet med walth, om hvem der havde de bedste reads efter, at d1 var afsluttet. Ikke nok med at alle mine top 8 villas var spot on (man skal blot bruge 7 for at låse spillet i en 13'er) - jeg gættede også seeren i første hug ;) #subtlebrag#walthtilt


Det undrer mig ikke, at I sidder og better på spillet. Hvor godt var walth så inde? :)
06-12-2013 09:36 #46
Dophzzi skrev:
Thingyman skrev:
WP - det var en glæde at følge med i spillet. Der er nogle up and coming stars her for sure ;)

Jeg havde btw et 100 krs bet med walth, om hvem der havde de bedste reads efter, at d1 var afsluttet. Ikke nok med at alle mine top 8 villas var spot on (man skal blot bruge 7 for at låse spillet i en 13'er) - jeg gættede også seeren i første hug ;) #subtlebrag#walthtilt


Det undrer mig ikke, at I sidder og better på spillet. Hvor godt var walth så inde? :)


Haha, jeg føler, at det er dårlig stil af mig at GØRE DET KLART, HVOR EKSTREMT DÅRLIGE HANS READS var :D

Så det lader jeg ham eller BK om :D
06-12-2013 09:37 #47
Administrator

Thingy,

hehe - bare for at åbne muligheden for braghaters ;)

Må indrømme at selv jeg var en smule imponeret....



Walth var obv skidt inde hvilket han godt vidste på forhånd.
Men ret god underholdning at høre udtalelser som:

BK:
Hvem er seer ?

Thingy:
Temujin tror jeg

Walth:
NEJ NEJ aldrig Temu - du er så ringe thingy... Kæft jeg er ww chef

06-12-2013 09:39 #48

hahahahaha

06-12-2013 09:40 #49

Jeg mindes i øvrigt, at Perro havde rimelig stærke reads - han postede en perfekt villa-liste dag 1, mener jeg, nicely done.

06-12-2013 09:51 #50

Thing hvorfor havde du mkris som ulv? Pga afk ?

06-12-2013 09:52 #51
Administrator
Temujin skrev:
Thing hvorfor havde du mkris som ulv? Pga afk ?


Fordi der ud fra hans villaleans ikke var andre tilbage :)

afk siger ikke rigtigt noget
06-12-2013 09:55 #52

Ja men han skrev fra villa til ulv

06-12-2013 10:06 #53
Temujin skrev:
Thing hvorfor havde du mkris som ulv? Pga afk ?


Jeg havde svært ved at forestille mig et ulvehold uden ham, da jeg så så mange andre som indbyggeragtige. Men altså jeg havde self. ikke lynchet en afk mkris dag 1, skal det dog siges :P
06-12-2013 10:13 #54

Modtaget

06-12-2013 10:27 #55
Thingyman skrev:
Jeg mindes i øvrigt, at Perro havde rimelig stærke reads - han postede en perfekt villa-liste dag 1, mener jeg, nicely done.


Han havde nemlig rigtig stærke reads. Tror jeg var den eneste han ramte forkert på. Derfor var det også oplagt at tage ham ud, da han skrev folk skulle følge mig. Den aften diskuterede vi meget i ulvechatten om skulle tage ham eller Temujin :)
06-12-2013 11:24 #56

Hej alle!

Tak for spil, var sjovt og lærerigt.

Startede spillet uden at læse noget op overhovedet, kun meget kort skimtning af den famøse bootcamp tråd.

Min taktik var at folk ikke skulle være i tvivl om jeg var villa, hvilket vel også er godt. Og det synes jeg egentligt også lykkedes meget godt? Var aldrig for alvor under beskydning.

Wp doph, synes ikke der var mange ulveleans man kunne få på dig, slet ikke i et spil som dette, hvor jeg ellers synes der var nok ulveleans at finde. Hvilket jo også var årsagen til at jeg og andre vælger at lock dig villa (gg).

@knuser> ved ikke om jeg ligger en fast plan. Jeg kommer med et udkast i f7, synes jeg jeg er forpligtet til, når nu jeg er den eneste der er villa clearet. Og synes jeg har et sygt read på dig, hvor du på dag 2 først stemmer noe, og der efter vender rundt, og pludseligt skaber tvivl om han overhovedet er vogn? Kunne ikke få de kommentare til at give mening som villa, omend jeg heller ikke synes det virkede gennemtænkt som ulv.

Men igen tak for spil og wp. Har også hørt en fugl synge om, at ulvene oftest vinder et nybegynderspil, og i det her spil var især dophzzi nok lige et skriv foran de fleste af os andre.

06-12-2013 11:26 #57
Thingyman skrev:
LOL, det var et mærkeligt indlæg, BK :D

Dette var mit bud fwiw:

[12-02-2013 22:51:16] thingyman: Villa til ulv:
Steffenbif
Knuser
Vidx
Mihan29
Perro
madsmk (men det fucker mig, at han bliver ved med at udtrykke usikkerhed i stort set samtlige af hans indlæg)
Temujin
Rokamp90
DrNoe
Mags
fukdifuk
Mkris

edit: ja, det er måske egentligt lidt sjovt set i betragtning af, at Steffenbif blev mislynchet i f3 :D

edit 2: "kun" 7 villas i træk på ovenstående liste, da Skogmann blev lynchet d1 (ham havde både jeg og walth som næsten lock villa)


Easy eval brag!
06-12-2013 11:28 #58

Synes det kunne være sjovt med et nybegynder spil til. Så hvis der er andre der er ind, nu folk er lidt samlet, så kan i evt lige give lyd :-)

06-12-2013 11:31 #59
Administrator
Vidx skrev:
Synes det kunne være sjovt med et nybegynder spil til. Så hvis der er andre der er ind, nu folk er lidt samlet, så kan i evt lige give lyd :-)


Mon ikke bare i skal kastes for løverne og joine et åben spil :)
06-12-2013 11:35 #60
Dophzzi skrev:
Thingyman skrev:
Jeg mindes i øvrigt, at Perro havde rimelig stærke reads - han postede en perfekt villa-liste dag 1, mener jeg, nicely done.


Han havde nemlig rigtig stærke reads. Tror jeg var den eneste han ramte forkert på. Derfor var det også oplagt at tage ham ud, da han skrev folk skulle følge mig. Den aften diskuterede vi meget i ulvechatten om skulle tage ham eller Temujin :)


Jeg kan ikke helt regne ud, om vi havde vundet større, eller om det stadig var blevet F3, hvis vi havde taget Temujin i stedet for Perro den nat?
Men ja, vi havde en god snak om hve af de to, der skulle tages ud af spillet der.
06-12-2013 11:36 #61

Er btw super æv over, at jeg ikke fik færdigskrevet mit indlæg, hvor jeg claimede seer, inden jeg blev MAJ'et :(

Havde wall of text (næsten) klar, da stemmerne begyndte at komme :'(
/whine /whine /whine

06-12-2013 11:36 #62

Tak for spillet, folkens!

Det var rigtig skægt. Jeg må nok erkende at har en tendens til at overanalysere på samtlige posts :D

@Temujin
Jeg giver i mit tilt-indlæg udtryk for, at jeg slet ikke fatter, at du vælger at claime. Det var mest for at signalere at jeg var rigtig sur og ærgerlig over det, for at give mig chancen for at overleve en dag mere :)

@Vidx
Wp. Du har nogle fine reads og spillede ret godt, imho.

@Dr.Noe
Selv tak!

@Steffen
Du havde nogle seriøst syge moves i løbet af de sidste par dage. Specielt din "MUST... LYNCH... NOW"-attitude virkede på mig ret ulvet.

@Perro
Flotte reads. Du spillede også godt

@Ulve
Var i ved at tro på mit seerclaim, eller var det bare helt i skoven?

06-12-2013 11:37 #63

Men hold da op det har været sjovt!
Skal helt sikkert spille noget mere!


@BK:
Jeg synes nu også, at det kunne være fedt med et vanilla-spil mere :)
Det ville ikke være fair, hvis en som mig, med nu 1 spil på bagen, skal ind og tæske af Thingy - se hvor spot on han er? Det ville betyde kæmpe prygl til mig :P

06-12-2013 11:38 #64

Btw vilde reads Thingy :o)

06-12-2013 11:39 #65

@Madsmk
Jeg skrev i ulvecahtten, at du var seer, da du claimede.
Det var egentlig temmelig træls, for der var vi faktisk enige om, at Temujin var seer, og at han skulle NK's den nat. Det blev han jo så alligevel, da han kom ind og hardclaimede, men alligevel.

06-12-2013 11:39 #66
Administrator
Rokamp90 skrev:
Men hold da op det har været sjovt!
Skal helt sikkert spille noget mere!


@BK:
Jeg synes nu også, at det kunne være fedt med et vanilla-spil mere :)
Det ville ikke være fair, hvis en som mig, med nu 1 spil på bagen, skal ind og tæske af Thingy - se hvor spot on han er? Det ville betyde kæmpe prygl til mig :P


Pjat :D

Vanilla spil kører vi jo ofte - og man lærer meget af at spille med mere erfarne også.

Men er der stemning for et begynder spil mere kører vi obv bare det :)
06-12-2013 11:40 #67

Kunne godt tænke mig at se hvad der var sket, hvis vi havde byttet om på NK-rækkefølgen, så Temujin var røget først, og så Perro den efterfølgende nat :)

06-12-2013 11:40 #68
Administrator

desuden mener jeg faktisk ikke man kan vinde stort eller småt i ww.

win = win

06-12-2013 11:41 #69
Bridgeking skrev:
Rokamp90 skrev:
Men hold da op det har været sjovt!
Skal helt sikkert spille noget mere!


@BK:
Jeg synes nu også, at det kunne være fedt med et vanilla-spil mere :)
Det ville ikke være fair, hvis en som mig, med nu 1 spil på bagen, skal ind og tæske af Thingy - se hvor spot on han er? Det ville betyde kæmpe prygl til mig :P


Pjat :D

Vanilla spil kører vi jo ofte - og man lærer meget af at spille med mere erfarne også.

Men er der stemning for et begynder spil mere kører vi obv bare det :)


Ja, det har du ret i.
Gider bare ikke mislynches første dag, fordi Thingy claimer jeg er ulv :P
06-12-2013 11:41 #70
Bridgeking skrev:
Vidx skrev:
Synes det kunne være sjovt med et nybegynder spil til. Så hvis der er andre der er ind, nu folk er lidt samlet, så kan i evt lige give lyd :-)


Mon ikke bare i skal kastes for løverne og joine et åben spil :)


Er in til det der jule ww, er du?
06-12-2013 11:41 #71
Bridgeking skrev:
desuden mener jeg faktisk ikke man kan vinde stort eller småt i ww.

win = win

+1!
We are victorius! :D
06-12-2013 11:41 #72

Hvis nogen, så er det nok mig der ender med at claime med nogen som ulv :D

06-12-2013 11:41 #73

Jeg er også med i jule ww, Vidx

06-12-2013 11:42 #74
Administrator
Rokamp90 skrev:
Bridgeking skrev:
Rokamp90 skrev:
Men hold da op det har været sjovt!
Skal helt sikkert spille noget mere!


@BK:
Jeg synes nu også, at det kunne være fedt med et vanilla-spil mere :)
Det ville ikke være fair, hvis en som mig, med nu 1 spil på bagen, skal ind og tæske af Thingy - se hvor spot on han er? Det ville betyde kæmpe prygl til mig :P


Pjat :D

Vanilla spil kører vi jo ofte - og man lærer meget af at spille med mere erfarne også.

Men er der stemning for et begynder spil mere kører vi obv bare det :)


Ja, det har du ret i.
Gider bare ikke mislynches første dag, fordi Thingy claimer jeg er ulv :P


ahhh - vi er nogle stykker der af princip ikke læser hvad han skriver ingame alligevel ;)


@Vidx
ofc er jeg det :)
06-12-2013 11:43 #75

Fedt begge!

06-12-2013 11:44 #76

Haha, BK!
Mit eneste mål er bare at få walth eller thingy mislynchet i mit første åbne spil :D
Det fortjener de, når de sidder og morer sig over os små patetiske newbies ;)

06-12-2013 11:44 #77

Hvordan fungerer seer-rollen?
Bestemmer han selv, hvem han vil peeke - udover N0, som er random?

06-12-2013 11:45 #78
Administrator
Rokamp90 skrev:
Hvordan fungerer seer-rollen?
Bestemmer han selv, hvem han vil peeke - udover N0, som er random?


jep
06-12-2013 11:50 #79

Jeg synes nybegynderspil er utrolig sjove, da alle er på nogen lunde samme niveau, men man får altså bare 10 gange så meget ud af det, når man spiller med de mere erfarne, så jeg synes folk, der nu har smagt på det, bare skal kaste sig ud i det med de store drenge. De bider faktisk ikke :D

06-12-2013 11:57 #80

Jeg havde i øvrigt peeket Dr.Noe den nat jeg blev NK'et

06-12-2013 12:00 #81
Temujin skrev:
Jeg havde i øvrigt peeket Dr.Noe den nat jeg blev NK'et

Hvorfor ham?
Hvorfor ikke steffen eller mads, som der var større tvivl om?
DrNoe var vel lock ulv ved alle, det var bare et spørgsmål om at I tog jer sammen og smed ham ud? :P
06-12-2013 12:01 #82

Fik Mads' fakeclaim dig til at locke ham 100% som ulv? Det må det næstne have gjort.

06-12-2013 12:02 #83
madsmk skrev:
Tak for spillet, folkens!

Det var rigtig skægt. Jeg må nok erkende at har en tendens til at overanalysere på samtlige posts :D

@Temujin
Jeg giver i mit tilt-indlæg udtryk for, at jeg slet ikke fatter, at du vælger at claime. Det var mest for at signalere at jeg var rigtig sur og ærgerlig over det, for at give mig chancen for at overleve en dag mere :)

@Vidx
Wp. Du har nogle fine reads og spillede ret godt, imho.

@Dr.Noe
Selv tak!

@Steffen
Du havde nogle seriøst syge moves i løbet af de sidste par dage. Specielt din "MUST... LYNCH... NOW"-attitude virkede på mig ret ulvet.

@Perro
Flotte reads. Du spillede også godt

@Ulve
Var i ved at tro på mit seerclaim, eller var det bare helt i skoven?


Du var spot on med dine peeks, så vi hoppede i med begge ben. Havde Temujin ikke counter-claimet havde han overlevet natten. Men det er jo altid nemt som ulv at sige, når man kender alle roller undtagen seer :)
06-12-2013 12:05 #84

@Mads
+1 for kæmpe nosser. Var et brave move, som vel retteligt burde have givet jer sejren, men "desværre" vandt vi
Fedt at kaste sig ud i et så fancy play :D

06-12-2013 12:07 #85
Administrator

Altså jeg tror ikke det er +ev helt generelt.

Misser man 1 af sine peeks og ikke bliver NK'et er man jo autolynch næste dag. Derudover risikerer man at den rigtige seer claimer som vi så.

Sikkert også mange andre aspekter i det som andre kan byde ind med.

06-12-2013 12:08 #86
Administrator

Men skal dog siges at jeg har haft lyst til at gøre det rigtig mange gange :D

06-12-2013 12:12 #87
Bridgeking skrev:
Altså jeg tror ikke det er +ev helt generelt.

Misser man 1 af sine peeks og ikke bliver NK'et er man jo autolynch næste dag. Derudover risikerer man at den rigtige seer claimer som vi så.

Sikkert også mange andre aspekter i det som andre kan byde ind med.



Jeg var også rigtig meget i tvivl.Jeg havde lidt håbet, at hvis jeg peekede den rigtige seer som villa, at han så ikke ville claime, men ja, det var jo spekulationer. Sådan set tilbage på, så tror jeg ikke, at det var det bedste move :o)

@Rokamp&Doph
Hehe fedt!
Altså jeg ved ikke hvor bravt det var - der var ok meget lynchstemning om mig inden ;). Men det skabte da lidt debat!

Tillykke btw :)
06-12-2013 12:17 #88

Nej da, Mads.
DrNoe, Doph og jeg vidste da godt, at du var villa, haha! :D

Tak ;)

06-12-2013 12:55 #89

@rokamp: ja

06-12-2013 13:08 #90
madsmk skrev:
Bridgeking skrev:
Altså jeg tror ikke det er +ev helt generelt.

Misser man 1 af sine peeks og ikke bliver NK'et er man jo autolynch næste dag. Derudover risikerer man at den rigtige seer claimer som vi så.

Sikkert også mange andre aspekter i det som andre kan byde ind med.



Jeg var også rigtig meget i tvivl.Jeg havde lidt håbet, at hvis jeg peekede den rigtige seer som villa, at han så ikke ville claime, men ja, det var jo spekulationer. Sådan set tilbage på, så tror jeg ikke, at det var det bedste move :o)

@Rokamp&Doph
Hehe fedt!
Altså jeg ved ikke hvor bravt det var - der var ok meget lynchstemning om mig inden ;). Men det skabte da lidt debat!

Tillykke btw :)


Synes bestemt det var et fedt move.
Jeg var ikke i tvivl om du var seer, indtil Temu meldte sig på banen :)
Jeg tror dog også, at jeg havde ageret som Temu, hvis jeg selv var seer.

Anyways, virkelig et sjovt spil, som man bliver rigtig bidt af. Det skal helt sikkert have flere skud.
06-12-2013 14:19 #91

Hahahhaha for fanden et sygt spil!!!!! Hvis jeg havde været online lidt før, er jeg overbevis om at mig og knuser havde vundet!

Hvorom alting er, så bliver begrebet "meta" aldrig det samme for mig igen! Wow!

Men tak for spillet drenge. Var sgu cool nok :)

Og sorry, Mads! Var simpelthen bare sikker på du var ulv!

06-12-2013 14:35 #92

Der er mange flere negative konsekvenser end der er positive, når man claimer seer som almindelig indbygger.

Positive: Man kan give seeren et ekstra peek, som denne måske ikke havde fået. Man kan oute en ulv, hvis man claimer med et ulvepeek. Man kan også oute en ulv, hvis man fx claimer med tre villapeeks, og ulvene ikke dræber en. I så fald er en af dem nok ulv.

Negative: Man kan risikere, at den rigtige seer counterclaimer på et tidspunkt, hvor det slet ikke er nødvendigt, hvorved landsbyen går glip af vigtige peeks. Det er ofte ret nemt for ulvene at se, hvilket claim der er det rigtige, da indbyggeren, som det allerede er påpeget, skal have alle peeks rigtige. I forlængelse af dette giver man ulvene mulighed for at FPS'e, hvis man fx claimer med et ulvepeek på en, der i virkeligheden er indbygger. Derudover bliver man autolynched, når den rigtige seer dør, hvilket giver ulvene en et gratis mislynch samt en gratis mulighed for at dræbe en seerpeeked indbygger.

Når det er sagt, så er spillet røvkedeligt, hvis alle spiller 100 % efter bogen, og nogle gange så virker sådan nogle moves ret fedt :)

06-12-2013 15:02 #93

Synes nu egentlig ikke det er så slemt at claime seer.
At den rigtige seer counterclaimer kan aldrig være vanillaens skyld. Seer skal jo heller ikke cc hvis det er en ulv der claimer imo.
Mht. fps, så ja så kan ulvene fps og få en ulv som shc, men det kan de også ved bare at tage en der ligger et helt almindeligt peek. Kan simpelthen ikke se forskellen.
Who cares med at man er autolynch næste dag. Man var jo røget alligevel dagen før. Eneste forskel er at man har taget et ulvekandidat med i faldet, hvilket er fint imo.

06-12-2013 15:49 #94

shc?

forstår heller ikke at man skulle blive autolynchet ved at fake claime seer?

06-12-2013 15:53 #95
Duracell skrev:
Synes nu egentlig ikke det er så slemt at claime seer.
At den rigtige seer counterclaimer kan aldrig være vanillaens skyld. Seer skal jo heller ikke cc hvis det er en ulv der claimer imo.


Tjah. Det er situationsbestemt. Mads' claim var i ML+1, og derfor skulle seeren naturligvis counterclaime eller claime til at starte med, men hvis vi tager udgangspunkt i, at det er ML+2 eller herover, skal han ikke. Man kan bare heller ikke forvente at alle spiller korrekt, hvorfor det er ret risikabelt at gøre.
Duracell skrev:
Mht. fps, så ja så kan ulvene fps og få en ulv som shc, men det kan de også ved bare at tage en der ligger et helt almindeligt peek. Kan simpelthen ikke se forskellen.

Problemet er, at det skaber unødvendig forvirring. Det er da fint, hvis alle tilbageværende villas kan regne det hele ud, men folk vil uden tvivl opfatte det forskelligt, og det er altså ikke mange fejl, der må laves, før village taber på det.
Duracell skrev:
Who cares med at man er autolynch næste dag. Man var jo røget alligevel dagen før. Eneste forskel er at man har taget et ulvekandidat med i faldet, hvilket er fint imo.

Uenig. Forskellen er, at ulvene får et gratis NK på en seerpeeked villa.
Redigeret af CykelNille d. 06-12-2013 16:04
06-12-2013 15:55 #96
DrNoe skrev:
shc?

forstår heller ikke at man skulle blive autolynchet ved at fake claime seer?


Fordi det 9/10 gange vil være en ulv, der fakeclaimer :).
06-12-2013 15:58 #97

Fedt at I gider diskutere strategier herinde.

Kunne I gøre jer umage med at forklare ML begrebet også?

06-12-2013 16:03 #98

Btw ulve, jeg er interesserede i at høre, hvorfor i vælger at lynche Skogmann frem for Mihan på d1?

Det undrede jeg mig meget over!

Følger btw med i diskussionen fra erfarne spillere. Det er lærerigt og interessant. Jeg har ikke så meget at byde ind med, da der nok er et par aspekter jeg ikke er klar over skal medregnes..

06-12-2013 16:09 #99

ML (must lynch) betyder i sin enkelthed, at landsbyen skal lynche en ulv for ikke at tabe.

Stemmer låses fast, når de er sat, hvilket betyder, at stemmer en indbygger på en anden indbygger, har ulvene i realiteten vundet.

Vi spillede i lang tid med, at man gerne måtte skifte stemme, men at man ikke kunne unvote. Helt præcist hvad forskellen på de to er, må Thingy eller toganim lige forklare. Umiddelbart vil jeg tro, at det er for at balancere situationen bedst muligt.

06-12-2013 16:57 #100

Jeg kunne godt tænke at vide hvorfor i NK'er mig n1, når jeg havde været lock vogn d2 efter mit elendige spil op til EOD d1

06-12-2013 17:11 #101
CykelNille skrev:
Duracell skrev:
Who cares med at man er autolynch næste dag. Man var jo røget alligevel dagen før. Eneste forskel er at man har taget et ulvekandidat med i faldet, hvilket er fint imo.

Uenig. Forskellen er, at ulvene får et gratis NK på en seerpeeked villa.

Her var jeg nok lige for hurtig. Det kræver selvfølgelig, at seeren har counterclaimet. Fakeclaimer man eksempelvis i ML+2, overlever til +1 uden seeren har counterclaimet, får ulvene selvfølgelig ikke et gratis NK. Men så er der pludselig andre til, der kommer i spil:

a) man skal være ret sikker på, at man ikke får landsbyen til at lynche den rigtige seer.

b) claimer man seer tidligt, og får landsbyen til at lynche en ulv, bør denne ulv counterclaime seer hver eneste gang. Lynches der udenfor claims, er der pæn sandsynlighed for at ramme seer eller seerpeek.

Synes umiddelbart risk/reward er ret lille.
Redigeret af CykelNille d. 06-12-2013 17:19
06-12-2013 18:03 #102

Skogmann fremfor mihan dag 1:
D1 var generelt ret forvirrende synes jeg. Jeg var ret opsat på at få en villa ud der ikke pegede i min retning. Tænkte at der var lidt mere disguise i at tage Mihan ud via NK end via lynch. Både Mihan og Perro havde færten af mig, men vi tænkte alligevel det var lidt for OBV at nakke Perro med NK.

Til gengæld gav det mig så lidt problemer senere at jeg skiftede stemme flere gange slutspurten dag 1.

At du havde været ret obvious vogn dag 2, mihan, tror jeg ikke vi tænkte meget over :)

Da doph kom med i gamet på dag 2, var hans råd at vi ikke skulle fokusere så meget over signalværdien af hvem der røg som NK, men mere at tage de farligste spillere / formodede seer ud.

06-12-2013 20:45 #103

jeg vil. gerne være med i et begynder spil til

men vil da også gerne præve et normalt spil

var helt sikker på mads og mihan...ulve


:P

06-12-2013 22:04 #104

Vi troede faktisk at Mihan var seer. Der var en der lavede et ret godt seer-cover. Jeg var lidt overrasket over hvor lidt landsbyen reagerede på NK. Vi kunne NK hvem vi ville uden det blev diskuteret.

06-12-2013 22:11 #105
Dophzzi skrev:
Vi troede faktisk at Mihan var seer. Der var en der lavede et ret godt seer-cover. Jeg var lidt overrasket over hvor lidt landsbyen reagerede på NK. Vi kunne NK hvem vi ville uden det blev diskuteret.


Jeg tror ikke helt landsbyen (inklusiv jeg selv) vidste, hvordan man egentlig skulle tolke på NK, og hvordan det skulle analyseres :)
06-12-2013 22:23 #106

Jeg smider en tilmeldingstråd op til et nyt nybegynderspil her om lidt med start allerede her på mandag (medmindre den ikke fyldes op før da - så starter vi en dag eller to forsinket).

JuleWW er trods alt et Mish-Mash, og sådan et spil er som regel ret forvirrende for nye spillere, så jeg synes, at I skal have muligheden for at kunne prøve et normalt spil mere, før I hopper ud i sådan noget :P

Men vær opmærksom på, at vi igen vil køre med et prioriteringssystem! Det betyder, at dem med 0 spil er garanteret et spot, og dem med 1 spil har prioritet over dem med 2 osv.

06-12-2013 22:25 #107

Link til den nye tilmeldingstråd: www.pokernet.dk/forum/nybegynder-forumspil-werewolf-proev-det.html

06-12-2013 22:41 #108

@CN
Når risk/reward er lille betyder det at rewarden er stor ifht. risken ;)
Har overhovedet ikke fulgt med i spillet så aner ikke hvilken dag han claimede. Går bare udfra det er en af de første dage (d1 eller d2 or so).
Hvad mener du med at det skaber forvirring mht nk og shc? Det er præcis det samme scenarie efter et alm nk, af et alm seercover, eneste forskel er bare måden at ligge seercover på (hard vs. soft).

Jeg har claimet seer før som vanilla og mener det er +ev og har tænkt mig at gøre det igen.

06-12-2013 23:41 #109
Pokernets ME vinder !
Thingyman skrev:
WP - det var en glæde at følge med i spillet. Der er nogle up and coming stars her for sure ;)

Jeg havde btw et 100 krs bet med walth, om hvem der havde de bedste reads efter, at d1 var afsluttet. Ikke nok med at alle mine top 8 villas var spot on (man skal blot bruge 7 for at låse spillet i en 13'er) - jeg gættede også seeren i første hug ;) #subtlebrag#walthtilt


Jeg må hellere tilføje, at jeg samlet brugte 25-30min på at læse tråden og putte folk i kasser udfra kommentarerne, hvor imod du sad i 8½ time med kuglerammen fremme, tjekkede V/W og W/W combos, kiggede peeks igennem og what not.

WP SIR...............
06-12-2013 23:52 #110

Haha. Skal holde mig fra at bruge pokerudtryk :D

Et eksempel:

En vanilla claimer seer ved ML+2 med 3 indbyggerpeeks heraf en der i virkeligheden er ulv. Ulvene ved, at seeren bør claime den efterfølgende dag, hvorfor de kan NK'e vanillaen og få en ulv stærkt SHC op til ML.

Du kan have ret i, at det ikke er meget anderledes end at en ulv bliver SHC. Men det har ulvene også vundet på - flere gange.

Jeg mener, at man skaber unødig forvirring, og jeg mener, der er mange flere negative konsekvenser end positive.

Dermed ikke sagt, at der ikke kan være spots, hvor det kan betale sig.

07-12-2013 00:00 #111

Jeg kan godt forklare det, men det vil få mig til at fremstå arrogant så jeg vil helst være fri. Konklusionen er imo at det generelt er -ev at claime seer som villager. Dermed ikke sagt der ikke findes spots hvor det kan være +ev, men udgangspunktet er st det ikke er.
Og bare fordi det går godt/skidt behøver det ikke være et udtryk for om movet var godt/skidt. Det er ligesom poker variansprlget

07-12-2013 00:03 #112

Vær arrogant, toga! Du har fripass :P

07-12-2013 00:08 #113

@CN
Vi kan hurtigt blive enige om aldrig at claime så sent. Tænkte nu omkring D1 og D2. Med 3 peeks ville jeg aldrig gøre det.

Vi snakker obv ikke om results her da vi ikke har nogen at forholde os til (tbh ved jeg ikke engang om ham der claimede blev lynchet or what).

Who cares toga :) Når man først har fået stemplet er det sgu ikke bare sådan at få det væk igen :/

Desuden har jeg spillet et par spil med thingy for nyligt og forstår ingenting af hvordan folk kan kalde mig arrogant hvis man har set thingy's spillestil :)

07-12-2013 00:13 #114

Fair nok.

Jeg vil bare vove den påstand at årsagen til at du, Duracell, mener det er +EV at gøre det, er at du har gjort det med succes mod nogle dårlige ulve.

Det lader til at I polariserer seerclaimet udelukkende afhængigt af hvorvidt peeks er korrekte eller ej, hvilket også er en fejl.

Et enkelt spørgsmål som I så kan tænke lidt over:

Hvad gør I hvis CN hardclaimer seer med 2 villapeeks på d2, vi lyncher udenfor claims, CN overlever natten men et af hans peeks dør?

07-12-2013 00:14 #115

og jeg care :D

07-12-2013 00:16 #116

Altså. I så fald vil jeg jo altid blive ved med at blive set som seer, indtil der har været et counterclaim.

07-12-2013 00:19 #117

@Dura

Så må du selv lige sætte et eksempel op :D .

07-12-2013 00:19 #118
CykelNille skrev:
Altså. I så fald vil jeg jo altid blive ved med at blive set som seer, indtil der har været et counterclaim.


okay, jeg sidder fast i den tankegang- jeg er sikker på jeg havde en pointe men er for træt nu
07-12-2013 00:25 #119

Haha :D .

Jeg er med på, at hvis jeg claimer med dig og Dura som villas, og du i virkeligheden er ulv, vil det se rigtig skidt ud for dig, hvis det ikke er mig, der dør.

Redigeret af CykelNille d. 07-12-2013 00:26
07-12-2013 00:27 #120

@Toga
Det er vel fint nok. Hvis han så er seer overlever han. Hvis han ikke er lynches han når den rigtige seer dør.

@CN
Rimelig straight up: D1 og du står til lynch. Erfarne spillere burde kunne finde ét read som de er så sikre på at de tør fakepeeke ham og claime med dette peek. Her ville jeg sagtens kunne finde på at cc (og har gjort det før iirc).
Kan godt være der ryger en anden villa, men fra ens eget synspunkt er man selv 100% villa hvilket den anden ikke er. Desuden er den person der ryger også meget likely til at få lynch D2 istedet. Så man bytter (om man vil) bare lidt om på lynchrækkefølgen ved worst case, hvorimod man trækker nk (og måske et ulvelynch D1) som best case.

07-12-2013 00:56 #121

@Dura

Best case: Du NK'es, dit peek er SHC og seer får et ekstra peek.

Worst case: village lyncher seeren i stedet for dig. Dennes peek NK'es du autolynches dagen efter. Village står på d3 uden seer og uden clear spillere.

Andre dårlige udfald: Ulvene tror ikke på dit claim, og forsøger at ramme den rigtige seer. Lykkes det ikke, ser det skidt ud for dig og dit peek, men seer har dog fået et peek mere. Lykkes det, ser det stadig skidt ud for dig og dit peek.

Derudover kan dit read være forkert, hvor ulvene kan få en gratis mulighed for at få en ulv SHC, eller samme som ovenstående.

Synes altså det negative opvejer det positive. :)

07-12-2013 01:05 #122

lol @ lynche seeren. Så kan du vidst sagtens også tilføje at man lyncher en ulv i best case, hvilket alt andet lige er like 4-5 gange mere sandsynligt :)

Eneste man taber ved at ulvene tager den rigtige seer er at man dør D2 i stedet for D1. Big deal.

Stop nu please med det der med at man kan få en ulv shc. Det kan man jo forhelvede også ved bare at tage et alm seercover med et villapeek på en ulv. Sry men hvad f*nden er forskellen andet end at claim ikke er soft men hard? Så skal man også lade vær med at lave seercover overhovedet. Der er sådan ca. de samme omkostninger som ved at claime imo.

Jeg gør det gerne en hvilken som helst D1 hvis jeg står til lynch. Stoler trods alt nok på mine egne evner til at jeg kan formå at min top villa er villa - og jo mere sikker man er jo endnu mere +ev bliver det.

07-12-2013 01:33 #123

Lader ikke til vi bliver enige :P

07-12-2013 08:28 #124
Administrator

Jeg var ret sikker på jeg mente at vanilla hardclaim var skidt....

Men Dura har vel en pointe i at hver eneste fakepeek er en form for softclaim - og at der i enhver form for claim ligger en risiko.

"hvis jeg er seer er xx villa" er bare blevet så normalt at ingen ligger mærke til det. Men hvornår har den rigtige seer sidste brugt den formulering ???

Måske kan et claim gradbøjes mere end bare fakepeek/hardclaim..

07-12-2013 08:49 #125
Duracell skrev:
lol @ lynche seeren.


Jeg ved ikke helt, hvorfor du siger lol @ dette :P

Det er især en legit bekymring i turbo-spil.

Jeg har aldrig gjort brug af dette move før og kommer nok heller aldrig til det, men hvis jeg skulle gøre det, skulle det være i et kontrolleret scenarie, hvor jeg føler mig 99 % sikker på, at min modvogn er ulv og ALDRIG seer (og at det er altid er denne person - og ikke en tredje person - der lynches i stedet for mig).
Redigeret af Thingyman d. 07-12-2013 08:53
07-12-2013 09:05 #126

Hardclaim og softclaim er ikke det samme, hvilket egentligt er en af de ting jeg ville have skrevet igår hvis jeg havde været friskere.

Et hardclaim ændrer slagets gang betydeligt, hvilket et seercover ikke gør.

07-12-2013 09:24 #127

Nu er soft og hard imo bare to forskellige måder at ligge seercover.

At thingy hellere selv vil tage et lynch end en modvogn der er 95% ulv må stå for egen regning. Er ikke enig

07-12-2013 09:27 #128

så hvis folk vil lynche dig selvom du har hardclaimet så bliver du ikke sur over folks spilforståelse?
eller bliver du også sur hvis folk vil lynche dig når du har lagt seercover uden at claime?

07-12-2013 09:29 #129

Bliver sur hver gang jeg står til lynch

07-12-2013 09:37 #130

Men self er hardclaim stærkere (derfor det hedder hard), men det er stadig kun et seercover.

Og om en ulv tager en claimet seer eller en alm med alm seercover giver samme slags shc i min verden. Det er det der er hele pointen

07-12-2013 09:44 #131
Administrator
Duracell skrev:
Men self er hardclaim stærkere (derfor det hedder hard), men det er stadig kun et seercover.

Og om en ulv tager en claimet seer eller en alm med alm seercover giver samme slags shc i min verden. Det er det der er hele pointen


Hardclaims er vel mere gamebreaking

Vanilla der hardclaimer åbner desuden op for noget ulve fps som de ikke selv kan kickstarte - det er en ret væsentlig risikofaktor som man nok skal overveje
07-12-2013 09:55 #132

Ulvene kan da fps ved at tage en med forkert peek

07-12-2013 10:29 #133
Administrator

Jamen det kan de jo uanset.

Hvis en vanilla hardclaimer åbner det op for fps som ulvene ikke selv kan sætte igang.

Toga fortalte om et spil hvor en vanilla hardclaimer med nogle vanilla peeks, hvor det ene peek faktisk var ulv.

Han kan selv lige fortælle hvad der så skete - nu har jeg glemt det igen - men den form for fps kan ulvene jo ikke selv initiate

07-12-2013 11:23 #134

Nej og hvad så. Om man bliver shc på alm seercover eller på et claim giver jeg lige mange shc/villa point hos mig. Hvis det ikke er sådan hos jer andre er det derfor i ikke mener det er +ev

Lad nu vær med at kigge på resultater hvis i ikke også gør det den anden gang. Har gjort det flere gange og trukket nk alle gange iirc..

07-12-2013 11:32 #135
Administrator

Så hvis en spiller der har fakeclaimet mig bliver nk er jeg shc

Hvis en spiller der hardclaimer seer med mig som peek bliver nk som vanilla er jeg shc

I begge tilfælde er jeg hos dig lige clear ?

Jeg tror bare at jeg i nummer 2 tilfælde vil være væsentlig mere clear hos mange

07-12-2013 11:36 #136
Administrator

Fakepeeket i eks 1 obv

07-12-2013 11:44 #137

Mere eller mindre ja :)
Der kan self være sådan noget som hvis mange har lagt godt seercover som gør at ulvene bliver mere likely til at fps. Men da det sjældent sker (på pn at least) er man næsten lige clear imo

07-12-2013 11:49 #138
Administrator

Kommer naturligvis også an på om det sker på feks d1 eller d2 eller senere det kan jeg godt se.

07-12-2013 11:53 #139
Administrator

Men Dura,

Jeg hardclaimer seer d2 fordi jeg får meget heat.

Jeg dør ikke om natten. Måske dør et af mine peeks...

Er jeg autolynch dagen efter ?
Siger det noget om mine peeks ?

edit:
Jeg er vanilla i ovenstående

Redigeret af Bridgeking d. 07-12-2013 11:56
07-12-2013 12:07 #140

@Dura

@CN
Vi kan hurtigt blive enige om aldrig at claime så sent. Tænkte nu omkring D1 og D2. Med 3 peeks ville jeg aldrig gøre det.


Nu var det mig der gjorde det, og jeg følger ekstra spændt med i jeres diskussion. Ændrer det på noget, hvis man tager et af ens peeks som allerede er NK'et villa, således at man kun har to unknowns?

Aktuelt stod jeg på D3 over for meget heat (folk ville maj'e). Jeg havde en klar ide om hvem der var seer og udledte deraf, at ulvene havde samme idé. Samtidig havde jeg en villa, der var næsten hel locked i min verden. Så jeg peekede 3 mand, hvor en allerede var NK'et som villa, dvs kun to ubekendte. Kan man sidestille det med et d2 claim?
07-12-2013 12:09 #141
Bridgeking skrev:
Men Dura,

Jeg hardclaimer seer d2 fordi jeg får meget heat.

Jeg dør ikke om natten. Måske dør et af mine peeks...

Er jeg autolynch dagen efter ?
Siger det noget om mine peeks ?

edit:
Jeg er vanilla i ovenstående


Det handler vel om du peeker ulv/villas?

Umiddelbart siger det jo intet om dine peeks, eftersom du meget ofte ville være NK'et, havde dine peeks være spot on og "naturlige"?
07-12-2013 12:32 #142
Administrator
madsmk skrev:
Bridgeking skrev:
Men Dura,

Jeg hardclaimer seer d2 fordi jeg får meget heat.

Jeg dør ikke om natten. Måske dør et af mine peeks...

Er jeg autolynch dagen efter ?
Siger det noget om mine peeks ?

edit:
Jeg er vanilla i ovenstående


Det handler vel om du peeker ulv/villas?

Umiddelbart siger det jo intet om dine peeks, eftersom du meget ofte ville være NK'et, havde dine peeks være spot on og "naturlige"?


Jeg hardclaime d2 med 2 levende villa peeks som vanilla

Mine peeks dør ikke, jeg dør ikke om natten


07-12-2013 12:35 #143

@BK
Ja, så kan man vel ikke udlede noget om dine peeks? Men ssh for at en af dem er ulv stiger nok lidt.

07-12-2013 12:38 #144

Så længe der ikke er et counterclaim er man stadig seer.

07-12-2013 12:41 #145
Administrator
CykelNille skrev:
Så længe der ikke er et counterclaim er man stadig seer.


Det giver sgu ulvene alt for mange muligheder så - no ?

Ergo må vanilla claimet være skidt imo
07-12-2013 12:54 #146

Det synes jeg ikke, man kan udlede. Man vil sjældent blive set som seer i ret lang tid.

Jeg synes vanillaclaimet er skidt, fordi man risikerer meget for at vinde lidt.

07-12-2013 13:14 #147

Jeg kommer ikke til at deltage i diskussionen så længe dura mener hardclaim er det samme som alm seercover. Når vi ikke har samme udgangspunkt og antagelser er der ingen grund til at debattere det imo.
Jeg vil gerne diskutere hvorfor det ikke er det samme men tænker dura troller os?

07-12-2013 13:19 #148

"Har gjort det flere gange og trukket nk alle gange iirc.."

Vil du please link til bare et par. Vil meget gerne læse dem

07-12-2013 13:52 #149

Mange tak for spillet, og tak til GM.

@Fuk hvorfor redder du ikke dig selv, ved at stemme Dr. Noe hjem, istedet for at spilde din stemme på Mads?

Wp ulve.

07-12-2013 14:45 #150

Det Dura mener er, at hvis man eksempelvis claimer seer d1 som vanilla, gør man det dels for selv at overleve lynch og dels for at yde seercover, fordi ulvene bør dræbe dig, hvis dit peek er rigtigt.

07-12-2013 15:45 #151

Det jeg mente med post 114 var at din "ulvene bør dræbe dig hvis dit peek er rigtigt" ikke er holdbart, i hvert fald ikke mod gode ulbe

07-12-2013 18:16 #152

Jeg forstår slet ikke hvordan man kan diskutere om det okay, at claime seer som vanilla.

07-12-2013 18:52 #153
chrja skrev:
Jeg forstår slet ikke hvordan man kan diskutere om det okay, at claime seer som vanilla.


har du ikke læst tråden?
07-12-2013 20:29 #154

Bump for turbo-spil i aften :D

07-12-2013 21:34 #155
Perro skrev:
Mange tak for spillet, og tak til GM.

@Fuk hvorfor redder du ikke dig selv, ved at stemme Dr. Noe hjem, istedet for at spilde din stemme på Mads?

Wp ulve.


havde på fornemmelsen jeg ville ryge alligevel
og var 100 på at mads var ulv
og er vel egentlig ikke særlig god :)
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar