Yousee - Opsigelse - Dårlig stil

#1| 0

Jeg har efter mange år som trofast kunde opsagt min Yousee tv-pakke per 31/12.

Jeg har I den forbindelse modtaget et brev hvori jeg bliver oplyst, at de skal have modtaget boks+ fjernbetjening senest 30/12, ellers får jeg en regning på udstyrets værdi svarende til 1700 kr.

Der er to ting som irriterer mig:

 

1) Jeg betaler fuld pris for hele december måned, så det er sku småligt, at jeg ikke får den ydelse jeg betaler for da boksen skal sendes afsted omkring d 25 dec for at være sikker på at nå frem. 


2) Jeg tvivler kraftigt på at en brugt tv-boks har en værdi af 1700 kr..

 

Ja, ved sku ikke engang hvad pointen er, men andet brok over Yousees kundehåndtering er velkomment:)

 

21-12-2021 19:59 #2| 9

Forstår tilten, men videre!


Du ville have misset nytårstalen alligevel


21-12-2021 20:07 #3| 0
mchlD skrev:


Du ville have misset nytårstalen alligevel


 

 Hahahahaha :D

21-12-2021 20:13 #4| 0
Rambam skrev:

Jeg har efter mange år som trofast kunde opsagt min Yousee tv-pakke per 31/12.


Jeg har I den forbindelse modtaget et brev hvori jeg bliver oplyst, at de skal have modtaget boks+ fjernbetjening senest 30/12, ellers får jeg en regning på udstyrets værdi svarende til 1700 kr.


Der er to ting som irriterer mig:


 


1) Jeg betaler fuld pris for hele december måned, så det er sku småligt, at jeg ikke får den ydelse jeg betaler for da boksen skal sendes afsted omkring d 25 dec for at være sikker på at nå frem. 



2) Jeg tvivler kraftigt på at en brugt tv-boks har en værdi af 1700 kr..


 


Ja, ved sku ikke engang hvad pointen er, men andet brok over Yousees kundehåndtering er velkomment:)


 



Det er noget alle tv/internet udbydere gør. De smider sandsynligvis boksen ud efter modtagelse.
Kan du ikke se tv via dit tv/ er der ikke tuner i dit tv?
De sender ikke en mand ud for at slukke for signalet d. 30 eller 31 eller 1
Hvis de husker det, har du sandsynligvis signalet i 1 til flere uger efter udløb.
De kræver også officielt 1200 pr meter det skal graves, når du er nu abonnent. Men kablet er deres ejendom helt ind til din bygning, så hvis du nægter at betale for det, accepterer de det bare, og tager gladeligt imod de penge folk betaler uden at gøre indsigelse.

Uden at kunne sige det med sikkerhed, tænker jeg ikke de vil gøre mere ved det, hvis der har boksen i hænde 4/1. Men det er rent gæt, så det vil være en risiko.

Men som sagt... Har du ikke DVB-C tuner i dit tv?
Så kan du klare det derigennem
Redigeret af Torstens d. 21-12-2021 20:14
21-12-2021 20:16 #5| 1
Rambam skrev:

Jeg har efter mange år som trofast kunde opsagt min Yousee tv-pakke per 31/12.

Jeg har I den forbindelse modtaget et brev hvori jeg bliver oplyst, at de skal have modtaget boks+ fjernbetjening senest 30/12, ellers får jeg en regning på udstyrets værdi svarende til 1700 kr.

Der er to ting som irriterer mig:

 

1) Jeg betaler fuld pris for hele december måned, så det er sku småligt, at jeg ikke får den ydelse jeg betaler for da boksen skal sendes afsted omkring d 25 dec for at være sikker på at nå frem. 


2) Jeg tvivler kraftigt på at en brugt tv-boks har en værdi af 1700 kr..

 

Ja, ved sku ikke engang hvad pointen er, men andet brok over Yousees kundehåndtering er velkomment:)

 

 

 Du må ha talt med "den forkerte" hos Yousee. Jeg har før opsagt, uden probs med at aflevere en gammel boks tilbage.

Ring igen, og sig at den ikke holder.

21-12-2021 20:28 #6| 0
OP
Torstens skrev:
Det er noget alle tv/internet udbydere gør. De smider sandsynligvis boksen ud efter modtagelse.
Kan du ikke se tv via dit tv/ er der ikke tuner i dit tv?
De sender ikke en mand ud for at slukke for signalet d. 30 eller 31 eller 1
Hvis de husker det, har du sandsynligvis signalet i 1 til flere uger efter udløb.
De kræver også officielt 1200 pr meter det skal graves, når du er nu abonnent. Men kablet er deres ejendom helt ind til din bygning, så hvis du nægter at betale for det, accepterer de det bare, og tager gladeligt imod de penge folk betaler uden at gøre indsigelse.

Uden at kunne sige det med sikkerhed, tænker jeg ikke de vil gøre mere ved det, hvis der har boksen i hænde 4/1. Men det er rent gæt, så det vil være en risiko.

Men som sagt... Har du ikke DVB-C tuner i dit tv?
Så kan du klare det derigennem

 Jeg har skam tv-med Yousee app. Ingen problemer der. Mere prinicippet i det, og ærgerligt hvis jeg går glip af at optage en god Dartkamp fra verdensmester skaberne :)

 

21-12-2021 20:29 #7| 0

Du kan også aflevere det i en fysisk butik

21-12-2021 20:55 #8| 0
Rambam skrev:

 Jeg har skam tv-med Yousee app. Ingen problemer der. Mere prinicippet i det, og ærgerligt hvis jeg går glip af at optage en god Dartkamp fra verdensmester skaberne :)

 

 

 OK - men som nævnt, så tvivler jeg på de sender en teknikker samme dag som abonnement udløber, så der er god chance for at kunne se videre i lidt tid. Det kan du selvfølgelig ikke med appen.

 

Og my bad - jeg vidste ikke man stadig optog ting fra TV - jeg ved der er time-lapse, hvor man kan starte forfra eller spole tilbage i en udsendelse på nogle kanaler og med korrekt software.

21-12-2021 21:05 #9| 0

Du behøver ikke sende den retur, du kan også aflevere den i en Yousee butik, det bliver ikke meget nemmere.

22-12-2021 09:52 #10| 0
Rambam skrev:

 Jeg har skam tv-med Yousee app. Ingen problemer der. Mere prinicippet i det, og ærgerligt hvis jeg går glip af at optage en god Dartkamp fra verdensmester skaberne :)

 

 

 Ja tænk hvis du havde misset Borland-Brooks matchen ;) Husk at se eller optage Borland-Searle i eftermiddag.

 

Nåja, og screw yousee.!

22-12-2021 10:55 #11| 0

Det er obviously en fejl at du skal aflevere boks før udløb.

 

At de vil have 1700 for evt ikke afleveret boks er vel i henhold til aftale 

22-12-2021 11:58 #12| 1
nafudoma skrev:

Du behøver ikke sende den retur, du kan også aflevere den i en Yousee butik, det bliver ikke meget nemmere.

 

 Yes, men husk at gem kvittering på at du har afleveret. Har før gjort dette og flere måneder senere fik jeg regning, da de ikke mente jeg havde afleveret udstyret. Jeg havde heldigvis gemt kvittering, men skulle igennem flere kundeservice medarbejdere, før de accepterede det. 

22-12-2021 14:13 #13| 0

Tænker også at det er en fejl. 

Jeg har opsagt min internet fra 24/12. I brevet stod der at de skulle have router senest der. Kontaktede dem og der var sket en fejl. De skulle først have den 24/1

22-12-2021 14:29 #14| 0
psylenz skrev:

Tænker også at det er en fejl. 

Jeg har opsagt min internet fra 24/12. I brevet stod der at de skulle have router senest der. Kontaktede dem og der var sket en fejl. De skulle først have den 24/1

 

 ja selvom at yousee er noget af det værste her i livet så tror jeg også at OP her set forkert. 

 

22-12-2021 15:20 #15| 0

 

I de lokale yousee-butikker nægter de at modtage brugt wifiboks. (Amager centeret og fields)
22-12-2021 15:35 #16| 2
mchlD skrev:

Forstår tilten, men videre!


Du ville have misset nytårstalen alligevel


 

Jeg ville bruge max 15 sek. på at bestemme mig for, at det er et absurd krav, at boksen skal tilbageleveres, inden abonnementet er udløbet.

 

Så ja, videre! De kan hoppe i havnen, jeg ser nytårstalen og afsender boksen i starten af januar.

22-12-2021 16:25 #17| 0
OP
Jenson skrev:

 

 Yes, men husk at gem kvittering på at du har afleveret. Har før gjort dette og flere måneder senere fik jeg regning, da de ikke mente jeg havde afleveret udstyret. Jeg havde heldigvis gemt kvittering, men skulle igennem flere kundeservice medarbejdere, før de accepterede det. 

 

 Har også prøvet det samme, da jeg afleverede i butik 

22-12-2021 16:27 #18| 0
OP
nuller skrev:

 

 ja selvom at yousee er noget af det værste her i livet så tror jeg også at OP her set forkert. 

 

 

 Den er god nok. Der står boksen skal være returneret senest 30/12.


22-12-2021 17:36 #19| 0
2h3c skrev:

 

I de lokale yousee-butikker nægter de at modtage brugt wifiboks. (Amager centeret og fields)

 

 Mener du routere? Dem skal de tage imod.

 

Kilde: Har selv arbejdet i YouSee

22-12-2021 22:49 #20| 0
2h3c skrev:

 

I de lokale yousee-butikker nægter de at modtage brugt wifiboks. (Amager centeret og fields)

 

 Hvis de ikke ville modtage den så ville jeg bare sætte den på disken og tage et billede som dokumentation og gå min vej - utrolig dårlig service. 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar