XBOX 360 eller PS3? What to buy and why?

#1| 0

Hey PN.

Står og skal købe noget konsolhalløj. Har ingen erfaring på området, men vil jo gerne købe det der passer bedst til vores behov herhjemme. Har læst en sjat på nettet, men er ikke blevet meget klogere. Så tænkte at PN kunne give lidt råd med på vejen.

Jeg har allerede en Blu-Ray afspiller, så at PS3 har den feature er jeg ligeglad med.

Er det der Kinect til 360 godt eller noget lort? Og det samme med PS3's "isvaffel"?

HELP ME OUT PLEASE :)

04-10-2011 09:09 #2| 1

Vil du gerne kunne spille Uncharted? I så fald = PS3

04-10-2011 16:26 #3| 0
OP

Tak for input :)

Andre med input? Gerne også omkring det der Kinect og den "isvaffel"...

På forhånd tak

04-10-2011 17:03 #4| 0

xbox for life

04-10-2011 18:43 #5| 0

jeg aner ikke noget om topic, men kommer lige med en hurtig parentes.
(hvis du beslutter dig for xbox, får jeg en shippet af Betsafe en af dagene, som jeg bare ska billigt og let af med)

04-10-2011 19:10 #6| 0
Filskov, det vil jeg måske gerne høre mere om efter topic er færdig hehe. Jeg står nemlig og er kommet hjem fra et længere varende ophold i udlandet. I det medfølger der ny lejlighed, ny indretning osv. osv..

Vil gerne følge med i topic, da jeg gerne vil have mig et fedt TV/film setup, hvor jeg direkte kan smide film trådløst fra pc'en over på dette setup i stuen. Der fik jeg fortalt af en ven, der har både ps3 og xbox 360, at xbox var det man skulle investere i. Noget med det fungere lige så godt som boxee halløjværk. Ved ikk så meget om det. Hvad siger OP og PN til det?
04-10-2011 19:10 #7| 0

Sådan som jeg så på det da jeg valgte var PS=fed grafik og xbox360= de bedste spil

@NiMROD bare anskaf dig et HD med 2stk USB stik

Redigeret af celtik112 d. 04-10-2011 19:12
04-10-2011 19:15 #8| 0

Har selv ikke spillet playstation siden PS2, så følger med i den her tråd.

Nu har PS3 jo været på markedet et godt stykke tid.

Så er der nogle der har noget info/viden omkring, om der måske allerede til næste år eller lign kommer en PS4?

Der sker jo hele tiden udvikling.

04-10-2011 19:21 #9| 0

Jeg har selv en xbox, men spiller også en del på playstation. Grunden til jeg selv valgte en xbox er at jeg synes joystikket føles bedre i hånden, men det er selvfølgelig en smagssag.

Kinect synes jeg er rigtigt sjovt, dog kun hvis man er flere :)

04-10-2011 19:27 #10| 0

Jeg tror umidelbart at Xboxen er det bedste køb du kan gøre dig. Den har en masse fede udgivelser plus online delen er meget bedre end hvad playstation kan udbyde. Og så har xbox Halo. Dog har playstation nogle udgivelser der er virkelig interesante. (god of war og the last guardian)

04-10-2011 19:34 #11| 0
Vil du gerne kunne spille Uncharted? I så fald = PS3


Vil du gerne spille Halo og Gears of war? I så fald = Xbox

04-10-2011 19:39 #12| 0
Dbl_smack skrev:
Har selv ikke spillet playstation siden PS2, så følger med i den her tråd.

Nu har PS3 jo været på markedet et godt stykke tid.

Så er der nogle der har noget info/viden omkring, om der måske allerede til næste år eller lign kommer en PS4?

Der sker jo hele tiden udvikling.


Der går nogle år endnu
04-10-2011 19:42 #13| 0

Har haft playstation siden 1'eren og jeg syntes det holder 100. Grafikken, designet, spillene spiller fuldstændig.

Har dog igår anskaffet mig en Xbox 360 slim, og den skuffer overhovedet ikke! Har kun spillet Forza 3 til den endnu, men grafik/performance mæssigt syntes jeg ikke der er forskel på de to.

Den største forskel imo. er indtil videre larmen. Xboxen støjer helt vildt i forhold til PS3!

04-10-2011 20:13 #14| 0
Deadboy skrev:
Har haft playstation siden 1'eren og jeg syntes det holder 100. Grafikken, designet, spillene spiller fuldstændig.

Har dog igår anskaffet mig en Xbox 360 slim, og den skuffer overhovedet ikke! Har kun spillet Forza 3 til den endnu, men grafik/performance mæssigt syntes jeg ikke der er forskel på de to.

Den største forskel imo. er indtil videre larmen. Xboxen støjer helt vildt i forhold til PS3!


Bare installer spillet på xboxen, så larmer det ikke.. Dog ska du stadig bruge cd.
04-10-2011 20:35 #15| 0

Jeg er stor fan-boy, så mine meninger er måske ikke hel objektive.

Jeg har selv en ps3
Du skal nok blive glad for begge konsoller. De er begge to gode, men jeg vil dog klart anbefale en ps3. Uncharted er virkelig et fedt spil, som bør prøves. Ps3 har generelt bedre grafik. (Især på exclusives). Hvis du har tænkt dig at spille fifa med Pokernet skal du nok også have en ps3.

Selve ps3 er lidt dyrere end xbox, men til gengæld skal du betale for at spille online på xbox!! (koster ca. 300 kr. om året), så prismæssigt går det nok lige op. xbox går oftere i stykker, selvom det er blevet bedre og ps3 kan selvfølgelig også gå i stykker.

kinect/ps move er nogenlunde. ps move er vist lidt mere præcis/bedre performance, mens xbox har et bedre spiludvalg. Det er dog ikke noget jeg ville starte med at investere i. Start med at køb Red dead Redemption, Uncharted, halo, Battlefield, MW3, Fifa og/eller LittleBigPlanet.

05-10-2011 00:54 #16| 0
Start med at køb Red dead Redemption, Uncharted, halo, Battlefield, MW3, Fifa og/eller LittleBigPlanet.


superman_507
Giver da ikke mening det der.. Udover du snakker for en PS3, men så mixer du lige nogle spil sammen som kun er på en af konsol'erne. Uncharted(PS3) Halo(xbox). :)
05-10-2011 01:15 #17| 0
OP

Mange tak til alle for fede input so far :)

Jeg kender jo slet ikke alle de spil i nævner, men kan afsløre at interessen for Fifa er mere eller mindre ikke eksisterende. Vi er nok mere til fantasy/mystery spil. At løbe rundt og nakke zombier ville også være nice :) Jeg kender ABSOLUT INGEN gode titler på spil, og markedet er jo stort, så jeg tænker at der sgu nok er rigeligt af denne slags spil til begge maskiner. Men det kunne jo være at jeg tog fejl, så meld endelig gerne op, hvis det er sådan at den ene maskine har flere af denne slags spil, end den anden.. Og så er jeg forresten tosset med Tekken og des lignende.. Takker igen for alle jeres svar :)

Lige nu hælder jeg en smule mere til XBoxen pga. bemærkningen om at der er flere spil, men jeg er LANGT FRA sikker endnu, så kom endelig med flere svar :)

Redigeret af Rythorn d. 05-10-2011 01:15
05-10-2011 02:44 #18| 1

Har også selv begge, men xboxen står egentlig bare og samler støv.

Der er en kæmpe forskel i støjnivaeuet, hvor xboxen larmer meget mere. Rent grafikmæssigt er det nogenlunde det samme, mht. mediestreaming kan begge konsoller uden problemer trådløst streame film fra PC til TV, så der er ingen grund til at vælge eller vælge fra på baggrund af det i hvert fald.

Onlinedelen er gratis på PS3 hvor det koster på xbox, men det går lige op med at der er en prisforskel på konsollerne.

Hvis du er ligeglad med at spille online er det dog muligt at (shhh) selv downloade spil til xbox hvis du får den flashet. Er det egentlig også til PS3 men så skal du nok købe den brugt da man ikke kan downgrade firmwaren.

Jeg tror som sådan ikke der er flere spil til xbox, men det er klart at der er nogle exclusives til begge konsoller, men det går vidst også lige op i sidste ende. Uncharted, Heavy Rain m.fl. til PS3 og Halo, Mass Effect og andre til xbox.

Gå ned i en butik eller hjem til en kammerat og prøv dem begge, og køb den du føler mest for. Det er sgu stort set fuldstændig det samme.

Begge firmaer har også lavet nye og forbedrede udgaver af begge maskiner, hvilket vel er et tegn på at der stadig er et stykke vej til lanceringen af den næste maskine, som formentlig også er ret pebret (4-5k) det første år eller to.

05-10-2011 18:30 #19| 0

Hvis man nu har sat sig for at købe en PS3, hvad gør forskellen på de forskellige størrelser så? Altså rent GB-mæssig.

06-10-2011 16:37 #20| 0

BUMP

Har ikke forstand på diverse PS3 aspekter, så derfor vil jeg gerne høre noget mere for jer erfarne.

Og hvor meget fylder "gemte" spil sådan generelt

Tænker at en PS3 med 320GB koster 1888kr i Elgiganten. Har man brug for så meget "plads"?

Edit: Og hvad skal man ellers have hvis man skal have en god opsætning, 2 stik m.m?

Redigeret af Dbl_smack d. 06-10-2011 17:02
07-10-2011 02:24 #21| 0
Dbl_smack skrev:
BUMP

Har ikke forstand på diverse PS3 aspekter, så derfor vil jeg gerne høre noget mere for jer erfarne.

Og hvor meget fylder "gemte" spil sådan generelt

Tænker at en PS3 med 320GB koster 1888kr i Elgiganten. Har man brug for så meget "plads"?

Edit: Og hvad skal man ellers have hvis man skal have en god opsætning, 2 stik m.m?

Plads er fuldstændig ligemeget.

HDMI-stik er obv. et must, og to controllere er også godt nok.

Gamestop får en HVID PS3 som den eneste butik, tror den udkommer 1/11, den ser rimelig nice ud.
07-10-2011 09:20 #22| 0

@JesperA

Hvordan kan plads være lige meget?

Er det fordi man kan ligge billeder ind m.m eller how?

07-10-2011 10:09 #23| 0

@JesperA

Plads ligemeget? Øh okay...

07-10-2011 12:41 #24| 0

Jeg foretrækker personligt PS3, da jeg synes deres net og ps3 network fungere fantastisk. nyder også jeg kan smide film ind på et usb og nemt se dem via ps'en. Udover det, elsker jeg også bare uncharted und so wider.
Lige mine tanker

07-10-2011 15:52 #25| 0
whitey skrev:
@JesperA

Plads ligemeget? Øh okay...

Ja 320 gb kontra de 160 den anden har, det gør absolut ingen forskel, medmindre man vil installere alle spillene på harddisken (hvilket ikke er nødvendigt). Hvis det bare er til feriebilleder og lidt musik, og selvfølgelig savefiles (som der endda blev skrevet at det var), så er det totalt ligegyldigt om den har 160 eller 320
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar