Windows XP support udløber 8 April 2014

#1| 0

Hej PN <3

Jeg håber der er en it haj herinde der kan være behjælpelig.

Da jeg har en mini computer som mange kender IKKE er indehaver af cd rom drev, vil jeg da forhøre mig om muligheden for at benytte nem-id og andre applikationer såvel stars vil være umuligt, og man derfor skal erhverve sig ny computer fra d 8 April af?

Mvh

Seille

12-03-2014 09:20 #2| 0
Moderator

Intet holder op med at fungere. MS stopper blot med at sende Updates ud.

Uofficielt er EOL for XP udsat "nogle måneder" fra MS.

12-03-2014 09:26 #3| 0
OP

Okay så intet at frygte for nem-id til netbank, poker and so on, men den er så bare 'nøgen' for angreb udefra right? :)

12-03-2014 09:59 #4| 0

Du kan jo bare Downloade antivirus og en firewallq? Så burde den være beskyttet :-)

12-03-2014 10:06 #5| 0

@Pkr

Sådan fungerer det ikke.

12-03-2014 10:13 #6| 0

Jeg vil anbefale en ny computer.

Så snart ms stopper med at opdatere og rette sikkerhedshuller, så vil det imo være fordelagtigt, at skifte operativsystem. Det kan godt være du ikke mærker noget fra dag 1 - Men på sigt vil der være en væsentlig sikkerhedsrisiko - så specielt hvis du bruger computeren til at spille poker, så ville jeg få opgraderet.

12-03-2014 11:24 #7| 0
OP

@chrja

Det ville jeg nok påtænke mig i ny og næ hvis man ikke ligger noget vildt for dagen, men tænkte bare at uden opdatering fra ens operativsystem kan man vel heller ikke benytte sig af nem-ids applikationer på diverse sites?? :)

12-03-2014 11:49 #8| 0
Seille skrev:
@chrja

Det ville jeg nok påtænke mig i ny og næ hvis man ikke ligger noget vildt for dagen, men tænkte bare at uden opdatering fra ens operativsystem kan man vel heller ikke benytte sig af nem-ids applikationer på diverse sites?? :)


Så længe Java eller andre firmaer vælger at understøtte win xp vil du stadig kunne bruge deres programmer, så det første stykke tid kunne jeg ikke forestille mig der bliver nogle problemer, sådan rent teknisk.
12-03-2014 11:53 #9| 2

hvorfor reinstallerer du ikke bare windows 7/8 via et usb stik?

12-03-2014 11:54 #10| 0
chrja skrev:
Seille skrev:
@chrja

Det ville jeg nok påtænke mig i ny og næ hvis man ikke ligger noget vildt for dagen, men tænkte bare at uden opdatering fra ens operativsystem kan man vel heller ikke benytte sig af nem-ids applikationer på diverse sites?? :)


Så længe Java eller andre firmaer vælger at understøtte win xp vil du stadig kunne bruge deres programmer, så det første stykke tid kunne jeg ikke forestille mig der bliver nogle problemer, sådan rent teknisk.


For lige at uddybe. Altså det bliver ikke y2k med at alt stopper med at virke fra dag til dag. Men det klart at når MS selv vælger at stoppe med support på Win xp, så vil flere og flere programmer også stoppe med at understøtte win xp. Tillæg så en meget forhøjet sikkerheds risiko - så er min anbefaling helt klart at få opgraderet din computer. Er økonomien tung i denne og næste mdr, så sker der dog nok ikke det store ved at vente lidt :)
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar