WCOOP main 5000 USD dag 1

#1| 0

en hånd fra søndagens wcoop main event.

Der er spillet 5 timer ca


Hero har spillet Tight og er læste regi, så har ikke været ved bordet mere end en time

Skurk: har åbnet en del fra alle positioner


Hero: 52xxx

Skurk: dækker med lidt


Blinde 600/1200 Ante 60


Skurk UTG: siger 26xx

UTG +1 caller

Hero: 3 better 7007 med 76


Begge caller


Flop A84

Begge checker

Hero byder 10001

Skurk shipper all in

Hero ??



Og flop kan godt bare calles eller fold i know. Men jeg er en tyr:-)


Hvad siger i til spillet på flop?


Mvh rune

26-09-2016 11:57 #2| 0

nu bliver du nød til at mucke jo.. Af samme grund har jeg heller intet i mod at checke bag på floppet IP..

26-09-2016 12:05 #3| 0
Xnuu skrev:nu bliver du nød til at mucke jo.. Af samme grund har jeg heller intet i mod at checke bag på floppet IP..

Udelukker ikke jeg er helt væk, men er det ikke tosset af mucke et hul og farvetræk når vi skal betale 35k for at vinde 80k!? Selv mod set har vi vel odds til det....

Redigeret af djoffer d. 26-09-2016 12:06
26-09-2016 12:10 #4| 0

@Xnuu


Skal mit flop bet være mindre, hvis jeg har med tanke at komme væk? Check bag er en god option


@djoffer


også min tanke, igennem hele timebanken:-)

26-09-2016 12:36 #5| 0
djoffer skrev:
Udelukker ikke jeg er helt væk, men er det ikke tosset af mucke et hul og farvetræk når vi skal betale 35k for at vinde 80k!? Selv mod set har vi vel odds til det....

Det er svært at sige hvor gode odds vi har, når vi ikke aner hvad manden er i stand til at skubbe. Bets case er vel at han skubber et nøgent A, hvor vi har 48%.. hvis han skubber et set har vi 34%, og hvis han skubber KQss har vi 27%..


Uanset hvad bliver det aldrig SUPER fedt, og vi skal risikere livet ved at kalde af på et draw, hvor jeg vil vurdere at der er mere værdi i stadig at have 30bb i turneringen hvis vi folder.


Vi skal huske på at det er en turnering med 1 skud og ikke et cashgame, hvor vi åbenlyst aldrig kan komme væk.


Jeg folder i øvrigt nok bare preflop til et UTG hejs, medmindre jeg har en rigtigt god grund til at gøre andet.. vil langt hellere bare selv åbne hvis der bliver foldet til mig.


Det er i øvrigt en god idé lige at tænke over INDEN man better floppet, hvad planen er hvis en af dem kommer over toppen..

26-09-2016 12:42 #6| 0
Rune_INV skrev:@Xnuu

Skal mit flop bet være mindre, hvis jeg har med tanke at komme væk? Check bag er en god option

@djoffer

også min tanke, igennem hele timebanken:-)

nææh, så synes jeg det er langt bedre at tage værdien i at se det næste kort gratis, og have position igen på turn.. det skal dog nævnes at jeg er noget rusten, så det er nok @Walth du får det bedste svar fra.

26-09-2016 14:30 #7| 0
Xnuu skrev:
Det er svært at sige hvor gode odds vi har, når vi ikke aner hvad manden er i stand til at skubbe. Bets case er vel at han skubber et nøgent A, hvor vi har 48%.. hvis han skubber et set har vi 34%, og hvis han skubber KQss har vi 27%..

Uanset hvad bliver det aldrig SUPER fedt, og vi skal risikere livet ved at kalde af på et draw, hvor jeg vil vurdere at der er mere værdi i stadig at have 30bb i turneringen hvis vi folder.

Vi skal huske på at det er en turnering med 1 skud og ikke et cashgame, hvor vi åbenlyst aldrig kan komme væk.

Jeg folder i øvrigt nok bare preflop til et UTG hejs, medmindre jeg har en rigtigt god grund til at gøre andet.. vil langt hellere bare selv åbne hvis der bliver foldet til mig.

Det er i øvrigt en god idé lige at tænke over INDEN man better floppet, hvad planen er hvis en af dem kommer over toppen..

Men selv mod KQs som vel er det eneste farvetræk han kan have, i forhold til hvad der defender til et tre-bet(?), får vi vel stadigvæk pot odds tænker jeg?

26-09-2016 14:57 #8| 0

Gad egentlig også høre walth, simse, borg etc etc her..


Jeg tjekker også bag.. Men hvis vi better, kan vi vel ikke folde?

26-09-2016 19:37 #9| 0

Hvad er villains range? Noget ala: 88, 44, KQss, AKs, AQs - hvor vi nok kan tage nogle 44 fra qua UTG og måske tilføje nogle AJs?


26-09-2016 19:53 #10| 1

Hero skal vel kalde 35k ind i pot på samlet ~113k. Til den pris kommer jeg aldrig væk.

26-09-2016 20:21 #11| 0

På dette tidspunkt i denne turnering syntes jeg det er et easy Call. Vi er langt fra pengene og uden at være sikker og tjekket det, vil jeg sige det er et fint chip ev spot mod hans samlede range. i andre blødere tours ville der komme på tale at folde

26-09-2016 20:33 #12| 3

Uden et bedre read på at de virkelig er alt for løse pre og overfolder til 3bets, er jeg ikke pjattet med at hejse UTG og UTG+1 uden blockers eller noget. Vil langt hellere bare flatte pre og udnytte pos, eller bare folde.



26-09-2016 20:39 #13| 1
Jungleras skrev:Uden et bedre read på at de virkelig er alt for løse pre og overfolder til 3bets, er jeg ikke pjattet med at hejse UTG og UTG+1 uden blockers eller noget. Vil langt hellere bare flatte pre og udnytte pos, eller bare folde.


Helt enig. Men nu var der jo ikke det han spurgte om jungle 😀. Jeg skal også være mindst 100+ bb dyb plus reads / store leks for at overvejer dette spil. Kan simpelthen aldrig se hvordan det kan være tæt på at give profit mod to ranges som vi må formode er ret stærke.

26-09-2016 20:42 #14| 0
Vegas CHEF

Jeg er med Jungle her. Et UTG eller TP raise i denne her tour er oftest en stærk hånd som vores handske enten smider til pre eller som på et tight bord kan kaldes.



Som spillet kommer jeg ikke væk, selvom jeg hader det spot, hvorfor jeg som Casper tjekker bag på floppet og evaluerer på turn.



GL derude

Redigeret af TUD73 d. 27-09-2016 14:30
27-09-2016 09:10 #15| 0

@alle


Enig 3 bet er helt sikkert ikke +ev i længden pre, men nu opstår denne situation post. Og så må man reagere derefter, syntes check kunne være en god option, og i bagklogskabens lys er det måske en bedre option end bet.

Men spillet gik at jeg callede og han viser 109, så når han åbner sådan en hånd pre UTG, så skal han jo 3 bettes light

27-09-2016 09:13 #16| 0

3bet mere pre imo

27-09-2016 12:03 #17| 2

At trebette preflop OG skyde 10k på flop, for så derefter at folde et combo træk på flop, ja så hopper jeg sgu af vognen. Så det folk siger er at man efter at have smidt 32% af sin stack i hullet, og så rammer noget nært så godt et flop man kan forvente med 7s6s, så vil i folde?


Jeg er klar tilhænger af at flatte pre, men når man vælger at spille hånden, på den måde som den bliver spillet, så kommer jeg ikke væk fra hånden på det flop, med det jeg allerede har investeret.


Hvis der var flattet pre, var det en helt anden sag!

Redigeret af xfaktor d. 27-09-2016 12:06
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar