WCOOP 530$R - BTN vs. BB - Std?

#1| 0

Hej

 

Vi prøver igen.

 

Spillet er 530$R WCOOP dag 2, vi er ca. 20 pladser fra pengene og AVG stack er ca. 400k på dette tidspunkt.

 

Villian er reg og spiller 25/19/12 over 320 hænder. Jeg anser ham som dygtig, der formår at lægge pres på og gøre mit liv mindre fedt i korte perioder.

 


No Limit Holdem Tournament

PokerStars

7 Players

Hand Conversion Powered by WeakTight Poker Hand History Converter

$505

Stacks:

UTG WushuTM (648k) 54bb

UTG+1 Ewokwat (648k) 54bb

MP sk2ll_m0dR (293k) 24bb

CO B--rabbit444 (723k) 60bb

BTN Hero (315k) 26bb

SB ShippityShip (555k) 46bb

BB luis_faria (594k) 49bb

Blinds: 6k/12k Ante 1.5k

Pre-Flop: (29k, 7 players) Hero is BTN A A

4 folds, Hero raises to 25k, 1 fold, luis_faria calls 13k

Flop: 10 9 K (67k, 2 players)

luis_faria checks, Hero bets 22k, luis_faria raises to 72k, Hero goes all-in 289k

 

 

Er det std? Vælger I en anden approach evt. kommentar til sizing, rejam osv.

03-09-2020 23:57 #2| 0

Virker super standard, virker semi sygt hvis vi skal ud og betfolde aa med 20bb lige før pengene når en dygtig bigstack lægger pres på

04-09-2020 00:02 #3| 0
OP
djoffer skrev:

Virker super standard, virker semi sygt hvis vi skal ud og betfolde aa med 20bb lige før pengene når en dygtig bigstack lægger pres på

 

Jeg er helt med på at den skal ind, spørgsmålet er bare om vi kan optimere på nogen måder i spottet?

 

 

04-09-2020 07:40 #4| 4

Man kan vel argumentere for nogle gange at kalde floppet og lade ham hænge sig selv når du er IP på et regnbueflop? Og håbe på den ikke slår Q eller J på turn :)

05-09-2020 11:16 #5| 0
Xnuu skrev:

Man kan vel argumentere for nogle gange at kalde floppet og lade ham hænge sig selv når du er IP på et regnbueflop? Og håbe på den ikke slår Q eller J på turn :)




Villain chekker floppet, så det bliver et gratis kort hvis vi chekker bag.

05-09-2020 11:32 #6| 2

Der er allerede omkring 150k i potten, og vi har 260-270k tilbage efter vores bet. Jeg tyrer det ind og realiserer vores equity.

 

Havde boardet heddet K96 havde jeg obv flattet og fået det ind på any turn.

05-09-2020 11:32 #7| 0
OP
Sealand skrev:


Villain chekker floppet, så det bliver et gratis kort hvis vi chekker bag.




Xnuu tænker vist vi skal kalde hans C/R også bare kalde af på turn. Tror jeg ;-)

Anyway nok lidt en kedelig hånd jeg fik smidt op, finder lige noget mere interessant næste gang.
05-09-2020 12:54 #8| 0

Arh. Det er jeg enig i. Men ja. Der er nok ikke så meget kød på den hpnd. Ellers fint at du smider nogle hænder op🙂👍

05-09-2020 13:56 #9| 0
OP
Sealand skrev:

Arh. Det er jeg enig i. Men ja. Der er nok ikke så meget kød på den hpnd. Ellers fint at du smider nogle hænder op




Jeg finder noget andet spændende, er tit på dybt vand, så der er rigeligt at tage af. Haha ;-)
05-09-2020 23:28 #10| 2
Sealand skrev:

Arh. Det er jeg enig i. Men ja. Der er nok ikke så meget kød på den hpnd. Ellers fint at du smider nogle hænder op

 

 

MoPe skrev:

Jeg finder noget andet spændende, er tit på dybt vand, så der er rigeligt at tage af. Haha ;-)

 
Idéen om, at der ikke er meget kød på hånden, svarer slet ikke på xnuus forslag om blot at calle villains C/R på flop.

Såfremt OP´s read - at villain vil formå at lægge pres på OP (og ofte gøre det) i denne situation - er rigtigt, vil det betyde at call til flop C/R potentielt kan have markant højere EV end flop 3bet allin, da det giver villain mulighed for at skyde turn med hænder, der har lav EV på flop - hænder, som han folder på floppet til et OP 3bet allin (eks. Q4s). Altså callet "holder hans bluff inde". Villain kan potentielt være super ubalanceret og have en alt for stor bluff range, særligt taget i betragtning af, hvor bred en range han kommer til floppet med (er i BB) samt hans mulige tendens til at ville lægge pres på OP.
Spørgsmålet må jo være, hvad der er bedst, og ikke om 3bet allin er godt nok / +EV.

 

06-09-2020 16:50 #11| 2

Jeg tror umiddelbart jeg foretrækker et kald, og går død på alle turns der ikke er q og j. Tvivler dog på om, der er den store forskel på kald og sovs. Det kræver i hvert fald nok mere viden om hans tendenser, og hvorvidt han checkraiser hænder som 9J, 9Q og/eller KQ/KJ.

 

Når det er sagt, så tror jeg umiddelbart det er et flop, som den generelle population generelt underbluffer, og jeg tror bestemt ikke du printer, når han hejser det. Et fold kan dog naturligvis aldrig komme på tale. 

Redigeret af Kalashnikov d. 06-09-2020 16:55
06-09-2020 17:25 #12| 0

Jeg elsker bare de navne der dukker op i denne tråd, lyder til i stadig spiller lidt, giv os noget mere, det er fedt at læse chefernes mening, uanset om de var eller er chefer.

06-09-2020 17:37 #13| 0
OP
Kalashnikov skrev:

Jeg tror umiddelbart jeg foretrækker et kald, og går død på alle turns der ikke er q og j. Tvivler dog på om, der er den store forskel på kald og sovs. Det kræver i hvert fald nok mere viden om hans tendenser, og hvorvidt han checkraiser hænder som 9J, 9Q og/eller KQ/KJ.

 

Når det er sagt, så tror jeg umiddelbart det er et flop, som den generelle population generelt underbluffer, og jeg tror bestemt ikke du printer, når han hejser det. Et fold kan dog naturligvis aldrig komme på tale. 

 

Tak for indspark, det er værdsat.

 

Mine tanker bag at sovse, er primært for at realize equity så tæt på boblen, i de scenarier hvor villian bluffer. Enig i at der kan være en underbluffing på sådanne typer boards, jeg syntes dog generelt at jeg oftere ser folk C/R med eks. KQ, KJ, QT, JT, osv., hvilket var min primære årsag til at hakke.

 

Boblen havde en fin værdi på et min cash på 3k$, derfor søger jeg realisation hårdere tæt på boblen, ift. hvad jeg ville gøre i en KO tour med et min cash på 90% af BI eksempelvis.

 

06-09-2020 20:53 #14| 2
Kalashnikov skrev:

Jeg tror umiddelbart jeg foretrækker et kald, og går død på alle turns der ikke er q og j. Tvivler dog på om, der er den store forskel på kald og sovs. Det kræver i hvert fald nok mere viden om hans tendenser, og hvorvidt han checkraiser hænder som 9J, 9Q og/eller KQ/KJ.

 

Når det er sagt, så tror jeg umiddelbart det er et flop, som den generelle population generelt underbluffer, og jeg tror bestemt ikke du printer, når han hejser det. Et fold kan dog naturligvis aldrig komme på tale. 

 
Villain bør have en røvfuld to-par kombinationer på J turn, hvorfor J turn vil være et ret godt kort til at lave AA om til et bluff, såfremt Villain underbluffer på floppet og checker eller better 25-30% på turn. Villain er nut-capped og vi har alle 16 kombinationer af nut og vigtigst blocker vi  ingen af hans to par kombinationer, som hans folding range til vores turn raise bør bestå af.

Villains to-par kombinationer på J turn: K9,KT,T9,KJ og nok også nogle kombinationer af J9 og TJ, så måske op mod 40 kombinationer, som jeg lige kan tælle det. 
Villains Qx hænder på turn: Han har nok aldrig AQ og ikke alle kombinationer af KQ, da de vel 3better preflop. Så hans Q kombinationer er nogle KQ, QJ nogle QT, nogle Q9. Så under 30.

Så hvis vi caller flop C/R: turn siger J, [ca. 211k i potten (hero har 239K tilbage)], villain better 50k, så skubber jeg og forventer et fold rigeligt ofte til at det er massivt +EV.

 

MoPe skrev:

 

Tak for indspark, det er værdsat.

 

Mine tanker bag at sovse, er primært for at realize equity så tæt på boblen, i de scenarier hvor villian bluffer. Enig i at der kan være en underbluffing på sådanne typer boards, jeg syntes dog generelt at jeg oftere ser folk C/R med eks. KQ, KJ, QT, JT, osv., hvilket var min primære årsag til at hakke.

 

Boblen havde en fin værdi på et min cash på 3k$, derfor søger jeg realisation hårdere tæt på boblen, ift. hvad jeg ville gøre i en KO tour med et min cash på 90% af BI eksempelvis.

 

 Hvorfor realize equity, når der er så få farlige kort på turn? samtlige kort fra 2-8 bør være rent blank og A er godt. Så 30 kort ud af 45 (Såfremt villain ikke har 2-8,A i sin range, hvilket han kun undtagelsesvist vil have) er åbenlyst gode på turn. Call og gå død på K;T;9 turn, når han har dig slået, fold evt. på Q turn, bluff evt. på J turn - se oven for.

 

 

Redigeret af Doctor2d d. 06-09-2020 20:54
09-09-2020 10:03 #15| 2

Ikke at PIO er super relevant, da det nok i denne situation kan svare sig at afvige en del ud fra tendenser og antagede tendenser hos villain, men prøvede lige at køre den, for at se hvad villain bør raise med på floppet.
Forudsætninger: Vi har kun den brugte CB size, og villain har kun den brugte C/R size. Vi har kun allin som 3betting mulighed. 

PIO mener ikke, at man skal 3bette floppet.
I forhold til C/R bluffs hos villain, kunne det godt undrestøtte Kalashnikovs postulat om, at de fleste underbluffer her, tænker jeg.

Hero på flop:


Villain mod Hero CB bet


Hero mod Villains C/R

 

Forudsætninger

10-09-2020 19:17 #16| 0
OP

Hej Doctor

 

Tak for at du lige gad køre den igennem også.

 

Enig i at vi nok ikke bør 3B floppet anyway. Jeg regnede dog med at Villian også ville flatte en del af sine two pair combos.

 

Det udviklede sig til at blive rigtig lærerigt, tak for input allesammen.

 

 

 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar