voldsomt turnspot, 210bbs, 48

#1| 0

5 handed på bosssen

villan i hånden hedder noget ala "Asian@mn" eller noget i den stil, han er fra dk.

da jeg ik har meget rulle på bossen har han bla set mig side med under full stack på nogen af bordene, bla hvor vi spillede lidt hu. Ved ik hvordan han tolker dette.

Men ved dette bord har vi efterhånden spillet i lang tid, og jeg har kun vist store hænder op, ik lavet noget retaderet, åbnet en del pre - that it.

Vi har ik nogen speciel dynamik, vi har faktisk ik spillet særlig mange hænder imod hinnanden.

Ked af at jeg ik har hh, men jeg kom til at spilde et glas juice ned i min bærbar - hvilket den ik kunne holde til - så jeg har købt en ny.

pre er nok ringe, muligvis decideret dårligt, og normalt snap folder jeg den, især fordi jeg ik har et specielt godt kendskab til villan, og mit indtryk er at han spiller godt.

1800 eff. staks.

Villan åbner til 28 utg, alle folder til mig i bb der betaler med 4 5

F 25j rainbow

han better 40 jeg betaler.

turn: 4 der kommer nu et bagdørst hjerter træk.

han better 120, jeg cr til 305

han tænker halvvejs ned og jammer, 1200 mere til mig

jeg er chok, og ved ik hvad jeg skal gøre

betaler i her? og hvad synes i om mit turn spil?
jeg ved godt pre er dårligt og det behøver i ik kommentere på

ty

11-10-2008 16:23 #2| 0

Hey champ,

Jeg synes ikke pre er så ringe igen, når I er så dybe. Men det kræver normalt en nogenlunde idé om manden at kalde her pre, synes jeg.

Flop er fint, alternativt kan du CR her.
Turn: Fint, jeg kan godt se din problemstilling.

Taler imod et call:
- "kun vist store hænder op"
- "Vi har ik nogen speciel dynamik"

Det er meget risky board for villain at sende stakken ind. Det eneste, han reelt repper er et set i toere samt A3, og spørgsmålet er, om han ville 3bette turn med den.

Han begynder mere og mere at ligne AA/KK i min hoved. Han kan have et combodraw. Selvom han sidder i position har folk en tendens til at overspille disse hænder.

Jeg kan ikke give et tydeligt svar. Jeg hældte til at fold, da jeg læste hånden, men jeg synes, hans range er meget snæver.

11-10-2008 16:41 #4| 0

Spædende hånd. Kan du huske hvilke to kort er hjerter?

Board: 2c 5h Js 4h
Dead:

equity win tie
Hand 0: 49.545% 49.55% 00.00%
{ 5c4c }
Hand 1: 50.455% 50.45% 00.00%
{ JJ+, 55-44, 22, A3s, 6h5h }

Hvordan tolker du, at villian tanker halvt ned? Jeg tror ikke rigtig, at villian vil tænke så meget over hånden, hvis han har set, men mere hvis det er et draw eller overpar. Det kan også være det ikke har nogen betydning, hvis han multitabler.

Turn c/r er et stærkt move og du ligner det du har eller set, medmindre du normalt c/r sets på dry flops og villian ved dette. Så tror jeg puker og smider.

11-10-2008 16:41 #3| 0

Jeg ville nok ende med at calle...der er så meget i puljen i forvejen, og som Tinamus pointerer er det en meget snæver range af hænder der har os crushed.

11-10-2008 16:42 #5| 0

Jeg ved ikke helt hvordan jeg ikke snapcaller her selvom det er dybt. 5'eren ligner ikke det helt store moneycard, og det eneste du repper selv er vel 45 eller et sløvspillet set? Jeg synes ikke umiddelbart vores linje ser voldsomt stærk ud som bordet falder, og vil da mene han shipper AA/KK insta i det her spot, måske endda QQ. AJ er lidt mere tvivlsom, men med den dynamik der er på de stakes har jeg svært ved at sætte ham på en snæver nok range til at jeg kan folde.

11-10-2008 17:30 #6| 0

Jeg caller også hurtigere end du kan sige fernet branca

11-10-2008 17:33 #7| 0

Jeg caller også men først efter jeg har fået fjernet bianca :)

11-10-2008 18:38 #8| 0

Spændende hånd og syntes egnetlig at preflop call med din hånd så dybt er pænt std.

Den er svær men tror heller ikke jeg kommer væk her. Har du C/R mange gange før - for normalt er du jo en C-station :)

Har du ikke det er det nok det eneste der taler for et fold.

12-10-2008 01:17 #9| 0

Jeg check-raiser ikke turn med de stacks, med mindre jeg er 100% sikker på at kunne betale et shove. Mange vil, og med god grund, skubbe turn med deres made hands, fordi de forventer at modstanderen enten har et draw af anselig størrelse eller en stor made hand. Det er en ekstremt dårlig idé at formå at bette sig selv af sine (store) made hands.

Det er obv trixy på de her boards med aldeles få (1!) 2par kombinationer, men jeg tror altså ikke, det er +ev at betale det der all-in. Set fra villains øjne, har du nu betalt et utg raise ud af BB, og check-raiser ham, mega deep, på turn, og alligevel rykker han stakken ind. Jeg tror du er beat af hans made hand range, og jeg tror også det er med stor nok margin til at du ikke kan nakkedraget.

- AB

12-10-2008 16:21 #10| 0

Som AB. Jeg er ikke vild med turn CR'ed.

12-10-2008 16:41 #11| 0

Meget meget read og stat afhængit spot - med dette sagt tror jeg dog ikke jeg kommer vær her på 200 NL.

Ang. preflop synes jeg det er en fin hånd at calle (eller 3-bette for at få et lidt klarere svar på villains handske (igen meget stat afhængigt)) i dette tilfælde, stacksizes og muligheden for at skabe en nut-type-hand hvor vi kan ekstracte maaaange penge taler for dette.

Elsker selv at spille disse hænder med 200+BBs

12-10-2008 19:20 #12| 0

Kan ikke lide din linje. Her er fire alternativer, jeg bedre kan lide. I prioriteret rækkefølge:

1. Fold pf.

2. CR flop.

3. Lead turn.

4. CC turn.

/Coach

NB. Glemte helt at svare på dit spørgsmål: (Hero-)fold it.

12-10-2008 22:23 #13| 0

Jeg rykker 2 nederst, ellers som K.

13-10-2008 14:23 #14| 0
OP

Mange tak for respons - tror jeg har lært meget.

Var/er ik glad for hånden, fra start til slut.

Kan godt se at turn C/R er ret dårligt i overstående tilfælde. Dynamikken er der simpelhen ik til at man nogensinde får sine penge godt ind imod en kompetent spiller, som han virker til at være - "coolkær" viser det meget godt med sin pokerstove beregning. Dette fik jeg slet ik tænk på da hånden blev udspillet. Jeg var mere:" jeg har 2 par, lad mig på nogen penge ind".

Jeg betalte, men var virkelig ik glad for det, tror faktisk at jeg folder på en go dag. Han havde Ah3h, så jeg var vireklig dårligt inde.

Personligt kan jeg ik lidt hans linje. Han sagde at han ville ligne et overpar, og det synes jeg virkelig ik han gør, synes han ser monster stærk ud. Men på den anden side, jeg ender jo med at stacke af :)

@ab, klash mf.

Jeg forstår ik hvorfor et lead er så meget bedre end et cr?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar