Virus/boot problemer med min computer

#1| 1

Hej PN,


Da jeg kom hjem i går, ville min computer ikke starte. Den blev ved med at lave en "automatic repair" ved opstart, men uanset hvad jeg prøvede ville den ikke virke.


Jeg fik via min arbejdscomputer hentet Kaspersky Rescue Disk 10, og installeret den på en bootable USB. Denne kan jeg starte op, men i første forsøg stoppede den ved 34% efter ca. 2-3 timer, uden at løse problemet.


Jeg har sporet mig lidt længere ind til problemet:

Det jeg får at vide, er at ci.dll filen (som er en boot fil) fejler med error code: 0x000007c


Når jeg googler det, får jeg at vide, at problemet kan skyldes flere ting, men sandsynligvis en virus, som kræver at jeg kører tdsskiller eller lignende.

Problemet er bare, at jeg ikke kan køre tdsskiller fra prompten eller fra Rescue Disk, og computeren booter ikke rigtigt op, så jeg har kun adgang til prompten (eller Rescue Disk konsollen)


Jeg har prøvet diverse chkdsk og sfc kørsler uden held.


Jeg har også søgt på google og fundet frem til: "How to remove malware belonging to the family Rootkit.Win32.TDSS".


Er det nogen der har nogle gode ideer til hvad jge ellers kan prøve?

Lige nu kører min computer Kaspersky Rescue Disk 10 igen - den har vel kørt i 8 timer nu, og sidst jeg så, mente den, at der var 14 timer tilbage.


Der var også en på nettet der havde prøvet at tage sin SSD (eller HDD) ud af computeren og sætte den til en anden computer via SATA dock eller noget i den stil, og køre tdsskiller viaa den, og derved fjernet årsagen til problemet.

Det ville være mit næste forsøg at prøve det samme - købe en dock/cloning SATA-USB kabel og sætte SSD'en til en anden computer, og køre tdsskiller derfra.


Men jeg kunne rigtigt godt bruge andre forslag.

31-03-2017 00:13 #2| 0

0x0000007C
This BSOD means that a problem occurred with an NDIS driver. BSOD error code 0x0000007C may also show "BUGCODE_NDIS_DRIVER" on the same blue screen.


Vdr. ci.dll

Hi,

You may try to run SFC (system file checker) scan from Windows Recovery Environment mode.


a. Insert the Windows installation DVD into the DVD-ROM; Click Exit if the auto-menu pops up.
b. Open an elevated command prompt. To do this, click Start, click All Programs, click Accessories, right-click Command Prompt, and then click Run as administrator.
If you are prompted for an administrator password or for a confirmation, type the password, or click Allow.
c. At the command prompt, type the following command, and then press ENTER:
sfc /scannow



Refer this article for more information about SFC scan.



How to use the System File Checker tool to troubleshoot missing or corrupted system files on Windows Vista or on Windows 7

http://support.microsoft.com/kb/929833


Det er en god ide at skrive hvilket OS der er på computeren ;)


Du har prøvet i safe mode om den kan boote der


31-03-2017 03:28 #3| 0

Lidt et skud i tågen, men prøv EasyRE til Windows 10. Det er et bootable program (via en portable linux distribution), som fixer dit boot drev, når bootloader eller lignende er fucked. Har før haft held med det program. Koster dog $20 nu til dags, men mener bestemt de har money-back guarantee.


https://neosmart.net/EasyRE/

Redigeret af lallez0r d. 31-03-2017 03:30
31-03-2017 11:12 #4| 0
Farre skrev:0x0000007C
This BSOD means that a problem occurred with an NDIS driver. BSOD error code 0x0000007C may also show "BUGCODE_NDIS_DRIVER" on the same blue screen.



Vdr. ci.dll
Hi,
You may try to run SFC (system file checker) scan from Windows Recovery Environment mode.

a. Insert the Windows installation DVD into the DVD-ROM; Click Exit if the auto-menu pops up.
b. Open an elevated command prompt. To do this, click Start, click All Programs, click Accessories, right-click Command Prompt, and then click Run as administrator.
If you are prompted for an administrator password or for a confirmation, type the password, or click Allow.
c. At the command prompt, type the following command, and then press ENTER:
sfc /scannow


Refer this article for more information about SFC scan.


How to use the System File Checker tool to troubleshoot missing or corrupted system files on Windows Vista or on Windows 7

http://support.microsoft.com/kb/929833

Det er en god ide at skrive hvilket OS der er på computeren ;)

Du har prøvet i safe mode om den kan boote der

Hov, sorry, det er Win 10 (men det er nogenlunde samme bootsekvens, som win 7 og frem - jeg har set problemet beskrevet for alle versioner fra 7 og frem.


Jeg har prøvet at boote i både safe mode og uden driver sig verification og alle mulige andre måder - jeg kommer ikke videre fra boot sekvensen.


Det han skriver ovenfor er der en meget hurtigere metode til - når man skal vælge sprog via install DVD'en kan man bruge shift+F10 for at komme ud i prompten. Men det hjælper lige lidt.


Jeg har også kørt "sfc /offwindir=h:\windows /offbootdir=h:\ /scannow" - standard "sfc /scannow" virker ikke, da boot drevet får h: og ikke c: når jeg tager standard prompten via install disk (i Kaspersky Rescue Disk konsollen får den signeret c: som den bør og skal).

31-03-2017 11:15 #5| 0
lallez0r skrev:Lidt et skud i tågen, men prøv EasyRE til Windows 10. Det er et bootable program (via en portable linux distribution), som fixer dit boot drev, når bootloader eller lignende er fucked. Har før haft held med det program. Koster dog $20 nu til dags, men mener bestemt de har money-back guarantee.

https://neosmart.net/EasyRE/

Jeg kiggede faktisk på det forleden, da jeg antog det var freeware. Men jeg ved ikke helt om jeg vil give kreditkort oplysninger til et firma jeg ikke rigtigt kender til. Så jeg droppede tanken.


Lige nu venter jeg på, at min SATA adapter kommer i pakkeboksen, så jeg kan prøve om jeg kan finde min SSD fra en anden computer, og der køre tdsskiller.



31-03-2017 17:09 #6| 0

du kan altid bare installere en ny wersion af Windows, på computeren, den sletter jo ikke noget, så kan du få fat i dine data, og programmerne skal jo så lægges ind igen.


Det kan også være en bootsektor fejl på disken

02-04-2017 10:56 #7| 0

Jeg tror det var en bad sektor i bootsektoren på computeren - jeg kunne sagtens læse hvad der var på disken fra en anden computer.


Jeg fik i hvert fald ikke noget til at virke, og måtte geninstallere. Nu skal jeg så i gang med at installere alle mine programmer mv.

02-04-2017 11:15 #8| 0

Når du bruger hdd'en på en anden computer risikerer du virus breder sig

02-04-2017 17:30 #9| 0
c_hope skrev:

Når du bruger hdd'en på en anden computer risikerer du virus breder sig




Korrekt. Dog er dette næppe virus. 🙂
03-04-2017 01:08 #10| 0

Yes - jeg havde dog kørt Kaspersky rescue disk - jeg antager den havde fanget den, hvis det var en rootkit. Jeg har også Kaspersky Total Security installeret normalt (og igen på min nye install), som jeg antager havde fanget den, hvis det havde været en rootkit i første omgang.


Men da jeg googlede problemet med Automatic Repair loop fandt jeg i sidste ende ikke nogen forklaringer om rootkit - det var kun hvis jeg googlede ci.dll error 0x000007c. Og de forklaringer jeg fik der var at jeg skulle ind i windows og køre tdsskiller.


Jeg ville gerne have prøvet EasyRE, men ville ikke rigtigt betale for noget jeg ikke rigtigt vidste om ville virke eller ej, og på et tidspunkt havde jeg prøvet at redde computeren længe nok, så jeg valgte sidste udvej - det kommer jeg nok til at hygge mig med over de næste par måneder :(


Jeg fik dog de væsentligste ting fra min users folder med. (prøvede at flytte kontoen senere, men det var noget rod)

Redigeret af Torstens d. 03-04-2017 01:09
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar