Villains linje HU i $0.25 spin

#1| 0

Jeg spillede en lille smule poker for en del år siden, men har taget det op igen for nyligt.

 

HU i en $0.25 spin'n'go havde jeg en interessant  hånd, jeg sad og kiggede på efterfølgende, og blev meget i tvivl om, hvordan jeg selv ville have spillet hånden i villains sted, så jeg har modificeret hånden lidt, så jeg viser den fra villains synspunkt.

 

Jeg vil meget gerne have feedback på, hvad I synes om hans linje og hvordan han burde have spillet den. Jeg har ikke den store info på ham.


Stacks:

SB Villain (485) 16bb

BB HERO (1,015) 34bb

Blinds: 15/30

Pre-Flop: (45, 2 players) Villain is SB J J

Villain raises to 60, HERO calls 30

Flop: K 9 8 (120, 2 players)

HERO checks, Villain bets 30, HERO calls 30

Turn: 9 (180, 2)

HERO bets 122, Villain calls 122

River: 4 (424, 2)

HERO bets 144, Villain calls 144

Final Pot: 712


 

Når jeg har fået feedback på villains hånd, vil jeg også gerne lige vise mine egne kort og have feedback på min egen linje.

 

01-05-2019 20:33 #2| 1

Havde bare shippet preflop. Du ser nærmest aldrig nogen folde i spins HU efter 3x raise især i Microstakes

01-05-2019 20:45 #3| 1

jam pre slut! (skurk)

Redigeret af mepagirl d. 01-05-2019 21:42
01-05-2019 20:54 #4| 0
Kongs skrev:

Havde bare shippet preflop. Du ser nærmest aldrig nogen folde i spins HU efter 3x raise især i Microstakes

 

Jeg forstår ikke helt din kommentar. Hvilket 3x raise mener du?


Det er villain, der sidder med JJ i SB og minraiser preflop?

01-05-2019 23:29 #5| 0

jeg jammer pre.

 

Som spillet check caller jeg turn. og måske check folder river

02-05-2019 00:01 #6| 0
RekiB skrev:

jeg jammer pre.

 

Som spillet check caller jeg turn. og måske check folder river

 

Har du læst hånden rigtigt? Det er mig, der er OOP, så villain kan ikke check calle/folde.

 

Og hvorfor openshove JJ med 16BB ind i en 34BB stack med JJ? Er JJ ikke for god en hånd til det? Umiddelbart synes jeg at de fleste fisk folder for tight, på det her niveau, så vil vi ikke helst prøve at få mere value ud af JJ end bare at stjæle blinds?

02-05-2019 00:25 #7| 0

I en micro spin, hvor vi må antage niveauet ikke er det højeste, vil jeg anbefale en forholdsvis lineær range. 

 

Minraise eller limp pre er fint med JJ.

 

Det er ikke et board JJ ønsker at CB 100%, så jeg foretrækker at have den kombo i min checkback range. Foretrækker lidt større sizing med min CB range.

 

At have en leading range på turn hvor 2nd pair parrer er korrekt fra et teoretisk synspunkt.


Hero bør kun have en sizing på river og det er all-in, aktuelt svarende til ~75% CB. Du kan kun size så lavt hvis du ikke har nogle bluffs, hvilket du bør have.

 

 

 

 

02-05-2019 00:26 #8| 0

Imo er det sygt mærkeligt du beder os anaæysere en hånd fra villians synspunkt fremfor dit eget? Du skal vel improve dit game... Siden du spørger ind til hånden? 

02-05-2019 07:11 #9| 0
Kongs skrev:

Imo er det sygt mærkeligt du beder os anaæysere en hånd fra villians synspunkt fremfor dit eget? Du skal vel improve dit game... Siden du spørger ind til hånden? 


 

 

Som sagt skrev jeg, at da jeg kiggede på hånden, blev jeg meget i tvivl om, hvordan jeg selv ville have spillet hånden i hans sted. Må man så ikke kigge videre på det fordi det er en andens hånd? Det improver man vel sit eget spil lige så meget af?

 

Som NesleiN skriver, synes jeg også hans CB er for lille, men det er især på turn/river jeg bliver i tvivl. Her er jeg meget i tvivl om hans calls giver mening eller om det er bedre med fold/reshove strategi?

Redigeret af Twintale d. 02-05-2019 10:14
02-05-2019 07:31 #10| 0
Twintale skrev:

 

Har du læst hånden rigtigt? Det er mig, der er OOP, så villain kan ikke check calle/folde.

 

Og hvorfor openshove JJ med 16BB ind i en 34BB stack med JJ? Er JJ ikke for god en hånd til det? Umiddelbart synes jeg at de fleste fisk folder for tight, på det her niveau, så vil vi ikke helst prøve at få mere value ud af JJ end bare at stjæle blinds?

 

 Jo mit svar var dårligt. Læste hånden forkert.

Jeg limper måske 10pct med jj og clicker resten.


Jeg tror desuden du kan limpe en meget stor range og bet 1 bb flop. Prøv at øv dog på forskellige board ranges. Nogle er yderst passiv hvor der virker meget godt.


02-05-2019 07:33 #11| 0
Kongs skrev:

Imo er det sygt mærkeligt du beder os anaæysere en hånd fra villians synspunkt fremfor dit eget? Du skal vel improve dit game... Siden du spørger ind til hånden? 

 

 Og forresten, så er det her på nettet den gode tone skal starte. ;)


 

 

02-05-2019 07:56 #12| 0
Twintale skrev:

 

 Og forresten, så er det her på nettet den gode tone skal starte. ;)

 

 

 

 

 Slap af. 

 

Det ligner du spiller en 9’er faceup med din linje - det kan sagtens være OK hvis du har et mix af andre combis også med den linje. Dog er sizing lidt off imo.

 

Enig med Neslein ellers.

Redigeret af MoPe d. 02-05-2019 07:57
02-05-2019 08:27 #13| 0

Jeg sad med J9o. Jeg spillede hånden lidt atypisk end jeg plejer, mest fordi jeg ikke brød mig om den 98 på board, men det er måske forkert af mig?

Grunden til at jeg lead better turn er at jeg ikke vil risikere et check back, hvis han er ude i et draw. Af samme grund blev mit bet højere end normalt.

På river burde jeg nok have pushet allin. Jeg havde stadig mistanke om misset draw, så derfor det lille bet, men burde nok stadig have shovet.

02-05-2019 10:04 #14| 0

Og lige en tilføjelse:

 

Det er netop pga. min bet size på turn, der gør mig meget i tvivl om, hvordan villain bør spille hånden her. Bør han enten ikke se det som, at jeg har en god hånd og folde, eller se det som et bluff/draw og raise/shove.


Eller er der situationer, hvor hans kald kan være ok?

 

02-05-2019 11:37 #15| 0
Twintale skrev:

Og lige en tilføjelse:

 

Det er netop pga. min bet size på turn, der gør mig meget i tvivl om, hvordan villain bør spille hånden her. Bør han enten ikke se det som, at jeg har en god hånd og folde, eller se det som et bluff/draw og raise/shove.

 

Eller er der situationer, hvor hans kald kan være ok?

 

 

 Du misforstår lidt ift hvis du bluffer, hvorfor skal han raise / shove hvis du intet har?

Hvis du bluffer, så ønsker han at holde dig i puljen, og give dig mulighed for at skyde igen på river. 

Er lidt fejlet logik, hvis du tænker at man skal raise imod et bluff, da det jo så er antaget du er foran, og medmindre du søger beskyttelse af din hånd, så skal man ikke have et raise i tankerne hvis man føler skurk bluffer. 

 

Ift hånden, så skyder jeg floppet med 40, som skurk, mange folder for meget ud post flop i spins, og man søger ikke rigtigt beskyttelse, 8x 9x og Kx kalder os, hvor kun Kx har os slået, og her er vi crushed. 

På turn ville jeg nok overveje et fold i hans spot, medmindre du virkelig ofte har nogle weird linjer, dit spil som MoPe skriver virker som en face up 9x, hvorfor ville du pludselig donke løs med Kx, eller 8x? og hvis du har JT / T7, så ville du overveje at raise hans lille flop cbet, fremfor at vente til turn. Så alt i alt har du nærmest kun nutty hænder, da dit donk lead virkelig har ekstremt svært ved at være et bluff.

Når du nu donker og han kalder, så er river altid et all in. Dit lille bet som Neslein siger, gør at du ikke kan have bluffs i din range. Hvilket jo er ret skidt, man skal helst have lidt mix i sin range i alle spots, og med dit bet opnår du ikke mange folds, og hvis han har en value hånd (Kx AA, QQ, JJ, TT, 9x, for den sags skyld nogle A8ish, så kalder han dit bet lige så vel som et All in, så vi opnår mere ved at jam river. 

02-05-2019 12:16 #16| 0
Incrazy skrev:

 

 Du misforstår lidt ift hvis du bluffer, hvorfor skal han raise / shove hvis du intet har?

....

 

 Mange tak for dit indlæg, Incrazy, det gav mig en masse værdifuld information. Jeg er stadig ny i poker, så har masser at lære. :)

02-05-2019 15:23 #17| 0

Jeg synes villain får for lidt value på flop ved at bette 1/4 pot, når han oftere er foran end bagud. Jeg skyder minimum halv pot, som bliver betalt lige så ofte som et mindre bet på de stakes.

02-05-2019 15:27 #18| 0

Lige pt på det her stake plejer jeg at cbette halv pot for value med en god hånd og 1/3 med weak/air. De fleste fisk kigger alligevel ikke på bet sizing.

02-05-2019 16:18 #19| 1






 Jeg tillader mig at svare med udgangspunkt i NesleiNs indlæg da jeg virkelig synes det er et højkvalitetsindlæg, men jeg personligt divergerer min strategi en smule. Bemærk i øvrigt at mine svar som udgangspunkt ikke er baseret på micro spins, da min viden om disse er ikke eksisterende, men bare spins generelt 


NesleiN skrev:

I en micro spin, hvor vi må antage niveauet ikke er det højeste, vil jeg anbefale en forholdsvis lineær range. 

 

Minraise eller limp pre er fint med JJ.

Enig, begge er helt fine optioner som udgangspunkt. Jeg vil dog være mere inclined til at raise hvis jeg sidder mod en unknown end en reg, for at beskytte min limp range vs regs, hvilket ikke på samme måde er nødvendigt mod unknowns.

 

Det er ikke et board JJ ønsker at CB 100%, så jeg foretrækker at have den kombo i min checkback range. Foretrækker lidt større sizing med min CB range.

Synes både bet og check er ok, der kan findes fine argumenter bag begge. I forhold til sizing hvis man vælger at cbette, så er de helt lave cbet sizings kommet ret meget på mode selv på de højeste stakes, og hvis man kører en strategi hvor man cbetter meget, fordi den lave sizing giver en god pris på bluffs, bliver man også nødt til at have flere hænder man kan calle med hvis man møder action. Så altså kort sagt synes jeg strategien på flop her er fin, så længe man ved hvad planen er på senere streets før man laver bettet.

 

At have en leading range på turn hvor 2nd pair parrer er korrekt fra et teoretisk synspunkt.

Enig, generelt er det ret fedt at leade med en frekvens, når der kommer turn/rivers der er bedre for vores range end modstanderens.

 

Hero bør kun have en sizing på river og det er all-in, aktuelt svarende til ~75% CB. Du kan kun size så lavt hvis du ikke har nogle bluffs, hvilket du bør have.

Personligt kan jeg heller ikke få det til at fungere i praksis med andet end all in her, da man sætter sig selv i et rigtig svært spot hvis man møder raises. Dog har jeg mødt folk som jeg vurderer til at være en del bedre end mig, men som jeg mistænker bruger diverse botting-software, der har fået det til at fungere i praksis i lignende spots som en del af en mixed strategi. Så det kan bestemt fungere, men er bare hamrende svært at gøre, uden man gør det svært for sig selv at balancere sine ranges.

 

   

 

 

 

 


← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar