Video nr. 248:"HU: 5/10$ cash"

#1| 0

Video nr. 248:"HU: 5/10$ cash" er publiceret på www.pokeruni.dk

Beskrivelse:
Saibot spiller NL 5/10 HU (cash)

Den første modstander der bider på krogen er en aggressive modstander, der gerne flipper for stakken.

Saibot kommer også ind på hvordan han vil spille sine modstandere, kva at han har set hvordan de har spillet tidligere, og hvilken strategi han vil anvende.

Der bliver også talt lidt om 3 bets i Heads up spil.

Saibot kommer ud for nogle "grimme" situationer hvor modstander check-raise (bl.a. på river)
Han får gode reads undervejs, hvor han bruger sine noter han har taget løbende, til at danne grundlag for hans beslutninger.


Instruktør: Saibot

Mvh
Theis
www.PokerUni.dk

06-07-2009 17:08 #2| 0

Hej Saibot

Fin video!

Et par spørgsmål:

- der er flere gange du sidder og fifler lidt med betsizingen uden at du forklarer hvorfor du vælger lige præcis den betsizing. F.eks. i A7 hånden på et 589r Att 3o board eller 32s på et 45Jr 9o 6x. Kan du uddybe din tankegang?

- 88 vs KK hånden: du har noten at han 4-bet shover 22. Jeg synes det lugter lidt når han så 4-better lavt. Med den givne historik tror jeg at jeg folder 88 til hans lave 4-bet.

- AxQ hånden på et Ax98. Du kan ikke helt bestemme dig om du skal 3-bette floppet eller bare kalde villains check-raise. Fordi vi har Q så er vi faktisk favorit mod alle big draws (undtagen AK som er ret usandsynlig og 76 som er 51-49), så vi kommer aldrig skidt ind mod et draw. Jeg tror i øvrigt ikke at villain check-raiser-folder Ax, så jeg er ikke bange for at "miste" action derfra. Jeg synes det er helt fint at 3-bette (jeg tror dog jeg 3-bet jammer for at ligne et draw)

Jørn

14-07-2009 00:41 #3| 0

@Thyssen

Tak for feedback

Lad os tage en hånd/situation af gangen:

Ang. 32s hånden

For dem der ikke har set videoen:

Jeg spiller mod en ukendt men formentlig fornuftige regular på iPoker
3/6 HU Cash

Jeg åbner 32s fra knappen
V. caller

Flop: J 4 5 r - Pot: 36
V. checker
Jeg better 22
V. caller

Turn: 9x Pot: 80
V. checker
Jeg checker

River: 6x Pot: 80
V. better 66
Jeg raiser til 167
Villain folder


Forklaring / analyse:
Jeg tror villain 3-better AA/KK/QQ 90% af gangene samt JJ og TT 80% af gangene.
Disse hænder er derfor naturligvis også en del af hans range men er ikke inkluderet
i følgende analyse grundet deres un-likely-ness

På floppet tror jeg at han som oftest CR'er 67, og jeg tror ikke han CC'er med 87o
Jeg tæt på udelukker derfor bedre straigts fra hans range og er klar til at komme til midten
på river

Jeg tror ikke han CC'er floppet med air.
Jeg tror ikke han laver en made hånd ala A4o om til et bluff på river med den size han vælger

Jeg tror altså hans river-bet er et value-bet
De mest sandsynlige valuebets tror jeg er: Jx-kickers samt 2par kombinationer han har samlet op på turn/river

Både 44/55/99 og 66 er imo også likely

Med denne analyse i mente synes jeg Thyssen stiller et godt spørgsmål ang. min betsizing i og med jeg synes mit river-raise er for lavt og jeg dermed laver en fejl.

Når hans river-bet-range imo inkluderer en forholdsvis stærk range tror synes jeg et river-raise til 222 er langt bedre end 167


@Thyssen samt andre.
Agree? / Hvilken size foretrækker du/i?


Og sidespørgsmål: Hvis villain i situationen havde shovet stakken ind (dvs. jeg skulle have kaldt 396 mere, mener i så det er et call? )



www.Pokercoaching.dk

14-07-2009 23:34 #4| 0

Jeg synes egentlig din betsizing i 32 hånden er fin. Godt nok er 87 ikke ofte i modstanderens range, men den er jo i din, så villain folder formentlig alle dårlige to par, men kalder med f.eks. J9 og sets. Med et mindre raise så ligner vi et "light" valueraise med to par.

Hvis villain jammer, så folder jeg. Jeg synes det er usandsynlig vi bliver bluffet og tror ikke at villain jammer 3better sets på river.

Jørn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar