Video nr. 112: "3bets for..."

#1| 0

Video nr. 112: "3bets for viderekomne" er publiceret på www.pokeruni.dk

Beskrivelse:
Sasuke går i dybden med 3bet strategi, ved at vise nogle hænder han selv har spillet og forklare den valgte linie.

Tune
www.pokeruni.dk

26-08-2008 23:26 #2| 0

Meget god video. Jeg kan dog ikke helt forstå tankegangen bag resonnæmentet for at Villain ikke kan have AA/KK/QQ i spottet ca. 22 min inde i filmen.
Jeg er helt enig i at villain sjældent har 88/99/TT men par her over er vel ganske sandsynlige?

27-08-2008 00:03 #3| 0

Jeg tror pointen er at mange spillere vil have value for deres QQ-AA og dermed flatter squeezet da de ved at sasuke ofte squeezer i det spot og de dermed "spilder" deres QQ+ ved et 5-bet shove, medens de ved at flat-call kan vinde et c-bet eller hele stakken hvis sasuke floppet et draw eller par

Deres 4-bet range er dermed polariseret til nogle bluffs (f.eks. K8) samt semi-bluffs (AQ,AK,etc).

Det er selvfølgelig en ubalanceret strategi som kan udnyttes som sasuke viser i den aktuelle hånd.

Mod spillere som har et mere balanceret range så må 96s selvfølgelig mucken.

Jørn

27-08-2008 00:10 #4| 0

I øvrigt begår sasuke også "fejl" ved sin strategi og en dygtig modstander kan selvfølgelig udnytte det .

Hint: Hvis jeg har 4-bettet AK og sasuke flatter oop og open-shover et lavt flop så betaler jeg selvfølgelig med AQ/AK :D

Jørn

27-08-2008 00:21 #5| 0

Og så begynder Sasuke kun at gøre det med hænder der har AK/AQ høj osv slået indtil han ved at du ved han kun gør det med hænder der har AK/AQ høj slået hvorefter han så begynder at gøre det med snavs igen?

27-08-2008 00:25 #6| 0

Yup, that's poker.

Det er nu ret sjældent man møder spillere der korrigerer så præcist på mid-stakes.

Jørn

27-08-2008 00:46 #7| 0

Haha ja ok sku os bar lige se hva du sagde til det eftersom jeg selv er duuunk :P

27-08-2008 11:14 #8| 0

Der burde måske være en "Don't Try This At Home' disclaimer ifb. med 96s hånden da det kan ende i noget rigtig rigtig grimt hvis man laver det her mod en villian der enten 1. har en mere blandet range end AQ/AK/rags 2. Har opdaget at man kan finde på det her :)

Men som i skriver oppe over så fixes det jo nemt ved at smide et par JJ ind i ligningen :)
Pointen med playet er i lige så høj grad at dæmme op for at folk 4bet restealer ens 3bet steals fra blinds.

Metagamewise er der også en ret stor value i at en villian har set én pulle det her move - det skulle gerne betyde at han er mere tilbøjelig til at betale ens valuebets af senere hen i store pots når han har set noget SÅ maniac.

Jeg har tænkt mig at lave en 3bet - part deux til næste gang - der smider jeg et eksempel med på hvad der OGSÅ kan ske når man begiver sig ud sådan noget her.

27-08-2008 11:55 #9| 0

Vældig interessant video - dog bemærkede jeg at du i alle eksemplerne fik modstanderen til at folde eller i det mindste var godt inde inden du blev outdrawet. Men det er måske et par af de andre tilfælde du har tænkt dig at tage med næste gang.

En ting jeg er ret interesseret i er med hvilke hænder, hvilken type boards og type af modstander hvor vi går efter at checkraise allin, når vi har 3-bettet fra blinds. Jeg synes alt for ofte jeg kommer i lortespots hvor jeg har 3-bettet og con-bettet som kaldes og nu står på turn med en marginal hånd eller et draw og ikke aner hvad jeg skal gøre.

Du havde et enkelt eksempel med KQ på et T9x flop, men det var vist også mod en spiller du vurderede som ret dårlig. Går du generelt efter CRAI med draws og gutshot+overkort eller var dette mere modstander-specifikt?

27-08-2008 12:05 #10| 0

Samme som KojGysto - dette spot opstår 100 (okay måske kun 5, men anyways) gange om dagen for mig HU.

27-08-2008 12:31 #11| 0

Fremragende video, måske en af de mest interessante overhovedet på Pokeruni so far.
De specifikke hænder er naturligvis interessante og god genstand for kommentarer/diskussion.
Det jeg finder mest interessant er tankeprocessen og level-thinking som sasuke anvender. Det giver masser af inspiration og guider uvilkårligt os brugere i den rigtige retning mht. de overvejelser/analyser som er et must på midstakes og højere.
Stor ros til sasuke for at kunne præsentere materialet på denne overbevisende facon og det lover godt for de kommende videoer.

27-08-2008 12:35 #12| 0

Rigtig rigtig god lærerig video.

Jeg kom dog til at tænke på hvad du vil gøre i T9s hånden mod AKs, hvor du rammer T på river, hvis nu river havde været blank. Vil du bare give den op og checke bag og sige værsgo makker?
På forhånd tak

27-08-2008 12:53 #13| 0

Samme som Kojgysto! Hader den situation hvor ens 3-bet blir called PF og ens c-bet postflop, og man så står med f.eks. to overkort eller et low PP (f.eks. JJ på KQ5 board), hvis ens modstander er en smule short har han jo ikke mange BB's tilbage på turn, men man vil jo næppe betale med to overkort medmindre vi får vilde odds. Disse spots kunne så til dels undgås hvis man går efter et C/R shove floppet i disse reraised pots, men har sgu nogle gange lidt svært ved at sætte villain's range op bare halvt så godt som jeg ser i pro's gør det.
Sidder så bagefter med en irriterende følelse af at jeg måske bare skulle droppe disse "fancyplays", efter jeg har prøvet og er blevet called af mellempar no kicker, som 78o på et 379r board. Men det er jo sådan nogle spots hvor det enten ligner kæmpe spew eller brilliant poker - og er ofte i tvivl mht. hvad det er, når jeg prøver :).
Skal lige siges at jeg kun spiller NL50 (tror mange af PokerUni's aktive brugere er lowstakes spillere) - og ved ikke om jeg skulle prøve at holde det lidt mere "ABC"?

Ellers en rigtig god video, glæder mig til at se mere fra dig!

-birdshake

27-08-2008 13:38 #14| 0

@birdshake

Om du skal c-bette eller ej afhænger af boardets struktur og din modstander. Du kan komme i en situation hvor du må c/f AK på et 78Jtt board eller hvor det måske er bedre at forsøge at checke JJ ned på et 5QK board.

Begge strategier er dog exploitable af en dygtig spiller så du må en gang i mellem check-calle og check-raise på et 78Ttt og 5QK boards så din modstander ikke med sikkerhed ved at du altid check/folder et 78JJ eller potkontroller weak made hands på et 5QK board, men det behøver du normalt ikke bekymre dig om på lowstakes.

Jørn

28-08-2008 01:11 #15| 0

Super video sasuke. Meget interessant med dit flat til 4 bets, normalvis syntes jeg highstakes spillere vælger fold/shove mode i disse spots.. Kunne godt tænke mig at høre nærmere om hvornår det bliver profitabelt at 5 bet shove PF ud fra 4 bet stats og fold til 5 bet(findes det?). Har ikke selv fået PT3 endnu..

Lige en kommentar på 9Ts hånden (ca 20 min inde). Rent principielt, er det så ikke et dårligt argument at du ikke har odds til at kalde et skub fra villain? Det er vel mere et spørgsmål om det er profitabelt at bette og modstanderens tendenser? Yderligere gør vi det vel lidt svært for os selv hvis villain stikker ud på turn..

28-08-2008 10:46 #16| 0

@simonsays

Pointen er at jeg på 827 floppet med 9T har flere muligheder. Jeg kan checke eller bette.
Hvis jeg better er der en rimelig sandsynlighed for at han cr ai med både made hands såvel som AK'ish hænder, og så er jeg færdig med hånden. - Dermed ikke sagt at bet er en udelukket mulighed - jeg mener bare ikke den er optimal i den her situation.

Af den grund at hvis jeg checker får jeg for det første frikort til at buste hans made hands - og jeg får også lov at se river, medmindre han overbetter ai på turn, da jeg fint kan kalde et potsized turn bet. Alternativt har jeg mulighed for at skubbe over toppen på hans turn bet og dermed have fold equity i modsætning til hvis jeg better ud på flop og HAN skubber ai. Turn shovet vil være et godt move mod nogle typer spillere - ingen nævnt, ingen glemt ;)

Flop checket giver mig også mulighed for at udnytte min position bedre da jeg får 3 streets info af ham istedet for 1 (flop check - i modsætning til fx check flop, bet turn, check river) og jeg kan (eller bør ihvertfald være i stand til) at sætte ham på en mere defineret range. Går alle 3 streets fx check fra ham er det næsten sikkert at han ikke har et stort PP, da 95% af alle spillere er sultne efter value på deres store hænder, og ikke vil sætte deres lid til at jeg better deres hånd for dem.

Scenariet hvor turn fx kommer relativ blank som fx 2s. og han stikker ud, kan jeg betale for implied odds, og mulighed for stadig at stjæle potten på nogle rivers.

For at gøre en lang historie kort så er mit arsenal af værktøjer i dén her pot langt større når jeg checker flop end når jeg better - og derfor bør det alt andet lige også være det mest profitable move.

28-08-2008 11:44 #17| 0

Nu kan jeg ikke huske stacksizes i T9-hånden, men det er tæt på at vi kan kalde et flop CRAI med OESD + to overkort, men vi får skabt en marginal situation som vi kan undgå ved at checke bag og udnytte vores position senere i hånden.

Jørn

02-09-2008 07:00 #18| 0

Jeg undrede mig lidt over din betsizing i en del af hænderne.
Knap 30, sb call 30, dig 145.
5handed, CO 26, dig 100 på knap, plus dit cbet 150 i 200 på KQQr
Knap 35, sb call, dig 160 fra bb med 96s.

Derudover synes jeg ikke om hverken KQ CR eller 96 openshove. KQ snakker du om FE, well jeg tror din FE er ret lav med mindre han er en helt blank 60/5 dude, hvad er egentlig din CR range?
I 96s hånden nævner du din range som 99/TT/66 for at openshove flop. Din primære pointe er at du kan folde AK ud, hvilket jo med din range i mente er ret wierd, (og self er der INGEN der folder AK anyways)

02-09-2008 10:28 #19| 0

Mine betsizings ville være:

Knap 30, sb call 30, dig 145:

Jeg siger 130 (potsize + 1bb)

5handed, CO 26, dig 100 på knap, plus dit cbet 150 i 200 på KQQr:

Jeg er enig med 100 preflop (det er potsize), jeg c-better kun 90-120 på det flop

Jørn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar