Video nr. 109: "Pokerbot - part 3"

#1| 0

Video nr. 109: "Pokerbot - part 3" er publiceret på www.pokeruni.dk

Beskrivelse:
Dette er Theis's sidste video i serien om pokerbots.

Tune
www.pokeruni.dk

19-08-2008 18:07 #2| 0

En rigtigt god (fortsættelse håber jeg :-) ) om emnet.

Det kunne være rart med en opfølgning, der bl.a. omhandlede PokerPro opkobling (ikke ret dokumenteret?)

Jeg har testet rigtigt mange af de bots, der er offentligt tilgængelige (mange er winhold'em bots eller opgraderede) og selv de bots som ejeren påstår har kørt breakeven over xxxx hænder, spiller så jammerligt ringe så PokerAcademy's bots river dem rundt :-) og jeg kan rive PA's bots rundt...OG jeg er ikke særligt god til cashgame :-)

Der er 2 overordnede problemer.

1. Den meget tommelfingerregel baserede tilgang gør, at botten enten falder igennem til en regel man ikke havde forudset ELLER den er meget regeltung og rammer den tiltænkte regel, men skaberen har kun forudset 1/1000 af mulige senarier og ender for ofte i en generisk "er vi foran så gør...regel"

Empiriske studier (lange :-) ) har vist at botsene ikke gør det, der var tiltænkt i koden :-)

Men det ER et fantastisk framework og det kan...ting.

Scraperen skal man øve sig i at bruge for eks. PA's 6 mands borde har skiftende seating så, enten skal man reloade bordet til seating passer eller man laver forskellige maps til de forskellige seatings. Men man lærer hurtigt at scrape hvis man lige bruger et par timer på det.

Og hvis andre kaster sig over det kan jeg anbefale at hente Pearl interfacet, det giver lidt bedre programmeringsmuligheder.

Fin serie PokerUni :-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar