Video nr. 103: "PokerBot - part 2"

#1| 0

Video nr. 103: "PokerBot - part 2" er publiceret på www.pokeruni.dk

Beskrivelse:
”Theis forsætter sin serie omkring pokerbots.

Mvh
Theis
www.PokerUni.dk

05-08-2008 12:23 #2| 0

Video'en er perfekt (må med skam erkende at jeg kendte Winhold'em men ikke OpenHold'em).

Programmet ser meget lovende ud og integrationen til PT2 er jo prikken over i'et.

Jeg tror at man kan kode en ret effektiv bot i Openhold'em, baseret på følgende.

Baseret enten på HOC eller HOH har man et skelet til en god NL eller tournament foundation. Hvis man tror på at man kan lære at spille poker ved at læse en bog, så kan man også "gengive" lærdommen i en "regelbaseret" bot.

I video'en tager Theis en meget case-styret approach til aktionerne, det tror jeg er en fejl. En bedre approach er at opsætte en række formler baseret på vægte (altså en semi neural tilgang).

Så har man fundamentet samt adaption efter stacks, position, betsizes, Pottodds, EV etc. etc. (listen er lang).

Endelig kan man så fintune vha. PokerTracker data, altså modspillernes data (VP$IP, PFR, AF etc.). Modspillerens overordnede rubricering (LAG, TAG, vindede, tabende (totalt/session), shortstack, multitabler m.m.).

Alt dette tilsammen bør, med den nødvendige programmringsindsigt og pokererfaring, kunne kreere en bot, der kan klare sig ret godt.

Udover at man naturligvis kan bruge dette til at snyde, ser jeg også andre interessante muligheder for at teste en masse pokerteori af i første omgang mod eks. PokerAcademy's lidt håbløse bots, men senere også mod rigtige mennesker.

Jeg tror også godt man kan regne med at løbe ind i disse bots ude på diverse pokersites (Derfor chatfunktionen Theis :-) )

Det at der tales en del om eks. VMWare i det miljø tyder også i den retning. Folk ved godt hvordan man "skjuler" botten.

Men PokerUni rykker for vildt med denne serie. Hatten af!

Og den skal ses.

05-08-2008 16:44 #3| 0

Fed side - undre mig dog over, at man skal være medlem for at se de "gratis videoer", jeg kan i hvert fald ikke se PF 1 uden at skulle være logget ind, mens jeg godt kunne se table selection.

05-08-2008 21:54 #4| 0
OP

@Ducktor: Tak for ros og input.

@Kirkegaard: Det lyder mystisk. Alle vores videoer kan downloades, og de gratis videoer kan afspilles uden brugernavn og password.

Vil du forsøge at downloade den og prøve igen? Hvis du stadigvæk har problemer så send en mail til [email protected]

Mvh
Theis
www.PokerUni.dk

06-08-2008 14:15 #5| 0

kan fint downloade men det kræver en licensnøgle hvor at afspille!

06-08-2008 19:49 #6| 0
OP

@jokerpokers:

Hvilken video mener du? En af de gratis? Hvis ja, hvilken?

Mvh
Theis
www.PokerUni.dk

06-08-2008 21:03 #7| 0

@Deicer Video nr. 103: "PokerBot - part 2

06-08-2008 22:17 #8| 0
OP

@jokerpokers: Er du medlem på PokerUni.dk? Hvis Ja, så send mig en mail på [email protected] så kigger jeg på det.

Ellers er det fordi at du ikke er medlem. Det er kun medlemmerne som kan se alle videoerne.

Mvh
Theis
www.PokerUni.dk

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar