Version 2: Hvilke hænder skal kalde river? (nl100)

#1| 0

Hej Pokernet

 

Hvilke hænder kan Hero kalde turn og river med?

 

Villain/MP spiller VPIP/PFR/3Bet = 45/15/5,1 over 276 hænder og Hero isolerer både limps og raises en del i position.


Hero (CO):144.7 bb
BTN: 169.9 bb
SB: 206 bb
BB: 159 bb
UTG: 182.3 bb
MP: 244.9 bb


Pre Flop: 
fold, MP calls 1bb, Hero raises to 4 bb, 3 folds, MP calls 

Flop: (9,5 bb, 2 players) Jc 9d 4d
MP checks, Hero bets 6,5 bb, MP calls 

 

Turn: (22,5 bb, 2 players) 6c
MP checks, Hero bets16 bb. MP raises to 42 bb, Hero calls 

River: (106,5 bb, 2 players) 6d
MP bets 85 bb, Hero?

 

 

Redigeret af lassej d. 15-10-2020 05:54
15-10-2020 20:53 #2| 0

Mine tanker om villains range:

66 (1 kombo)

44 (3 komboer)

J9s (2 komboer)

Diverse -komboer: A9, A4, KT, K9, QT, (Q9), T9, T8, T7, 98, 97 og 87 i alt 11(12)

Diverse -komboer: 87 i alt 1 kombo


Så umiddelbart 6 valuekomboer på turn og 12 (13) bluffs / semibluffs.

På river improver kun 87, så han har 7 valuekomboer.

Da du får bedre end 2:1 potodds, skal du vel kalde med hele din range på river undtagen missede -træk.

Jeg tænker, at du kalder med alle Jx+ på turn og skal også kalde river. Evt også TT uden .

 

 

20-10-2020 07:50 #3| 0

@lassej Hej Lasse

 

Hvad er dine egne tanker om hånden?

20-10-2020 14:45 #4| 0
OP
kaj666 skrev:

@lassej Hej Lasse

 

Hvad er dine egne tanker om hånden?

 

 

@kaj666 undskyld, der var jeg lige lidt langsom om at svare.

Mine egne tanker er at jeg har 44 og 66 med en lavere frekvens, men ellers JJ, 99 og op til 16 kombinationer af  flush som jeg kalder med uden at blinke. Men spørgsmålet er om jeg skal finde en del folds i mine overpairs, TT og Jx mod denne stærke linje fra en frisk Villain.
Jeg tænker også at vi kan discounte nogle flushes fra Villain da Villian ikke check-raiser flop.

Hvis jeg må folde, skal det så være QQ+ og TT, fremfor Jx der blokker hus?

Jeg ender med at kalde AA og Villain viser fuld hus med J6.

Hvordan justerer du fremover mod denne spiller?

Egentlig skulle man tro at jeg gerne vil sidde til højre og være dyb med denne spiller, men umiddelbart har det ikke været synderligt +EV.
Pt. Er min standard preflop strategi mod limp fra maniacs og fisk at lave den til 4bb IP og 7bb OOP, måske lidt mindre mod short stacks. Jeg bruger min åbningsrange minus 1 position, dvs. hvis maniac limper MP og jeg sidder i CO, så isolerer jeg med min MP RFI range. Jeg føler ikke at jeg kan bruge en større sizing uden at indskrænke min range betydeligt, fordi at der ofte sidder nogle regs til venstre som ved at jeg er ude på at isolere maniac - Så jeg skal kunne klare en del cold 3-Bets og nogle cold calls IP.
20-10-2020 18:33 #5| 1

At han limper så bredt som J6s havde jeg slet ikke i tankerne og tænkte derfor, at Jx var en god kandidat til at kalde river, da der som jeg så det ikke var hus-kombinationer med J i villains range. Men han spiller selvfølgelig også 45% af sin range, som er mange.

 

Din strategi virker fin. Jeg ville sørger for at sidde i position på villain, som du også gør i hånden. Isolere med alt spilbart, når han limper. Du rammer oftere end ham, så når du på længere sigt lærer, om han altid har den, når han cr (hvilket den type nok oftest har), skal du bare valuebette dine par+, indtil du møder modstand.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar