US roooooad trip 2012

#1| 1

First off all... Så er det indtil videre kun på tankebasis men da jeg som så mange andre pokerspillere er af den lidt mere dovne type tænkte jeg, hey, lad os høre PN hvad de siger

Metallica som er et af mine all time favorit bands lancerede tirsdag aften Orion festival i Atlantic City d. 23-24 Juni hvor de headliner begge aftener og for at gøre det bedre spiller mit favoritband Avenged Sevenfold som jeg har set én gang i staterne også...

Nok nr 1 og 2 på hjemmebane og når (hvis) man alligevel er over there ifbm WSOP så tænkte jeg, det skal sku ses.

Dog ligger Las Vegas ca 2500 miles fra Atlantic City hvilket er forholdsvist langt

Tanken er derfor enten at lande i New York omkring d. 23 Juni, tage til Atlantic City se showet og så flyve til WSOP bagefter og tage køreturen i en lejet Dodge Viper eller lignende lækker musclecar tilbage og se lidt på vejen

ELLER tage køreturen til Vegas og ramme WSOP omkring ME og så flyve tilbage igen. Umiddelbart er denne options nemmest logistisk set men så misser jeg også for meget af WSOP og liren imo

Men nå, det jeg egentlig gerne vil høre noget mere om er

Fartbøder; Hvad koster de? Er ikke så god til at køre gammelmandskørsel og da slet ikke i en musclecar

Fængselstraf; Hvad er risikoen for at blive nappet og smidt i spjældet for speeding? (nogen limits eller lignende?)

Hvad skal man stoppe for at se på vejen?

Gode destinationer at overnatte på vejen? (byer, områder osv)

Vi skal som min 2 afsted lidt men kunne også være lidt liret med en lille flok ;)

Og nej, lad venligst være med at se mig som en horribel vaneforbryder fordi jeg måske har tanke på at komme lidt hurtigere derudaf i en 500hk bil på en innerstate vej hvor det kun går ligeud og der ikke er noget man kan ramle ind i i miles omkreds

Min plan er ikke at hamre gennem diverse byer med 120+ mph

09-02-2012 14:24 #2| 4

Har så absolut ingen svar på dine spørgsmål.

Vil bare sige at det lyder misundeligsværdigt-super-overdrevet-mega-fedt!

Gl med projektet :)

09-02-2012 14:30 #3| 0

Hvis du har en lidt tung højre fod, ville jeg passe gevaldigt på på Interstates, Highway patrol er overalt. Angående bødestørrelse fik jeg en engang på 100$ for at blive skrevet for at køre 10m/t for hurtigt, skal dog sigere at jeg blev god skrevet 9 af en flink, meget stor Oklahoma HWP betjent.

Tror du skal køre rimelig sindsygt for at ryge i spjældet, eller blive taget flere gange uden at betale.

09-02-2012 14:31 #4| 0

Er også kæmpe Metallica-fan og har heller ingen svar på dine spørgsmål ;)

Men jeg misunder dig allerede!

Så livestreamet da de annoncerede Orion-festivalen og virker til at være et superfedt koncept.

Men får heldigvis æren af at se dem i Horsens - Var i Gelsenkirchen i sommers og se The Big 4.

Det var weltklasse!

09-02-2012 14:37 #5| 4

Jeg vil anbefale dig at overholde loven.

09-02-2012 15:04 #6| 0

Jeg clockede måske 20.000 km i USA i 2002, og der er voldsomt mange highwaystrømere. Jeg er selv af den mening at det skal gå stærkt på en motorvej, og ikke i byen - de fleste motorveje er jo lavet til meget højere hastigheder, i tilfælde af at politikere skifter mening. Det gælder bare om at køre efter forholdene.

Anywho, USA er bare noget røv mht. motorvej, hvis man deler min filosofi. Jeg overholdt altid deres generelt latterligt lave hastighedsgrænser (afhænger af staten, og vejtype, men de fleste strækninger ligger nok mellem 90-110 km/t), og blev ikke selv stoppet, men har set utallige folk blive nuppet omkring mig på vejene. De ligger på lur ved broer og særlige midterrabatområder.

Sjovt nok er det mit generelle indtryk at de overhovedet ikke checker hastighed i byerne. Tydeligvis prioriterer de bødeindtægter fremfor vejsikkerhed.

09-02-2012 15:04 #7| 0

Kør for guds-skyld ikke over 100mph - det er der det bliver dyrt! Blev nappet midt om natten stort set uden andre biler på vejen (en 8/10 sporet motorvej) på vej fra LA til Vegas og det kostede lidt over 7.000 dkk.. (det var btw kun 2ish timer efter vi var landet i LAX - så er ferien ligesom igang) ..

E: vi kørte ca 110mph

Redigeret af MichaelFabiano d. 09-02-2012 15:05
09-02-2012 15:12 #8| 0
SørenSnegl skrev:
Jeg vil anbefale dig at overholde loven.


Tak det er som sagt også gennemgående planen men derfor vil jeg gerne stadigvæk have lidt inputs omkring diverse færdselsregler hvis jeg skal bruge spendere 2500 miles+ på vejen...

Indtil videre har jeg følgende rute i tankerne New York -> Philadelphia -> Washington -> Memphis - New Orleans -> Houston -> Dallas -> Phoenix -> Vegas

Hvis der er god tid overvejer jeg også at tage et smut om Miami

Altså ret sydligt, se nogle af de større / berømte byer. Men dunno hvad der ellers lige ligger på vejen udover Hoover Dam og Grand Canyon tæt ved Vegas som er set

SpongeJoes - Tusind tak for input - hvis du har nogle must see destinationer lytter jeg meget gerne og en ret kedelig filosofi de har...
09-02-2012 15:16 #9| 0
MichaelFabiano skrev:
Kør for guds-skyld ikke over 100mph - det er der det bliver dyrt! Blev nappet midt om natten stort set uden andre biler på vejen (en 8/10 sporet motorvej) på vej fra LA til Vegas og det kostede lidt over 7.000 dkk.. (det var btw kun 2ish timer efter vi var landet i LAX - så er ferien ligesom igang) ..

E: vi kørte ca 110mph


Ja så er der sku brok i den fra start når man rammer Vegas :D
09-02-2012 15:33 #10| 1

Hmm, must see. Jeg har mest erfaring med Washington DC til Canada, Boston til Miami, DC til Chicago/Indianapolis og Vegas-San Diego-LA, så din rute ligger lidt udenfor.

Philly synes jeg ikke var noget særligt; der er lidt historie, men ellers ikke en spændende by IMO. DC skal besøges; der er bare noget over at se det Hvide Hus, Capitol Hill og alle de forskellige monumenter. Og fantastiske museumer.

Jeg er overbevist om at du træffer et godt valg med New Orleans, og hvis du kan smide Miami Beach ind, så er du godt kørende (der er god fest og gode damer - du skal dog regne med at blive antastet af en del mænd; fint for selvtilliden men en tand trættende hvis det ikke falder ind under ens interessefelt). Hoover Dam var jeg forbi; fin lille oplevelse som ikke tager lang tid. Og jeg er sur over at have misset Grand Canyon; der skal du selvfølgelig hen.

09-02-2012 16:21 #11| 1

Saadan overordnet set kan du koere speed limit+ 10-15mph uden at blive stoppet.
Dvs at du i Indiana kan koere 85-90mph uden de store problemer, hvor du mange steder paa oestkysten maa noejes med 65-70mph hvis du vil vaere paa den sikre side.

Philly er der ikke noget ved overhovedet, men Chicago er et besoeg vaerd og ogsaa en nogenlunde flot rute at koere fra DC omraadet gennem Pittsburgh og med en smule bjerge. Ohio og andet skrammel er der dog ikke meget ved, det skal bare overstaaes, med mindre du vil stoppe og se noget hall of fame.

Enig i at DC er et besoeg vaerd, men nu bor jeg ogsaa i omraadet, saa jeg er maaske lidt biased. Udover museer og omraadet omkring national mall generelt er der ved at vaere rigtig god restaurantkultur ogsaa, der er kommet en masse kulinarisk til. Du kan eventuelt ogsaa besoege The Inn at Little Washington i Virginia hvis du vil proeve noget specielt. www.theinnatlittlewashington.com/

Jeg er ikke selv specielt fan af Florida, men hvis man er til gang i den og kokainfester, saa er Miami nok et besoeg vaerd.

Anyway, skriv bare hvis du vil have flere raad omkring oestkysten, det er nok der jeg kan hjaelpe med mest.

09-02-2012 17:45 #12| 0

Ved ikke om der står noget om bødestørrelser og den slags, men der står en masse andre gode råd om roadtrips over there.

roadtrips USA


Jeg var selv derovre for første gang 5 uger i november/december med en rute der hed Washington, New York, Niagara Falls, Chicago, Las Vegas, Los Angeles, San Francisco, Miami. Ikke roadtrip men med tog og fly.

Noget af det der imponerede mig mest var Niagara Falls og Grand Canyon. Så er man til lidt natur ville jeg ikke gå glip af det. Nu ved jeg jo ikke hvad du har set af Grand Canyon, men har du eks. set West Rim så besøg South Rim og omvendt.

Hvis jeg var dig, ville jeg flyve til Buffalo, leje bil der og køre til Niagara Falls, der er ikke ret langt. Tage en overnatning der og se the falls både aften og dag og fra både den canadiske og amerikanske side.

Køre mod syd og se i hvert fald New York og Washington og måske også Boston og Philadelphia på vejen mod Atlantic city.

Flyv til Las Vegas og vind ME :-)

Har du god tid og lyst lægger du lidt oveni dit planlagte roadtrip og smutter forbi Yosemite, San Francisco, Los Angeles (meget smuk tur ned langs stillehavskysten) inden du besøger de byer du selv har skrevet og slutter i Miami og flyver hjem derfra.

09-02-2012 17:57 #13| 1

Det største problem for dig specifikt er nok nærmere at man ikke må køre når man er under påvirkning af alkohol i the U S of @

jeg anbefaler en tur til Grønland i stedet..

09-02-2012 18:00 #14| 0
sayallin skrev:
Det største problem for dig specifikt er nok nærmere at man ikke må køre når man er under påvirkning af alkohol i the U S of @

jeg anbefaler en tur til Grønland i stedet..


Har drukket to dage i år 2012 so far og det er inkl nytårsaften ;)

Longchamp og pokerheh: Super fede indlæg - takker :)
09-02-2012 18:07 #15| 0
Beelzebufo skrev:
100$ for at blive skrevet for at køre 10m/t for hurtigt


Skulle lige til at skrive noget sjovt, men indså heldigvis i tide den ville backfire..


@MM

God tur..
Er en af mine helt store drømme..
09-02-2012 18:15 #16| 0
pokerheh skrev:
Saadan overordnet set kan du koere speed limit+ 10-15mph uden at blive stoppet.



Generelt noooogenlunde enig, men ville sine 5-10, men jeg er også en forsigtig-Per. Dog vigtig tilføjelse: Dette gælder IKKE Texas. De tager dig for det mindste der, og du vil se når du krydser statsgrænsen at alle sætter farten ned til præcis grænsen eller lige under. Texas er klart det vildeste hvad angår den slags, og du vil se MANGE der bliver stoppet der. Og: Det er ingen garanti at køre sammen med 3-4 andre, nogle steder er det rangers og ikke alm. politi, så de kan snildt hive 4-5 biler til siden ad gangen.

Ellers: Se evt. billeder på min Facebook for inspiration til steder at besøge. 120 billeder fra NY --> Miami --> Vegas. Så det er lidt mere syd, men nordområdet er imo mere kedeligt - medmindre Bjarkedrengen pludselig er blevet til naturparker og wildlife.

Husk også på: Du skal betale en højere drop off fee (når du afleverer bilen et andet sted end du samler den op) for bilen, hvis du kører den ene vej fremfor den anden. Kan ikke huske hvilken, og forskellen er næppe nok til at vælte en beslutning, men det kan være en faktor.
09-02-2012 18:31 #17| 0

Boston er en fremragende by, i oevrigt. Det fik jeg ikke rigtig naevnt, men jeg er nok ogsaa lidt biased hvad det angaar. Det var det foerste sted jeg arbejdede og boede herovre (tilbage i 1998). Men masser at lave, masser af historiske ting og flinke mennesker. Jeg har ikke tilbragt megen tid i Rhode Island eller Connecticut, men vil alligevel anbefale en tur til Newport hvis man er paa de kanter.

Ville klart hellere bruge tid i Boston end NYC hvis valget skulle traeffes. Jeg bliver lidt halvtraet af Manhattan efter 4-5 dage, men det er nok en smagssag og det kan godt vaere det var anderledes hvis jeg ikke havde vaeret der en del i forvejen (der er jo trodsalt masser at glo paa og masser at spise i NYC)

10-02-2012 00:55 #18| 1

Jeg tillader mig at gætte på at du ikke har været på roadtrip i USA før?

Det har jeg en 3 gange og du kan godt glemme alt om at leje en lækker slæde og tilbagelægge en stor distance med en høj fart uden at komme i problemer. Der er SICK mange politibiler på vejene og alt efter hvilken stat du er i, blir der virkelig slået hårdt ned på speeding. En af mine venner fik håndjern på...

Det første stykke tid undrede jeg mig over hvor 'fornuftigt' amerikanerne egentlig kører på motorvejene. Det er der en grund til...

Så det er imo overkill at leje en slæde der ikke kommer til sin ret alligevel. Ideen er ellers nice

10-02-2012 01:22 #19| 1

Ville det ikke være en mulighed at køre på de gamle Routes, f.eks. i Arizona's ørken, der kan man da få pumpet højrefoden

10-02-2012 01:47 #20| 0

Har ikke prøvet det, men lyder lidt til du skal overveje at tage et stop på en racerbane og få noget af kløen ud af foden også kører videre på landevejen en moderat tempo.

10-02-2012 02:51 #21| 0


Har selv købt denne bog, og der er det ene fantastiske forslag til en rute, man bør køre, efter den anden.

Den tager udgangspunkt i ruter i USA.
Redigeret af Panzerknackr d. 10-02-2012 02:52
10-02-2012 06:11 #22| 0
ThomasJJ skrev:
Jeg tillader mig at gætte på at du ikke har været på roadtrip i USA før?

Det har jeg en 3 gange og du kan godt glemme alt om at leje en lækker slæde og tilbagelægge en stor distance med en høj fart uden at komme i problemer. Der er SICK mange politibiler på vejene og alt efter hvilken stat du er i, blir der virkelig slået hårdt ned på speeding. En af mine venner fik håndjern på...

Det første stykke tid undrede jeg mig over hvor 'fornuftigt' amerikanerne egentlig kører på motorvejene. Det er der en grund til...

Så det er imo overkill at leje en slæde der ikke kommer til sin ret alligevel. Ideen er ellers nice


Helt enig i dette - har selv prøvet at blive lagt i håndjern af en syg syg stodder bare for at holde med motoren tændt på en handicapplads mens damerne var på et toilet sent om eftermiddagen, hvor der alligevel ikke var flere tilbage på stranden andet end os - det kostede kun $575. Samtlige P-pladser var ledige. Og fik også en dejlig $100 bøde for at køre 12 for stærkt i Arizona af en næsten ligeså venlig herre. Men der er også mange steder, hvor man godt kan give den lidt gas.
Redigeret af clientadvis d. 10-02-2012 06:11
10-02-2012 07:34 #23| 2

Generelt enig i de fleste betragtninger. Jeg har dog også oplevet at gå fri i nogle rimelig spicy situationer. F.eks for 5 års tid siden på en road trip hvor vi var nået til Arizona. Man bliver rimelig fartblind af bare at køre ligeud i 5 timer i en ørken. Speederen bliver trådt i bund samtidig med at musikken spiller fra anlægget. Lige pludselig ser jeg en politibil i bakspejlet med blink på og er straks klar over at den er gal. Betjenten er som taget ud af en film og han går fuldstændig amok. Jeg har åbenbart formået at køre 112 mph hvor max var 75 mph. Han truer med at det kan koste os en tur i brummen i et par dage da dommeren ikke er i byen(LOL?). Han ser mit flotte pinke danske kørekort og det ender med at han lader os køre uden bøde eller noget. Han siger dog at hvis han nogensinde ser os igen er det insta i spjældet.

10-02-2012 10:01 #24| 0

Jeg skal nok lige vende tilbage med yderligere, men:

- Syden er fed, det ville jeg overveje.
- Kør til Chicago og følg Route 66 til Vegas

10-02-2012 20:16 #25| 0

Fik en bøde på $120 i Illinois i sidste uge. 77 mph i en 55 zone. Han skrev mig dog kun for 70 mph, for billigere kunne han ikke gøre det, som han sagde. Fint nok med mig - var bare glad for at han ikke stoppede mig 2 min. før. :)

Da han kom tilbage med bøden så han lige, at der lå en halv flaske vodka under bagsædet (havde været chauffør for nogle venner et par dage tidligere). Måtte ud af bilen og blæse i alkometeret. Den var på 0,0, så han konfiskerede bare flasken. Det kan godt betale sig at være flink, hvis (når) man bliver stoppet.

I Illinois kan de beholde din bil i 4 uger, hvis du bliver snuppet med mere end 30 mph for stærkt. Dansk kørekort gør dog generelt tingene sværere for dem, så større chance for at slippe (men hvis ikke du slipper, skal du ind på sheriffens kontor og betale kontant, da du nok ikke møder op til en court date).

10-02-2012 22:26 #26| 0

Jeg tog selv en tur for halvandet år siden nu.

Den hed følgende

Vegas - San Diego - LA - San Fran

Derfra fly til NYC og ned ad østkysten og slut i Miami.

Fucking fed tur. Synes ikke rigtig der er noget fedt inde midt på :-)

10-02-2012 22:32 #27| 0

Som flere er inde på - der er så meget superfedt at opleve i USA, men at køre hurtigt på motorvejen i en muskelbil er bare ikke en af dem. Gør det dog i Tyskland i stedet.

Der er highwaypatrols ALLE vegne. Jeg er selv lidt af en morfar-bilist og har aldrig fået en fartbøde i DK, men har nok fået 7-8 stykker i USA.

Mht. roadttrip : De interessante områder i USA er til venstre,højre og i bunden... hele det store område i midt/nord er uendelige øde landeveje som selvfølgelig kan være ok charmerende men ikke ligefrem er øverst på listen til en måneds rundtur. Tag det fra en som lige har brugt en uge i Fargo, North Dakota (Hjemsted for verdens 3. højeste menneskeskabte bygningsværk - et TV-tårn på 600 meter)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar