underligt preflop spot,dyb, 510

#1| 0

Hejsa, jeg har lige sakset det fra 2+2, da jeg ik gidder til at skrive det på dansk :) håber det er ok. Villan er sasuke btw.


The hand is played at ladbrokes on one of there 200bbs tables. I have been very active preflop But i have not been out of line post flop.

Villan is a very good player. his a nl1k-5k reg. He seems taggish but very good overall. We have been playing alot trugh the day, and there have not been much dynamics between us. We played some hu the other day where he won, and im quite sure he thinks im bad.

Anyway.

6 handed 510 table.

I make it 33$ UTG with AK of spads.

Everyone calles around to the bb who goes all in for 250 total.
I chose to call??

It's get folded around to Villan in the small blind who makes it 655 to go now.
What is your move here?

What i think makes this complicated is, that the player in the BB came to the table with 1k ish, lost some, and have been all in the last few hands and have been playing very crazy in general. So villan could deffently be expecting him 2 jam here.

please note that we are 200bbs deep

TY

04-11-2008 13:34 #2| 0

Det er svært for os at svare på, om sasuke er klar over og udnytter BB's forventede all-in.
Umiddelbart ville jeg raise og spille for stacks.

Du skal huske på, at sasuke risikerer at spille AA/KK 6-vejs ved at lave dette move. Der er jo allerede ret meget i potten, så han burde raise. Dog er det ret smart at udnytte BB, da han med et raise nok får 1-3 spillere med, især hvis BB går all-in.

Derudover ligner du ikke en særlig stærk hånd, når du blot kalder BB, da du jo heller ikke ønsker at spille AA/KK multiway.

AKs er efter min mening stærk nok her til, at det er et raise.

04-11-2008 13:36 #3| 0

Jeg jammer. Hvis du caller, så har sas mindre end et potsize bet tilbage.

Nu ved jeg ikke rigtig hvor tight/tricky sasuke er, men hvis bb har jammet anytwo de sidste mange hænder, så er hans ranges nok semi-bred. 99-AA, AJss+ ?

Hvordan kan det være, at du vælger blot at flatte bbs push? Er det ikke netop for at trappe en af de andre til at isolere med en weaker handske? :o)


Chris

04-11-2008 15:45 #4| 0

butikken

04-11-2008 16:16 #5| 0

Ind med skillingerne..

06-11-2008 11:55 #6| 0

Godt nok har hero spillet ret passivt ved kun at kalde shortstackens push, men kan vi forvente at sasuke bliver så tricky med en hånd vi har domineret OOP med 200bb eff. stacks?

På den anden side bliver potten 1700ish hvis hero kalder, og med kun ca. 1350 tilbage i stacken.

Hvis vi antager at villain aldrig folder til et shove:
-vs QQ+, AK er vores equity 41,9% -> EV = 750
-vs QQ+ er vores equity 34,6% -> EV = 360
-vs KK+ er vores equity 23% -> EV = -347

break even er ca 28-29%, dvs 2 kombinationer af QQ og så KK+. Så hvis du mener villain spiller mere light i dette spot er det vel ind med skillingerne.

Det ligner et spot hvor man tit møder KK+, men nu har hero også spillet hånden forholdsvis underrepræsenteret -- og så kan villain nok lave dette move med flere QQ kombinationer, samt AK og evt JJ, TT. Og en sjælden gang i mellem en hånd som folder til et AI? I så fald er et AI i hvert fald +EV.

06-11-2008 15:12 #7| 0

BUTIKKEN, og det er ikke engang tæt på at være close.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar