UFC 173 betting

#1| 0

UFC 173 er på trapperne. Renan Barao har vundet 32 kampe i streg og sætter hans bantamvægt titel på spil mod den mindre kendte TJ Dillashaw. Resten af main kortet har nogle solide kampe. I et betting perspektiv ser det også interessante ud.

Jeg har bettet MMA igennem de seneste to år med en solid ROI på omkring 10 %, trods utallige begynder fejl. Dog skal det tages med i betragtning at samplesizen er mindre end i andre sportsgrene, da der naturligvis er færre kampe. Jeg betragter mig selv som værende lidt af et MMA orakel, og vil gerne dokumentere mine bets, og samtidig give folk mulighed for at taile.

Der er 3 UFC events den næste uge, og jeg poster alle mine bets.

Baseret på en 1-5 unit skala, er bets til UFC 173 som følger:

3.5 units: Francisco Rivera over Takeya Mizugaki - 2.5
3.5 units: Francisco Trinaldo over Michael Chiesa - 2.1
3 units: Ferguson & Lawler - 2.01

Redigeret af MMAtail d. 24-05-2014 18:56
24-05-2014 08:37 #2| 0
ROI: 119.61% (48)

Fedt indlæg!
Jeg better selv på MMA en (sjælden) gang i mellem for få units, når jeg har læst mig frem til et par virkelig stærke tips og gerne vil have lir til kampene, når jeg engang i mellem ser dem.. Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke følger nok med, til jeg selv kan finde bets med "ordentlig" værdi i, så det er ren lir for mit vedkommende.. Jeg har haft dog udmærket succes med de bets, jeg har lavet, det er dog takket være andres tips..

Det virker dog umiddelbart ikke som om, at Pokernet har den store interesse for betting indenfor MMA.. Håber dog jeg tager fejl, da MMA er en af de fedeste sportsgrene imo..

Francisco Rivera - Takeya Mizugaki bliver en fed kamp! Jeg tør dog ikke selv stikke ud på den.. Men GL med dine bets.. Post endelig flere af dem :)




24-05-2014 12:15 #3| 0

Jeg er selv en af de få der engang imellem starter MMA tråde her på forummet.

Jeg vil gerne have lov at være lidt kritisk. Hvor stor er din sample? Kan du smide et screendump?

Hvis du gerne vil dokumentere dine bets, kunne det være fedt med en uddybende analyse af dine indtil videre to bets.

Francisco Rivera VS Takeya Mizugaki

Mht. Rivera over MIzugaki er det noget af en underdog du jagter her. Rivera knockouter primært sine modstander inden for de første 2 runder, og det gør han ved at brawle (kontrolleret). I hans sidste kamp mod George Roop var han helt på skideren cardio wise næsten halvvejs inde i 2. runde. Hvis han ikke havde KOed Roop i det øjeblik, var han faldet helt af på den. Det skal dog siges, at når han endelig svinger og rammer jagter han også sin finish for hver en pris.

Problemet er bare at Mizugaki er noget så erfaren, og har aldrig haft et problem med sin cardio. Ud af 28 kampe er 18 af dem gået til dec. Mizugakis gameplan i denne kamp er mere gennemskuelig end nogensinde før. Han vil have kampen til jorden for enhver pris, og især mod heavyhanded Rivera. Hvis Mizugaki får kampen til jorden, vil han højst sandsynligt grinde sig til en dec. eller en late stoppage i 3. runde afhængig af hvor dårlig Riveras cardio er.

Det skal så også siges at Mizugaki har gået til dec. mod følgende fightere hvor deres force er striking: Miguel Torres, Scott Jorgensen, Cris Cariasso, Erik Perez og Nam Phan.

Efter at have skrevet dette indlæg, er jeg endnu mere sikker på Mizugaki ift. tidligere. Han er bare mere erfaren. Har mødt bedre modstand end Rivera, og vinder højst sandsynligt denne kamp via bedre fight IQ. Jeg skal så ikke kunne sige om du har valgt det gode odds i Rivera pga. hans "Punchers chance".

Francisco Trinaldo VS. Michael Chiesa

Den anden kamp du har postet ser jeg meget frem til. Udemærket værdi i Trinaldo til 2.1 da han som Chiesa selv er en genial grappler, og vil højst sandsynligt komme ind til dagens kamp som den større mand. Trinaldo er en ret stor Lightweight, hvor Chiesa er den mere "naturlige" lightweight. Trinaldos gameplan i denne kamp er pænt simpel. Undgå at blive taget ned af Chiesa, som vil jagte subben til hver en tid, og samtidigt få smidt hans tunge haymakers afsted. Problemet med Trinaldo er lidt ligesom Rivera. Han smider 100% haymakers afsted hver evig eneste slag. Når hans teknik så heller ikke er den bedste stående kombineret med hvor meget han cutter til hver kamp, så ryger den cardio også pænt hurtigt ud af vinduet.

I hans forrige kamp dominerede han Piotr Hallmann i hele første runde og starten af anden runde, men da han ikke kunne finishe ham, kom Hallmann tilbage og submittede Trinaldo halvvejs inde i 2. runde. Det var en af de første gange vi så hvor slemt det stod til med Trinaldos cardio, når han ikke kunne færddiggøre kampen. Når det så er sagt gik han tidligere 3 runder i relativt højt tempo mod den erfarne Gleison Tibau. Den tabte han på dec.

Chiesa er tidligere vinder af The Ultimate Fighter sæson 15, hvor han mødte Al Iaquinta, og submittede ham ca. halvvejs i 1. runde. Iaquinta har også fået startet sig en karriere i UFC idag, og har formået nogle ret gode resultater indtil videre.
Chiesas gameplan mod Trinaldo er som den har været i alle hans kampe. Få kampen til jorden og subbe hans modstander. Chiesa får nok flest problemer i starten af kampen hvor Trinaldo er mest frisk, men hvis han kan få kørt noget af Trinaldos cardio af og samtidigt undgå hans haymakers, ser jeg Chiesa min. tager 2 og 3 runde. I Chiesas sidste kamp mod Colton Smith (en anden vinder af TUF) var Chiesa i problemer tidligt i kampen hvor han var tæt på at blive submitted af grinderen Colton Smith. Vi ser hvordan disse fightere virkelig reagerer første gang de for alvor kommer i problemer i deres karriere. Chiesa undgik Smiths sub attemps for selv at vende kampen og subbe Smith i 2. runde mener jeg det var.

Jeg ser mest værdi i en Chiesa dec. eller late stoppage i 2 eller 3 runde.

Det var 2 hurtig analyser på de 2 bets du har smidt op. Jeg er uenig i begge bets, men kan godt forstå hvis du jagter værdien i begge odds i form af KO power/Punchers chance.

Du må som sagt meget gerne selv uddybe dine bets, da folk gerne ser en god grund til at følge eventuelle bets på disse events. Det er lidt ligesom de daglige bettingtråde her på forummet. Altid rart med en uddybende grund.

Velkommen til! :)

P.S. Kan godt være der er lidt stavefejl. Det blev skrevet ret hurtigt

Redigeret af hamdermjay d. 24-05-2014 12:18
24-05-2014 17:59 #5| 1

Jeg må også melde mig uening i dine bets MMAtail, ikke at jeg er stort ude på den anden side, men leaner både Chiesa og Mizugaki. Jeg er selv på:

Sam Sicilia @ 1.67
Aaron Phillips har kun fightet "cans" og undersized modstandere, burde ikke være i UFC på baggrund af hans record - selv ifm. en short notice fight.

Tony Ferguson @ 1.4
Fantastisk odds imo, Kikuno er undersized og jeg er ret sikker på at Ferguson smoker ham efter Kikuno's UFC debut mod Quinn Mulhern - stort step up i competition for Kikuno - Ferguson er IMO bedre i alle aspekter.

James Krause @ 2.6
Igen har vi en stor reach/heigth advantage med Krause, Varner er legit, men dette burde imo være et coinflip, jeg tror Krause vil have en lille edge i striking og BJJ mens Varners mest realistiske path to victory er at holde det even stående og score et TD eller to pr. round. Tror dog Krause kan vinde det stående og måske fange Varner i en Guillotine efter et af hans sloppy TD's.

Robbie Lawler @ 1.4
Jeg synes generelt folk har overvurderet Ellenberger, efter hans fights mod Diego Sanchez og Martin Kampmann hvor hhv. hans cardio og chin virkelig blev tæstet har han været væsentligt mere passiv, nærmest en helt anden fighter. På mange punkter minder han om Johny Hendricks, barre med værre cardio, chin, wrestling, striking og fight IQ. Lawler tager den IMO stående 9/10 gange (Ellenberger HAR sick power og dermed self. en "punchers chance"), og jeg tror ikke han kan få gentagene TD's på Lawler og holde ham nede i tre runder. Jeg tror vi ser en Ellenberger der prøver at wrestle, men ender som Koschek. Alternativt går han i survival mode som vi så imod Rory MacDonald, og det vinder han ikke på.

Cormier/Hendo to end på KO, TKO or DQ @ 2.6
Tror den gamle Hendo er ved at være done, han var ikke mange sekunder for at være på en to fight KO/TKO losing streak i sin sidste fight mod Shogun (saved by the bell i R1), samtidig viste han at han stadig besidder solid power selv. DC's boxing er imo undervurderet da hans wrestling får alt opmærksomheden, jeg tror DC får KO/TKO/DQ sejren ~30-40% her mens jeg vurderer Hendo har 5-10% for at lande hans patenterede H-bomb (IMO hans eneste path to victory her). Håber dog næsten jeg taber dette bet dad jeg ville hade at se Hendo blive KO'd.

Beklager de grove breakdowns, men skal til CL arrangement så har ikke tid til at finlæse dem eller gå mere i dybden.

BOL!

Redigeret af birdshake d. 24-05-2014 18:00
24-05-2014 18:05 #6| 0
OP

Jeg skriver generelt ikke lange analyser på forums, da der generelt er for meget flaming og trolleri, fra folk der kombinere 8 forskellige kampe og kalder sig selv vindende MMA bettere. Men nu hvor, du har skrevet et glimrende indlæg, der lægger op til debat, vil jeg gerne skrive et kort resonnement.

Francisco Rivera VS Takeya Mizugaki
Rivera har helt sikkert mere end 'punchers chance'. Jeg kan sagtens se ham vinde via decision. Han kommer til at være væsentligt hurtigere end Mizugaki på fødderne, som jeg ser som den helt store fordel. Han kommer til at cirkle væk fra japanerens langsommere kombinationer og TD forsøg. Umiddelbart har Mizugaki cardio fordelen, som jeg normalt lægger meget vægt på. Dog gassede Takeya selv i sidste runde i hans seneste kamp mod Nam Phan (som er en af de dårligste i divisionen), og tabte 3. runde efter at have domineret. De 2 kampe forinden vandt han tvivlsomme decisions mod Caraway og Perez, som dog er bedre bantamvægts. Mizugaki har dog en tendens til at være i tætte kampe, og med pluspenge på Rivera, ser jeg godt værdi på underdoggen.

Francisco Trinaldo VS. Michael Chiesa
Michael Chiesa er en af de mest overvurderede kæmpere i UFC, efter hans sejr i TUF. Det virker som om alle inklusiv min mor, better ham på ham i dette matchup. Hans største force er submissions, hvor Trinaldo selv excellere. Trinaldo er væsentligt mere powerful både med takedowns og stående. Francisco er med god grund blevet kritiseret for hans cardio, men Chiesa gasser nærmest lige så ofte, hvis ikke han låser en submission op tidligt. Brasilianeren har desuden et powerfuldt bodykick, som kan blive et stærkt våben mod Chiesa, som er blevet såret til kroppen før.

Jeg har været tæt på at bette James Krause (2.6) adskillige gange, men efter længere analyse med en af de bedste MMA sportsbettere i verdenen, fik han talt mig fra den.

Redigeret af MMAtail d. 24-05-2014 18:06
24-05-2014 18:09 #7| 0
OP

Angående samplesize er den på lidt over 200 bets over 18 måneder. Jeg havde en hjemmeside, hvor jeg postede alle bets inden kampstart, men mistede desværre dataen.

24-05-2014 18:16 #8| 0
ROI: 0% (9)

Kanon med endnu en seriøst sportsbetter her på forummet. Held og lykke, og vil se frem til dine bets fremover. Vil overveje at gå i ryg på nogle af dem der er slået op i tråden, for jeg ved også at birdshake og hamdermjay er kanon solide MMA cappers.

24-05-2014 18:44 #9| 0
Jeg har været tæt på at bette James Krause (2.6) adskillige gange, men efter længere analyse med en af de bedste MMA sportsbettere i verdenen, fik han talt mig fra den.


Hvem er det?

Hvorfor vil du ikke følge det?

Jeg ser den lidt som et coinflip, og til det odds er det super værdi. Varner vinder denne her på den måde som bird skriver, og jeg tror han fårst svært ved at hive en dec. hvis han ikke kan komme ind på Krause og få den TD som han altid går efter sidst på hver runde. Krause har genial striking ift. Varners stil. Med hans reach og hans nogle gange uortodokse striking, vil han godt kunne få nogle clean shots ind når Varner bliver frustreret og begynder at rushe ind i clinchen.

Ift. Rivera Mizugaki vil jeg altid vælge Mizugakis striking teknik frem for Riveras. Hvis Rivera ikke connecter hårdt, behøver Mizugaki ikke engang at grinde sig til en dec. Så kan han også sagtens outpointe Rivera stående.

Chiesa kampen ender jeg nok selv med at holde mig fra da jeg ikke ser den store værdi i nogle af dem. Som skrevet tidligere leaner jeg mest mod Chiesa, men intet er sikkert.

Jeg har selv set mig lidt lun på Lawler @ 1.44 (ladbrokes). Bird skriver nogle glimrende argumenter som jeg er fuldstændig enig i, og til den pris skal den snappes.

Jeg har ikke gået så meget i dybden til aftenens event, men har dog fundet det prop bet frem der hedder
Vinc Pichel - Anthony Njokuani Under 2,5 runder @ 1.83
oddset er allerede slashet fra 2.00 til 1.83 og det er ca. 2 timer siden.

Njokuani har været ude fra ringen i lidt over et år. Sidst han var i ringen var april 2013, så der er nok en god sjat ringrust. Vince Pichel vandt senest på en dec. over Garreth Whiteley, hvor Pichel grindede ham ud med en god top control i 3 runder. Det tror jeg han får svært ved at gøre mod Njokuani. Njokuani er en genial striker der helst ser at kampen bliver stående. Hvis han kan holde den stående, tror jeg ikke at Pichel overlever 2.5 runde. Især Njokuanis leg- og headkicks er ret brutale, og han vandt senest mod Roger Bowling på KO. Dette var godt nok almindelige strikes, men det beviser også en solid power, da Roger Bowling har en ganske udemærket chin.
Redigeret af hamdermjay d. 24-05-2014 18:44
24-05-2014 18:56 #10| 0
OP
hamdermjay skrev:
Jeg har været tæt på at bette James Krause (2.6) adskillige gange, men efter længere analyse med en af de bedste MMA sportsbettere i verdenen, fik han talt mig fra den.


Hvem er det?


Luca Fury. Han better Jamie Varner. Jeg respekterer hans analyser og holder mig fra fighten.

Jeg har added et bet på Ferguson/Lawler (Og ja, det er småfisket at kombinere).

Jeg har også kigget nærmere på Njokuani mod Pichel. Kan dog kun finde yderst marginal værdi og holder mig væk.
24-05-2014 19:31 #11| 0
ROI: 0% (9)

Nvm, fandt ud af det var boksning :D

Redigeret af Jones-DK d. 24-05-2014 19:36
25-05-2014 01:30 #12| 0
ROI: 119.61% (48)

Efter en dejlig CL dag, er jeg nu gået i ryg på Lawler for lir skyld, da jeg regner med at skulle se kampen.. Den er dog steget til 1.53.. Er der en grund til det? Alle tror jo på sejr til Lawler..

25-05-2014 01:52 #13| 0

Ved ikke hvorfor Oddset er slasket lidt. Mere eller mindre fordi markedet må have rykket sig i ellenbergers favør. Det bliver jo kun en bedre pris når den stiger. Jeg har smidt okay tungt på lawler i et Parlay.

Jo mere jeg går kampen igennem i hovedet, vælger jeg lawler mere og mere.

25-05-2014 01:55 #14| 0

Nåede at få pichel til 2.85 :)

Redigeret af hamdermjay d. 25-05-2014 01:55
25-05-2014 03:31 #15| 0

Hvor ser i main card henne?

Mit UFC fight pass, virker kun til prelims...

En der evt vil sende PM, hvis ikke i må skrive det i tråden :)

Redigeret af JulemanD2k9 d. 25-05-2014 03:32
25-05-2014 03:43 #16| 0
OP

Jøsses Trinaldo. Tydeligt bedre standup og så går han efter en guillotine. Rystende ringe fight IQ.

25-05-2014 03:50 #17| 0
ROI: 119.61% (48)
JulemanD2k9 skrev:
Hvor ser i main card henne?

Mit UFC fight pass, virker kun til prelims...

En der evt vil sende PM, hvis ikke i må skrive det i tråden :)



Jeg ved ikk, om det svarer på dit spørgsmål, men jeg ser eventet på Viaplay fra kl. 04 af..
25-05-2014 03:52 #18| 0

Ty Niel.

Var i tvivl om det blev vist på Viaplay... Der står nemlig på deres hjemmeside at de viser UFC 173, men at main event er Weidman vs Machida, så vidste ikke helt om det var sikkert at investere i det.

25-05-2014 03:54 #19| 0

Er det amerikanske kommentatorer på Viaplay?

Og ved du, om de viser alle UFC main cards live?

25-05-2014 03:57 #20| 0
ROI: 119.61% (48)
JulemanD2k9 skrev:
Ty Niel.

Var i tvivl om det blev vist på Viaplay... Der står nemlig på deres hjemmeside at de viser UFC 173, men at main event er Weidman vs Machida, så vidste ikke helt om det var sikkert at investere i det.


Ja, det studsede jeg også lidt over.. Om 5 min. starter det, så må vi se, hvad der er op og ned.. Der plejer dog ikk at være nogen problemer ang. UFC hos Viaplay..

Ja, det er amerikanske kommentatorer, og de plejer at vise hele lortet, så vidt jeg husker..
25-05-2014 04:00 #21| 0

Okay, tak for svarene :)

Gider du lige skrive i tråden, når streamet er startet og bekræfte om det er det rigtige event de viser?

Det koster ca. 135 kr at købe UFC 173 main card på UFC.tv. Så det kan måske godt betale sig at købe en måned hos viaplay til 229 kr, hvis de viser de kommende events også.

25-05-2014 04:06 #22| 0
ROI: 119.61% (48)

Np :)

Det er startet nu, og det er de "rigtige" kampe, de viser.. Og de viser alle kampene (fire stk. vist nok)..

25-05-2014 04:10 #23| 0

Fedt, tak for info :)

De viser 5 kampe.

Har penge ude på Krause & Lawler... Derudover lidt hygge bets på Hendo og TJ.

25-05-2014 04:15 #24| 0
ROI: 119.61% (48)

Np.. Og ja, Viaplay er ganske cool.. God videokvalitet, smooth streaming og udmærket udvalg af "vigtige" kampe indenfor forskellige sportsgrene..

Ja, glemte lige den første kamp :)

Jeg et kun på Lawler, da jeg er gået i ryg på et par stykker i tråden her.. Nu må vi se.. GL til os :)

25-05-2014 04:19 #25| 0

Okay at Krause ikke bare straffer det ben... Kampen skulle have været slut nu :/

25-05-2014 04:21 #26| 0

Det er da for sygt, at han ikke bare lader ham stå op.

Varner viser hjerte, det må man tage hatten af for, men damn det var ubehageligt at se på!

Redigeret af JulemanD2k9 d. 25-05-2014 04:24
25-05-2014 04:24 #27| 0
ROI: 94.67% (4)

Sygt med den ankel. Den knækkede bare..

25-05-2014 04:31 #28| 0

Det var krauses kamp selvom han ikke var blevet skadet. Streetcred til varner for ikke at give en fuck.

War mizugaki!

25-05-2014 04:32 #29| 0

Har smidt lidt efter Mizugaki på point eller teknisk afgørelse.

25-05-2014 04:55 #30| 0

Dejlig aften indtil videre ;)

Smider efter Lawler to win i første eller anden runde.

25-05-2014 04:56 #31| 0
OP

Puke @ pokernet jinx

25-05-2014 05:00 #32| 0
ROI: 119.61% (48)

Lawler, Lawler, LAWLER! Manden vi alle er ude på.. KOM SÅ!!!

25-05-2014 05:13 #33| 0
ROI: 119.61% (48)

Ellenberger har ikk en skid at skulle have sagt (no jinx)!

25-05-2014 05:15 #34| 0

Håber bare ikke Lawler's cardio failer...

25-05-2014 05:21 #35| 0
ROI: 119.61% (48)

BOOM!

25-05-2014 05:22 #36| 0
ROI: 119.61% (48)

Sweet! En kamp som aldrig var i fare.. Mange tak for tippet :)
Crasher nok om lidt.. GL på jeres bets!

25-05-2014 05:23 #37| 0

Dejligt at ramme de vigtige bets :)

Sov godt!

25-05-2014 06:19 #38| 0

WOW TJ!!!

25-05-2014 06:39 #39| 0

Det er sjældent set at Renan Barao giver 13 gange pengene før sidste runde...

Sick sick sick at TJ har taget og domineret de 4 første runder!

25-05-2014 06:42 #40| 0

Fuck en chef :D

Tak til TJ for at jeg lige slutter natten med at ramme ham til odds 7, godnat folkens!

Redigeret af JulemanD2k9 d. 25-05-2014 06:44
25-05-2014 16:43 #41| 0
ROI: 0% (9)

Kan vi få et overblik over ramte bets?

25-05-2014 19:09 #42| 0

Awesome nat for mig i går, mine opslåede bets her i tråden gik 4/5.

Crazy upset i main eventet, spændt på at se Barao's comeback fight. Det bliver også sick på lørdag med to events på samme dag, så mange fights der skal cappes inden da!

Redigeret af birdshake d. 25-05-2014 19:10
25-05-2014 19:22 #43| 0
ROI: 0% (9)

WP, gik desværre ikke i ryg på noget i går. Ser frem til bets i næste uge.

25-05-2014 20:56 #44| 0
ROI: 179.93% (26)

Jones.. Vent nu til du fylder 18.

25-05-2014 23:49 #45| 0
ROI: 119.61% (48)

Folk har ramt godt i denne tråd.. Godt at se - WP! Ser frem til eventet næste weekend, og derfor ser jeg self også frem til endnu en UFC-tråd med flere skarpe predictions :))

Faldte i søvn i går, men har efterfølgende set highlights fra Barao-kampen.. Damn, det var sygt at se på, hvordan han blev ownet i hver eneste runde.. Virkelig godt arbejde fra TJ og sindssygt som han tager ham ud i sidste runde.. Respekt.. Sindssygt arbejde!

26-05-2014 00:01 #46| 0

Også den tråd med den længste væg af analyser. Stærkt gået drenge.

26-05-2014 10:44 #47| 0

Analyse bets: 3 ud af 4 træffere

Bets der ikke blevet skrevet herinde løb op i: 4 ud af 6 træffere

Specielt Lawler var gavmild mod mig :)

Redigeret af hamdermjay d. 26-05-2014 10:45
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar