UFC 169 - Barao Vs. Faber (Rail/Stream tråd)

#1| 3

Hey PN

Jeg synes personligt at det har stået sløjt til på det sidste med UFC railtråde her på PN, så jeg synes at vi skal tilbage på sporet, og opretter derfor railtråden til lørdagens event.

Jeg vil prøve at gøre tråden så lækker så muligt ved at komme med alt relevant info vedr. eventet. Hvis folk er interesseret, smider jeg mine egne analyser op i løbet af dagen imorgen.

Weekendens event er som sagt UFC 169, som byder på et super lækkert fight card hvis jeg selv skal sige det, og hele 2 titlefights. Får vi to ekstra amkerianere på champion listen, eller holder brasilianerne begge to? Hvem bliver fyret af Alistair Overeem og Frank Mir? Kan John Lineker endelig nå den rigtige vægt? Alt det får vi svar på inden særlig længe ;) En ting er helt sikkert. Jeg glæder mig hvertfald.

Først og fremmest kan i følge med i Live Weigh-ins i aften kl. 22.00 på dette live stream:
UFC Tv Live Weigh-in UFC 169



Fightcardet ser således ud:


STREAMS (løbende opdateret):

Stream 1
Stream 2
Stream 3
Stream 4
Stream 5
Stream 6
Stream 7

Der er blevet lavet nogle ændringer i form af streaming på UFCs side. Hvis man skal streame early prelims(tidligere facebook prelims) som iøvrigt var gratis, skal man nu have den monthly subscription hos UFC der hedder "UFC Fight Pass". Dette koncept er det nye for UFC fans der fortsat gerne vil streame kampene og samtidigt have adgang til hele UFCs fight library. Det koster 10$ om månenden at være tilmeldt, og så har du som sagt også adgang til næsten alt UFC materiale.

Lige pt. kører de med en free trial, som løber frem til d. 28 feb. Hvis du opretter en bruger nu, og ikke vil betale yderligere efter d. 28 feb. skal du huske at opsige din subscription. Der er dog en hage ved det. UFC Fight Pass er endnu ikke kommet til DK endnu. Det er kun US, NZ, AUS og Canada der har åbnet for Fight Pass indtil videre. Flere lande følger op på konceptet i løbet af 2014 herunder DK.
Af hvad jeg har forstået, vil UFC fremover kører med at Fight Pass skal bruges til de tidligere omtalte Facebook Prelims.

Jeg har derfor oprettet min bruger via en gratis US vpn service. Login oplysninger til denne findes her:
Touch VPN

Da UFC ikke har fået alle de andre lande med endnu, kan vi stadig godt se de alm. prelims gratis. Disse kan streames i HD kval her:
UFC TV

Hvad angår Pay-Per-View er det stadig det samme. Jeg plejer at bruge Viaplay når Main Cardet starter, men af hvad jeg kan se indtil videre, har Viaplay ingen planer om at streame eventet denne lørdag. Jeg har læst nogle nyheder angående UFC eventet og de har meddelt at hvis Super Bowlen bliver rykket til lørdag pga. dårligt vejr, vil UFC rykkes til søndag. Jeg ved ikke om det er derfor, at Viaplay endnu ikke har oprettet eventet på deres kalender.

Alle jer der er interesseret i at streame eventet, men ikke bruger nogle af de tidligere beskrevet services, kan holde øje med tråden her, da jeg vil opdaterer det oprindelige indlæg med forskellige streams.
Jeg kan desværre ikke garantere HD kval på disse, men jeg plejer at få et ret pålideligt stream der kører "Acestream". Det er et 3. parts program der skal installeres som minder meget om VLC player. Link til dette program kan findes her:
AceStream

Derudover vil der måske også være nogle streams der bruger StreamTorrent. Dette program kan hentes her: StreamTorrent

Bare stil spørgsmål hertil hvis i skal have hjælp med noget.


Det blev indtil videre en lidt tung omgang, men jeg synes nu at jeg har fået dækket al nyttig information så godt som muligt. :)

God kamp og god rail!









Redigeret af hamdermjay d. 01-02-2014 20:47
31-01-2014 18:08 #2| 0

Lækkert arbejde!

Overeem har godt nok været plaget af nogle uheldige nederlag. Hvis han mødte Bigfoot eller Browne igen, ville han sandsynligvis stadig være betydelig favorit på oddsene. Han burde kæmpe mod Dos Santos hvis han slår Mir.

31-01-2014 18:27 #3| 0

Tak Yarx

Jeg ved ikke hvor uheldige hans sidste to losses har været. Han var lidt for smart. Hvis han havde tænkt sig bedre om, havde han vundet begge to. Det gode der er kommet ud af det, er til gengæld at han er kommet mere ned på jorden nu, og højst sandsynligt tager sig sammen både træningsmæssigt og mentalt, da han mister sit job hvis han taber her.

Jeg har altid været stor fan af manden, og regner med at se en KO i første runde fra hans side. Han har også tabt 10-15 Kg muskelmasse, så det bliver også et plus for hans cardio. :)

31-01-2014 18:28 #4| 0

Iøvrigt ville jeg nok mere smide ham ind i buret mod Mark Hunt eller Josh Barnett, da jeg ikke synes at han har fortjent en kamp mod JDS selv hvis han vinder her.

31-01-2014 18:51 #5| 0
ROI: 450% (1)

Overeem har simpelthen bare været alt for arrogant i sin tilgang.

31-01-2014 19:07 #6| 0

Så kom du på banen coin ;)

31-01-2014 19:08 #7| 0
ROI: 450% (1)

Hehe ja. Er dog lidt brok. Skal arbejde søndag morgen, så bliver nødt til at vente til søndag middag for at se det :/

31-01-2014 19:25 #8| 0

Super fedt fight card.
Har dog lidt svært ved at finde nogle bets med god value.
Clint Hester @ 1.53 er mit eneste bet so far.

31-01-2014 19:42 #9| 0

@Tjay

Hvis du finder god value i Clint Hester, så er følgende også ganske udemærket:

John Makdessi @ 1.64
Chris Cariasso @ 1.66
Gaslan Umalatov @ 1.55
over 2.5 runder iaquinta vs lee @ 1.72


31-01-2014 20:10 #10| 0

Yarx

Reem har da absolut ikke været uheldig. Det er ikke uheld når man er cocky as shit og taber pga det. Det kaldes dumhed og arrogance, ikke uheld.

Til dem der vil lære TheReem lidt bedre at kende så bliver der løbende lavet en dokumentar om hans liv og kampe som kan ses her:

www.alistairovereem.com/docu

Ganske interessant hvis man er til MMA docs.

31-01-2014 20:42 #11| 0

Har skrevet lidt med Canal 9, der plejer at sende de forskellige UFC stævner. UFC har besluttet at fremtidige stævner, sendes som PPV, og kun på deres egen platform, det er incl. fightnight på FOX.

31-01-2014 20:54 #12| 1
ROI: 450% (1)
Onob skrev:
Har skrevet lidt med Canal 9, der plejer at sende de forskellige UFC stævner. UFC har besluttet at fremtidige stævner, sendes som PPV, og kun på deres egen platform, det er incl. fightnight på FOX.


BROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOKFEEEEEEEEEEEEEEEST
31-01-2014 21:42 #13| 0

UFC Tv Live Weigh-in UFC 169

Jeg er vel ikke så naiv at tro jeg kan se main kampen her vel ?

31-01-2014 21:52 #14| 0

@Kalle

Åbenbart. Du kan desværre ikke se main kampen her. Al info står i første indlæg.

31-01-2014 22:01 #15| 0

Weigh in starter nu ;)

01-02-2014 01:36 #16| 0

Alle nåede vægt bortset fra Lineker. 1 pund over det tilladte. Det er sket flere gange nu, så han skal højst sandsynligt af med 20% af sin løn til sin modstander.

01-02-2014 01:51 #17| 0

Nej han nåede at komme ned på 126 ved 2. vejning.

01-02-2014 02:39 #18| 0

Den update så jeg ikke lige så. Han har nået det sidste pund på en time så :) My bad.

Men han burde virkelig hoppe på i Bantamweight fremover efter dette title run. Tror ikke Dana White er så glad for at det er 4. gang han ikke når vægt i første omgang.

01-02-2014 11:16 #19| 0

Kæft Faber så drænet ud til weigh ins. Barao ligner jo altid lort efter et cut, men synes Faber lignede en der virkelig havde haft et svært cut.

01-02-2014 11:53 #20| 0

Der er jeg ikke helt enig Costas.

Faber har altid nået sit cut fornutigt i denne vægtklasse, og han så meget mere lean ud i sin første kamp mod Barao.

Første kamp:


Anden kamp:


Det kan godt være at han har smidt lidt muskelmasse, men til gengæld er han måske blevet endnu hurtigere end han var i forvejen.

01-02-2014 11:55 #21| 0
Weigh-In Photos
Redigeret af hamdermjay d. 01-02-2014 11:55
01-02-2014 16:10 #22| 0

@hamdermjay

Når du ser weigh ins fra første Barao kamp og den i går synes du så Faber så mere veltilpas og sund ud i går?

01-02-2014 16:47 #23| 0

Han så drænet ud igår fordi han havde cuttet det sidste væske alt for tæt på deadline til weigh-in. Det er også derfor at han vejede ind som 134,5, fordi han havde givet den ekstra gas op til deadline. Han har måske haft det svært på dagen, men er stadig uening i at han har haft et svært cut, over hans cutting periode.



01-02-2014 16:53 #24| 0

@Hamdermjay

LOL du kan da intet vide om han har haft et svært cut eller ej, ja altså med mindre han har talt om det selv.

Det eneste jeg skrev var at han lignede en der havde haft et svært cut og at han så drænet ud. Det lyder som om du er enig i han så drænet ud, og det sidste kan du ikke udtale dig om med sikkerhed, så det lader til vi er rimelig enige :-)

01-02-2014 16:59 #25| 0

LOL Selvfølgelig kan jeg ikke vide om han har haft det eller ej, men ift. hans weigh-in statistik og performance, har han endnu ikke haft noget der ligner et svært cut.

Det er mit svar baseret på. :) Jeg prøver skam ikke at lave en diskussionsklub ud af det, men tager udgangspunkt i fakta der er til rådighed. LOL ;)

EDIT: Ville have sagt han havde haft et svært cut hvis han ikke havde nået vægt, eller lå på 136ish.

Redigeret af hamdermjay d. 01-02-2014 17:03
01-02-2014 17:08 #26| 0

Fair nok, men imponerende hvis han skulle være en af de eneste fightere der aldrig har haft et svært weight cut.

Udover dem som cutter meget lidt (og dem er der få af), så har stort set alle haft svære cuts fra tid til anden, i hvert fald i følge de mange hundrede interviews jeg har set de sidste ca. 12 år.

Men hvis du mener man kan sige noget om hvorvidt en fighter ikke har haft svære cuts på baggrund af weigh-in statistik og performance, så er det op til dig. Der er dog MASSER af fightere der ikke har være over vægt en eneste gang i deres karriere, og performer super, som efterfølgende taler om svære cuts.

01-02-2014 17:11 #27| 0

ALLE cuts er jo svære. Nu ved jeg ikke om du nogensinde selv har lavet et væske cut, men det er noget af det værste i verden. Jeg siger bare at på baggrund af det jeg tidligere har set fra Faber, og hans snak om cuts og nutrition, har det ikke lydt på ham som om det har været så slemt. Men der er jo en første gang til alt ;)

Men jeg tror at vi lukker cut snakken her :)

Smider nogle bets op om lidt.

01-02-2014 17:19 #28| 0

Så først er du uenig i han har haft et svært cut og nu er alle cuts svære? Yes smid nogle bets op :-)

P.S. Der er stor forskel på hvor svært et cut er, og når man normalt ser Faber til weigh ins, og ser den energi han udstråler og det smil han plejer at have (og det overskud han har til interviews), og sammenligner med i går, så ligner i går, efter min mening, et af de cuts der er sværere end normalt. Men det er ikke sikkert jeg har ret.



01-02-2014 18:01 #29| 0

Nogle af dagens bets er følgende:

Andy Enz vs. Clint Hester = Hester @ 1.57

Disse to var med i samme sæson af Ultimate Fighter, hvor Hester kom ind i huset, men Enz måtte se sig slået på målstregen i første kamp mod Uriah Hall. Hall holdte lidt tilbage i åbningsrunden mod Enz, hvor han efterfølgende slagtede al modstand. Enz får stadig credit for at være tough, og han har en record på 7-0 med 5 submissions og 2 dec. Alle subs var i 1. runde mens hans to dec. gik 5 runder.
Enz er først og fremmest grappler, og vil derfor prøve at få Hester ned på måtten. Det ved Hester godt, og har derfor trænet sin Takedown defense det sidste stykke tid. Med en baggrund i boksning og muay thai, har Hester den store fordel strikingwise. Han imponerede mig meget i sin sidste kamp mod Dylan Andrews, en tidligere TUF veteran med meget power i sin striking. Hester formåede at presse Andrews, og vandt på en doctor stoppage da Andrews blev skadet. I mine øjne vandt Hester striking delen mod Andrews og undgik Andrews power.
Det skal han dog ikke tænke så meget over mod Enz, da Enz som sagt primært vil gå efter at få Hester ned, og højst sandsynligt ville presse Hester hele kampen. Jeg har endnu ikke set Hester haft problemer med sin cardio, og han forholder sig altid rolig.

Et ekstra lir bet på denne kamp kan også være under 2.5 rounds @ 1.72, da jeg godt kan se Hester KO/TKO Enz når han prøver at storme ind, som han vil gøre hele kampen igennem.

Frank Mir vs. Alistair Overeem = Overeem KO/TKO/DQ @ 1.50

Der er absolut ingen værdi at hente i en Overeem sejr til 1.26, men jeg mener at der er lidt value at hente i mit KO/TKO bet. En ting er helt sikkert. Overeem vinder hverken på sub eller dec. Han har dog et imponerende ground game, men regner aldrig med at han subber Mir, medmindre at han har ham enormt "såret" først. Det er blevet sagt at denne kamp er en vind eller forsvind kamp for begge gutter, men det har Dana White endnu ikke bekræftet. Det er ikke sikkert at taberen bliver cuttet da Heavyweight divisionen i forvejen er ret lille. Overeem har tabt 2 i træk, mens Mir har tabt 3 i træk. Mir har altid vundet næste kamp efter et defeat, men han er også ved at være gammel i gamet, og med 12 år på bagen i HW divisionen, og nogle brutale KOs på det sidste, tror jeg heller ikke at hans chin kan følge med mere. Den eneste motivation for Mir som jeg ser det, er at vinde denne sidste kamp, og så gå på pension med oprejst pande. Selv hvis han skulle vinde her, bliver det ikke til endnu et title run. Spørgsmålet er så, hvordan begge gutter har det rent mentalt på vej ind til denne kamp.
De ved begge to at de SKAL vinde, så bliver spændende at se hvor meget det påvirker dem.

Overeem har været alt for kæphøj og arrogant i hans seneste præstationer. Jeg tror at det er godt for ham at komme lidt ned på jorden igen med de 2 losses, og begynde at udvikle sit game igen. Det har han gjort ved at gå tilbage til rødderne, og tage til Thailand med flere af hans sparringspartnere. Han ser sundere ud end tidligere, og har smidt lidt muskelmasse. Han har oppet sin cardio, så han kan gå flere runder, men med hans power i åbningsrunden, vil Mir blive KOed hvis Overeem rammer ham med hans brutale striking. Jeg tror at det er hans bodyshots og knæ der gør udslaget her. En ting er helt sikkert. Mir kommer til at miste et par hjerneceller ;)

John Lineker - Ali Bagautinov = Bagautinov @ 1.66

Her har vi to af de mest brutale Flyweights i form af rå power. Lineker missede vægt i første forsøg (127 pund), men nåede at smide det sidste pund inden for en time. Han har nu misset vægt i 4 ud af hans 6 UFC kampe, hvilket er ret skuffende. Han har kæmpet Flyweight hele sin UFC karriere, men kæmpede tidligere Bantamweight. Lineker har endnu ikke gået alle 3 runder i UFC, og det kommer til at blive et problem for ham her, da Bagautinov tidligere har gået 3 runder uden problemer mod bla. Tim Elliot som er en cardiomaskine. Hvis Lineker skal vinde den her, skal det være i 1. runde hvor han er mest frisk og har mest power. Han plejer dog også at komme ud som fyr og flamme indtil han connecter på sin modstander. Det ser jeg ikke ske her da, Bagautinov er meget mere teknisk i sin tilgang til hans kampe og har også bedre teknisk striking. Lineker har poweren. Bagautinov er nok den bedste fighter Lineker kommer til at møde indtil videre, og med en baggrund i Sambo(Tidligere verdensmester i Sambo) har han også en kæmpe edge i grappling/wrestling delen. I mit hovede er Linekers eneste mulighed simpelthen en KO i 1. runde. Det skulle heller ikke undre mig hvis Bagautinov vinder på en sen KO i 3. runde når Linekers cardio siger stop, og efter at have set alle Linekers kampe, tror jeg stadig ikke på at han er smart nok til at pace sig selv i alle 3 runder. Lineker er en all in eller all out type :)

Abel Trujillo - Jamie Varner = Trujillo @ 2.10

Linien i denne kamp hedder 2.10 - 1.76, og er derfor mit eneste underdog pick i aften indtil videre.

Jamie Varner sjovt nok den yngre af de to fightere, men er stadig veteranen. Han har tabt 2 ud af hans seneste 3 kampe, men ikke mod hvem som helst. Den ene til Joe Lauzon i en 3. rundes sub og den anden til Gleison Tibau i en dec. Jamie Varner kan stadig hamle op med de bedste med hans solide wrestling og hans stadig udviklende striking. Han var bla. den første til at KO Edson Barboza, som også kom som noget at et chok. Der beviste han, at han stadig har sin power i hænderne.

Abel Trujillo kommer fra et win mod Roger Bowling (TKO 2. runde) efter at deres første kamp endte med en "No contest" da Abel leverede et ulovligt knæ da Bowling havde et knæ på måtten. I den kamp var Bowling foran og landede mere end Abel gjorde. I deres anden kamp havde bookierne stadig Bowling som favorit, men det prøvede Abel at få lavet om på. Det endte ud med en TKO i 2. runde til hans fordel. Før disse to kampe tabte han en dec. til den geniale up and commer Khabib Nurmagomedov (record 21-0). Jeg var imponeret over at han gik 3 runder med ham, da han konstant blev suplexet og domineret på måtten. Abel er den type fighter der aldrig giver op, og har virkelig en imponerende cardio af hans størrelse. Hans striking bliver bedre, og jeg håber også at han har fået pudset sit takedown defense, da det er Takedowns, som jeg tror at Varner vil gå efter. Hvis Varner ikke kan få Abel ned, tror jeg at vi kommer til at se Abel have edgen i striking delen. Hans power er virkelig brutal og når han connecter falder folk som regel til måtten.

Varner har derfor edgen i wrestling/grappling, mens Abel i mine øjne har edgen på striking- og cardio delen.

Jeg må hellere lige få sagt at jeg også er Abel fan, så der er nok lidt hjerte indeover dette bet, men jeg ser stadig value i Abels odds udover det.

Det var sådan lige hvad jeg ville skrive omkring nogle af mine bets. Kan være at jeg smider nogle andre bets op senere uden den helt store analyse.

2014 er startet ud med alle 3 events i +, så lad os da endelig fortsætte denne stime ;)

Redigeret af hamdermjay d. 01-02-2014 18:07
01-02-2014 18:55 #30| 0

Hamdermjay hvad siger du til odds 3,65 på Faber på Pinacle lige nu? Odds er steget på ham hele dagen.

Klart Barao er favorit, spørgsmålet er om Faber virkelig er så meget underdog?

Edit: Så i øvrigt lige på Sherdog.com at flere diskuterede hvor dårlig Faber så ud til weigh-ins, og flere mener den korte camp har fucked hans weigh-cut op, og det var derfor han så relativt meget dårligere ud end han plejer til weigh-ins.

Redigeret af CostasNoche d. 01-02-2014 19:14
01-02-2014 19:19 #31| 0

Snap køb.

Jeg regner selv med at smide et singlebet afsted med Faber som vinder, men jeg kan kun få den til 3.50, så 3.65 anyday ;)

Faber er i sin prime og ved hvordan Barao fighter. Han har meget bedre mulighed for at vinde den gang. Meget større mulighed end bookierne vil give ham.

Sådan som han har set ud på det sidste, har han gode chancer. Sidste kamp var han der ikke mentalt pga. hans søster var kommer ud for en slem ulykke. Han var slet ikke tilstede og lad Barao gøre det samme ved ham som Aldo gjorde. Det sker ikke denne gang :)

Redigeret af hamdermjay d. 01-02-2014 19:20
01-02-2014 19:22 #32| 0

Jeg nægter simpelthen at tro på at det er cardioen Faber fucker op på.

01-02-2014 20:47 #33| 0

OP indlæg er opdateret med nogle streams nu.

01-02-2014 22:53 #34| 0

Er semi stort ude på Al Iaquinta @ 1.57. Hvis hans takedown defense er lige så godt som mod Ryan Couture ser jeg ikke hvordan han kan tabe kampen.

01-02-2014 23:37 #35| 0

På Ladbrokes kan du få 1.61 på at den går distancen.

Men ellers er han et ret solidt bet imo. Han er bedre for hver gang vi ser ham, og sådan som han performede mod både Couture og Hallmann, burde han godt kunne forsvare sig mod Lee's wrestling. :)

02-02-2014 00:34 #36| 0

HERE WE GO!!!

02-02-2014 00:53 #37| 0

Har du link til de første kampe?

02-02-2014 00:56 #38| 0

Som jeg har skrevet i OP, så skal du have fight pass til at se de første tre. Der er intet stream til dem udover det.

02-02-2014 00:57 #39| 1
www.failmark.com/
02-02-2014 00:59 #40| 0

Det er fandme et iorden stream Kurt. Hvor har du det fra?

02-02-2014 01:01 #41| 0

LÆKKERT STREAM Kurt!!! :D

02-02-2014 01:01 #42| 0

De viser det sørme også på youtube idag alligevel. HD Kval

Early prelims

Redigeret af hamdermjay d. 02-02-2014 01:01
02-02-2014 01:02 #43| 0

Har du brugt det stream til tidligere events Kurt, eller er det bare et one-time stream?

02-02-2014 01:03 #44| 0

Har brugt det tidligere... viser også ME kampene i HD

02-02-2014 01:04 #45| 0

Det er sgu et svedigt et stream ;)

Der er ikke mange streams i disse dage der viser HD kval uden reklamer.

Hvor har du streamet fra?

02-02-2014 01:06 #46| 0

reddit.com/r/ufc

02-02-2014 01:11 #47| 0

Tak.

02-02-2014 01:46 #48| 0

Nogle som har et link til en side hvor man kan se resultaterne - tak

02-02-2014 01:47 #49| 0
www.ufc.com
02-02-2014 01:55 #50| 0

tak

02-02-2014 02:02 #51| 0

Prelims kan ses gratis nu på www.ufc.tv

02-02-2014 02:11 #52| 0

Ja Rule-New York ville have været en fed walkout song for Al, hvis det ikke var den censurerede version. Halvdelen af ordene er bleepet ud.

02-02-2014 02:17 #53| 0

Ray Longo og Matt Serra <3

02-02-2014 04:25 #54| 0

dahm sikke en første kamp

02-02-2014 04:28 #55| 0

HOLY FUCK en kamp! Bliver større og større fan af Abel!

02-02-2014 04:31 #56| 0

fighter hjerte :-)

02-02-2014 10:51 #57| 0
ROI: 450% (1)

DAAAAAAAAAMN lige set første kamp! What a brawl!

02-02-2014 15:32 #58| 0

3 ud af 4 bets som jeg postede gik hjem, hvilket jeg selv synes er udemærket hvis i skulle have spillet på nogle af dem :) Jeg endte dog stadig i de første røde tal i år, og det var desværre i den tunge ende.

Overeem burde have KOed mir i 1. runde, men den gik mod al forventing til en dec. og det kostede dyrt.

Another event, another betting round ;)

Redigeret af hamdermjay d. 02-02-2014 15:33
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar