Udvikling 4-6 borde eller 9-12

#1| 0

Hey Chefer,

Vil lige høre PN's mening.. Sidder og snakker lidt med en skype gruppe jeg er i og vi er lidt uenige i om hvor markant forskellen er fra at spille 4-6 borde eller 9-12 borde, medhensyn til ren udvikling..

Jeg mener at udviklingen ved at spiller 9-12 er meget dårligere..

19-04-2012 00:08 #2| 0

Det variere fra person til person, men vil vove den påstand.. at ligeså snart der kommer overlap eller man kommer over 6borde.. er indflydelsen på indlæring stor for alle.. på NLHE!
På FLHE kan visse godt adde flere..

Er ikke den skarpeste på PLO, men kunne forestille mig at indflydelsen er større..

19-04-2012 00:13 #3| 0

Det er jo en individuel ting, nanonoko udvikler sig sikker fint selvom han spiller
20 bord.

Jo flere ting der er tid til at jazz over jo bedre vil det gå med udviklingen
Tror bestemt det er de færreste som udvikler sig lige meget ved 6 bord vs 9.

19-04-2012 01:26 #4| 0

For mit vedkommende udvikler jeg mig bedst ved 6borde. Som std tror jeg flere borde vil medfører mindre winrate og flere små spots jeg misser.

Men ja hvis man er nanonoko, så er 100+ borde bedste til udviklingen :)

19-04-2012 01:58 #5| 2

Udvikler? Udvikler I jer imens i spiller?

19-04-2012 02:56 #6| 0
OP

nanonoko er også fra en hel anden dimission..

@SanderM
Ja det håber jeg da også du gør? når man sidder i et spot, dynamikken, hele det unique sæt af spillere du sidder ved bord med, reads.. alt det kombineret, tage en beslutning, overveje ting og lave det rigtige valg, er vel en udvikling?

Ved f.eks. 12 borde mener jeg ikke man har tiden til at gøre sig overvejelser, tænke over tingene og tage en beslutning og derved gøre sig nogle tanker som kan maksimere sit spil..
Det fint nok at se på en hånd efter en session, men de er bare taget total ude af kontekst og ofte er det kun de mellem-store pots man finder frem der.. de mindre pots, stjæle dem osv, kan være lige så vigtige...
Som man siger, mange bække små gør en stor å.

Det skal selvfølgelig ikke forstås sådan at f.eks. 12 borde ikke kan være fint nok, hvis man slår sit niveau og ikke har lyst til at rykke op og gerne vil maksimere sin value, kan det være fint og spille så mange borde.. om man mister lidt i bb/100 har måske ikke den store betydning hvis raken kompenserer og mere til..

Redigeret af krypto d. 19-04-2012 02:59
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar