Udbudsrunde sommerhus.

#1| 0

Longshot, men her plejer at være hjælp at hente. 


Vi har været ude at kigge på et sommerhus i dag, det var prissat til 1.075 mio, men der har været mange for at kigge på det, så de sætter det i udbud, hvor vi skal give et tilbud inden onsdag klokken 12.


Jeg har aldrig prøvet sådan noget før, så jeg er i tvivl om hvad jeg skal byde - og hvorfor.


Vi vil gerne have det, men vil selvfølgelig helst ikke give for meget for det. 


Der kommer nok ikke nogen der bare smider et kæmpe overbud på et sommerhus i den prisklasse, men de fleste byder jo nok lidt over.


Jeg tænker selv et eller andet sted mellem 1.15 og 1.2 men er det passende, og bør man byde et skævt beløb?

28-06-2026 20:04 #2| 0

Byd 1.7

28-06-2026 20:19 #3| 0

Spændende spot :) hvad er det værd for dig? Vil du være træt af det, hvis ikke du får det til det du byder?

Er det med hjertet eller også som en investering (hvis man ser sin familie hygge sig der i de næste 20 år er det småpenge i forskel på 1 og 1,5 mill.


er der andre sommerhuse I er interesserede i til prisen hvis ikke I får det her? 

28-06-2026 20:19 #4| 0

Som du formentlig er udmærket klar over, så er det et dilemma at jo mere du øger dit bud, desto mere stiger sandsynligt for at du vinder huset, men samtidig stiger sandsynligheden også for at du betaler for meget.

Omvendt hvis det er vigtigt for dig ikke at betale en overpris, så falder sandsynligheden for at du vinder huset tilsvarende.

Den prioritering er det kun jer selv der kan afgøre.

 

Uanset hvilket bud i ender på, så vil jeg altid byde en anelse over et rundt tal, således at jeg alligevel vinder hvis en anden byder det samme runde tal.

28-06-2026 20:52 #5| 0

Hvor er det henne i landet?

28-06-2026 20:52 #6| 0
SVFA_DK skrev:

Byd 1.7

 Tak..

 

rune0714 skrev:

Spændende spot :) hvad er det værd for dig? Vil du være træt af det, hvis ikke du får det til det du byder?

Er det med hjertet eller også som en investering (hvis man ser sin familie hygge sig der i de næste 20 år er det småpenge i forskel på 1 og 1,5 mill.


er der andre sommerhuse I er interesserede i til prisen hvis ikke I får det her? 

 Vi står ikke og SKAL have et sommerhus her og nu, det her passer bare ret perfekt, med beliggenhed, pris, grund med privatliv mm. Du har ret i at det reelt er småpenge over de næste 20 år, men jeg er alligevel for nærig til at betale alt for meget :)


Hvis ikke vi får det her, så venter vi bare til der dukker noget tilsvarende op. Det gør der jo som oftest.

 

dankjar skrev:

Som du formentlig er udmærket klar over, så er det et dilemma at jo mere du øger dit bud, desto mere stiger sandsynligt for at du vinder huset, men samtidig stiger sandsynligheden også for at du betaler for meget.

Omvendt hvis det er vigtigt for dig ikke at betale en overpris, så falder sandsynligheden for at du vinder huset tilsvarende.

Den prioritering er det kun jer selv der kan afgøre.

 

Uanset hvilket bud i ender på, så vil jeg altid byde en anelse over et rundt tal, således at jeg alligevel vinder hvis en anden byder det samme runde tal.

 Præcis, og jeg ved godt det er svært for andre at komme med et bud på. Hvis vi byder f.eks. 1.2 har vi budt knap 12 % over den oprindelige salgspris, og det synes jeg måske også virker af  meget, men hvad ved jeg 😊🤷


Det er samme tanker jeg har gjort mig med skæve tal.

 

28-06-2026 20:52 #7| 0
prangstar skrev:

Hvor er det henne i landet?

 

 På Djursland.

28-06-2026 20:57 #8| 0
Majaline skrev:

 

 På Djursland.

 

 Så har jeg ingen ide - vi gav 10 pct. over på Nordsjælland og fik det. 

28-06-2026 20:59 #9| 0
prangstar skrev:

 

 Så har jeg ingen ide - vi gav 10 pct. over på Nordsjælland og fik det. 

 

 Stadig fin indikator, tak 👌😊

28-06-2026 21:25 #10| 0

Ebeltoft?

28-06-2026 21:52 #11| 0

Ud fra info om at det opfylder alle ønsker, men ikke er et must-have, så vil mit bud være 1.151.000

Jeg synes 1.2 er for meget over.

28-06-2026 21:53 #12| 0
BUMS4 skrev:

Ebeltoft?

 

 Nej, de er for dyre i forhold til hvor meget jeg får det brugt. 

Redigeret af Majaline d. 28-06-2026 22:13
28-06-2026 21:55 #13| 0
Aurvandil skrev:

Ud fra info om at det opfylder alle ønsker, men ikke er et must-have, så vil mit bud være 1.151.000

Jeg synes 1.2 er for meget over.

 

 Tak, overvejede faktisk nøjagtigt samme beløb, af samme årsag.

28-06-2026 23:21 #14| 0

Og byd ultraskævt har selv engang tabt et hus på 500 kr. i Storkøbenhavn hvor vanvittigt end det lyder. Ikke samme case, da det var ejerbolig men ligesom for jer var der mange om buddet. Vi bød ikke meget over skal lige siges, men skævt og ja i dag er jeg egentlig meget glad for vi ikke fik det, men da jeg så tinglysningen første gang kunne jeg ikke lade være med at tænke øv.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar