Tyrecall med AJ i 500bb pot?

#1| 0

Waldquelle88 spiller 21/8 over 500 hænder, men jeg synes vores kampe i denne session er vigtigere end stats (ønsker i specifikke stats, siger i bare til)

Han sidder i position på mig på to borde, hvor han har 3bettet mig like 20%. Jeg har foldet en del - nok også for meget - men er begyndt at 4bette ham de seneste 50 hænder.
Hans svar har som oftest været fold. Med to undtagelser: Et 5bet shove for 100bb med A9s og et flat som folder cbet på K95tt board.

Twirling_pro er efter min mening en af de dygtigste NL50 spillere på Ongame, og en spiller jeg ikke har tænkt mig at clashe med normalt.
Han spiller meget straightforward 21/7 og jeg forventer, at han squeezer über bredt her eftersom min åbningsrange er kæmpe og jeg har foldet meget til 3bets.
Han bør være bekendt med mig og waldquelle88's heftige dynamik.


-----------------------------------

Til selve hånden:

Mit første raise er naturligvis standard.

Min reaktion til squeezet er at flatte. Jeg forventer, at kunne spille en pot i position på et tidspunkt, hvor jeg har en stærkere hånd end de andre.

Meget overraskende bliver vi 4bettet. Jeg har aldrig set ham flat/4bet OOP - eller IP for den sags skyld - så hvad er vores reaktion på det?
- Jeg virker ikke super stærk, eftersom jeg ikke selv 4better.
- Han virker heller ikke super stærk, efterom han flatter mit raise selvom vi er giga dybe

Jeg beslutter mig for at smide et 5bet afsted. Tanker omkring det? Er sizing fin?

Sidste beslutning bliver, om vi finder et call frem.
- Jeg har regnet mig frem til, at vi skal have 36%
- Han har tidligere shovet med A9s
- Jeg forventer at se et lavt pp størstedelen af gangen.

Hit me! Og sig til hvis der mangler noget...


Hand Information
, 0.5 BB (5 handed).

Table Information
Seat 1: imove ($58.36)
Seat 4: Hero ($210.71) Dealer
Seat 5: waldquelle88 ($122.91) Small Blind
Seat 8: twirling_pro ($50) Big Blind
Seat 9: murphy_l. ($49.25)

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $0.75)
imove: FOLD
Hero: RAISE $1.5
waldquelle88: CALL $1.25
twirling_pro: RAISE $6
Hero: CALL $4.5
waldquelle88: RAISE $16.5
twirling_pro: FOLD
Hero: RAISE $32
waldquelle88: ALL-IN
Hero: ???

[replay]5282[/replay]

30-10-2011 15:17 #3| 0

Hvis du læser, kan du se, hvad jeg har tænkt mig, hvis han flatter til 3bettet.

Så skal du spille en halv dårlig hånd 3-vejs, OOP og hvor der er en god chance for du har reverse implied odds

Jeg ser det som at jeg skal spille en hånd, der er stærkere end deres range, IP...

Redigeret af Leopatra87 d. 30-10-2011 15:18
30-10-2011 15:34 #4| 0

Folder pre efter hans limp raise.. Hvorfor er det at du klikker hans raise OOP, virker lidt underligt hvis jeg skulle sige noget.


Men du callede og han slowplayede KK eller hvordan ?

30-10-2011 15:35 #5| 1

Det er imo spewy at 5-betcall AJ mere end 200bb deep..

Det er rigtig nok, at det ser lidt underligt ud, at han bare flatter et raise fra dig med jeres dynamik in mente. Men jeg tror stadig, at du kommer rigtig sløjt ind, for han kan sagtens flatte en stærk hånd, hvis han(som dig) vurderer, at blinds skvizzer light.

30-10-2011 15:36 #6| 0

Problemet er at du kan blive for stædig, når du 5 bettter her. Og AJ er måske en af de værste hænder du kan komme ind med her.

Jeg ved godt du taler om dynamik, men nogle gange så vil "de" dukke op med en legitim hånd.

I selve hånden virker det som om han har læst dig det bedre.

Jeg synes dit raise til $32 er forfærdelig. Personligt kan jeg ikke li´det. Men mere interessant er nok, hvis du havde flattet hans 4-bet, så havde floppet stadig været svær at give slip på.

Jeg tror du var blevet stædig og gået død her ligegyldig hvad. Men synes bare du gør det på den værste måde.

Det nemt at være bagklog, men selv med position, så er spørgsmålet og at man ikke skal respektere hans 4-bet, når han flatter dit org. raise. For netop at undgå den ballade der efterfølgende kan ske. Og han må også have en hvis info om twirling_pro, så at lave det move ude af pos vs ham, gør han nok ikke uden en stærk hånd. Og så den ikke suited, hvilket burde gøre at jeg synes vi skal slippe væk her - og især så dybe. Jeg vil ikke marginalt ind her og føle mig som en "helt" fordi man tror man har fanget ham med hånden i flødekagerne.

30-10-2011 16:09 #7| 0

Det gik lige hurtigt nok. Skrev fra mobil.
Men synes stadig at dit play er spew, og det at din opfattelse af dynamik er nødvendigvis ikke den samme som villians holder stadig.

30-10-2011 16:17 #8| 0

Selvfølgelig er han klar over dynamikken. Han har 3bettet mig to timer i træk, og efter jeg er begyndt at spille tilbage på det, har han skubbet A9s ind i mig.

Sidder han med AA, KK, AK vil han vel ikke flatte, da det samtidig også tager en stor del af twirlings squeeze-range væk. Forudsat at han overhovedet kender til twirling.
Sammenholdt med at han shover så stort, vil jeg også mene, at det yderligere fjerner mistanken om AA/KK.
Han er vel også mere interesseret i at bygge potten, hvis han virkelig sidder med toptop hånd.

Det efterlader JJ/QQ/AQ som jeg er bagud til, en kæmpe bunker hænder jeg flipper mod og enkete hænder vi smadrer.
Og kommer vi inde mod JJ/QQ ser det alligevel ikke helt forfærdeligt ud.

30-10-2011 16:39 #9| 0

Dislike her fra også.

Hvad er det lige, du nogensinde caller squeezet med for at 5bette, som du gerne vil reppe? Du repper ikke troværdigt, og så er det i øvrigt alt for varianssøgende imo. Dynamik eller ej.

Redigeret af poker prince d. 30-10-2011 16:39
30-10-2011 16:59 #10| 0
Du repper ikke troværdigt,

Det tæller da bare endnu mere for at calle.

Hvis jeg ikke repper noget, er der større mulighed for at han laver det der med noget marginalt eller decideret skum...
30-10-2011 17:01 #11| 0

Hmm. Eller AQ/AK. Det kan godt være, jeg har overset svaret på det her spørgsmål, men: Vil du induce action fra dårligere eller få bedre til at folde?

30-10-2011 17:08 #12| 0

Jeg discounter AK grundet hans første flat. Han kan sagtens gøre det med AQ (i min optik)

Jeg gør det egentlig for at få ham til at spasse ud. Min plan var at folde til et lavt raise fra ham, men et så stort shove synes jeg bare skriger pp...

30-10-2011 17:11 #13| 0

Halvdårlig villain der limp/skubber >200bb = fold

30-10-2011 17:14 #14| 0
Halvdårlig villain der limp/skubber >200bb = fold

Ved ikke hvor du har fra, at han er halvdårlig og så limp/shover han ikke 200bb
30-10-2011 17:18 #15| 1

For hvad det er værd fra en HU sng/tidligere PLO spiller, så synes jeg dit 5bet er raket spew - du folder alt ud du gerne vil forsætte mod og får action fra alt der har dig crushed, dynamik/metagame eller ej.

Synes bare det er en totalt udnødvendig sitaution du sætter dig selv i, mod en meget dygtig spiller og en fornuftig spiller(?)

Hvis jeg endelig selv skulle blive kæk i spottet, så 4better jeg nok twirling - synes virkelig bare ikke du kan reppe en stor hånd ved flat også poppe over den efterfølgende.

Redigeret af skrubtyren d. 30-10-2011 17:27
30-10-2011 17:21 #16| 2

Dynamik eller ej, så er der aldrig nogen der 6-better dårligere end QQ her, 200bb deep, ligegyldigt hvor underlig hans linje ser ud.

Beklager kortfattetheden, men jeg mener at det kan koges ned til noget så simpelt.

30-10-2011 17:31 #17| 1

Jeg forstår ikke, hvordan han kan shove 100bb med A9s i et spot, hvor jeg repper stærk, men kun kan have QQ+ for 200bb i et spot, hvor jeg repper lort...

I retrospekt anderkender jeg, at mit 5bet er horribad.


Jeg gætter på, at det er et feel-spot, som jeg nok aldrig vil blive helt enig med jer i. Jeg forsøgte at få en lille diskussion op at stå i et spot som jeg ikke selv synes er så simpet igen.

Jeg holder i hvert fald fast i, at hans range langt fra er QQ+

30-10-2011 17:44 #18| 0

Én ting er 100bb, men generelt nitter folk den sygeligt af, så snart man bare nærmer sig 150bb.

30-10-2011 17:56 #19| 0

Helt enig med SørenSnegl. Folk spasser ikke ud for +150 bbs preflop på NL50. Og det er uanset dynamik.

30-10-2011 18:17 #20| 0
SørenSnegl skrev:
Én ting er 100bb, men generelt nitter folk den sygeligt af, så snart man bare nærmer sig 150bb.


kan ikke siges bedre.. Fold og videre
25-01-2012 02:57 #21| 0

Du siger han har 3-bettet dig i 2 timer.. Så synes umiddelbart også han spiller hånden rimelig skidt, selvom det ender som en fantastisk spot for ham.
Men hvorfor skulle han "i din optik" kun calle med AQ/AJ/A10-hænder, hvis han har 3-bettet dig med en bredere range i 2 timer?
Nu kender jeg intet til squeezeren, men hvis han har squeezet et par gange i lign. spots, vil jeg kunne forstå Villians call OoP med den range du sætter op for ham.
Men samtidig virker det jo rimelig braindead at han skulle 3-bette dig 2 timer i streg med en bred range, for så kun at calle med en stor hånd, Han burde raise den for value, da du måske vil 4-bette meget light..

Redigeret af baaah d. 25-01-2012 02:58
25-01-2012 05:46 #22| 0

Alle i tråden siger det er skidt spillet. Lad nu være med at blive ved med at forsvare dit play og sug i stedet viden til dig, derfor du har lagt hånden op?

25-01-2012 06:06 #23| 1

Hvordan kan man være ongames bedste reg på NL50 når han spiller 21/8? Han må imo være en af de DÅRLIGERE regs. Er det en slå fejl så han spiller 21/18?

Det sagt, så er flat fint IP, men at gøre yderligere er direkte sprew. Tænk på at ham der caller dit bet, måske også har lagt mærke til at "den bedste reg" squizer bredt, hvorfor han faktisk godt kan sidde og trappe en stor del af gangene, især når du har foldet så meget til 3bs.

Fold til 4b.

Leo, det kan være ret std at 5bshove A9s hvis han mener du 4b ofte og kun stacke af med AK+/QQ+. Det sagt har du nok bare fanget ham og der evt har været noget dynamik indblandet. Du er 245bb deep. Du kan ikke gøre mere med din hånd til 4b. De andre har sagt hvorfor.

Baaah kommer med en god pointe, som taler for din sag, men jeg risker sq ikke 245bb ved et så sprew spil selvom han har spillet den lidt underligt. Hvis du er så sikker, så tror jeg der er mere merit i at flatte 4b og spille post, når du er så sikker på hans range, men det er jeg ikke enig i. Hvis du endelig vil ind med den pf fordi du mener han bluffer/ikke har "nuts" han kan kalde med, så er det ret vigtigt at få the rights of the last bet. Altså burde du have shoved AI ind over hans 4b.

25-01-2012 10:07 #24| 0

Nice reverse.
Hvad sad du med 99?

25-01-2012 10:09 #25| 0

Villain havde QQ

29-01-2012 03:09 #26| 0
SørenSnegl skrev:
Dynamik eller ej, så er der aldrig nogen der 6-better dårligere end QQ her, 200bb deep, ligegyldigt hvor underlig hans linje ser ud.

Beklager kortfattetheden, men jeg mener at det kan koges ned til noget så simpelt.


Ville skrive cirka dette. Folk skal virkelig være dårlige og lvl sig selv for sygt for, at gøre dette. Og hvis jeg husker Waldquelle korrekt, så er han faktisk en udemærket, måske lidt for aggro, spiller.
29-01-2012 04:12 #28| 0

Callede du og i så fald hvad havde villian?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar