TT endgame Stars $500

#1| 0

Se længere nede

26-05-2008 07:17 #2| 0

Du mucker til et 3-bet fra BB? Uden read er det vel pænt standard. Du har stadig 30 BB tilbage, der kan findes bedre spots.

26-05-2008 07:18 #3| 0

?

26-05-2008 07:35 #4| 0
OP

PokerStars Game #17695253295: Tournament #88691559, $500+$30 Hold'em No Limit - Level XIX (5000/10000) - 2008/05/26 - 00:29:23 (ET)
Table '88691559 24' 9-max Seat #7 is the button
Seat 1: ASPoker8 (113362 in chips)
Seat 2: Michnak (509456 in chips)
Seat 3: KtheKing (344000 in chips)
Seat 4: just1cool (648690 in chips)
Seat 5: Rizen (294563 in chips)
Seat 6: JasonGray (130582 in chips)
Seat 7: Hickboy (551000 in chips)
Seat 9: Hero (109466 in chips)
ASPoker8: posts the ante 1000
Michnak: posts the ante 1000
KtheKing: posts the ante 1000
just1cool: posts the ante 1000
Rizen: posts the ante 1000
JasonGray: posts the ante 1000
Hickboy: posts the ante 1000
Hero: posts the ante 1000
Hero: posts small blind 5000
ASPoker8: posts big blind 10000
*** HOLE CARDS ***
Hero A6
Michnak: folds
KtheKing: folds
just1cool: folds
Rizen: folds
JasonGray: folds
Hickboy: folds
JasonGray said, "easy game"
Hero: raises 98466 to 108466 and is all-in
ASPoker8: calls 98466
*** FLOP *** [5 4 K]
*** TURN *** [5 4 K] [7]
*** RIVER *** [5 4 K 7] [4]
*** SHOW DOWN ***
Hero: shows [A 6] (a pair of Fours)
ASPoker8: shows [8 A] (a pair of Fours -


Synes denne hånd er et nemt shove med 9 x bb, så er et dårligt eksempel mht hvor jeg vil hen.

Jeg har overvejet hvorvidt det er hensigtmæssigt at være så aggressiv med f. eks. 15-20 bb eff. stacks og anstændige spilbare hænder som KJ, A5, 44, JT. Åbner vi dem, føler jeg at rigtig mange tænkede, aggro spiller skubber en super bred range og med disse hænder har vi ikke lyst til at calle med eksempelvis 50% af vores stacks. Hvordan har folk det med at limpe 80-90% af vores range når vi er 17-30 bbs dybe, for derefter at samle så mange pots som muligt med udstik eller CR på flop? Efter devisen "lad være med at raise medmindre du betaler et shove"

26-05-2008 08:32 #5| 0

Øhh.. hvem er du af dem ? Og er dette en analyse tråd ?

26-05-2008 08:59 #6| 0
OP

Sry. Var fuldt optaget da jeg først postede.

1. hånd er slettet, var ikke den rigtige hånd fra hh og er spillet på en anden computer. Beskriver den i stedet, da jeg stadig synes at den er ret interessant.

25 tilbage på i $500 aftentour på Stars. Det tilbageværende felt er super tough med bla. a. Rizen og JohnnyBax, 2 af de allerbedste MTT-spillere i verden. Hero sidder med 210k efter at have været i 300k et par orbits tidligere. Avg. er 325k. Utg+1 er en temmelig aktiv shortstack (170k) som åbner 25k, blinds 5k-10k/1k. Hero har TT i CO og 3-better til 60k. Villian INSTA 4-better til 120k fra sb med en 400k stack. Utg+1 folder. Hero er efterladt med TT og 150k (15 x bb) og en grim beslutning. Villian har tidligere 3-bettet friskt og alle gange har det været lynhurtigt som også er tilfældet her. Hero har foldet anstændige hænder begge gange Villian har 3-bettet i de sidste 2 orbits.

Fold eller gamble?

26-05-2008 09:40 #7| 0

Jeg gambler her.

26-05-2008 10:04 #8| 0

Jeg folder her.
Kan ikke lide det, specielt ikke fordi du stadig ikke ved hvad UTG+1 har i sinde. Kan godt være han har været aktiv, men han kan rent faktisk også godt have en anstændig handske.

Lader mig sqeeze og folder denne...

26-05-2008 10:59 #9| 0

Først de to indlysende ting :-)

Kommer rigtig meget an på præmie strukturen, og hvor gerne du vil have pengene...
og blindsne æder tungt på din lille stack, Når du er så langt nede er der nærmest kun to moves (AI eller fold).

Jeg tror jeg kalder, men mest ud fra devisen at det koster 25k i runden og spille så det varer ikke ret længe inden du skal ud noget gamble alligevel, og det er ikke sikkert du finder et meget bedre spot end det her.

26-05-2008 14:40 #10| 0

Superklamt med min 4 bet. Mod en tænkende villian er jeg mere tilbøjlig til at shove end mod en donk som har en af 2 hænder hver gang. På den ene side giver vi lidt for meget op ved et fold, fordi det bliver nemt at udnytte og på den anden side, hvilke hænder insta 4 bet min raiser man?

Syntes både et AI og fold kan forsvares. Du efterlader en meget short stack og med de odds vi får samt villian har været aktiv samt han er oop gør måske at han ofte nok har AK til at vi kan shove og måske endda få JJ til at folde..?

26-05-2008 15:40 #11| 0

Syntes ikke en stack på 21bb kan 3-bette pre for at folde 4-bet.

Stacksize og FE er alt i endgame, og heros 3-bet gør ham sårbar for for et 4-bet.
Dygtige villains ser masser af FE her, og vil tit førsøge at skubbe hero af den.
Caller eller raiser mere pre, med call som lille favorit.
Bliver der squeezet, får vi gratis info om utg-raiser,og reads må afgøre om vi ser sjov tit nok her til at vil spille hånden.

Som spillet bliver det reads på hero der bestemmer.
Har hero været aggro gambler jeg her, supergode spillere gør det svært at tro vi finder et bedre spot med 15bb tilbage.

Kan godt lide idéen med at openlimpe 12-20 bbs dybe hvis vi er i late pos. mange dygtige villains 3-better mod et raise fra late, hvis vi er dybe nok til at folde.
Early-mid pos. får et std. raise

26-05-2008 15:58 #12| 0

Kan virkelig ikke lide det. 21bb = ingen 3-bets der ikke er for stakken imo(og åbneren har endda 17bb). Jeg kan heller ikke lide at flatte med de her stacksizes, så sender stakken ind over ham 9/10 og folder 1/10 - når han er superstram og jeg er i mit nitty hjørne.

Som spillet ved ender jeg med at gamble, men det er et lortespot.

26-05-2008 16:01 #13| 0

Aaarh, det er en anden villian, der siger 120k. Så folder jeg til 4-bettet, og spiller videre med min spilbare 15 bb stack. Du flipper næsten altid at best mod SB, og kan bruge dine 15bb meget bedre end at gamble her, når du nu har valgt at spille den sådan.

26-05-2008 17:21 #14| 0

Syntes det er alt for weak at flatte pre mod en aktiv åbner. Vi bringer os selv i svære spots post flop med en sårbar hånd.

26-05-2008 17:28 #15| 0

@ Bees
"Dygtige villains ser masser af FE her, og vil tit førsøge at skubbe hero af den"

Arhhh, så er de vist heller ikke mere kreative end som så. Utg åbner og får på nakken - begge mand er ret comittede jf. deres stacks - så tror du lige en dygtig spiller 4 better light?

No way!

Som spillet drysser jeg også ret nemt...

26-05-2008 18:06 #16| 0

Endgame er blevet meget mere aggresivt, end da Harrington skrev de berømte HOH.
Man ser tit villains der bare leder efter et spot, hvor de kan komme først ind med stakken pre, hvis der er pænt med FE.

Vil tro utg-raiser kommer tilbage over toppen her mindst 50% af gangene og så sidder vi med aben igen.

Enig i det ikke ligner et spot hvor villain er ude i sjov, men har hero raise/foldet en del på det sidste kunne det godt være her man tog et stand.

26-05-2008 18:31 #17| 0

Du ved godt at der en tredje spiller der 4-better ik?

26-05-2008 18:38 #18| 0

@simonsays

nu er der jo ikke tale om et "minimums 4 bet", men tale om et ganske standard raise... minimumsraiset havde været 95k...

@OP

finder, som spillet, et fold frem her, havde måske skubbet preflop fora t isolere shortstacken. Tror kun vi sjældent ser AK her, sandsynligvis minimum QQ...
Nu er jeg også en tørfisk :) måtte selv ud og folde JJ og QQ på syge tidspunkter i warm up.

Pooh

26-05-2008 18:40 #19| 0

yup, det er 3-bettet pre jeg prøver at argumentere imod, da det var det der satte os i det spot her.

26-05-2008 18:57 #20| 0

@Bees

Jeg tror ikke du skal regne med at Kipsters lille 3-bet er for at kunne folde til rest fra UTG+1, vi er nærmere ude i noget snapcall, hvis scenariet bliver, at de andre folder og UTG+1 4-better ind.
Årsagen til størrelsen må man gå udfra, er fordi han mener det ser stærkere ud, og dermed har mere FE.
Men det ændrer ikke på, at man med 21bb bør sende stakken ind hvis man vil 3-bette, så man ikke giver folk falske antagelser om FE med deres overs og dermed åbner op for et flip.

Flatcall er horribelt ringe med de her stacksizes imo. Men argumenter gerne for det da.

26-05-2008 19:01 #21| 0

snap fold imho.

27-05-2008 07:59 #22| 0
OP

Først og fremmest skal det lige siges at det ikke var mig som spillede hånden, men jeg sad med på sidelinjen hos min overbos kammerat. Synes bare det var et grimt spot og interessant at kigge på. Historikken med 3-betsne fra samme Villian og pot oddsne gør det utroligt svært at folde, da AK trods alt udgør en væsentlig del af hans formentlig forholdsvis snævre range. Med hænder som JJ-QQ skal de fleste ihvertfald lige bruge lidt tid på at vurdere om de nu også er størst. I og med at jeg ikke styrede musen har vi ikke været ude og lave alt for meget snavs. :-) Samtidig får vi på så skrapt et bord ikke lov til at smallballe os til en stack. Af netop denne årsag mener jeg måske vi burde have taget chancen. Vi endte med at folde med en beskidt smag i opkast i munden.

Der er i øvrigt ingen tvivl om at vi snapper utg+1 åbneren hvis han ryger til midten. INSTA. Den er ikke engang tæt.

Hvad med den anden problemstilling med limp kontra raise når den er foldet til vores sb? Synes jeg har smidt et hav af chips fra sb de sidste mange uger med A5s, KT etc.

PS Jeg ELSKER at læse c_hopes kommentarer i touranalysetrådene. You crack me up Carl. :-)

27-05-2008 12:54 #23| 0

Som spillet synes jeg også det er et ret easy fold af årsager allerede beskrevet i tråden. Jeg ville som Jesper H (hvis jeg har forstået det rigtigt) også reste eller folde her - og pushe for det meste alt afhængig af reads.

Mht. de semi-stærke hænder fra sb (a la KJ, A5 m.v.) i blindbattle er det selvf. meget read afhængigt om hvad du har fået lov til tidligere. Med 13-17 BB's er det en fin balance mellem push og fold. Personligt std.raiser jeg ALDRIG i disse spots, da jeg hader at skulle calle med sådanne hænder for turneringen. Jeg vil derfor langt hellere gøre beslutningen sværere for modstanderen ved at være first in.

Med dybe stacks folder jeg lortet ret ofte, da jeg ellers har en tendens til at blive for kreativ/stædig, hvis jeg bliver re-raiset - "fordi han ved, jeg ved, han ved" etc.

27-05-2008 13:25 #24| 0

@Kipster...



I know....


Nej jeg har ikke lige haft tid til en dyb analyse, men skal nok komme med den.

27-05-2008 13:25 #25| 0
OP

"Mht. de semi-stærke hænder fra sb (a la KJ, A5 m.v.) i blindbattle er det selvf. meget read afhængigt om hvad du har fået lov til tidligere. Med 13-17 BB's er det en fin balance mellem push og fold. Personligt std.raiser jeg ALDRIG i disse spots, da jeg hader at skulle calle med sådanne hænder for turneringen. Jeg vil derfor langt hellere gøre beslutningen sværere for modstanderen ved at være first in."

Jeg har selv tidligere gjort det, men jeg synes det er virkelig ringe at åbenskubbe 17 bbs med ANY hand. 13 er lige på grænsen. Der kan selvfølgelig være undtagelser, hvor dynamikken er så sick at Villians calling range udvides ved at du overskubber 17 bbs med hænder du gerne vil calles med, men i 99% af tilfælde er det en fejl. Risk/reward ratioen er simpelthen for lille ifht hvor skidt du er inde når du bliver betalt. Med 8-10 bbs kan du udvide din åbenskubsrange fra sb betydeligt fordi de chips du samler op er så værdifulde for din stack.

Det er klart at det er readafhængigt ifht hvad Villian tidligere har tilladt dig. Mod bestemte meget stramme og passive Villians er det bare at køre på og raise 100%. Det er bare mit indtryk at std. Villians ser sb raises som steals HVER gang og skubber sygt bredt. Det kan selvfølgelig også være mit image der spiller ind her. Hvordan er det for andre? Både stramfisk og LAGtards?

"Med dybe stacks folder jeg lortet ret ofte, da jeg ellers har en tendens til at blive for kreativ/stædig, hvis jeg bliver re-raiset - "fordi han ved, jeg ved, han ved" etc."

Du mister utroligt meget value hvis du bare drysser A5s og KJ med dybe stacks når den bliver foldet til din sb.

27-05-2008 13:33 #26| 0
OP

C_hope:

Det er ikke din manglende uddybning som jeg finder hysterisk morsom. Snarere at du altid kommenterer at folk skal folde, mens du IRL har en lidt anden tilgang til tingene.

27-05-2008 16:02 #27| 0

det er jeg så ikke enig i.

Det er meget meget sjældent at du ser mig calle et rest.

At jeg ikke har de store problemer med selv at komme stakken ind er jo noget andet :-)

27-05-2008 16:20 #28| 0

Det sjove ved c_hopes kommentarer er, at han altid skriver det, som var det den nemmeste beslutning i verden. Snap call, instant skub, easy fold, etc. etc. :P

27-05-2008 16:24 #29| 0

@kspr.

Så læser du vist meget meget lidt herinde.

Ja i denne tråd skrev jeg snapfold, men i andre tråde lægger jeg alenlange matematiske analyser ind.

27-05-2008 16:32 #30| 0

@ Kspr

har du aldrig set Carl ude til livetours? Der instafolder, og snapraiser etc etc han også :P

27-05-2008 16:37 #31| 0

og snapbuster :-)

27-05-2008 17:39 #32| 0

Jeg kan sagtens følge dine pointer Kipster.

Det skal lige tilføjes, at jeg er inde i en periode, hvor jeg primært spiller lotto.. øh shorthanded turbo sng's - hvor man bliver nødt til at gå til den (og hvor jeg ofte bliver kaldt af mange marginale hænder grundet min høje pushing frekvens i endgame). Og mit syn er måske derfor lidt farvet af dette.

Det lyder rigtigt, at den dygtige tourspiller mister meget value. Personligt prøver jeg dog at undlade at spille disse hænder, fordi jeg tidligere (rigtig mange gange) har lavet lort i den fra sb i blindbattle. Hvadenten det er via 1) "shortstack" push, hvor jeg buster eller 2) "fancy play-syndrom", hvor jeg mister alt for meget af min stack, hvorfor jeg så vidt muligt prøver at undlade at spille disse.

Derfor vil jeg ved nærmere eftertanke nok sige, at jeg hellere vil folde end calle/skubbe, hvis jeg har 15-20 bb's tilbage af en turnering med gode spillere omkring mig.



28-05-2008 14:30 #33| 0
OP

stor81: Jeg har selv spillet et hav af turbo SNGs i tidernes morgen. De er sjove. :) Det er klart at éns strategi fra sb er betydeligt anderledes med 6-8 bbs og blinds som stiger igen om 3 hænder end en superdeep langsom 10 mands MTT, hvor du er 15-40 bbs deep.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar